Autor |
Wiadomo¶æ |
|
adolfone
|
Wys³any: 2015-04-14, 19:57 Pomoc dla amatora
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Witam serdecznie, zwracam siê do was drodzy forumowicze, z pro¶b± o pokierowanie mnie w temacie spawania. Mam do wspawania ³atkê w progu ok. 5x6 cm, problem polega na tym ¿e nie mogê jej wspawaæ na zak³adkê bo wtedy wesz³o by du¿o kitu, chcia³bym zrobiæ to do czo³a. Nie wiem czy spawaæ to punktowo a potem ci±g³ym spawem? Posiadam tak± oto spawarkê http://allegro.pl/spawark...123295179.html, u¿ywam w tej chwili metody FLUX, mo¿e który¶ z forumowiczów ma taki sprzêt, nie wiem jak dok³adnie j± ustawiæ, boje siê ¿e jak bêde spawa³ ci±giem to przetopie blachê. Do¶wiadczenia w spawaniu migomayem raczej nie mam za to transformatorówk± radzê spobie dobrze:) |
|
|
|
|
mrozu
|
Wys³any: 2015-04-15, 23:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 138
|
|
|
|
|
adolfone
|
Wys³any: 2015-04-16, 20:52
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Podaje link: http://www.kdhiu-narzedzi...chk=1&Itemid=12 . Mam Pytanie jeszcze panowie odno¶nie przej¶cia na akrylu. Kupi³em rozcienczalnik Dupont, mam do polakierowania próg i b³otnik. Dodaje zdjêcia jak to wygl±da. Lakierowa³em juz kilka razy tylko wtedy ca³em elementy. Uprzejmie proszê o wyjasnienie jak dok³adnie to wykonaæ.
20150416_205947.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 56 raz(y) 52.4 KB |
20150416_205941.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 44 raz(y) 50.16 KB |
|
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-04-20, 13:58
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
W sprawie spawania, blachy doczo³owo nie spawaj spawem ci±g³ym. Zrób tak - dotnij ³atkê tak precyzyjnie jak to tylko mo¿liwe - szpara max. 1mm, przymocuj j± do progu magnesami (neodymki z dysków twardych idealnie siê do tego nadaj±) i zacznij ³apaæ punktami po przeciwnych stronach - lewo-prawo-góra-dó³ itd. Rób przerwy - np. 8 punktów, przerwa na sch³odzenie blachy. Punkty zagêszczaj stopniowo a¿ szpara miêdzy blachami zniknie.
W pocz±tkowej fazie ³apania zwracaj uwagê na to ¿eby brzeg ³atki nie uciek³ Ci do wewn±trz lub na zewn±trz bo potem bêdziesz 2 dni rze¼bi³ ¿eby to sensownie wyrównaæ.
Ustawienia pr±du i posuwu musisz dobraæ do¶wiadczalnie - we¼ parê kawa³ków blachy takiej z której masz ³atkê i popróbuj j± spawaæ na ró¿nych ustawieniach pr±du, posuwu drutu i ci¶nienia gazu. Punkty spawów powinny byæ w miarê g³adkie, bez dolin i himalajów tak ¿eby¶ potem nie musia³ tego przez 3 godziny szlifowaæ (bo przegrzejesz spawy albo zeszlifujesz za du¿o i zaczn± pêkaæ).
Potem ju¿ z górki - cynowanie, epoksyd, akryl, baza, klar |
|
|
|
|
adolfone
|
Wys³any: 2015-04-20, 15:18
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Odno¶nie ³atki, zrobi³em tak jak piszesz tylko nie zagêsci³em bardzo spawów bo obawia³em siê ¿e po wypalam dziury, dziurki które zosta³y nie by³o ich wiele zaszpachlowa³em szpachl± z w³óknem przed szpachl± po³o¿y³em epoksyd. Mam obawy co do zagêszczenia spawów, z czasem mo¿e pêkn±æ ta szpachla? Muszê teraz to ³adnie polakierowaæ, nie robi³em nigdy przej¶cia wiêc prosi³bym o porady jak to wykonaæ ¿eby przej¶cie by³o jak najmniej widoczne. Posiadam rozpuszczalnik do cieniowania Ak350. Pozdrawiam |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-04-22, 14:55
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Nie bardzo z tymi przerwami - mo¿e chemia nie pokryæ rantów i masz korozjê od ¶rodka... Trzeba spawaæ tak ¿eby wype³niæ wszystkie szpary.
Co do lakierowania siê nie wypowiadam bo jestem pocz±tkuj±cym amatorem |
|
|
|
|
adolfone
|
Wys³any: 2015-04-22, 17:38
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Od wewn±trz mia³em doj¶cie wiêæ zapryska³em spawy epoksydem i potem na to wosk do profili zamkniêtych. |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-04-24, 12:19
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Nie chodzi o zabezpieczenie blachy po wstawieniu ³atki od wewn±trz - to oczywiste, chodzi o to ¿e epoksyd mo¿e nie dostaæ siê do wnêtrza dziurek które zostawisz - je¶li zostanie nawet mm go³ej blachy to zacznie j± ¿reæ i po czasie (d³u¿szym lub krótszym) bêdziesz musia³ wstawiaæ kolejn± ³atê, wiêksz±... |
|
|
|
|
roberto1980ols
|
Wys³any: 2016-03-07, 14:31
|
0
|
|
|
robertools
Posty: 1
|
Witam mam pytanie jak to naprawiæ i pomalowac cala klape tylnia od mojego auta.Chodzi mi o zabezpieczenie czyli zeszlifowanie tego zardzewialego miejsca i wykonania naprawy lakierniczej calego elementu.Prosze o pomoc.Jakich srodkow uzyc i jak sie do tego zabrac.
IMG_20160307_122200.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 34 raz(y) 613.88 KB |
|
_________________ witam wszystkich grupowiczów.Robert olsztyn |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2016-03-07, 17:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Skoro zadajesz pytanie jak - to znaczy ¿e nie masz do¶wiadczenia ani zaplecza materia³owego
ani sprzêtowego - kupisz,spartolisz i zadasz pytanie jak to naprawiæ? Mo¿e lepiej daj do kogo¶
albo kup klapê w kolor.
Je¶li natomiast chcesz to robiæ to wszystkie informacjê s± na forum, je¶li bêdziesz mia³ jakie¶ konkretne pytanie to pomo¿emy ,ale powiniene¶ z podstawami siê zapoznaæ sam. |
|
|
|
|
tom cio
|
Wys³any: 2016-03-07, 19:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 179
|
Klapa z vento, jak tu u góry masz rudego, to na dole w okolicy lampek pod¶wietlenia tablicy masz dziury duuu¿o wiêksze ni¿ ori na lampki. Do tego to jest szpachla na niej to jasne? |
|
|
|