Przesuniêty przez: DrCruel 2014-02-06, 02:38 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
tasek
|
Wys³any: 2013-06-03, 19:24 preparaty do konserwacji profili i podwozia - ranking
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
Witam
S³ysza³em ¿e preparaty do konserwacji profili typu APP F400, Boll, New Line ML, Blachogum wtrysk, Elaskon to wszystko jedna lipa s³u¿a jedynie do stworzenia filmu zabezpieczaj±cego przed przedostawaniem wilgoci ale nie zawieraj± ¶rodków czynnych inhibitorów korozji. Pozostaja valvoline tectyl, DINITROL ML, NOXUDOL 750
Czy rzeczywi¶cie APP, Boll to lipa i zainwestowaæ drugie tyle a nawet wiecej w dinitrole i noxudole?
W jakiej kolejno¶ci u³ozyliby¶cie: APP, Boll, Elaskon, Olej pe³zaj±cy, Blachogum, Valvoline, Dinitrol, Noxudol?
Niby jest du¿o na forum o takich ¶rodkach ale w gruncie rzeczy nic szczególnego i w jednym w±tku.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-06-03, 19:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
W/g tego co czyta³em, jak w/g opinii ludzi u¿ywaj±cych tego specyfiku, najlepszy jest "Fluid Film". |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-06-03, 21:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | W/g tego co czyta³em, jak w/g opinii ludzi u¿ywaj±cych tego specyfiku, |
Co jeszcze wyczyta³e¶ i zas³ysza³e¶...? |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-06-03, 21:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-06-03, 21:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | Wyczyta³em ¿e jeste¶ nieudacznikiem. |
Rozumiem ¿e piszesz o sobie....? |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-06-03, 21:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-06-04, 06:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Cytat: | Jak zawsze nic nie rozumiesz. Napisa³em o tobie |
To Ty ¿yjesz w ¶wiecie iluzji..... ala-lektoro-lakierniko |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-06-04, 08:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Robertlodz09 napisa³/a: | ala-lektoro |
Lektor,, hmm Piotrek, to jestes go¶æ
Tylko w szreku Ciê nie s³ysza³em, wiêc co????
Jestes lektorem czytajacym teksty ... statystów |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-06-04, 11:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
Dumel19
|
Wys³any: 2013-06-04, 12:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 397 Sk±d: LKR
|
Ja uzywam zawsze Blachogum wtrysk lub fluidol i jest ok w profile, poprawiam ewentalnie bitgumem na wierzch czy jak kto woli barankiem po wierzchu i zawsze sie trzyma |
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-06-24, 12:59
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
a robi³ ktos mo¿e niemieckimi materia³ami MAKRA? interesuje mnie Makra HK 400
W niemieckim tescie stoi na do¶æ wysokim miejscu
14 Liqui Moly Holraumversiegelung
15 3M 08919
16 Teroson Terotex HV 400
17 Ovatrol Öl i hyhy
18 Makra HK 400
19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi,
ju¿ drugi raz uzyska³ bardzo negatywna ocenê OM )
20 Histori Classic Seilfett Fluid
21 Brunox IX 100
22 Eurolub 001641
23 Presto Holraumkonservierung
24 Autospezialschutz 2000
25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
26 Carsystem KS 200
27 Elakson K 60 ML
28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2013-06-24, 17:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Kolego @tasek a gdzie znajdziemy pocz±tek tej tabeli? Masz linka do tego rankingu? |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2013-06-24, 18:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-06-24, 18:41
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
Ciekawy artyku³ dotycz±cy testu preparatów do zabezpieczeñ antykorozyjnych progów:
tekst oryginalny po niemiecku ze zdjêciami znajdziecie TUTAJ (http://www.fahrzeugakademie.de/viewDocument?onr=78&id=1898)
"W 2008 roku Oltimer Markt przyst±pi³ do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniêtych ,wystêpuj±cych na niemieckim rynku. Procedurê testow± zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie. Opracowano i wykonano do tego celu specjalne piêcioczê¶ciowe elementy blaszane, d³ugo¶ci 45 cm, podobne do progów samochodowych. Trzy czê¶ci blachy karoseryjnej po³±czono ze sob± zgrzewaj±c. Powsta³y przez to dwa profile zamkniête z przegrod± z trzema sporymi otworami. Przed zgrzaniem, blachy odt³uszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewn±trz. Nastêpnie trafi³y one na osiem miesiêcy na dach Akademii, gdzie nara¿one by³y na oddzia³ywanie deszczu, ¶niegu i s³oñca. Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawi³a sie rdza. Nastêpnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostêp do wnêtrza mo¿liwy by³ tylko po przez 10 milimetrowe otwory.
