Otwarty przez: Tech 2008-07-17, 10:03 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-03, 09:02 Zaprawki areografem?
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
Witam!
Jestem nowy na forum i pozdrawiam Wszystkich!
Szuka³em co¶ na temat pos³ugiwania siê aerografem przy reperacji karoseri i nic nie znalaz³em...
Jak najlepiej robiæ zaprawki po odpryskach aerografem. Pêdzelek ju¿ przerabia³em i wiem ¿e jest dobry dla ma³ych odprysków...
Jak mam co¶ wiêkszego to po oczyszczeniu/odt³uszczeniu i potraktowaniu podk³adem (spray 1K) jak malowaæ aerografem?
Tzn. wlewam do zbiorniczka kilka ml. lakieru pryskam pierwsz± warstwê i tu mam problem:
1. Jak d³ugo czekaæ z pry¶niêciem kolejnej warstwy (lakier acryl z utwardzaczem)?
2. Czy do tego czasu lakier w aerografie mi nie zaschnie?
3. W przypadku odprysków i aerografu pryskaæ na odkurz czy oklejaæ ta¶m±? Je¶li odprysk jest niewielki tak 1cm2 to jak pos³ugiwaæ siê aerografem ¿eby efekt finalny najbardziej zla³ siê z reszt± lakieru - tzn. jak cieniowaæ w przypadku niewielkich odprysków?
Czy kto¶ mo¿e podzieliæ siê sprawdzon± technik± reperacji drobnych uszkodzeñ karoseri samochodowej przy u¿yciu aerografu? |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-01-03, 19:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
aerograf to moze nie jesli masz zamiar akryle walic raczej bym polecal maly pistolet np sata mini jet tez mozna nim przy odpowiedniej regulacji takie rzeczy robic czy oklejac no raczej nie bo powstana ciecia proponuje zrobic mala zapylke troche dalej uszkodzenia tak zeby po wyschnieciu bylo troche rezery na matowanie i polerke w sumie trudno mi odpowiedziec na te pytania nie wiedzac w jakim stopniu jestes zaawansowany w lakiernictwie:)
Pozdr' |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-03, 21:42
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
dawid napisa³/a: | ...trudno mi odpowiedziec na te pytania nie wiedzac w jakim stopniu jestes zaawansowany w lakiernictwie:)
Pozdr' |
W stopniu zerowym . Chyba ¿e, zaprawki pêdzelkiem robione zgodnie z regu³ami sztuki tzn. podklad/lakier, planowanie powierzchni, szlif i polerka mo¿na uznaæ za jakie¶ zaawansowanie .
Po prostu zauwa¿u³em ¿e od pewnej wielko¶ci odprysku pêdzel tu ju¿ nie jest to, a areograf chyba by³by ok.
A co kolega s±dzi o tym pistolecie:
http://www.allegro.pl/ite...akierniczy.html NIE ZAMIERZAM MALOWAÆ CA£YCH ELEMENTÓW, a jedynie robiæ zaprawki na mniejszych/wiêkszych odpryskach, otarciach itp.
Ten pistolet ma wydatek na powietrze 85 L /min co przy moim kompresorku (butla 6L, ssanie 220L (efektywne 120L), max ci¶nienie 8 bar) wydaje siê byæ idealny do zaprawek.
Chyba ¿e jest jekie¶ lepsze rozwi±zanie (du¿y kompresor i normalny pistolet odpada - jak bêdzie co¶ ca³ego do naprawy do dam lakiernikowi).
Ten pistolet ma tylko jeden minus - du¿y zbiornik - a ja myslê o zaprawkach na kilka ml.
Chyba ¿e mo¿na daæ do takiego pistoletu kilka ml lakieru ? |
|
|
|
|
aeroarte
|
Wys³any: 2008-01-12, 19:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 110 Sk±d: Starachowice
|
Robi³em zaprawki aerografem dysza 0,2 ,na rantach d¿wi ,klamkach ,s³upkach i na porysowanej grafice. Poza tym ¿e nie trafi³em w kolor nadwozia wysz³o zupe³nie przyzwoicie. Klar k³ad³em na cieniowanie i nawet nie trzeba by³o polerowaæ. Oczywi¶cie potem bdobrze wymyæ sprzêt. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-13, 21:00
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
aeroarte napisa³/a: | Robi³em zaprawki aerografem dysza 0,2 ,na rantach d¿wi ,klamkach ,s³upkach i na porysowanej grafice. Poza tym ¿e nie trafi³em w kolor nadwozia wysz³o zupe³nie przyzwoicie. Klar k³ad³em na cieniowanie i nawet nie trzeba by³o polerowaæ. Oczywi¶cie potem bdobrze wymyæ sprzêt. |
Trzeba go za ka¿dym razem rozbieraæ czy wystarczy porz±dnie przep³ukaæ tzn. przepu¶ciæ rozpuszczalnik? |
|
|
|
|
aeroarte
|
Wys³any: 2008-01-14, 00:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 110 Sk±d: Starachowice
|
Mój nie ma uszczelek gumowych ,wiêc go tylko przep³ukuje. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-14, 08:49
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
aeroarte napisa³/a: | Mój nie ma uszczelek gumowych ,wiêc go tylko przep³ukuje. |
A EW770 te¿ wystarczy tylko przep³ukiwaæ? |
|
|
|
|
aeroarte
|
Wys³any: 2008-01-14, 09:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 110 Sk±d: Starachowice
|
Wyroczni± to ja nie jestem. Ka¿dy robi to na w³asne ryzyko. Twój ma maleñk± dyszê na gwint,jak ¼le wyp³uczesz to przy gwincie siê utwardzi i potem mo¿esz j± u³amaæ.Po ka¿dej pracy powinno sie aero rozkrêciæ i umyæ ,tylko komu siê chce?
