Autor |
Wiadomość |
 |
Kirgeron
|
Wysłany: 2015-06-14, 12:05 Pierwsze polerowanie auta
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Witam. Planujê sam wypolerowaÌ samochód (lakier czarny metalik). Otó¿ jestem kompletnym amatorem je¿eli chodzi o sprawy o dziedzinê lakiernictwa. Postanowi³em kupiÌ polerkê firmy K2:
http://allegro.pl/hit-pol...5023456750.html
Nie chcĂŞ nic droÂższego, poniewaÂż uÂżyjĂŞ tego moÂże pare razy, takÂże nie widzĂŞ sensu wydawaĂŚ duÂżych sum na profesionalne polerki, a o tej czytaÂłem, Âże dla amatorskiego uÂżycia jest caÂłkowicie wystarczalna.
Teraz moje pytanie. W jaki sposób bezpiecznie wypolerowaÌ? Nie zale¿y mi na ogromnej, kilkuetapowej polerce, potrzebujê wypolerowaÌ lakier na doœÌ przyzwoitym poziomie, tak aby wiêkszoœÌ rys wyci¹gn¹Ì.
Jaka pasta do prostej polerki? JakaÂś pasta dodatkowa, Âżeby nie wyszÂły hologramy? |
|
|
|
 |
Dj Darecki
|
Wysłany: 2015-06-14, 12:50
|
0
|
|
|
Posty: 95
|
Na K2 uwaÂżaj bo to chiĂąszczyzna z naklejkami K2
I wÂątpiĂŞ Âże ma stabilizacjĂŞ obrotĂłw ktĂłra bardzo ci siĂŞ przyda
komplet menzerny 2x 250 ml w zupeÂłnoÂści wystarczy |
|
|
|
 |
Kirgeron
|
Wysłany: 2015-06-14, 13:27
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
|
|
|
 |
Dj Darecki
|
Wysłany: 2015-06-14, 14:24
|
0
|
|
|
Posty: 95
|
Powiedzmy moÂże byĂŚ .
Ale ona usunie tylko mikro ryski .
Jak masz lakier w bdb stanie to siĂŞ nada .
Do wiĂŞkszych rys moÂżna braĂŚ komplet fg 500 + PF 2500 lub FF3000 z 2 gÂąbki Âśrednio twarda i miĂŞkka
Wolne obroty i jedziesz
To temat rzeka ...........
poczytaj na kosmetykaut lub podobne fora .
Jest peÂłno filmĂłw na YouTube itp |
|
|
|
 |
lukaszooo
|
Wysłany: 2015-06-22, 11:31
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
Mam polerke K2 od dwĂłch lat, zrobiÂłem niÂą ok 10 aut wiec uÂżywam jej czysto amatorsko. Stabilizacja obrotĂłw nawet trochĂŞ dziaÂła, miĂŞkki star rĂłwnieÂż dziaÂła. OgĂłlnie jestem z niej bardzo zadowolony.
Przerobi³em pasty Farcela i menzerna. Menzerna jest du¿o milsza do pracy poniewa¿ pracuje sie na sucho. Na pocz¹tek polecam menzerna 2500 i finish 4000, bardzo ciê¿ko jest coœ nimi zepsuÌ a na ciemnych lakierach mo¿na ³adnie wyci¹gn¹Ì blask. Przy pascie 500 na pocz¹tku bardzo ³atwo narobiÌ hologramów wiec najpierw radze zrobic z 5 aut i dopiero podejmowaÌ sie pe³nej korekty lakieru.
Gdy zaczynalem zabawĂŞ polerka kupiÂłem drzwi na szrocie i ostro testowaÂłem, przepalilem lakier na czĂŞÂści blaszanej a nastĂŞpnie przepalilem lakier na plastikowej listwie, zrobiÂłem to celowo zeby sprawdziĂŚ co trzeba zrobic zeby zepsuĂŚ lakier i polecam to samo kaÂżdemu poczÂątkujÂącemu. |
|
|
|
 |
Reverlis
|
Wysłany: 2015-06-30, 08:11
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
|
|
|
 |
Vallenmir06
|
Wysłany: 2015-07-03, 09:12
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
JeÂśli robisz to po raz pierwszy to bĂŞdziesz musiaÂł siĂŞ bardzo mocno napracowaĂŚ Âżeby to zrobiĂŚ dobrze na czarnym lakierze... Pierwsze polerki lepiej robiĂŚ na jasnych lakierach, bo Âłatwiej. |
_________________ Zapraszamy - skuteczna naprawa automatycznych skrzyĂą biegĂłw |
|
|
|
 |
Komperones
|
Wysłany: 2015-07-07, 09:07
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Je¿eli chodzi o polerki to poczytaj troche forum i sam wybierz co jest dla Ciebie lepsze rotacja czy DA bo chyba nie ma dobrej odpowiedzi (ka¿dy bêdzie Ci wmawia³ ze to co on akurat ma jest najlepsze ). Nauki nie zaczyna³ bym na swoich samochodach tylko tak jak koledzy z forum radz¹ na jakimœ elemencie ze szrotu (masz za du¿o do stracenia - œwie¿e i w sumie doœÌ drogie auta). Je¿eli chodzi o pasty to 3M jest OK tylko czy potrzebne Ci takie du¿e opakowania? Popatrzy³ bym w kierunku próbek SSR (w jednym ze sklepów og³aszaj¹cych siê na forum s¹ fajne zestawy) s¹ w ma³ych opakowaniach, na pewno wystarcz¹ na jakiœ czas, do tego pady przynajmniej 2 szt np 3M niebieski i ¿ó³ty. Z takim minimalnym zestawem bêdziesz w stanie poÌwiczyÌ i zobaczysz czy masz czas/cierpliwoœÌ/chêci do zabawy. Pozdrawiam |
_________________ skup samochodĂłw wrocÂław - sprawdÂź i skorzystaj z naszych usÂług |
|
|
|
 |
magdaania
|
Wysłany: 2015-07-09, 10:58
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 52
|
zamiast rotacji kup DA i nic nie popsujesz, pasty 3M to dobre rozwi¹zanie, ale konkurencja pewnie ma to samo. Ja polerki robiê na 3M (zielony, ¿ó³ty i niebieski korek). Podobno na DA ciêzko jest wypracowaÌ odpowiednio niebieski korek ale nie do koùca sie z tym zgadzam, próbuje róznych konfoguracji prêdkoœci i przejazdów i mam coraz lepsze efekty. Jeœli chodzi o pady korzystam z flexipads (tanie i dobre). Jeœli masz ³adny lakier to nie mêcz go np zielonym korkiem od 3M, moze wystarczy tylko ¿ó³ty i niebieski. Nigdy nie trzyj wiêcej ni¿ potrzeba. Czasami warto zostawiÌ jak¹œ rysê i nie mêczyÌ lakieru próbuj¹c ja spolerowaÌ do zera (wystarczy kilka przejazdów i tak bêdzei mniej widoczna bo zaokr¹glisz krawêdzie rysy i nie bêdzie sie rzuca³a w oczy).
Jeszcze raz, staraj sie zebraĂŚ jak najmniej lakieru.
PS. Âżeby nei byÂło nie zajmuje sie polerowaniem profesjonalnie to tylko moje hobby testowane na moich samochodach. |
|
|
|