Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-21, 00:34   Czym siê ró¿ni epoksyd novola protect 360 od lini spectral ?
0
UP DOWN

Posty: 51
J/w
Czym siê ró¿ni epoksyd novola protect 360 od lini spectral ? Chodzi mi o praktyczne ró¿nice...
 

Gandziorz
Wys³any: 2014-08-22, 15:05   Re: Czym siê ró¿ni epoksyd novola protect 360 od lini spectr
0
UP DOWN


Posty: 217
wujekbaniu napisa³/a:
J/w
Czym siê ró¿ni epoksyd novola protect 360 od lini spectral ? Chodzi mi o praktyczne ró¿nice...

Na moje zbyt du¿ej ró¿nicy nie ma pomiêdzy protect 360 a under 385.

Under 385 cena ok. 90z³
Protect 360 cena ok. 70z³.

Zarówno jeden jak i drugi mieszamy w proporcji 1:1.
Under 385 czas schniêcia do szlifu w 20C wynosi 3 godziny, protect 360 w 20C ma 12 godzin.

Under 385 przede wszystkim jest "szybszy". Szpachlówkê mo¿na nak³adaæ po up³ywie ju¿ 30min.

Pamiêtajmy ¿e linia Spectral jest lini± "priorytetow±" w firmie Novol. Mo¿na powiedzieæ ¿e linia Professional gra tu drugie skrzypce.

Wszystkie dane znajduj± siê na kartach produktu.

http://professional.novol...PROTECT_360.pdf
http://www.spectral.pl/karty_t/ST_UNDER_385.pdf

Je¿eli mogê siê wypowiedzieæ to uwa¿am ¿e prywatne opinie i praktyki lakierników odno¶nie stosowania produktów nie powinny byæ najwa¿niejsze. Najwa¿niejsze dane s± w kartach technicznych.
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-22, 16:07   
0
UP DOWN

Posty: 51
Czyta³em te karty i wlasnie nie zauwazylem wiêkszych ró¿nic... w sklepie powiedziano mi, ¿e spectral to linia przemys³owa i do samochodów sié nie nadaje...
 

Gandziorz
Wys³any: 2014-08-22, 16:21   
0
UP DOWN


Posty: 217
wujekbaniu napisa³/a:
Czyta³em te karty i wlasnie nie zauwazylem wiêkszych ró¿nic... w sklepie powiedziano mi, ¿e spectral to linia przemys³owa i do samochodów sié nie nadaje...

Widaæ w sklepie "du¿o wiedz±".
Spectral to profesjonalna i kompletna linia przeznaczona do napraw pow³oki lakierniczej.
http://www.spectral.pl/

Inne linie Novola to Profesional (tañsza, sprawdzona linia produktów) lub Ultra line (najtañsza, zubo¿ona linia g³ównie dla gara¿owców i handlarzyków czyli "najtañszym kosztem").

http://professional.novol.pl/
http://ultraline.novol.pl/
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-08-22, 16:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
wujekbaniu napisa³/a:
w sklepie powiedziano mi,


Dobrze ¿e s± fora takie jak to, bo kto i jak by leczy³ kalectwo tych proFi sklepikarzy.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-22, 16:58   
0
UP DOWN

Posty: 51
Czyli podsumowuj±c je¶li robie auto dla siebie i chce jak najlepiej to spectral ( je¶li mowa o novolu?)
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-22, 17:00   
0
UP DOWN

Posty: 51
Btw wszêdzie amatorów pe³no, nawet na forum tu... np. Polecono mi malowaæ auto pêdzlem lub wa³kiem. Vo¶ podobnego, ech
 

Miki
Wys³any: 2014-08-22, 18:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
wujekbaniu napisa³/a:
Polecono mi malowaæ auto pêdzlem lub wa³kiem.


I dobrze Ci polecano. Je¶li mia³e¶ zamiar malowaæ to maluje siê pêdzlem lub wa³kiem, inaczej by by³o je¶li chcia³ by¶ co¶ polakierowaæ, wtedy zapewne polecono by Ci inne narzêdzia. :rotfl:
_________________
Mart-Dent
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-22, 18:48   
0
UP DOWN

Posty: 51
W sumie... :roll:
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-23, 01:18   
0
UP DOWN

Posty: 76
Lackdoctor napisa³/a:
wujekbaniu napisa³/a:
w sklepie powiedziano mi,


Dobrze ¿e s± fora takie jak to, bo kto i jak by leczy³ kalectwo tych proFi sklepikarzy.


