Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Barwin
|
Wys³any: 2015-12-15, 21:50 4X4 Jak najlepiej podej¶æ do ramy
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Witam
Mam pytanie do szacownego grona.
Je¿eli posiadam ju¿ wyjêt± ramê z auta terenowego to jak najlepiej u³o¿yæ proces technologiczny by j± doprowadziæ do stanu "fabrycznego".
Ja wymy¶li³em sobie to tak:
1. Uzupe³niam ubytki pêkniêcia jezeli tak owe wystêpuj±.
2. Rama do piaskowania.
3. Potem daje podk³ad epoxydowy z 2 warstwy
4. Maluje Raptorem z 2 warstwy
5. Ramê p³uczê w ¶rodku wod± pod ci¶nieniem
6. Wlewam fertan i zostawiam tak ramê na dobê
7. P³uczê fertan
8. Daje wosk / a moze co¶ innego jak±¶ konserwacjê czy co¶ ??
9. Powiedzmy ¿e rama jest gotowa.
No i teraz moje w±tpliwo¶ci to czy ramê p³ukaæ przed piaskowaniem czy po ?? Obawiam siê ¿e jak j± dam do piaskowania po p³ukaniu to przyklei siê tam gdzie¶ w ¶rodku pe³no piachu który pózniej bêdzie ciêzki do wydobycia. Lub zamaluje go niechc±cy czym¶. Doda tylko ¿e auto z tak± ram± robi w terenie i to mocno. Latem jestem w stanie oczywi¶cie ramê co jaki¶ czas wyp³ukaæ.
Proszê was uprzejmie o podpowiedz jak ten proces ogarn±æ by by³ on jak najlepszy. Koszty to sprawa drugorzêdna. Ma byæ bardzo dobrze zrobione tak by ruda nie dawa³a o sobie znaæ przez kilka lat.
Pozdrawiam
B |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-12-15, 22:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Barwin napisa³/a: | 1. Uzupe³niam ubytki pêkniêcia jezeli tak owe wystêpuj±.
2. Rama do piaskowania. |
Ja bym zrobi³ tak,¿e obejrza³bym ramê od ¶rodka jak wygl±da czy jest co jeszcze reanimowaæ,je¶li jest ok to najpierw bym wypiaskowa³,potem ewentualne ubytki,dziury itp naprawi³,oczywiscie przed piaskowaniem pozatyka³bym otwory,zeby nie nalecia³o piachu,raczej bym unika³ p³ukania wod± ze wzgledu na to,¿e po wysyszeniu zostaje sól co przyczyni sie do korozji,my¶lê,ze fertan do ¶rodka wg receptury dalej woski lub podobne ¶rodki.Na wierzch Raptor bedzie super albo malowanie proszkowe. |
|
|
|
|
Barwin
|
Wys³any: 2015-12-15, 23:12
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
No w³asnie siê zastanawiam czy w ¶rodek fertan i potem wosk czy co¶ innego. Choæ zalewanie ramy po fertanie jakim¶ ¶rodkiem do profili zmakniêtych daje mi poczucie z jednej strony i¿ jest to lepiej os³oniête przed syfem który tam wlatuje ale z drugiej strony gdzie¶ w g³owie siedzi has³o ¿e przecie¿ je¿eli tam jest rdza to zamykam j± i przykrywam ¶rodkiem do konserwacji profili zamkniêtych i nie wiem co lepsze. ?? |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-12-15, 23:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
jak jest rama bez dziur to nic nie powinno sie do niej dostaæ,sprawdz czy wszystkie korki plastikowe s± na miejscu.wg mnie fertan do srodka je¶li bêdzie rdza,je¶li bêdzie zdrowa rama to ¶rodek do konserwacji profili zamkniêtych,jaki to ju¿ zale¿y od ciebie.
Ostatnio robi³em ramê w Ferozie,w srodku masakra,korozja
Takie raczej "podleczenie" ¿eby jeszcze trochê pojezdzi³o.
20151026_135330.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 53 raz(y) 149.93 KB |
|
|
|
|
|
Barwin
|
Wys³any: 2015-12-17, 20:10
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
rdza bêdzie na pewno. Auto brodzi³o po wodzie i bagnach by³o ciorane mocno w terenie. Tak¿e nawet nie ³udzê sie ¿e rdzy nie bêdzie |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-12-18, 20:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
wiecej najlepiej wycinaj rdzê i wspawaj now± blachê,podpowiem Ci ,ze ja ju¿ dawno zrezygnowa³em z czarnej blachy na rzecz nierdzewki ale to ju¿ kosztuje taka naprawa i wtedy nie bata ! |
|
|
|