Autor |
Wiadomość |
 |
zawi3j
|
Wysłany: 2015-02-25, 01:31 Spawanie reperaturek
|
+1
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 141
|
Takie ot coœ jak wygl¹da moje wstawianie, mo¿e nie ma rewelacji ale dopiero siê uczê na takich trupach. Problem mam taki ¿e jak spawam to albo rzuci mi blach¹(wiem za bardzo przegrzewam ale co zrobiÌ niekiedy jak pali dziury?) albo spawy wci¹gnie w dó³. Jak jest dostêp nie ma wiêkszego problemu bo siê rozklepie spaw i jest OK. Ale niekiedy jest to uci¹¿liwe. Do tej pory nie zwraca³em na to uwagi bo zawsze po wspawaniu k³ad³em epoksyd a póŸniej nak³ada³em paski z w³ókna szklanego ¿eby wzmocniÌ spoine i ¿eby wilgoÌ nie dotar³a do kolejnych warstw jakby siê tam jakaœ dosta³a. Od wewn¹trz blacha epoksydem i w miare mo¿liwoœci po spawaniu te¿ epoksyd i fluidol.
Kolejna sprawa ustawienia spawarki spawam Czymœ takim Magnum Automig 205L Inwertor. Do spawania reperaturek ustawiam pr¹d(najmniejszy) 25A, Posuw drutu na 4, i indukcyjnoœÌ na 5, Drut o œrednicy 0,8mm, iloœÌ gazu 8l/min
Jak spawam progi nie ma problemów nie zdarzy³o mi siê nigdy ¿eby mi blach¹ rzuci³o, du¿o profili i blacha sztywniejsza, ale spawy czêsto œci¹ga w dó³.
Kolejna sprawa tam w galerii jest fotka klapy ze wÂżerami(wiadomo klapa nadaje sie tylko to koszta po szkoda czasu spawanie tego) Ale chodzi mi o to Âże jak mam takie maÂłe wÂżery jak po lewej stronie klapy a nie takie dziury jak na Âśrodku tu juÂż po oszlifowaniu smaruje je cortaninem czekam do nastĂŞpnego dnia szlifuje wszystko i nakÂładam epoksyd. Dobry sposĂłb anty korozji ? |
|
|
|
 |
zawi3j
|
Wysłany: 2015-02-25, 09:57
|
-1
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 141
|
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-02-25, 10:09
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
zawi3j napisał/a: | Problem mam taki Âże jak spawam to albo rzuci mi blachÂą(wiem za bardzo przegrzewam ale co zrobiĂŚ niekiedy jak pali dziury?) |
zawi3j, po pierwsze przejdz na cieĂąszy drut 0.6mm!
Nie przepala tak blachy jak 0.8mm,spaw jest mniejszy wiĂŞc nie musisz tyle szlifowaĂŚ,miaÂłem to samo jak spawalem 0.8mm,przepalalo to musialem dziury zaspawywaĂŚ i blacha sie mocno nagrzewaÂła.Drutem 0.8mm mozna konstrukcje stalowe spawaĂŚ a tu masz blachĂŞ samochodowÂą cieĂąkÂą.Przy drucie 0.6mm dajesz trochĂŞ szybszy posuw. |
|
|
|
 |
zawi3j
|
Wysłany: 2015-02-25, 10:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 141
|
Musze tylko sprawdziĂŚ co rolki nadajÂą sie pod drut 0,6 A o tych wÂżerach na klapie po lewej stronie? |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-02-25, 10:38
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
zawi3j napisał/a: | A o tych wÂżerach na klapie po lewej stronie? |
Te w¿ery to przekorodowana na wylot blacha.Recepta: wyci¹Ì raka,wstawiÌ now¹ blache,dalej ju¿ wiesz,albo druga opcja-poszukaÌ zdrowej klapy. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-02-25, 10:47
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
zawi3j napisał/a: | Musze tylko sprawdziĂŚ co rolki nadajÂą sie pod drut 0,6 |
nie zapomnij o koĂącĂłwce prÂądowej tez wymieniĂŚ na 0.6 |
|
|
|
 |
zawi3j
|
Wysłany: 2015-02-25, 13:34
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 141
|
http://iv.pl/images/17873518751936962147.jpg
Wycinac i spawac ? Âśrednio mi sie to uÂśmiecha o taki maly pupek
Takie pupki cortanin + epoksyd a a nastepnego dnia lekki szlif troszke kitu dla podrownania i podklad. Wydaje mi sie ze to bardziej tuszowanie problemu a nie naprawa
nie ma nawet jak zabezpieczyĂŚ od Âśrodka chyba Âżeby wywierciĂŚ dziurke w nadkolu wewnetrznym i wpsikaĂŚ fluidol
hematol napisał/a: | zawi3j napisał/a: | A o tych wÂżerach na klapie po lewej stronie? |
Te w¿ery to przekorodowana na wylot blacha.Recepta: wyci¹Ì raka,wstawiÌ now¹ blache,dalej ju¿ wiesz,albo druga opcja-poszukaÌ zdrowej klapy. |
w bmw e46 nie trafie zdrowej klapy 90% klap w tym miejscu juz jest skorodowana. mialem juz kilka bmw i kazda z nich w tym miejscu gnije |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-02-25, 18:48
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
Cytat: | http://iv.pl/images/17873518751936962147.jpg |
ChodziÂło mi o te dziury i "prawie dziury" w klapie ... |
|
|
|
 |
zawi3j
|
Wysłany: 2015-02-25, 23:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 141
|
ta klape pocialem. tylko wycialem Âśrodkowa i prawa czesc po lewej byly wzery takie jak na tej fotce co za cytowaÂłeÂś moÂże ciut mocniejsze ale nie bylo dziur i 'prawie dziur' tylko wzery :P
Nie lubie walki z ruda bo jej sie nie da ogolnie pozbyc bez ciecia.
A gdyby takie wzery(nie dziury) zacynowaĂŚ ? wyjdzie rdza przez cyne? Albo pozmarkaĂŚ lutospawarka albo migmagiem na najnizszym pradzie kropke obok kropki na wzerach ?
Bo jak sÂą skomplikowane ksztaÂłty na doÂłach drzwi np albo na klapie to jest ogrom pracy - drogra troche na skrĂłty ale moze o jakies wyjscie ze nie wyjdzie ruda za miesiac
Dziœ znowu pospawa³em i znów lekko spawy mi sie na ma³ym fragmencie zapad³y ale o dziwo wyszlo niemalze na g³adko (tak wiem mozna kupiÌ nowy blotnik i nie bawic sie w takie jaja ale przynajmniej sie czegoœ nauczy³em przy spawaniu doczo³owym zczepic punktowo i rozciaÌ tarcz¹ 1mm ³¹czenie miedzy blachami i rociac te spawy wczesniej zczepiaj¹c w miejscu rozciêtym :P ³adniej sie spawa bo czesc spoiny wchodzi w ³¹czenie blach )
http://iv.pl/images/71421785482660304899.jpg
http://iv.pl/images/48391468624581445548.jpg
http://iv.pl/images/80772579179505854374.jpg
http://iv.pl/images/67984539581727654122.jpg
http://iv.pl/images/60243275070610600128.jpg
w rzeczywistoÂści te Âśpiki wyglÂądaÂły duÂżo lepiej niÂż na zdjĂŞciu Grunt Âże trzyma i nie pĂŞka nic jak prĂłbuje wyginaĂŚ
sory za jakosc moze cos widac bedzie |
|
|
|