Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
Ryba 
Wysłany: 2008-06-23, 09:18   Malowanie komĂłr
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Po dÂługim czasie przygotowaĂą szlifowania paprania siĂŞ w ogĂłle :mrgreen: dochodzĂŞ do etapu koĂącowego malowania komory silnika i komoryu bagaÂżnika w moim maluchu :smile:
Przygotowanie powierzchni wyglÂądaÂło nastĂŞpujÂąco:
- zmatownienie starego lakieru, zdracie bitexu i innego gĂłwna, gdzieniegdzie darcie do goÂłej blachy, Âścinanie zaciekĂłw itp - masa roboty :neutral:
- podkÂład epoxydowy Novol 3 warstwy
- na kilka ubytków, wgniotek szpachla - z w³óknem (tylko do wiêkszych zag³êbieù), uniwersalna, wykonczeniówka
- w miejscach przecierek do blachy/starego lakieru znowu epoxyd
- na ca³oœÌ podk³ad akrylowy HS 5:1, szlif P800 na mokro
Tak przygotowanÂą powierzchniĂŞ chcĂŞ pomalowaĂŚ lakierem akrylowym w kolorze wiÂśniowym z palety przeznaczonej do 126p.
Pytanie 1:
Ile potrzebujĂŞ farby na komore bagaÂżnika i silnika ??
Pytanie 2:
Chcê aby lakier w tych miejscach by³ matowy/pó³matowy (taki jak w komorach silnika nowoczesnych aut). Wiem, ¿e muszê zastosowaÌ pastê matuj¹c¹ ... podobno w proporcji 2:1 (2 lakier, 1 pasta, ¿eby nie by³o w¹tpliwoœci) - czy to prawda ??
Pytanie 3:
SÂłyszaÂłem , Âże pastĂŞ matujÂącÂą dodaje siĂŞ do klaru; czy mogĂŞ jÂą zastosowaĂŚ w przypadku malowania lakeirem 1 skÂładnikowym ??
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-06-23, 16:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
ad.1 - 0.2 - 0.3 akrylu
ad.2 Po co ci pasta matujaca (jest taka w ogĂłle?) do klaru jak bedziesz malowaÂł akrylem?
ad.3 - sÂą srodki matujÂące w postaci PÂŁYNNEJ ktĂłre sie dolewa do gotowej mieszanki, niezaleznie czy to jest bezbarwny, akryl czy autorenolak, to sie z kazdym miesza. O proporcje zapytaj w sklepie ale napewno to nie jest 2;1 bo wyjdzie mat jak autach wojska polskiego :)
Zdecyduj sie czym w koncu chcesz komore malowac bo w jednym temacie podaÂłes 3 warianty.

pzdr.
_________________
Bart
 
 

Joker_Paint
Wysłany: 2008-06-23, 18:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 64
Cytat:
Po co ci pasta matujaca (jest taka w ogĂłle?)


Jest, powinni mieĂŚ to w kaÂżdej mieszalni. UÂżywa jej siĂŞ nie tylko do klaru, do akryli teÂż moÂżna dodawaĂŚ (klar to przecieÂż teÂż akryl tylko Âże bezbarwny :wink: )

Ja jednak¿e zawsze prosi³em o zrobienie pó³matu maluj¹c komory silnika itp.
WystarczyĂŚ powinno 0,2-0,3l.

Pozdrawiam
 

krzysiek124
Wysłany: 2008-06-23, 20:51   
0
UP DOWN

Posty: 138
lakieruje w fabryce nowe auta... mat w komorach silnika tworzy sie bardzo prosto - zwyczajnie, na farbe bazowa, nie daje sie bezbarwnego lakieru....
 

Bodzio 
Wysłany: 2008-06-23, 20:57   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
PrzecieÂż to by siĂŞ nie trzymaÂło i odpadaÂło szybko, 0 odpornoÂści na czynniki zewnĂŞtrzne, no chyba Âże siĂŞ mylĂŞ :P
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

Joker_Paint
Wysłany: 2008-06-23, 21:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 64
Cytat:
zwyczajnie, na farbe bazowa, nie daje sie bezbarwnego lakieru....


No dobra dobra, a jak fabrycznie malowane jest akrylem to jak uzyskuj¹ mat/ pó³mat :?:
 

Pono
Wysłany: 2008-06-23, 22:50   
0
UP DOWN

Posty: 48
baza + utwardzacz, ja to robie na oko
 

peter
Wysłany: 2008-06-24, 00:08   
0
UP DOWN

Posty: 133
Pono napisał/a:
baza + utwardzacz, ja to robie na oko


dokladnie.
Do bazy dodaje sie 10 procent utwardzacza do lakieru,nie wiecej jednak gdyz albo bedzie dlugo schla,albo wogole nie wyschnie.Baza po wyschnieciu jest satynowa i ma doskonala twardosc,jest odporna na czynniki zewnetrzne jak i rozpuszczalniki.

Jezeli chodzi o lakier bezbarwny lub farbe 2K to jest srodek ktory dodaje sie bezposrednio do lakieru.Np Dupont ma AU175

color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/doctds?dscountry=ROOT&dslanguage=Polish&file=AU175PL -
 

krzysiek124
Wysłany: 2008-06-24, 17:31   
0
UP DOWN

Posty: 138
Bodzio napisał/a:
PrzecieÂż to by siĂŞ nie trzymaÂło i odpadaÂło szybko, 0 odpornoÂści na czynniki zewnĂŞtrzne, no chyba Âże siĂŞ mylĂŞ :P

na zdrowy rozum to tak, lecz farby ktore uzywamy w fabryce nie sa chemoutwardzalne - polakierowane karoserie wygrzewane sa w piecu o temp 360C i nadaja sie juz do dalszego montazu. jakos sie trzyma ta baza w komorach silnika, chociaz pewnie po 10 latach nie jest za piekna....
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi