Autor |
Wiadomo¶æ |
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-08, 20:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Tu pytanie do Roberta, które pewnie ju¿ spróbowa³ jak wygl±da sytuacja z czasami po aplikacji 2 warstw epoxydu. Do jakiego czasu powi±¿± siê chemicznie pow³oki?
Pewnie przy aplikacji 1 warstwy i temperaturze rzêdu 15 stopni spokojnie mo¿na po 20h jeszcze na³o¿yæ mm co¶ na wierzch. |
_________________
|
|
|
|
|
|
SamSobieSzefem
|
Wys³any: 2015-03-08, 20:59
|
0
|
|
|
Posty: 154
|
widzê wy nadal z novol 360
panowie nie jkest zawsze mokro na mokro
s± do niego 2 utwardzacze
5950 stosowany 1:1 mokro na mokro do 12 h
oraz 5960 stosowany mieszany 4:1 i z tego co wiem nie jest MM
musicie na to uwa¿ac |
_________________
|
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-08, 21:38
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
stosuje jedynie utwardzacz dedykowany |
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-08, 21:43
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
stosuje go z utwardzaczem 1:30 i do tego 10 % nitro ok? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-08, 21:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Nitro siê nie stosuje. |
_________________
|
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-08, 21:49
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-03-08, 22:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-08, 23:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
|
|
|
|
SamSobieSzefem
|
Wys³any: 2015-03-09, 20:12
|
0
|
|
|
Posty: 154
|
gadula85 napisa³/a: | stosuje go z utwardzaczem 1:30 i do tego 10 % nitro ok? |
nie wiem teraz czy pope³niasz b³±d i nie jeste¶ ¶wiadomy tego co piszesz czy po prostu prowokujesz jakie¶ perwersyjne sytuacje |
_________________
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-03-09, 22:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
|
|
|
|
zbiluk
|
Wys³any: 2015-04-26, 11:42
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Hmmm ! Koledzy , nie jestem zawodowcem . Mam do zrobienia wyprawki w swoim passaciku z 1993 r . Oczywi¶cie trochê korozji . W zwi±zku z tym wyczy¶ci³em skorodowane miejsca do Go³ej blachy . Pozosta³y bardzo drobne w¿ery , których nie jestem w stanie zlikwidowaæ , dlatego postanowi³em potraktowaæ to podk³adem reaktywnym . I tu pojawi³ siê problem . Przeczyta³em ca³± dyskusjê od pocz±tku i nie wiem co dalej . Podk³ad akrylowy nie , bo potem nie mo¿na szpachlowaæ . Epoksydowy nie , bo to bez sensu . Wiêc jak ?
Na razie mam taki plan :
Na reaktywny epoksyd , potem szpachel , potem podk³ad akrylowy , baza i klar . Mo¿e tak byæ ?
Reaktywny , po ok dwu godzinach epoksyd , dwana¶cie godzin suszenia , matowanie , szpachel itd |
|
|
|
|
spray painter
|
Wys³any: 2015-06-23, 08:22
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
witammjestem nowym uzytkownikiem tego forum,lecz od jakiegos czasu sledze rozne ciekawe tematy tutaj,przyznam szczerze,ze jestem troche do tylu z dzisiejszymi technologiami lakierniczymi Lakierowaniem zajmuje sie od dobrych 15lat...
Moje pytanie:powiedzmy,ze zdarlem lakier z maski do golej blachy,potem epoxyd na to,nastepnie szpachla na nierownosci,szlif,no i teraz w miejscach w ktorych sie przetarlem do golej blachy,daje znow epoxyd,czekam az wyschnie i znow szpachla i tak az do uzyskania zamierzonego efektu?dodam,ze tam gdzie przetarlem sie do blachy przez warstwe epoxy to bywa,ze sa to dosc duze place golej blachy,no i jeszcze wspomne,ze nie zalerzy mi na tym aby zrobic to szybko,wiec moge sobie odczekac az po kolejnym nalozeniu kitu podklad musi wyschnac. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Cytat: | Lakierowaniem zajmuje sie od dobrych 15lat... |
Zarobkowo czy 1 auto raz na rok? |
_________________
|
|
|
|
|
spray painter
|
Wys³any: 2015-06-23, 22:19
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
KK napisa³/a: | Cytat: | Lakierowaniem zajmuje sie od dobrych 15lat... |
Zarobkowo czy 1 auto raz na rok? |
Zarobkowo,jezeli nie masz nic przeciwko to spytam ,co to za roznica? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-06-23, 22:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
15 lat w zawodzie jeste¶ i nie wiesz podstaw? |
_________________
|
|
|
|
|
spray painter
|
Wys³any: 2015-06-23, 23:52
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
tak jak pisalem,jestem troche do tylu z technologia,gdyz nigdy nie bylo jakis reklamacji ani potrzeby zmieniania systemu,zobacz np. na szpachle fifmy "evercoat"tam wala ja na gola blache i to nie tylko amatorzy z youtuba,ale nawet sam producent na filmach instruktarzowych,ja tez tak robilem przez wiele lat i nigdy nie bylo zadnych reklamacji,niemiej jednak wolalbym postepowac wedlug zasad,duzo mi sie rozjasnilo chocby po przeczytaniu tego tematu,ale nikt jakos nie wspomina co nalezy polozyc na miejsca przetarte do golej blachy POMIEDZY kolejnymi warstwami szpachlowki,chyba,ze gdzies to przeoczylem?ale jezeli nie masz zamiaru udzielic odpowiedzi na moje pytanie to po co wogole sie wysilasz,aby cokolwiek pisac? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-06-24, 00:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Dopuszczalne jest po³o¿enie szpachli na go³± blachê. Jest to zgodne z technologi± naprawy.
