Autor |
Wiadomość |
 |
adolfone
|
Wysłany: 2015-04-14, 20:57 Pomoc dla amatora
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Witam serdecznie, zwracam siĂŞ do was drodzy forumowicze, z proÂśbÂą o pokierowanie mnie w temacie spawania. Mam do wspawania ÂłatkĂŞ w progu ok. 5x6 cm, problem polega na tym Âże nie mogĂŞ jej wspawaĂŚ na zakÂładkĂŞ bo wtedy weszÂło by duÂżo kitu, chciaÂłbym zrobiĂŚ to do czoÂła. Nie wiem czy spawaĂŚ to punktowo a potem ciÂągÂłym spawem? Posiadam takÂą oto spawarkĂŞ http://allegro.pl/spawark...123295179.html, uÂżywam w tej chwili metody FLUX, moÂże ktĂłryÂś z forumowiczĂłw ma taki sprzĂŞt, nie wiem jak dokÂładnie jÂą ustawiĂŚ, boje siĂŞ Âże jak bĂŞde spawaÂł ciÂągiem to przetopie blachĂŞ. DoÂświadczenia w spawaniu migomayem raczej nie mam za to transformatorĂłwkÂą radzĂŞ spobie dobrze:) |
|
|
|
 |
mrozu
|
Wysłany: 2015-04-16, 00:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 138
|
|
|
|
 |
adolfone
|
Wysłany: 2015-04-16, 21:52
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Podaje link: http://www.kdhiu-narzedzi...chk=1&Itemid=12 . Mam Pytanie jeszcze panowie odnoÂśnie przejÂścia na akrylu. KupiÂłem rozcienczalnik Dupont, mam do polakierowania prĂłg i bÂłotnik. Dodaje zdjĂŞcia jak to wyglÂąda. LakierowaÂłem juz kilka razy tylko wtedy caÂłem elementy. Uprzejmie proszĂŞ o wyjasnienie jak dokÂładnie to wykonaĂŚ.
20150416_205947.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 57 raz(y) 52.4 KB |
20150416_205941.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 44 raz(y) 50.16 KB |
|
|
|
|
 |
robson24-78
|
Wysłany: 2015-04-20, 14:58
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
W sprawie spawania, blachy doczo³owo nie spawaj spawem ci¹g³ym. Zrób tak - dotnij ³atkê tak precyzyjnie jak to tylko mo¿liwe - szpara max. 1mm, przymocuj j¹ do progu magnesami (neodymki z dysków twardych idealnie siê do tego nadaj¹) i zacznij ³apaÌ punktami po przeciwnych stronach - lewo-prawo-góra-dó³ itd. Rób przerwy - np. 8 punktów, przerwa na sch³odzenie blachy. Punkty zagêszczaj stopniowo a¿ szpara miêdzy blachami zniknie.
W poczÂątkowej fazie Âłapania zwracaj uwagĂŞ na to Âżeby brzeg Âłatki nie uciekÂł Ci do wewnÂątrz lub na zewnÂątrz bo potem bĂŞdziesz 2 dni rzeÂźbiÂł Âżeby to sensownie wyrĂłwnaĂŚ.
Ustawienia pr¹du i posuwu musisz dobraÌ doœwiadczalnie - weŸ parê kawa³ków blachy takiej z której masz ³atkê i popróbuj j¹ spawaÌ na ró¿nych ustawieniach pr¹du, posuwu drutu i ciœnienia gazu. Punkty spawów powinny byÌ w miarê g³adkie, bez dolin i himalajów tak ¿ebyœ potem nie musia³ tego przez 3 godziny szlifowaÌ (bo przegrzejesz spawy albo zeszlifujesz za du¿o i zaczn¹ pêkaÌ).
Potem juÂż z gĂłrki - cynowanie, epoksyd, akryl, baza, klar |
|
|
|
 |
adolfone
|
Wysłany: 2015-04-20, 16:18
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Odnoœnie ³atki, zrobi³em tak jak piszesz tylko nie zagêsci³em bardzo spawów bo obawia³em siê ¿e po wypalam dziury, dziurki które zosta³y nie by³o ich wiele zaszpachlowa³em szpachl¹ z w³óknem przed szpachl¹ po³o¿y³em epoksyd. Mam obawy co do zagêszczenia spawów, z czasem mo¿e pêkn¹Ì ta szpachla? Muszê teraz to ³adnie polakierowaÌ, nie robi³em nigdy przejœcia wiêc prosi³bym o porady jak to wykonaÌ ¿eby przejœcie by³o jak najmniej widoczne. Posiadam rozpuszczalnik do cieniowania Ak350. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robson24-78
|
Wysłany: 2015-04-22, 15:55
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Nie bardzo z tymi przerwami - moÂże chemia nie pokryĂŚ rantĂłw i masz korozjĂŞ od Âśrodka... Trzeba spawaĂŚ tak Âżeby wypeÂłniĂŚ wszystkie szpary.
Co do lakierowania siĂŞ nie wypowiadam bo jestem poczÂątkujÂącym amatorem |
|
|
|
 |
adolfone
|
Wysłany: 2015-04-22, 18:38
|
0
|
|
|
Posty: 58
|
Od wewnÂątrz miaÂłem dojÂście wiĂŞĂŚ zapryskaÂłem spawy epoksydem i potem na to wosk do profili zamkniĂŞtych. |
|
|
|
 |
robson24-78
|
Wysłany: 2015-04-24, 13:19
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Nie chodzi o zabezpieczenie blachy po wstawieniu Âłatki od wewnÂątrz - to oczywiste, chodzi o to Âże epoksyd moÂże nie dostaĂŚ siĂŞ do wnĂŞtrza dziurek ktĂłre zostawisz - jeÂśli zostanie nawet mm goÂłej blachy to zacznie jÂą ÂżreĂŚ i po czasie (dÂłuÂższym lub krĂłtszym) bĂŞdziesz musiaÂł wstawiaĂŚ kolejnÂą ÂłatĂŞ, wiĂŞkszÂą... |
|
|
|
 |
roberto1980ols
|
Wysłany: 2016-03-07, 14:31
|
0
|
|
|
robertools
Posty: 1
|
Witam mam pytanie jak to naprawiĂŚ i pomalowac cala klape tylnia od mojego auta.Chodzi mi o zabezpieczenie czyli zeszlifowanie tego zardzewialego miejsca i wykonania naprawy lakierniczej calego elementu.Prosze o pomoc.Jakich srodkow uzyc i jak sie do tego zabrac.
IMG_20160307_122200.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 35 raz(y) 613.88 KB |
|
_________________ witam wszystkich grupowiczĂłw.Robert olsztyn |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2016-03-07, 17:57
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
Skoro zadajesz pytanie jak - to znaczy Âże nie masz doÂświadczenia ani zaplecza materiaÂłowego
ani sprzĂŞtowego - kupisz,spartolisz i zadasz pytanie jak to naprawiĂŚ? MoÂże lepiej daj do kogoÂś
albo kup klapĂŞ w kolor.
JeÂśli natomiast chcesz to robiĂŚ to wszystkie informacjĂŞ sÂą na forum, jeÂśli bĂŞdziesz miaÂł jakieÂś konkretne pytanie to pomoÂżemy ,ale powinieneÂś z podstawami siĂŞ zapoznaĂŚ sam. |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2016-03-07, 19:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
Klapa z vento, jak tu u gĂłry masz rudego, to na dole w okolicy lampek podÂświetlenia tablicy masz dziury duuuÂżo wiĂŞksze niÂż ori na lampki. Do tego to jest szpachla na niej to jasne? |
|
|
|