Do dalszej obróbki progów skonstruowano stela¿, który zapewnia³ jednakow± mo¿liwo¶æ rozpylenia preparatów. U¿yto do tego lancy z mo¿liwo¶ci± rozpylania w promieniu 360° o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów, wosków i olejów (pod ci¶nieniem zalecanym przez ich producentów). Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców . Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosi³a 28°C. Wszystkie progi testowe dok³adnie zwa¿ono, po zabezpieczeniu i miesi±c pó¼niej. Ró¿nicê wagi pomiêdzy pustymi progami i po obróbce by³y bardzo du¿e. dla poszczególnia produktów ,od 4 do 586 gramów .
Produkty posiada³y bardzo ro¿na konsystencje i sk³ady chemiczne .Wystêpowa³y one pod ro¿nymi postaciami : wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej, farba z utwardzaczem, ¿ywica z woskiem, ¶rodki wi±¿±ce siê ze rdz±. Wiêkszo¶æ z testowanych ¶rodków jest dostêpna handlu i mo¿na je zastosowaæ samemu Trzy z nich s± tylko dostêpne ³±cznie z us³ug± ,wykonana przez specjalistyczna firmê , co mo¿ne kosztowaæ od 250 do 2000 Euro za pojazd. Przy ocenie produktów brano równie¿ pod uwagê szkodliwo¶æ dla zdrowia i ¶rodowiska. Wnêtrze profili co cztery miesi±ce opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosuj± drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów. Dok³adno¶æ przeprowadzenia testu spowodowana jest wielk± wag± tej operacji .Musimy mieæ t± ¶wiadomo¶æ, ¿e raz zastosowany ¶rodek ju¿ nigdy nie da siê usun±æ. W koñcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji. W trakcie le¿akowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie k±pieli w roztworze soli.
Przy wydaniu werdyktu koñcowego zastosowano trzy g³ówne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany ¶rodek zabezpieczy³ w±ski profil progu dostêpny tylko przez trzy otwory blachy ¶rodkowej; 2- powsta³y ? w bezpo¶rednio opryskanej komorze g³ównej ogniska korozji ;3- jak sprawdzi³ siê dany produkt na powierzchni nie zardzewia³ych dekli zakrywaj±cych profil obustronnie. Kryteria te pozwalaj± oceniæ zdolno¶ci penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samono¶nych konstrukcjach karoserii nie brakuje.
Miejsce 1 - zwyciêzc± zosta³ specyfik pod nazw±:
TimeMax , który zapewne nie bêdzie dla nas zbyt interesuj±cy ze wzglêdu na dostêpno¶æ..Mo¿na go tylko zastosowaæ po przez zlecenie firmie z Hamburga us³ugi. Nie mniej jednak jako zwyciêzcy testu choæby w celu poznawczym ,trzeba po¶wieciæ mu parê s³ów.
Cena : - Koszt us³ugi w zale¿no¶ci od auta 1400 do 2000 €
Produkt : nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia - niewielka
masa zawarto¶ci w progu - 586 gram
technologia zastosowania - trzy ró¿nej lepko¶ci smary (po oglêdzinach wnêtrza endoskopem ) zostaj± napylone po podgrzaniu do wnêtrza profilu. Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy do¶æ wysokiej temperaturze. Rezultat koñcowy-Profil g³ówny ca³kowicie
pokryty, profil w±ski trudno dostêpny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni. Produkt przy wysokiej temperaturze sp³ywa uzupe³niaj±c powsta³e ubytki .Ewentualnymi szczelinami wyp³ywa na zewn±trz.