ja nawet nie by³em w mieszalni bo raz ¿e za daleko, a dwa ¿e jak maj± mi mieszaæ w g³owie i prawiæ mora³y podobne do tych od proFi blacharzy to ¿yæ siê odechciewa haha :rotfl:

wujekbaniu, pamiêtaj ¿e to co powiedz± Ci w sklepie trzeba zweryfikowaæ gdziekolwiek, tam bêd± wciskaæ Ci to co maj± na stanie :roll:
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-23, 09:50   
0
UP DOWN

Posty: 51
wiem, staram siê weryfikowaæ na forach... niestety ze smutkiem zauwa¿am, ¿e je¶li chodzi o fora lakiernicze to nie brakuje troli :fiu: pisz± by³o, oddaj do lakiernika itp. u¿ywam opcji szukaj, wynajduje mi 40 tematów zaczynam czytaæ, a tam... by³o,oddaj do lakiernika :rotfl: jak ju¿ co¶ wyszukam to z przed 3-4 lat i siê potem zastanawiam..... pozmienia³y siê wytyczne, czy nie? :)
 

Gandziorz
Wys³any: 2014-08-23, 14:26   
0
UP DOWN


Posty: 217
wujekbaniu napisa³/a:
Czyli podsumowuj±c je¶li robie auto dla siebie i chce jak najlepiej to spectral ( je¶li mowa o novolu?)

Je¶li chodzi o novola to tak ale pamiêtaj ¿e jest mnóstwo producentów.
Nie wiem jaki kolor masz k³a¶æ ale ja nie jestem do koñca przekonany je¿eli chodzi o bazê Spectral.

wujekbaniu napisa³/a:
Btw wszêdzie amatorów pe³no, nawet na forum tu... np. Polecono mi malowaæ auto pêdzlem lub wa³kiem. Vo¶ podobnego, ech

To ja Ci to napisa³em a jak widzisz w tym temacie staram siê pomóc :)
Pyta³e¶ o malowanie :) Maluje siê pêdzlem czy wa³kiem :)

Ogólnie z Novola materia³y nie s± z³e.
W tym ¿e bazê nie biorê novola tylko grasurit lub RM.

Teraz kupi³em na próbê materia³y z t4w. Wrzucê zdjêcia z poszczególnych prac.
Sam jestem ciekaw tych produktów bo nie ukrywam ¿e cena kusi.

Dok³adnie to wzi±³em:
Klar: t4w 444 + rozp. express
Podk³ad: PIK Fuller
Szpachlówkê: PIK Fein + PIK Flex
Podk³ad na plastik: CP390
Do tego jeszcze uelastyczniacz.

Mam do ogarniêcia zderzaki i dok³adki do BMW wykonane z materia³u PUR.
Teraz s± polakierowane w kolorze wi¶niowym a muszê daæ nowy kolor Alpinweiss III (kod lakieru bmw 300).
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-08-23, 16:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Gandziorz napisa³/a:
Dok³adnie to wzi±³em:
Klar: t4w 444 + rozp. express
Podk³ad: PIK Fuller
Szpachlówkê: PIK Fein + PIK Flex

Czyli od teraz bedziesz pracowa³ na materia³ach mega RÓ¯NYCH producentów.
I na dodatek nie wiadomo jak± warto¶æ one maj± jesli chodzi o jako¶æ.... bo patrzysz przez pryzmat ceny.
Niska cena = ...... jako¶æ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Gandziorz
Wys³any: 2014-08-23, 16:46   
0
UP DOWN


Posty: 217
Lackdoctor napisa³/a:
Gandziorz napisa³/a:
Dok³adnie to wzi±³em:
Klar: t4w 444 + rozp. express
Podk³ad: PIK Fuller
Szpachlówkê: PIK Fein + PIK Flex

Czyli od teraz bedziesz pracowa³ na materia³ach mega RÓ¯NYCH producentów.
I na dodatek nie wiadomo jak± warto¶æ one maj± jesli chodzi o jako¶æ.... bo patrzysz przez pryzmat ceny.
Niska cena = ...... jako¶æ.

