Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Barwin
Wys³any: 2015-12-15, 21:50   4X4 Jak najlepiej podej¶æ do ramy
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam
Mam pytanie do szacownego grona.
Je¿eli posiadam ju¿ wyjêt± ramê z auta terenowego to jak najlepiej u³o¿yæ proces technologiczny by j± doprowadziæ do stanu "fabrycznego".
Ja wymy¶li³em sobie to tak:
1. Uzupe³niam ubytki pêkniêcia jezeli tak owe wystêpuj±.
2. Rama do piaskowania.
3. Potem daje podk³ad epoxydowy z 2 warstwy
4. Maluje Raptorem z 2 warstwy
5. Ramê p³uczê w ¶rodku wod± pod ci¶nieniem
6. Wlewam fertan i zostawiam tak ramê na dobê
7. P³uczê fertan
8. Daje wosk / a moze co¶ innego jak±¶ konserwacjê czy co¶ ??
9. Powiedzmy ¿e rama jest gotowa.

No i teraz moje w±tpliwo¶ci to czy ramê p³ukaæ przed piaskowaniem czy po ?? Obawiam siê ¿e jak j± dam do piaskowania po p³ukaniu to przyklei siê tam gdzie¶ w ¶rodku pe³no piachu który pózniej bêdzie ciêzki do wydobycia. Lub zamaluje go niechc±cy czym¶. Doda tylko ¿e auto z tak± ram± robi w terenie i to mocno. Latem jestem w stanie oczywi¶cie ramê co jaki¶ czas wyp³ukaæ.
Proszê was uprzejmie o podpowiedz jak ten proces ogarn±æ by by³ on jak najlepszy. Koszty to sprawa drugorzêdna. Ma byæ bardzo dobrze zrobione tak by ruda nie dawa³a o sobie znaæ przez kilka lat.

Pozdrawiam
B
 

hematol 
Wys³any: 2015-12-15, 22:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Barwin napisa³/a:
1. Uzupe³niam ubytki pêkniêcia jezeli tak owe wystêpuj±.
2. Rama do piaskowania.

Ja bym zrobi³ tak,¿e obejrza³bym ramê od ¶rodka jak wygl±da czy jest co jeszcze reanimowaæ,je¶li jest ok to najpierw bym wypiaskowa³,potem ewentualne ubytki,dziury itp naprawi³,oczywiscie przed piaskowaniem pozatyka³bym otwory,zeby nie nalecia³o piachu,raczej bym unika³ p³ukania wod± ze wzgledu na to,¿e po wysyszeniu zostaje sól co przyczyni sie do korozji,my¶lê,ze fertan do ¶rodka wg receptury dalej woski lub podobne ¶rodki.Na wierzch Raptor bedzie super albo malowanie proszkowe.
 

Barwin
Wys³any: 2015-12-15, 23:12   
0
UP DOWN

Posty: 3
No w³asnie siê zastanawiam czy w ¶rodek fertan i potem wosk czy co¶ innego. Choæ zalewanie ramy po fertanie jakim¶ ¶rodkiem do profili zmakniêtych daje mi poczucie z jednej strony i¿ jest to lepiej os³oniête przed syfem który tam wlatuje ale z drugiej strony gdzie¶ w g³owie siedzi has³o ¿e przecie¿ je¿eli tam jest rdza to zamykam j± i przykrywam ¶rodkiem do konserwacji profili zamkniêtych i nie wiem co lepsze. ??
 

hematol 
Wys³any: 2015-12-15, 23:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
jak jest rama bez dziur to nic nie powinno sie do niej dostaæ,sprawdz czy wszystkie korki plastikowe s± na miejscu.wg mnie fertan do srodka je¶li bêdzie rdza,je¶li bêdzie zdrowa rama to ¶rodek do konserwacji profili zamkniêtych,jaki to ju¿ zale¿y od ciebie.
Ostatnio robi³em ramê w Ferozie,w srodku masakra,korozja :x:
Takie raczej "podleczenie" ¿eby jeszcze trochê pojezdzi³o.

20151026_135330.jpg
Plik ¶ci±gniêto 53 raz(y) 149.93 KB

 

Barwin
Wys³any: 2015-12-17, 20:10   
0
UP DOWN

Posty: 3
rdza bêdzie na pewno. Auto brodzi³o po wodzie i bagnach by³o ciorane mocno w terenie. Tak¿e nawet nie ³udzê sie ¿e rdzy nie bêdzie
 

hematol 
Wys³any: 2015-12-18, 20:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
wiecej najlepiej wycinaj rdzê i wspawaj now± blachê,podpowiem Ci ,ze ja ju¿ dawno zrezygnowa³em z czarnej blachy na rzecz nierdzewki ale to ju¿ kosztuje taka naprawa i wtedy nie bata ! ;)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group