[ Dodano: 2008-01-14, 09:36 ]
Pyta³e¶ czy siê da robiæ zaprawki -da siê ,a jak kto dba o narzêdzia ,to ju¿ sprawa indywidualna / ruskie rzucam do s³oika z nitro i sobie le¿± do nastêpnego razu/ |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-15, 08:39
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
aeroarte napisa³/a: | Robi³em zaprawki aerografem dysza 0,2 ,na rantach d¿wi ,klamkach ,s³upkach i na porysowanej grafice. Poza tym ¿e nie trafi³em w kolor nadwozia wysz³o zupe³nie przyzwoicie. Klar k³ad³em na cieniowanie i nawet nie trzeba by³o polerowaæ. Oczywi¶cie potem bdobrze wymyæ sprzêt. |
Czy pomiêdzy kolejnymi warstwami lakieru(standadardowo co 5-15min) nie ma ryzyka ¿e lakier zaschnie w dyszy? Czy robi³e¶ jakie¶ p³ukanko w miêdzyczasie? Pytam bo nied³ugo siê z to zabieram i nie chcia³bym od razu spierniczyæ aerografu .
Bedê robi³ zaprawkê na oczyszczon± blachê, dam 3 warstwy: wash-primer, podk³ad, lakier. Ka¿dy sk³adnik nak³adany w 2-3 warstwach co 15min pomiêdzy warstwami (dla ka¿dego sk³adnika) i nie wiem czy zostawiaæ to w aerografie czy za ka¿dym razem p³ukaæ. |
|
|
|
|
danielpainter
|
Wys³any: 2008-01-15, 10:42
|
0
|
|
|
AIRBRUSH:D:D:D:D
Pomóg³: 6 razy Posty: 256 Sk±d: Zgierz
|
nic nie p³ucz, nic ci nie zaschnie, |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-15, 13:13
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
danielpainter napisa³/a: | nic nie p³ucz, nic ci nie zaschnie, |
Czyli rozumiem ¿e p³ukanko w³a¶ciwym rozpuszczalnikiem robiê tylko przy zmianie ¶rodka (wash-primer, primer, lakier) i na koñcu po lakierze i to wystarczy ¿eby z aergrafem nic siê nie dzia³o? Ja mam 2 lewe rêce do takich drobiazgów i wola³bym go raczej nigdy nie rozbieraæ...
[ Dodano: 2008-01-24, 15:57 ]
Jak na razie to dla mnie Aerograf to pora¿ka....
Ju¿ wiem czemu siê nie nadaje na wiêksze powierzchnie - pistolet (mini) ju¿ zamówi³em.
Zastanawia mnie tylko dlaczego od czasu do czasu gdy pryskam aerografem to plunie mi farb±... Lakier metalik 2K rozrobiony dobrze, próbowa³em rozcieñczyæ 10% i dalej pluje mi kropelkami gêstego lakieru... Wygl±da to tak: leci równa warstwa i co jaki¶ czas poleci tak "t³usta" kropka - co jest nie tak z tym aerografem? Próbowa³em zwiêkszaæ ci¶nienie i kupa... dalej to samo. Gdyby nie te kropelki to do malutkich odprysków by³by ok.
Mo¿e aerograf jest uszkodzony? Czy na zwyk³ym lakierze akrylowym bêdzie lepiej? |
|
|
|
|
najaro
|
Wys³any: 2008-05-31, 14:39
|
0
|
|
|
najaro
Posty: 2
|
Witam
Mia³em ten sam problem - odkrêci³em os³onê dyszy. Teraz umieram ze strachu ¿e pognê iglicê, ale mi nie chlapie. Druga sprawa to sposób malowania. Trzeba sie nauczyæ zamykaæ dop³yw farby bez zamykania przep³ywu powietrza. Czyli jak mam dzwigniê z ty³u przyci¶niêt±, to puszczam do góry ale nie do przodu (jak ju¿ siê nauczê to bêdzie dobrze )
Te¿ jestem zafascynowany pomys³em robienia zaprawek aergrafem, ale znajomy lakiernik twierdzi ¿e to bzdura. Nie wierzê mu, ale nie mam na czym eksperymentowaæ... Muszê se chyba kupiæ czerwonego malucha i go przelecieæ gwo¼dziem...
P.S. jak malowa³em os³onê lusterka to farba zmieni³a nieco kolor... Podobno to wina aerografu.... |
|
|
|
|
Kaktus85
|
Wys³any: 2015-08-05, 15:31
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Hej, chcia³em od¶wie¿yæ ten temat bo ciekawi - czy kto¶ ma jakie¶ nowe przemy¶lenia, do¶wiadczenia nt. robienia zaprawek aerografem? Uda³o siê? Jakim sprzêtem, dysz±, jakie materia³y? Z góry dziêki |
|
|
|
|
paputek11
|
Wys³any: 2015-08-15, 11:49
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Te¿ mam takie plany robiæ zaprawki aero lub mini pistoletem. Wiêc z uwaga bêdê ¶ledzi³ wasze posty . |
|
|
|