Miejsce 2
Mike Sanders Korozionsschutzfett
Cena -puszka 750 gram 11 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia-niewielka
masa zawarto¶ci w progu-320 gram
technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem
Rezultat koñcowy. - Profil g³ówny ca³kowicie pokryty, profil w±ski trudno dostêpny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Bardzo dobre w³asno¶ci penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze sp³ywa uzupe³niaj±c powsta³e ubytki . Ewentualnymi szczelinami wyp³ywa na zewn±trz
Miejsce 3
Siegafett dostêpny jako kompleksowa us³uga
Cena -Koszt us³ugi w zale¿no¶ci od auta 450 do 1200 €
Produkt-dwu sk³adnikowy smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia-niewielka
masa zawarto¶ci w progu-93 gram
technologia zastosowania-Po oglêdzinach wnêtrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników, ilo¶æ smaru
Rezultat koñcowy - Profil g³ówny ca³kowicie pokryty, profil w±ski trudno dostêpny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre w³asno¶ci penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze sp³ywa uzupe³niaj±c powsta³e ubytki .
Miejsce 4
UBF 2000 dostêpny jako kompleksowa us³uga
Cena -Koszt us³ugi w zale¿no¶ci od auta 450 do 1200 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar
Szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia-¿adna
masa zawarto¶ci w progu -142 gramy
technologia zastosowania-Po oglêdzinach wnêtrza endoskopem ,rozpyla sie smar
Rezultat koñcowy - Profil g³ówny ca³kowicie pokryty, profil w±ski trudno dostêpny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre w³asno¶ci penetracyjne.
Produkt przy wysokiej temperaturze sp³ywa uzupe³niaj±c powsta³e ubytki
Miejsce 5
Hammerite Waxoyl
Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z rêczn± pompk± -
Produkt :- rozpuszczony wosk
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia- unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu-26 gram
technologia zastosowania-Rozcieñczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ci¶nieniem wytworzonym rêczn± pompk±-
Rezultat koñcowy :T³usta ma¼ pokry³a skutecznie komorê g³ówna, profil w±ski trudno dostêpny pokryty szcz±tkowo, na deklach bocznych dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni. Zaleta jest mo¿liwo¶æ wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez u¿ycia kompresora.
Miejsce 6
Dinitrol/Dinol us³uga kompleksowa
Cena Koszt us³ugi w zale¿no¶ci od auta 250 do 1000 €
Produkt rozpuszczone woski ró¿nej konsystencji
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 46 gram
technologia zastosowania- Firma nale¿ny bo pionierów zabezpieczeñ antykorozyjnych profili zamkniêtych. Na podstawie archiwalnych rysunków pogl±dowych ukazuj±cych profile zamkniête , przystêpuje siê do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat koñcowy komora g³ówna bardzo dok³adnie pokryta cienka warstwa, ¿adnych ognisk korozji, profil w±ski trudno dostêpny pokryty szcz±tkowo, dwusk³adnikowy produkt posiada nie zbyt dobre w³asno¶ci penetracyjne, , na deklach bocznych dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni.
Miejsce 7
Fluid Film Liquid A/liquid AR
Cena 13,50€ za litrowa puszkê
Produkt:- nie rozcieñczony produkt na bazie lanoliny (wosk uzyskany z we³ny owczej)
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 212gram
technologia zastosowania dwusk³adnikowy preparat daje sie rozpylaæ w temperaturze pokojowej. Rezultat koñcowy :komora g³ówna bardzo dok³adnie pokryta ,¿adnych ognisk korozji, profil w±ski trudno dostêpny pokryty szcz±tkowo 5%, dwusk³adnikowy produkt posiada nie zbyt dobre w³asno¶ci penetracyjne, , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni.
Miejsce 8
Technolit Holraumwachs
Cena 12,70€ za litrowa puszkê
Produkt:- rozcieñczony wosk
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 44 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylaæ w temperaturze pokojowej. Rezultat koñcowy :komora g³ówna bardzo dok³adnie pokryta ,¿adnych ognisk korozji, profil w±ski trudno dostêpny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Pow³oka jest dok³adnie wyschniêta i nie staje sie p³ynna przy podwy¿szonej temperaturze i nie wycieka.
Miejsce 9
Holts Holraumversiegelung
Cena 8,10€ za litrowa puszkê
Produkt:- rozcieñczony wosk
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylaæ w temperaturze pokojowej. Rezultat koñcowy :komora g³ówna bardzo dok³adnie pokryta ,¿adnych ognisk korozji, profil w±ski trudno dostêpny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Pow³oka jest dok³adnie wyschniêta i nie staje sie p³ynna przy podwy¿szonej temperaturze i nie wycieka.
