Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Hlor
|
Wys³any: 2015-12-16, 11:24 Amatorskie customowe malowanie akrylem + klar
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam, zbieram siê do malowania auta i wiêkszo¶æ potrzebnych informacji znalaz³em na forum, jednak kilka pytañ pozosta³o. Z racji, ¿e nie bêdzie to typowe malowanie to opiszê co planujê:
akryl -> matowanie -> wzory akrylem -> matowanie -> klar z brokatem -> matowanie -> klar -> wyrównanie struktury i w razie potrzeby kolejna warstwa klaru.
Co wa¿ne poszczególne warstwy bêdê k³ad³ w odstêpach 1-2tyg.
Z w±tpliwo¶ci, które mi przychodz± na my¶l to:
1. bêdê malowa³ w hali w niskich temp., poza ogrzaniem lakieru dodawaæ przy¶pieszacz? czy jak bêdê matowa³ po tygodniu to bez ró¿nicy?
2. jakimi gradacjami matowaæ poszczególne warstwy aby to ³adnie wygl±da³o? rêcznie 2000? mo¿e byæ maszynowo np. trizact p3000?
3. czy poszczególne warstwy klaru(oczywi¶cie po zmatowaniu) mog± byæ ró¿nych producentów i ró¿nych rodzajów tj. MS i HS?
Generalnie bêdê wdziêczny za porady co przy takich kombinacjach mo¿e pój¶æ ¼le lub na co zwracaæ uwagê.
Z góry dziêkujê za pomoc. |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-12-16, 16:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 824
|
po p2000 czy 3000 to nie bêdzie siê trzyma³o kupy ... my¶lê ¿a max 1500 na wodê albo w³óknina szara z cifem. wg najlepiej |
|
|
|
|
max2014
|
Wys³any: 2015-12-16, 19:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 170
|
witaj gdyby¶ malowa³ baz± a nie akrylem to ogarn±³ by¶ to przez weekend |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-12-16, 20:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 824
|
dok³adnie, a jak napier....li tych warstw akrylu nie wiadomo ile to pó¼niej bêdzie odpada³o centymetrami xD |
|
|
|
|
Hlor
|
Wys³any: 2015-12-16, 21:39
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Jak odpadnie to sobie przemaluje od nowa
Baz± dwukolorowe t³o we wzorach? samo nakre¶lenie wzorów zajmie mi z pól dnia wiêc zastosowania bazy tu nie widzê. Nie wspominaj±c o warunkach gara¿owych i ma³ym do¶wiadczeniu.
Czasu mam du¿o wiêc jak pozwolê ka¿dej warstwie odparowaæ i dobrze zmatowiê to chyba powinno siê udaæ.
Bêdê wdziêczny za podpowiedzi do moich pytañ 1. i 3. |
|
|
|
|
max2014
|
Wys³any: 2015-12-16, 22:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 170
|
1 mo¿esz daæ przy¶pieszacza
3 niema to znaczenia
zrób jakie¶ fotki tego projektu |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-12-16, 23:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Hlor, co do niskich temperatur jak piszesz,¿e bêdziesz malowaæ to jakie to s± te niskie?Doprecyzuj.
Niektore lakiery wysychaj± (utwardzaj± siê)ca³kowicie po 7 dniach w 20 stopniach wiêc nie wiadomo jakich u¿yjesz i w jakich temperaturach (patrz karta tech. czas schniêcia danego producenta)
My¶lê,¿e po d³ugich przerwach na utwardzenie i przeszlifowanie lakier jest ca³kowicie utwardzony mo¿esz kolejne warstwy po³o¿yæ innego producenta,to tak jak lakierujesz u¿ywany element ,i nie wiadomo do koñca co na nim jest.
Co do gradacji to tak jak koledzy napisali. |
|
|
|
|
Hlor
|
Wys³any: 2015-12-17, 16:17
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Fotki wrzucê jak co¶ mi z tego wyjdzie
Temperatury ciê¿ko okre¶liæ. Projekt mocno rozci±gniêty w czasie wiêc mo¿e byæ ró¿nie, ale w±tpiê by to by³o wiêcej ni¿ 5 stopni. Tutaj pojawia siê pytanie czy jest sens malowaæ w temp. poni¿ej 5 stopni, czy poczekaæ do wiosny na te 10-15stopni. Na pewno bêdê stosowa³ siê do karty tech.
W razie potrzeby auto mo¿e staæ i schn±æ nawet miesi±c.
Dziêki za porady. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2015-12-17, 17:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Hlor napisa³/a: | Tutaj pojawia siê pytanie czy jest sens malowaæ w temp. poni¿ej 5 stopni, |
Dawno dawno temu malowa³em auto w temp. oko³o -5 st. C w nieogrzewanym pomieszczeniu i jako¶æ to wysz³o
ale takie prace to jest ekstrema , paluszki marzn± od pistoletu ....
Lakier nawet wyschn±³ i siê utwardzi³
a by³ to lakier bezbarwny poliuretanowy produkcji Nobiles W³oc³awek
obecnie ju¿ ta firma nie produkuje nic do renowacji pow³ok na autach
a mia³a w po³owie lat 90-tych nawet kilka kolorów w metaliku i perle ...
wzorowane na kolorach produkowanych wtedy Polonezów
by³o te¿ kilka kolorów typowych z palety FSO
zrobionych w lakierze poliuretanowym
Hlor napisa³/a: | czy poczekaæ do wiosny na te 10-15stopni. |
To ju¿ decyzja nale¿y do Ciebie to Ty wiesz jak pilny jest termin i ile mo¿esz mieæ
po¶lizgu z wykonaniem tego "projektu"
Jednak jak siê zdecydujesz na malowanie w tych niskich temp. to proponujê aby¶ kupi³
lakier bezbarwny z PPG który to jest specjalnie dedykowany do prac w niskich temp.
Tutaj w £odzi jest to prawdziwy hit wszystkich "malarzy dzia³aj±cych w komórkach"
Ten lakier to tañsza linia PPG czyli Autolux AL 302 "Fast Air Dry" |
|
|
|
|
Hlor
|
Wys³any: 2015-12-19, 20:59
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Robertlodz09 napisa³/a: | Jednak jak siê zdecydujesz na malowanie w tych niskich temp. to proponujê aby¶ kupi³ lakier bezbarwny z PPG który to jest specjalnie dedykowany do prac w niskich temp. Tutaj w £odzi jest to prawdziwy hit wszystkich "malarzy dzia³aj±cych w komórkach"
Ten lakier to tañsza linia PPG czyli Autolux AL 302 "Fast Air Dry" |
Dziêki za cenn± podpowied¼
Termin pilny tylko i wy³±cznie z chêci poje¿d¿enia autem
Wiêc z bezbarwnym mo¿e faktycznie poczekam do wiosny ale z kolorami chwile mi zejdzie i z nimi my¶lê nied³ugo podzia³aæ. Poszukam takiego z do¶æ krótkim czasem schniêcia i zobaczê co z tego wyjdzie.
Dziêki wszystkim za porady. |
|
|
|