Autor |
Wiadomo¶æ |
|
zawi3j
|
Wys³any: 2015-02-25, 01:31 Spawanie reperaturek
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 141
|
Takie ot co¶ jak wygl±da moje wstawianie, mo¿e nie ma rewelacji ale dopiero siê uczê na takich trupach. Problem mam taki ¿e jak spawam to albo rzuci mi blach±(wiem za bardzo przegrzewam ale co zrobiæ niekiedy jak pali dziury?) albo spawy wci±gnie w dó³. Jak jest dostêp nie ma wiêkszego problemu bo siê rozklepie spaw i jest OK. Ale niekiedy jest to uci±¿liwe. Do tej pory nie zwraca³em na to uwagi bo zawsze po wspawaniu k³ad³em epoksyd a pó¼niej nak³ada³em paski z w³ókna szklanego ¿eby wzmocniæ spoine i ¿eby wilgoæ nie dotar³a do kolejnych warstw jakby siê tam jaka¶ dosta³a. Od wewn±trz blacha epoksydem i w miare mo¿liwo¶ci po spawaniu te¿ epoksyd i fluidol.
Kolejna sprawa ustawienia spawarki spawam Czym¶ takim Magnum Automig 205L Inwertor. Do spawania reperaturek ustawiam pr±d(najmniejszy) 25A, Posuw drutu na 4, i indukcyjno¶æ na 5, Drut o ¶rednicy 0,8mm, ilo¶æ gazu 8l/min
Jak spawam progi nie ma problemów nie zdarzy³o mi siê nigdy ¿eby mi blach± rzuci³o, du¿o profili i blacha sztywniejsza, ale spawy czêsto ¶ci±ga w dó³.
Kolejna sprawa tam w galerii jest fotka klapy ze w¿erami(wiadomo klapa nadaje sie tylko to koszta po szkoda czasu spawanie tego) Ale chodzi mi o to ¿e jak mam takie ma³e w¿ery jak po lewej stronie klapy a nie takie dziury jak na ¶rodku tu ju¿ po oszlifowaniu smaruje je cortaninem czekam do nastêpnego dnia szlifuje wszystko i nak³adam epoksyd. Dobry sposób anty korozji ? |
|
|
|
|
zawi3j
|
Wys³any: 2015-02-25, 09:57
|
-1
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 141
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-02-25, 10:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
zawi3j napisa³/a: | Problem mam taki ¿e jak spawam to albo rzuci mi blach±(wiem za bardzo przegrzewam ale co zrobiæ niekiedy jak pali dziury?) |
zawi3j, po pierwsze przejdz na cieñszy drut 0.6mm!
Nie przepala tak blachy jak 0.8mm,spaw jest mniejszy wiêc nie musisz tyle szlifowaæ,mia³em to samo jak spawalem 0.8mm,przepalalo to musialem dziury zaspawywaæ i blacha sie mocno nagrzewa³a.Drutem 0.8mm mozna konstrukcje stalowe spawaæ a tu masz blachê samochodow± cieñk±.Przy drucie 0.6mm dajesz trochê szybszy posuw. |
|
|
|
|
zawi3j
|
Wys³any: 2015-02-25, 10:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 141
|
Musze tylko sprawdziæ co rolki nadaj± sie pod drut 0,6 A o tych w¿erach na klapie po lewej stronie? |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-02-25, 10:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
zawi3j napisa³/a: | A o tych w¿erach na klapie po lewej stronie? |
Te w¿ery to przekorodowana na wylot blacha.Recepta: wyci±æ raka,wstawiæ now± blache,dalej ju¿ wiesz,albo druga opcja-poszukaæ zdrowej klapy. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-02-25, 10:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
zawi3j napisa³/a: | Musze tylko sprawdziæ co rolki nadaj± sie pod drut 0,6 |
nie zapomnij o koñcówce pr±dowej tez wymieniæ na 0.6 |
|
|
|
|
zawi3j
|
Wys³any: 2015-02-25, 13:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 141
|
http://iv.pl/images/17873518751936962147.jpg
Wycinac i spawac ? ¶rednio mi sie to u¶miecha o taki maly pupek
Takie pupki cortanin + epoksyd a a nastepnego dnia lekki szlif troszke kitu dla podrownania i podklad. Wydaje mi sie ze to bardziej tuszowanie problemu a nie naprawa
nie ma nawet jak zabezpieczyæ od ¶rodka chyba ¿eby wywierciæ dziurke w nadkolu wewnetrznym i wpsikaæ fluidol
hematol napisa³/a: | zawi3j napisa³/a: | A o tych w¿erach na klapie po lewej stronie? |
Te w¿ery to przekorodowana na wylot blacha.Recepta: wyci±æ raka,wstawiæ now± blache,dalej ju¿ wiesz,albo druga opcja-poszukaæ zdrowej klapy. |
w bmw e46 nie trafie zdrowej klapy 90% klap w tym miejscu juz jest skorodowana. mialem juz kilka bmw i kazda z nich w tym miejscu gnije |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-02-25, 18:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Cytat: | http://iv.pl/images/17873518751936962147.jpg |
Chodzi³o mi o te dziury i "prawie dziury" w klapie ... |
|
|
|
|
zawi3j
|
Wys³any: 2015-02-25, 23:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 141
|
ta klape pocialem. tylko wycialem ¶rodkowa i prawa czesc po lewej byly wzery takie jak na tej fotce co za cytowa³e¶ mo¿e ciut mocniejsze ale nie bylo dziur i 'prawie dziur' tylko wzery :P
Nie lubie walki z ruda bo jej sie nie da ogolnie pozbyc bez ciecia.
A gdyby takie wzery(nie dziury) zacynowaæ ? wyjdzie rdza przez cyne? Albo pozmarkaæ lutospawarka albo migmagiem na najnizszym pradzie kropke obok kropki na wzerach ?
Bo jak s± skomplikowane kszta³ty na do³ach drzwi np albo na klapie to jest ogrom pracy - drogra troche na skróty ale moze o jakies wyjscie ze nie wyjdzie ruda za miesiac
Dzi¶ znowu pospawa³em i znów lekko spawy mi sie na ma³ym fragmencie zapad³y ale o dziwo wyszlo niemalze na g³adko (tak wiem mozna kupiæ nowy blotnik i nie bawic sie w takie jaja ale przynajmniej sie czego¶ nauczy³em przy spawaniu doczo³owym zczepic punktowo i rozciaæ tarcz± 1mm ³±czenie miedzy blachami i rociac te spawy wczesniej zczepiaj±c w miejscu rozciêtym :P ³adniej sie spawa bo czesc spoiny wchodzi w ³±czenie blach )
http://iv.pl/images/71421785482660304899.jpg
http://iv.pl/images/48391468624581445548.jpg
http://iv.pl/images/80772579179505854374.jpg
http://iv.pl/images/67984539581727654122.jpg
http://iv.pl/images/60243275070610600128.jpg
w rzeczywisto¶ci te ¶piki wygl±da³y du¿o lepiej ni¿ na zdjêciu Grunt ¿e trzyma i nie pêka nic jak próbuje wyginaæ
sory za jakosc moze cos widac bedzie |
|
|
|