Miejsce 10
Akemi Holraumversiegelung
Cena 7,60€ za litrowa puszkê
Produkt:- rozcieñczony wosk koloru bezowego
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 32 gramy
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylaæ w temperaturze pokojowej. Rezultat koñcowy :komora g³ówna bardzo dok³adnie pokryta ,¿adnych ognisk korozji, profil w±ski trudno dostêpny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Pow³oka jest dok³adnie wyschniêta i nie staje sie p³ynna przy podwy¿szonej temperaturze i nie wycieka. Produkt dobry cenowo.
Miejsce 11
Würth Holraumwachs
Cena 13,60€ za litrowa puszkê
Produkt:- rozcieñczony wosk
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 51 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylaæ w temperaturze pokojowej. Rezultat koñcowy :komora g³ówna bardzo dok³adnie pokryta ,ale powsta³y ogniska korozji !!, profil w±ski trudno dostêpny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni ale wystêpuj± ogniska korozji .Pow³oka jest dok³adnie wyschniêta i nie staje sie p³ynna przy podwy¿szonej temperaturze i nie wycieka. S³abe zdolno¶ci penetracyjne.
Miejsce 12
Berner Holraumkonservierung
Cena 8,70€ za litrowa puszkê
Produkt:- rozcieñczony wosk
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylaæ w temperaturze pokojowej. Rezultat koñcowy :komora g³ówna dok³adnie pokryta ,ale powsta³y ogniska korozji !!, profil w±ski trudno dostêpny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni ale wystêpuj± ogniska korozji .Pow³oka lepka i nie staje sie p³ynna przy podwy¿szonej temperaturze i nie wycieka. S³abe zdolno¶ci penetracyjne.
Miejsce 13
Prosol Holraumkonservierer
Cena 8,54€ za litrowa puszkê
Produkt:- rozcieñczony wosk
szkodliwo¶æ dla zdrowia i otoczenia unikaæ kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawarto¶ci w progu 38 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylaæ w temperaturze pokojowej. Rezultat koñcowy :komora g³ówna nie dok³adnie pokryta , powsta³y ogniska korozji !!, profil w±ski trudno dostêpny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepno¶æ do g³adkich powierzchni nie wystêpuj± ogniska korozji .Pow³oka lepka i nie staje sie p³ynna przy podwy¿szonej temperaturze i nie wycieka. S³abe zdolno¶ci penetracyjne.
My¶lê ze pozosta³e produkty nawet nie zas³uguj± na dok³adne opisy bo w zbyt ma³ym stopniu spe³ni³y ,oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania.
Ale w razie zainteresowania którym¶ z produktów s³u¿ê dodatkowymi informacjami .
Radze zaopatrzyæ sie w numer 9/2009 Oltimer Markt. Zdjêcia tam zamieszczone s± bardzo wymowne i pozwalaj± w pe³ni zg³êbiæ temat. Z testu wynika ze wybór ¶rodka zabezpieczaj±cego w do¶æ znacznym stopniu zale¿ny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W wiêkszo¶ci przypadków prawdopodobnie najlepszym wyj¶ciem by³o by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na go³y metal. Na pewno bardzo wa¿ne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy mo¿liwe jest to poprzez otwory technologiczne .