Napisa³em ¿e wzi±³em na próbê tylko do zderzaków. Nie odwa¿y³bym siê na "testy" w przypadku ca³o¶ciówki.
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-23, 17:40   
0
UP DOWN

Posty: 51
Wiem, ¿e Ty mi tak doradzi³e¶ i widzia³em, ¿e tu piszesz dlatego za¿artowa³em.... a wysz³o mi jak w familiadzie :)


Mój pouk³adany ¶wiat leg³ w gruzach.... czytajac forum wyrobi³em sobie pogl±d, ¿e idea³ to epoksyd+szpachel poliester+epoksyd jako izolacja +ew filer akrylowy jako wype³niacz. Pobra³em pdf akafemia novola co by siê dokszta³ciæ i wyczytalem... ¿e wash primer+ akrylowy podk³ad protec - wiêksza ochrona ni¿ epoksyd... ma³o tego na akryl idzie szpachla a na szpachle znow akryl! A niby przed nafmiarem utwardzacza chroni najlepiej epo, a jak sie robi akrylen to akrylen a nie miesza.... i jestem w punkcie wejscia czyli we d*pie bo wiem ze nic nie wiem ;( ktos mi to rozja¶ni? Jak jest najlepiej?
 

Gandziorz
Wys³any: 2014-08-23, 18:20   
0
UP DOWN


Posty: 217
wujekbaniu napisa³/a:
Wiem, ¿e Ty mi tak doradzi³e¶ i widzia³em, ¿e tu piszesz dlatego za¿artowa³em.... a wysz³o mi jak w familiadzie :)


Mój pouk³adany ¶wiat leg³ w gruzach.... czytajac forum wyrobi³em sobie pogl±d, ¿e idea³ to epoksyd+szpachel poliester+epoksyd jako izolacja +ew filer akrylowy jako wype³niacz. Pobra³em pdf akafemia novola co by siê dokszta³ciæ i wyczytalem... ¿e wash primer+ akrylowy podk³ad protec - wiêksza ochrona ni¿ epoksyd... ma³o tego na akryl idzie szpachla a na szpachle znow akryl! A niby przed nafmiarem utwardzacza chroni najlepiej epo, a jak sie robi akrylen to akrylen a nie miesza.... i jestem w punkcie wejscia czyli we d*pie bo wiem ze nic nie wiem ;( ktos mi to rozja¶ni? Jak jest najlepiej?

Wash primer to reaktywny.
Reaktywny u¿ywamy na "oczyszczon±" blachê.

Zrób tak:
1. Epoksyd
2. Szpachla
3. Podk³ad akrylowy
4. Baza
5. Klar

I bêdzie dobrze :)

Chyba ¿e by³a rdza która zosta³a wyczyszczona mechanicznie i chemicznie wtedy:
1. Reaktywny
2. Podk³ad akrylowy
3. Szpachla
4. Podk³ad akrylowy
5. Baza
6. Klar

Daje Ci s³owo ¿e tak przeprowadzona naprawa wytrzyma sporo czasu.
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-23, 18:24   
0
UP DOWN

Posty: 76
Gandziorz napisa³/a:

Chyba ¿e by³a rdza która zosta³a wyczyszczona mechanicznie i chemicznie wtedy:
1. Reaktywny
2. Podk³ad akrylowy
3. Szpachla
4. Podk³ad akrylowy
5. Baza
6. Klar


pod warunkiem ¿e nie przetrzesz siê reaktywnego ;)
 

jedi9 
Wys³any: 2014-08-23, 19:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 167
Sk±d: ¯yglin
a ja tam wole piaskowanie i podk³ad epoksydowy protect 360 . sam romek powiedzia³ na szkoleniu ¿e 360 jest lepsza do napraw klasyków(pomijaj±c nfcc) i nie tylko niz under 385. po prostu 360 daje grubesze warstwy , a co za tym idzie lepiej izoluje ' :cool: 385 jest dobry na nowe elementy w systemoe m/m.
 

mariuszcwa 
Wys³any: 2014-08-23, 19:57   
0
UP DOWN


Posty: 101
Sk±d: W±brze¼no
Gandziorz, Bazy z tej firmy s± ok, mogê je pojechaæ na 2 pe³ne warstwy jak dobrze jest przemyte. Mia³em wcze¶niej do czynienia z lesonalem i dyna (40km ode mnie). I trochê by³em zdziwiony , bo te bazy niczym nie odbiega³y t4w, ewentualnie cena by³a ró¿nic± np do tico 95u? nie pamiêtam wiem ¿e ceg³a per³a kosztowa³a 350z³ litr z lesonala bo dyny nawet nie ruszyli. Krycie marne , nawet na tle pomarañczowym (baza ¼le dorobiona, odkupiona) nie by³em zadowolony, ostatnio parê ca³o¶ciowek i parê na "kreche" bazy t4w klary te¿. 444 jest fajny na standardowym utwardzaczu , nie wiem jak expres. 4444 premium jest ¶wietny , ale ma³o wtr±ceñ musi byæ bo 2 dni walczylem z polerowaniem siostry passata (za du¿a temp i nie dola³o) :sciana: . I do dzi¶ auto stoi u mnie i widzê niedoci±gniêcia po polerce. do 444 daj do 10% rozcienczalnika i bêdzie ok (mam satê 4000 rp, ). ¦rednia odwaga i sobiê poradzi³em praktycznie lustro , jest struktura ale bardzo delikatna, raczej bardzo odwa¿nie jecha³em pistolem. To takie s³owa amatora na zachêtê ;) !
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-23, 20:47   
0
UP DOWN