Produkty evercoat sam mam i wiem, ¿e to nie jest syf typu boll czy troton, a na filmach instrukta¿owych blacha jest rozszlifowana prawie do go³ego. Na filmie lektor ³adnie mówi, ¿e zosta³y jeszcze resztki oryginalnej pow³oki ochronnej/antykorozyjnej i tak ma zostaæ. Je¶li tyle lat robisz szpachel na go³± blachê i nie masz reklamacji, to po co zaprz±taæ sobie g³owê epoxydem pod szpachl±? |
_________________
|
|
|
|
|
spray painter
|
Wys³any: 2015-06-24, 16:36
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
KK napisa³/a: | Dopuszczalne jest po³o¿enie szpachli na go³± blachê. Jest to zgodne z technologi± naprawy. |
sory,ze jeszcze spytam,skoro jest to dopuszczalne to jak wyjasnic to,ze przeciez szpachla jest jak gabka i chlonie wilgoc,wode itp. a pod nia nie ma zadnej ochrony tylko blacha,nic sie tam nie bedzie dzial po powiedzmy kilku latach,pytam bo zaczynam wlasnie odrestaurowywanie auta,ktore mam zamiar potrzymac ladnych pare lat,wiec chcialbym zeby nic nie wyszlo potem,naprawy,ktore dotychczas wykonywalem na autach pokolizyjnych byly wykonywane tak,ze na gola blache szla szpachlowka i nie mam pojecia czy cos tam potem wychodzilo czy nie bo juz nigdy pozniej tych aut nie widzialem,na swoim wole jednak zrobic jak powinno byc...
co do szpachli evercoat to bede niedlugo mial okazje sie przekonac jak sie z nimi pracuje,4 galony zamowione z USA.
Widzialem inny filmik na ktorym lakier byl usuniety do golej blachy i tez nakladali bezposrednio evercoat-a...
byloby super gdyby ktos mogl rozwiac ten dylemat |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2015-06-24, 20:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-06-24, 20:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Temat restaurowania aut, a napraw standardowych z gwarancj± np 48 miesiêcy to inna sprawa. Dlatego w jednym przypadku warto piaskowaæ, stosowaæ fertan, epoxyd i szpachlê, a w innym nikt nie piaskuje i nie cuduje z fertanem oraz epoxydem pod szpachel. |
_________________
|
|
|
|
|
spray painter
|
Wys³any: 2015-06-28, 23:20
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
KK napisa³/a: | Temat restaurowania aut, a napraw standardowych z gwarancj± np 48 miesiêcy to inna sprawa. Dlatego w jednym przypadku warto piaskowaæ, stosowaæ fertan, epoxyd i szpachlê, a w innym nikt nie piaskuje i nie cuduje z fertanem oraz epoxydem pod szpachel. |
czyli czy dam epoxyd pod szpachel czy nie to bedzie dobrze tak?np John Kosmoski na jednym ze swoich filmikow pokazuje proces naprawy auta od podstaw,czyli gola blacha-lakier i trudno tam sie doszukac jakiegokolwiek podkladu na gola blache zanim polozyl szpachlowke,troche nie rozumiem o co to cale ''hallo' z tym epoxydem skoro i tak nikt go nie stosuje przed szpachlowaniem? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2015-06-29, 09:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
spray painter napisa³/a: | czyli czy dam epoxyd pod szpachel czy nie to bedzie dobrze tak? |
spray painter napisa³/a: | pytam bo zaczynam wlasnie odrestaurowywanie auta,ktore mam zamiar potrzymac ladnych pare lat,wiec chcialbym zeby nic nie wyszlo potem, |
Oczywi¶cie ¿e mo¿esz nak³adaæ szpachlówkê poliestrow± na go³a blachê nadwozia ...
zapewniam Ciê ¿e bêdzie siê bardzo dobrze trzymaæ go³ej blachy ...
Kolega KK napisa³ ju¿ ¿e inaczej nale¿y podchodziæ do naprawy auta "zabytkowego" tzw. Oldtimera a inaczej traktujemy normalne naprawy aut u¿ytkowych (osobowych dostawczych itd.)
W tym jednym jest kategoryczny zakaz nak³adania gipsu na go³y metal natomiast w tym drugim jest to dopuszczalna technologia naprawy nadwozia.
spray painter napisa³/a: | np John Kosmoski na jednym ze swoich filmikow pokazuje proces naprawy auta od podstaw,czyli gola blacha-lakier i trudno tam sie doszukac jakiegokolwiek podkladu na gola blache zanim polozyl szpachlowke |
Tak szczerze to nie ogl±dam ¿adnych "filmików" i nie interesuje siê zawart± w nich tre¶ci± co kto jak i czym robi sobie naprawy ....
Napiszê Ci krótko .... - "Twoje ma³py i Twój cyrk kolego ..." tak¿e zrobisz jak chcesz
Osobi¶cie trzymam siê technologi naprawy jaka jest zalecana w systemie na którym pracuje przy wsparciu i pomocy technika
spray painter napisa³/a: | troche nie rozumiem o co to cale ''hallo' z tym epoxydem skoro i tak nikt go nie stosuje przed szpachlowaniem? |
Zapewniam Ciê ¿e u nas w kraju wiêkszo¶æ zak³adów które odbudowuj± stare auta nie szpachluje na go³a blachê .... nie wszyscy stosuj± podk³ad epoksydowy jako zabezpieczenie ale nikt nie k³adzie gipsu na go³± blachê podczas prac przy zabytku |
|
|
|