Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
zawi3j
Wys³any: 2015-02-25, 01:31   Spawanie reperaturek
+1
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 141
Takie ot co¶ jak wygl±da moje wstawianie, mo¿e nie ma rewelacji ale dopiero siê uczê na takich trupach. Problem mam taki ¿e jak spawam to albo rzuci mi blach±(wiem za bardzo przegrzewam ale co zrobiæ niekiedy jak pali dziury?) albo spawy wci±gnie w dó³. Jak jest dostêp nie ma wiêkszego problemu bo siê rozklepie spaw i jest OK. Ale niekiedy jest to uci±¿liwe. Do tej pory nie zwraca³em na to uwagi bo zawsze po wspawaniu k³ad³em epoksyd a pó¼niej nak³ada³em paski z w³ókna szklanego ¿eby wzmocniæ spoine i ¿eby wilgoæ nie dotar³a do kolejnych warstw jakby siê tam jaka¶ dosta³a. Od wewn±trz blacha epoksydem i w miare mo¿liwo¶ci po spawaniu te¿ epoksyd i fluidol.

Kolejna sprawa ustawienia spawarki spawam Czym¶ takim Magnum Automig 205L Inwertor. Do spawania reperaturek ustawiam pr±d(najmniejszy) 25A, Posuw drutu na 4, i indukcyjno¶æ na 5, Drut o ¶rednicy 0,8mm, ilo¶æ gazu 8l/min

Jak spawam progi nie ma problemów nie zdarzy³o mi siê nigdy ¿eby mi blach± rzuci³o, du¿o profili i blacha sztywniejsza, ale spawy czêsto ¶ci±ga w dó³.

Kolejna sprawa tam w galerii jest fotka klapy ze w¿erami(wiadomo klapa nadaje sie tylko to koszta po szkoda czasu spawanie tego) Ale chodzi mi o to ¿e jak mam takie ma³e w¿ery jak po lewej stronie klapy a nie takie dziury jak na ¶rodku tu ju¿ po oszlifowaniu smaruje je cortaninem czekam do nastêpnego dnia szlifuje wszystko i nak³adam epoksyd. Dobry sposób anty korozji ?
 

zawi3j
Wys³any: 2015-02-25, 09:57   
-1
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 141
ups nie wstawi³em linku do galerii: https://plus.google.com/photos/109712455344142474369/albums/6119569972637799345
 

hematol 
Wys³any: 2015-02-25, 10:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
zawi3j napisa³/a:
Problem mam taki ¿e jak spawam to albo rzuci mi blach±(wiem za bardzo przegrzewam ale co zrobiæ niekiedy jak pali dziury?)

zawi3j, po pierwsze przejdz na cieñszy drut 0.6mm!
Nie przepala tak blachy jak 0.8mm,spaw jest mniejszy wiêc nie musisz tyle szlifowaæ,mia³em to samo jak spawalem 0.8mm,przepalalo to musialem dziury zaspawywaæ i blacha sie mocno nagrzewa³a.Drutem 0.8mm mozna konstrukcje stalowe spawaæ a tu masz blachê samochodow± cieñk±.Przy drucie 0.6mm dajesz trochê szybszy posuw. :spoko:
 

zawi3j
Wys³any: 2015-02-25, 10:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 141
Musze tylko sprawdziæ co rolki nadaj± sie pod drut 0,6 :) A o tych w¿erach na klapie po lewej stronie?
 

hematol 
Wys³any: 2015-02-25, 10:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
zawi3j napisa³/a:
A o tych w¿erach na klapie po lewej stronie?

Te w¿ery to przekorodowana na wylot blacha.Recepta: wyci±æ raka,wstawiæ now± blache,dalej ju¿ wiesz,albo druga opcja-poszukaæ zdrowej klapy.
 

hematol 
Wys³any: 2015-02-25, 10:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
zawi3j napisa³/a:
Musze tylko sprawdziæ co rolki nadaj± sie pod drut 0,6

nie zapomnij o koñcówce pr±dowej tez wymieniæ na 0.6 ;)
 

zawi3j
Wys³any: 2015-02-25, 13:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 141
http://iv.pl/images/17873518751936962147.jpg
Wycinac i spawac ? ¶rednio mi sie to u¶miecha o taki maly pupek :/
Takie pupki cortanin + epoksyd a a nastepnego dnia lekki szlif troszke kitu dla podrownania i podklad. Wydaje mi sie ze to bardziej tuszowanie problemu a nie naprawa :/

nie ma nawet jak zabezpieczyæ od ¶rodka chyba ¿eby wywierciæ dziurke w nadkolu wewnetrznym i wpsikaæ fluidol

hematol napisa³/a:
zawi3j napisa³/a:
A o tych w¿erach na klapie po lewej stronie?

Te w¿ery to przekorodowana na wylot blacha.Recepta: wyci±æ raka,wstawiæ now± blache,dalej ju¿ wiesz,albo druga opcja-poszukaæ zdrowej klapy.


w bmw e46 nie trafie zdrowej klapy 90% klap w tym miejscu juz jest skorodowana. mialem juz kilka bmw i kazda z nich w tym miejscu gnije
 

hematol 
Wys³any: 2015-02-25, 18:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Cytat:
http://iv.pl/images/17873518751936962147.jpg

Chodzi³o mi o te dziury i "prawie dziury" w klapie ... :D
 

zawi3j
Wys³any: 2015-02-25, 23:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 141
ta klape pocialem. tylko wycialem ¶rodkowa i prawa czesc po lewej byly wzery takie jak na tej fotce co za cytowa³e¶ mo¿e ciut mocniejsze ale nie bylo dziur i 'prawie dziur' tylko wzery :P

Nie lubie walki z ruda bo jej sie nie da ogolnie pozbyc bez ciecia.

A gdyby takie wzery(nie dziury) zacynowaæ ? wyjdzie rdza przez cyne? Albo pozmarkaæ lutospawarka albo migmagiem na najnizszym pradzie kropke obok kropki na wzerach ?
Bo jak s± skomplikowane kszta³ty na do³ach drzwi np albo na klapie to jest ogrom pracy - drogra troche na skróty ale moze o jakies wyjscie ze nie wyjdzie ruda za miesiac

Dzi¶ znowu pospawa³em i znów lekko spawy mi sie na ma³ym fragmencie zapad³y ale o dziwo wyszlo niemalze na g³adko (tak wiem mozna kupiæ nowy blotnik i nie bawic sie w takie jaja ale przynajmniej sie czego¶ nauczy³em przy spawaniu doczo³owym zczepic punktowo i rozciaæ tarcz± 1mm ³±czenie miedzy blachami i rociac te spawy wczesniej zczepiaj±c w miejscu rozciêtym :P ³adniej sie spawa bo czesc spoiny wchodzi w ³±czenie blach )

http://iv.pl/images/71421785482660304899.jpg
http://iv.pl/images/48391468624581445548.jpg
http://iv.pl/images/80772579179505854374.jpg
http://iv.pl/images/67984539581727654122.jpg
http://iv.pl/images/60243275070610600128.jpg
w rzeczywisto¶ci te ¶piki wygl±da³y du¿o lepiej ni¿ na zdjêciu :) Grunt ¿e trzyma i nie pêka nic jak próbuje wyginaæ :)
sory za jakosc moze cos widac bedzie
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group