Posty: 51
Czyli epoksyd na blache oczyszczona mechanicznie gdzie by³a rdza, a reaktywny na blache oczyszczona chemicznie? Tzn. Epoksyd lepiej sobie radzi ze slabo oczyszczona rdza?
Miedzy szpachle a filer akrylowy dalem epoksyd ( cale szczescie) bo przedobrzylem z utwardzaczem :/
 

mariuszcwa 
Wys³any: 2014-08-23, 20:57   
0
UP DOWN


Posty: 101
Sk±d: W±brze¼no
wujekbaniu, Nie jestem profi , ale mi siê wydajê czym s³abiej oczyszczona blacha to reaktywny, jak jest blacha super czysta to epoxyd. Mo¿e byæ drobny pêcherz , ale dobrze go oczysci³e¶ mechanicznie to mo¿esz zastosowaæ epoxyd. Chocia¿ bardziej wskazany jest w takim przypadku reaktywny. Czym wiêcej osób tym wiêcej opinii ;]
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-23, 21:16   
0
UP DOWN

Posty: 51
G³upia rdza :)
Masz racjê. Czyszczenie rdzy - reaktywny - izolacja akrylem - szpachla - izolacja szpachli -baza.klar.
Piaskowanie-epo-poliestrowa szpachla-epo- ew. Wypelniacz akrylowy - baza klar

A jak ju¿ w temacie rdzy to mam powazny prpblem. Dalem auto do blacharza rok temu na podloge. Blacharz to zacny, alkocholik ale poczciwy czlowiek. Niestety zabezpieczyl mi podloge minia do malowania plotu dekoral i biteksem boll z pedzla (rozcinajac opakowanie na pistolet).

Po krotce: zedre to zebami dam reaktywny izolacje akrylowa i jakis dobry baranek - wytrzyma?
Lub brunox epoksyd i baranek
 

mariuszcwa 
Wys³any: 2014-08-23, 21:22   
0
UP DOWN


Posty: 101
Sk±d: W±brze¼no
Czytaj±c to forum , wypatrzy³em temat o fertanie, podobno mo¿na go stosowaæ nawet na piaskowane elementy i zabezpieczy metal. Kupi³em 1l , zosta³o z 1/8 ca³o¶ci , ale o efektach nic nie mogê powiedzieæ, poniewa¿ auta by³y lakierowane w przeci±gu 3 miesiêcy, a 3 miesi±ce to ¿aden wyznacznik czy preparat dobrze dzia³a :) . Ps nie trzeba zêbami, s± np. W³osy murzyna na wiertarkê, ale przy takim zabezpieczeniu chyba bêdzie ³atwiej z szlifierk± k±tow± z co najmniej listkami. O brunoxie jest wiele opinii , lepszych i gorszych, ja wiem jedno, co¶ tam izolujê, ale po np 2 latach podnosi szpachlê. Sprawdzone na VW caddy, który by³ d³ugotrwa³ym projektem. Tam gdzie by³ brunox podnios³o szpachle. By³ on na pêdzel bez podk³adu w sobie.
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-23, 21:46   
0
UP DOWN

Posty: 51
Ja da³em siê namówiæw sklepie. Posz³i 7 puszek po 20z³ka¿da... na dach i na progi. Zrobi³ siê czarny jak smo³a. Zeszlifowa³em popsika³em na to epoksyd protect 360. Zobacze ile wytrzyma, o mieszanych opiniach dowiedzialem sie jak juz by³ na³o¿ony. A epoksyd na niego da³em, bo wyczyta³em gdzie¶ ¿e daje lepsz± izolacjê.

Pod³ogê oczywi¶cie bêdê zdziera³ w³osami murzyna le¿±c pod postawionym na 4 palety samochodzie.

Przepraszam za literówki, pisze na telefonie, bo do pierwszej gnije w robocie.
 

Gandziorz
Wys³any: 2014-08-24, 00:04   
0
UP DOWN


Posty: 217
wujekbaniu napisa³/a:
Ja da³em siê namówiæw sklepie. Posz³i 7 puszek po 20z³ka¿da... na dach i na progi. Zrobi³ siê czarny jak smo³a. Zeszlifowa³em popsika³em na to epoksyd protect 360. Zobacze ile wytrzyma, o mieszanych opiniach dowiedzialem sie jak juz by³ na³o¿ony. A epoksyd na niego da³em, bo wyczyta³em gdzie¶ ¿e daje lepsz± izolacjê.

