Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42 |
Autor |
Wiadomość |
 |
Ryba
|
Wysłany: 2008-06-23, 09:18 Malowanie komĂłr
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
Po dÂługim czasie przygotowaĂą szlifowania paprania siĂŞ w ogĂłle dochodzĂŞ do etapu koĂącowego malowania komory silnika i komoryu bagaÂżnika w moim maluchu
Przygotowanie powierzchni wyglÂądaÂło nastĂŞpujÂąco:
- zmatownienie starego lakieru, zdracie bitexu i innego gĂłwna, gdzieniegdzie darcie do goÂłej blachy, Âścinanie zaciekĂłw itp - masa roboty
- podkÂład epoxydowy Novol 3 warstwy
- na kilka ubytków, wgniotek szpachla - z w³óknem (tylko do wiêkszych zag³êbieù), uniwersalna, wykonczeniówka
- w miejscach przecierek do blachy/starego lakieru znowu epoxyd
- na ca³oœÌ podk³ad akrylowy HS 5:1, szlif P800 na mokro
Tak przygotowanÂą powierzchniĂŞ chcĂŞ pomalowaĂŚ lakierem akrylowym w kolorze wiÂśniowym z palety przeznaczonej do 126p.
Pytanie 1:
Ile potrzebujĂŞ farby na komore bagaÂżnika i silnika ??
Pytanie 2:
Chcê aby lakier w tych miejscach by³ matowy/pó³matowy (taki jak w komorach silnika nowoczesnych aut). Wiem, ¿e muszê zastosowaÌ pastê matuj¹c¹ ... podobno w proporcji 2:1 (2 lakier, 1 pasta, ¿eby nie by³o w¹tpliwoœci) - czy to prawda ??
Pytanie 3:
SÂłyszaÂłem , Âże pastĂŞ matujÂącÂą dodaje siĂŞ do klaru; czy mogĂŞ jÂą zastosowaĂŚ w przypadku malowania lakeirem 1 skÂładnikowym ?? |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-06-23, 16:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
ad.1 - 0.2 - 0.3 akrylu
ad.2 Po co ci pasta matujaca (jest taka w ogĂłle?) do klaru jak bedziesz malowaÂł akrylem?
ad.3 - sÂą srodki matujÂące w postaci PÂŁYNNEJ ktĂłre sie dolewa do gotowej mieszanki, niezaleznie czy to jest bezbarwny, akryl czy autorenolak, to sie z kazdym miesza. O proporcje zapytaj w sklepie ale napewno to nie jest 2;1 bo wyjdzie mat jak autach wojska polskiego
Zdecyduj sie czym w koncu chcesz komore malowac bo w jednym temacie podaÂłes 3 warianty.
pzdr. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
Joker_Paint
|
Wysłany: 2008-06-23, 18:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 64
|
Cytat: | Po co ci pasta matujaca (jest taka w ogĂłle?) |
Jest, powinni mieĂŚ to w kaÂżdej mieszalni. UÂżywa jej siĂŞ nie tylko do klaru, do akryli teÂż moÂżna dodawaĂŚ (klar to przecieÂż teÂż akryl tylko Âże bezbarwny )
Ja jednak¿e zawsze prosi³em o zrobienie pó³matu maluj¹c komory silnika itp.
WystarczyĂŚ powinno 0,2-0,3l.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzysiek124
|
Wysłany: 2008-06-23, 20:51
|
0
|
|
|
Posty: 138
|
lakieruje w fabryce nowe auta... mat w komorach silnika tworzy sie bardzo prosto - zwyczajnie, na farbe bazowa, nie daje sie bezbarwnego lakieru.... |
|
|
|
 |
Bodzio
|
Wysłany: 2008-06-23, 20:57
|
0
|
|
|
--B_C_G--

Pomógł: 9 razy Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
|
|
|
 |
Joker_Paint
|
Wysłany: 2008-06-23, 21:33
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 64
|
Cytat: | zwyczajnie, na farbe bazowa, nie daje sie bezbarwnego lakieru.... |
No dobra dobra, a jak fabrycznie malowane jest akrylem to jak uzyskuj¹ mat/ pó³mat |
|
|
|
 |
Pono
|
Wysłany: 2008-06-23, 22:50
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
baza + utwardzacz, ja to robie na oko |
|
|
|
 |
peter
|
Wysłany: 2008-06-24, 00:08
|
0
|
|
|
Posty: 133
|
Pono napisał/a: | baza + utwardzacz, ja to robie na oko |
dokladnie.
Do bazy dodaje sie 10 procent utwardzacza do lakieru,nie wiecej jednak gdyz albo bedzie dlugo schla,albo wogole nie wyschnie.Baza po wyschnieciu jest satynowa i ma doskonala twardosc,jest odporna na czynniki zewnetrzne jak i rozpuszczalniki.
Jezeli chodzi o lakier bezbarwny lub farbe 2K to jest srodek ktory dodaje sie bezposrednio do lakieru.Np Dupont ma AU175
color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/doctds?dscountry=ROOT&dslanguage=Polish&file=AU175PL - |
|
|
|
 |
krzysiek124
|
Wysłany: 2008-06-24, 17:31
|
0
|
|
|
Posty: 138
|
Bodzio napisał/a: | PrzecieÂż to by siĂŞ nie trzymaÂło i odpadaÂło szybko, 0 odpornoÂści na czynniki zewnĂŞtrzne, no chyba Âże siĂŞ mylĂŞ :P |
na zdrowy rozum to tak, lecz farby ktore uzywamy w fabryce nie sa chemoutwardzalne - polakierowane karoserie wygrzewane sa w piecu o temp 360C i nadaja sie juz do dalszego montazu. jakos sie trzyma ta baza w komorach silnika, chociaz pewnie po 10 latach nie jest za piekna.... |
|
|
|