Pozosta³e produkty :
14 Liqui Moly Holraumversiegelung
15 3M 08919
16 Teroson Terotex HV 400
17 Ovatrol Öl i CIP
18 Makra HK 400
19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi , ju¿ drugi raz uzyska³ bardzo negatywna ocenê OM )
20 Histori Classic Seilfett Fluid
21 Brunox IX 100
22 Eurolub 001641
23 Presto Holraumkonservierung
24 Autospezialschutz 2000
25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
26 Carsystem KS 200
27 Elakson K 60 ML
28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl" |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2013-06-24, 19:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Fajnie to opisa³e¶
Faktycznie zaskakuj±ca jest s³aba ocena Fertanu
Ciekawe jak wypad³yby ¶rodki u¿ywane powszechnie u nas |
|
|
|
|
POLYKAR.PL [Usuniêty]
|
Wys³any: 2013-06-24, 19:27
|
|
|
|
Niemniej nale¿y zauwa¿yæ , ¿e test przeprowadzony zosta³ w 2008 roku ... mamy 2013 - mo¿e co¶ siê pozmienia³o ? Technologia wszak¿e do przodu idzie :P |
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-06-25, 06:22
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
koledzy ten opis to cytat, nie moje s³owa. ¶rodki takie jak boll, app pewnie s± na koñcu stawki to tylko nat³uszczacze bez dodatków antykorozyjnych które powinna konserwacja zawieraæ. czy jako¶æ sie poprawi³a od 2008r???? Smiem twierdziæ ¿e pogorszy³a bo wiadomo wszyscy ida w kierunku osczêdno¶ci |
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-06-28, 14:19
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2013-06-29, 12:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
[quote="tasek"]W wiêkszo¶ci przypadków prawdopodobnie najlepszym wyj¶ciem by³o by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na go³y metal. Na pewno bardzo wa¿ne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy mo¿liwe jest to poprzez otwory technologiczne . [/quote
I tu tkwi sedno zagadnienia
Rozwia³e¶ w±tpliwo¶ci w temacie. |
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-06-29, 16:35
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
szuka³em dzi¶ smaru dzia³owego, armatniego i oczywi¶cie nie znalaz³em w sklepach ale znalaz³em co¶ chyba bardziej interesuj±cego a mianowicie Wosk konserwacyjny firmy polwax
Wosk konserwacyjny otrzymywany w procesie komponowania olejów mineralnych z gaczami parafinowymi i cerezyn±. Wosk konserwacyjny stosowany jest g³ównie do zabezpieczania podwozi samochodowych. Puszka 5l to koszt 40z³ no i zakupi³em. ponoæ nigdy nie wysycha jest plastyczny, a po na³o¿eniu nie przyciaga kurzu, jest koloru kremowego. do na³o¿enia nalezy go podgrzaæ bo w puszcze jest stanu margaryny
http://www.polwax.pl/pl/oferta,woski-i-cerezyny,4/ |
|
|
|
|
Bombel
|
Wys³any: 2013-06-29, 22:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 99
|
tasek napisa³/a: | szuka³em dzi¶ smaru dzia³owego, armatniego i oczywi¶cie nie znalaz³em |
Mo¿e zamiast smaru dzia³owego lepiej by³oby u¿yæ tego oleju jako frakcja p³ynna która dotrze do wszekich szczelin
http://tablica.pl/oferta/...D5-ID1qxtz.html
gdzie¶ kiedy¶ s³ysza³em ¿e ten rosyjski olej Nigrol jest bardzo dobry do robienia mixtur konserwacyjnych
a ten wosk co znalaz³e¶ jako frakcja sta³a |
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-06-29, 22:19
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
dziêki za link do oleju, teraz ju¿ wszystko wiem ten s³ynny nigrol to najzwyklejszy olej przek³adniowy o wysokiej lepko¶ci bo w140
w Polsce tani odpowiednik to Olej przek³adniowy GL5 GL-5 85W140 marki hipol
Gesty glut do czo³gu chyba 5l to koszt 58z³
nasz hipol jest nawet lepszy bo nigrol to gl 1 a hipol gl 5
GL-1 – oleje nie zawieraj±ce dodatków uszlachetniaj±cych. Mog± zawieraæ jednak ¶rodki przeciwkorozyjne i przeciwutleniaj±ce. Stosowane w przek³adniach ¶limakowych, sto¿kowych w lekkich warunkach pracy. Zazwyczaj mog± byæ zastêpowane zwyk³ym olejem silnikowym.
GL-5 –oleje wysokiej jako¶ci o bardzo dobrych w³a¶ciwo¶ciach smarnych. Zawieraj± ok. dwukrotnie wiêcej dodatków uszlachetniaj±cych w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przek³adniach hipoidalnych pracuj±cych pod du¿ym obci±¿eniem. U¿ywane np. w przek³adniach g³ównych mostów napêdowy
http://allegro.pl/olej-pr...3318833764.html
takiego kisielu dolaæ do roztopionego tego wosku co kupi³em i podwozie malinka |
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-07-06, 11:45
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
spotka³ sie mo¿e kto¶ z mark± Sika?
SikaGard 6210
SikaGard®-6210 jest przezroczystym, nie zawieraj±cym aromatów woskiem do zabezpieczeñ antykorozyjnych profili zamkniêtych
zastanawiam siê nad ta sika albo valvoline tectyl. cena ta sama ok 30z³ litr |
|
|
|
|
glazerek111
|
Wys³any: 2013-07-10, 17:46
|
0
|
|
|
Kamil
Posty: 2 Sk±d: J-w
|
tasek napisa³/a: | spotka³ sie mo¿e kto¶ z mark± Sika?
SikaGard 6210
SikaGard®-6210 jest przezroczystym, nie zawieraj±cym aromatów woskiem do zabezpieczeñ antykorozyjnych profili zamkniêtych
zastanawiam siê nad ta sika albo valvoline tectyl. cena ta sama ok 30z³ litr |
Witam. U¿ywam siki i tylko siki. Polecam jak jak najbardziej. Co najwa¿niejsze nie ¶mierdzi jak inne konserwacje nie zlewa siê , nie zastyga. Po zaaplikowaniu caly czas jest takiej kremowej konstystencji. |
|
|
|
|
tasek
|
Wys³any: 2013-07-18, 17:06
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
a co powiecie o Elaskonie 2000 ML ale elaskonie a nie podobnych w prawie takich samych opakowaniach typu ecoscon itp?
1l pod pistolet UBS 21z³
okaza³o sie ¿e musze zakonserwowaæ 4 auta w domu i troche mi tego pójdzie, a kolega blacharz powiedzia³ ¿e jaki by nie by³ cudowny ¶rodek to i tak dodaje do ka¿dego 100ml oleju pe³zaj±cego bo tak jest najlepiej.
Wybieram miedzy valvoline tectyl za 30z³, SikaGard 6210 za 31z³, Makra HK 400 za 30z³ i elaskonem 2000 za 201z³ oraz dinitrol ML za 35z³ |
|
|
|
|
POLYKAR.PL [Usuniêty]
|
Wys³any: 2013-07-18, 17:44
|
|
|
|
tasek napisa³/a: | Wybieram miedzy valvoline tectyl za 30z³, SikaGard 6210 za 31z³, Makra HK 400 za 30z³ i elaskonem 2000 za 201z³ oraz dinitrol ML za 35z³ |
sika 6210 dro¿sza od tectyl ML ? nie mo¿e byæ ... |
|
|
|
|
Bisuside14
|
Wys³any: 2014-10-26, 12:41
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D
Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Kotlecik,
Mam 23 letni± budê, która 15lat by³a nieu¿ytkowana. Stan karoserii uwa¿am za wyj±tkowy, ma mi pos³u¿yæ jako baza do budowy auta. Niecodzienne znalezisko maj±c na uwadze, ¿e wszystkie auta wdupione s± tak, ¿e nie ma do czego spawaæ. Wewn±trz progu widzê chupaj±ce korniki. Chcia³bym zabezpieczyæ profile póki nie ma ¿adnej dziury. W moich mieszalniach jest do dostania tylko boll i fluidol jakich u¿ywa³em, jednak szukam czego¶ atomowego, bo to moje i drugiej takiej budy nie dostanê.
Co mogê zamówiæ lepszego? |
|
|
|
|
glover
|
Wys³any: 2014-10-26, 20:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 303
|
|
|
|
|
adolfone
|
Wys³any: 2016-03-23, 00:02
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Panowie a jakby u¿yæ takiego wosku wysokotopliwego http://www.ehurtownia.pla...ukt_206439.html z olejem 85w140, zmieszaæ tak± mixturê co o tym s±dzicie my¶lê ¿e by³oby niez³e z tego smarowid³o. Pamiêtam za ma³olata jak mój ojciec smarowa³ Fiacika chyba smarem grafitowym( mówi³ ¿e woda tak ³atwo go nie wyp³ukuje), pod³oga wszêdzie gdzie siê da³o i muszê powiedzieæ ¿e ojciec go zez³omowa³ nie z powodu takiego ¿e go zjad³o tylko nie mia³ kto nim je¼dziæ stan blacharski by³ rewelacja jak na ten rocznik:)
Tu jeszcze taki artykulik http://motofocus.pl/lakie...orozyjne-polwax |
|
|
|