Pod³ogê oczywi¶cie bêdê zdziera³ w³osami murzyna le¿±c pod postawionym na 4 palety samochodzie.

Przepraszam za literówki, pisze na telefonie, bo do pierwszej gnije w robocie.

Baranek to polecam Valvoline Bodysafe.
Zaleta taka ¿e jest bardzo elastyczny i nie twardnieje.

Wcze¶niej u¿ywa³em Boll'a ale to do Valvoline przepa¶æ.

Do profili zamkniêtych jest Valvoline Tectyl ML na bazie wosku.
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-24, 00:29   
0
UP DOWN

Posty: 51
Ha!wiedzia³em, ¿e gdzie¶ pisali o dawaniu epo na tylko przeszlifowan± rdzê, a reaktywnego na a¿ wypiaskowan±:
Chali68 - 26-11-2012, 21:07 napisa³/a:

Bo masz pozosta³o¶ci korozji. Niepiaskowa³e¶ kolegi fiata. W zasadzie reaktywny stosujemy na nowe elementy zamiast katoferezy. A pierwsz± zasadnicz± spraw± jest Niemo¿no¶æ k³adzenia szpachli od co. Dlatego k³ad¼ epo,szpachel,epo m/m ,akryl a potem Autorenolak. Pozdr.

¼ród³o:
http://lakiernik.info.pl/...cecd9fda30e391f


Gandziorz napisa³/a:
Do profili zamkniêtych jest Valvoline Tectyl ML na bazie wosku.

Dziêki na 100% przetestuje, mam nadzieje ¿e pomo¿e bo tam rdza na bank ju¿ siê zaczê³a (doleje jeszcze setkê oleju pe³zaj±cego cokolwiek to jest :D )


I jeszcze tu wyszczególniali epoksyd jako bardziej antykorozyjny:
http://lakiernik.info.pl/...t=3716&start=40
ni¿ reaktywny, co jest sprzeczne z:
http://www.novol.pl/att/1/AKADEMIA_NOVOL.pdf
strona 21

Te wszystkie sprzeczno¶ci powoduj±, ¿e sam nie wiem co mam my¶leæ... dach i progi zrobi³em na brunoksie i tak zostanie. Pod³ogê w ma¼dzie zrobiê na epoksydzie a w punto na reaktywnym (na podstawie schematu jak mi kolega od pêdzla radzi ;) )i zobaczê który d³u¿ej wytrzyma :D

Ju¿ czuje te druciki ze szczotki wbite w policzki hehe
  
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-08-24, 00:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
wujekbaniu napisa³/a:
( cale szczescie) bo przedobrzylem z utwardzaczem

Wystarczy szpachlówka natryskowa.

Gandziorz napisa³/a:
Wcze¶niej u¿ywa³em Boll'a

A kto dzis jeszcze uzywa boll'a?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-24, 00:40   
0
UP DOWN

Posty: 51
w³a¶nie nie by³em do koñca przekonany czy starczy (przez natryskowa szpachla rozumiem filer), a wyczyta³em u novola, ¿e zalecaj± epoksyd wiêc go u¿y³em wychodz±c z za³o¿enia, ¿e jestem ¶wie¿y, ¼le trzymam pistolet itp itd wiêc starczy b³êdów nad którymi nie panujê i przeczytam instrukcjê

btw ale chrzani± z tym reaktywnym... opisuj± go na alledrogo jako podk³ad na rdzê, a w karcie wyra¼nie pisze czy¶ciæ do metalicznego po³ysku...
 

wujekbaniu 
Wys³any: 2014-08-24, 00:50   
0
UP DOWN

Posty: 51
Tylko teraz siê zastanawiam, czy usuniêcie w³osami murzyna i papierem ¶ciernym starej konserwacji z pod³ogi samochodu (od spodu) oby na pewno wystarczy pod podk³ad reaktywny? Ja wiem, ¿e on jest mylony z wytrawiaczem i wiele osób uwa¿a b³êdnie, ¿e mo¿na go k³a¶æ na rdzê... naczyta³em siê o tej rdzy w mikroporach i o tym brunoksie.... Kto¶ z kolegów stosowa³ reaktywny na niewypiaskowan± pod³ogê, oczyszczon± jedynie mechanicznie z pozytywnym skutkiem?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania