Autor |
Wiadomość |
 |
Hlor
|
Wysłany: 2015-12-16, 11:24 Amatorskie customowe malowanie akrylem + klar
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam, zbieram siê do malowania auta i wiêkszoœÌ potrzebnych informacji znalaz³em na forum, jednak kilka pytaù pozosta³o. Z racji, ¿e nie bêdzie to typowe malowanie to opiszê co planujê:
akryl -> matowanie -> wzory akrylem -> matowanie -> klar z brokatem -> matowanie -> klar -> wyrĂłwnanie struktury i w razie potrzeby kolejna warstwa klaru.
Co waÂżne poszczegĂłlne warstwy bĂŞdĂŞ kÂładÂł w odstĂŞpach 1-2tyg.
Z wÂątpliwoÂści, ktĂłre mi przychodzÂą na myÂśl to:
1. bêdê malowa³ w hali w niskich temp., poza ogrzaniem lakieru dodawaÌ przyœpieszacz? czy jak bêdê matowa³ po tygodniu to bez ró¿nicy?
2. jakimi gradacjami matowaĂŚ poszczegĂłlne warstwy aby to Âładnie wyglÂądaÂło? rĂŞcznie 2000? moÂże byĂŚ maszynowo np. trizact p3000?
3. czy poszczególne warstwy klaru(oczywiœcie po zmatowaniu) mog¹ byÌ ró¿nych producentów i ró¿nych rodzajów tj. MS i HS?
Generalnie bêdê wdziêczny za porady co przy takich kombinacjach mo¿e pójœÌ Ÿle lub na co zwracaÌ uwagê.
Z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za pomoc. |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-12-16, 16:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
po p2000 czy 3000 to nie bêdzie siê trzyma³o kupy ... myœlê ¿a max 1500 na wodê albo w³óknina szara z cifem. wg najlepiej |
|
|
|
 |
max2014
|
Wysłany: 2015-12-16, 19:23
|
0
|
|
|

Pomógł: 2 razy Posty: 170
|
witaj gdybyœ malowa³ baz¹ a nie akrylem to ogarn¹³ byœ to przez weekend |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-12-16, 20:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
dok³adnie, a jak napier....li tych warstw akrylu nie wiadomo ile to póŸniej bêdzie odpada³o centymetrami xD |
|
|
|
 |
Hlor
|
Wysłany: 2015-12-16, 21:39
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Jak odpadnie to sobie przemaluje od nowa
BazÂą dwukolorowe tÂło we wzorach? samo nakreÂślenie wzorĂłw zajmie mi z pĂłl dnia wiĂŞc zastosowania bazy tu nie widzĂŞ. Nie wspominajÂąc o warunkach garaÂżowych i maÂłym doÂświadczeniu.
Czasu mam duÂżo wiĂŞc jak pozwolĂŞ kaÂżdej warstwie odparowaĂŚ i dobrze zmatowiĂŞ to chyba powinno siĂŞ udaĂŚ.
BĂŞdĂŞ wdziĂŞczny za podpowiedzi do moich pytaĂą 1. i 3. |
|
|
|
 |
max2014
|
Wysłany: 2015-12-16, 22:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 2 razy Posty: 170
|
1 moÂżesz daĂŚ przyÂśpieszacza
3 niema to znaczenia
zrĂłb jakieÂś fotki tego projektu |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-12-16, 23:51
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
Hlor, co do niskich temperatur jak piszesz,Âże bĂŞdziesz malowaĂŚ to jakie to sÂą te niskie?Doprecyzuj.
Niektore lakiery wysychajÂą (utwardzajÂą siĂŞ)caÂłkowicie po 7 dniach w 20 stopniach wiĂŞc nie wiadomo jakich uÂżyjesz i w jakich temperaturach (patrz karta tech. czas schniĂŞcia danego producenta)
MyÂślĂŞ,Âże po dÂługich przerwach na utwardzenie i przeszlifowanie lakier jest caÂłkowicie utwardzony moÂżesz kolejne warstwy poÂłoÂżyĂŚ innego producenta,to tak jak lakierujesz uÂżywany element ,i nie wiadomo do koĂąca co na nim jest.
Co do gradacji to tak jak koledzy napisali. |
|
|
|
 |
Hlor
|
Wysłany: 2015-12-17, 16:17
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Fotki wrzucĂŞ jak coÂś mi z tego wyjdzie
Temperatury ciê¿ko okreœliÌ. Projekt mocno rozci¹gniêty w czasie wiêc mo¿e byÌ ró¿nie, ale w¹tpiê by to by³o wiêcej ni¿ 5 stopni. Tutaj pojawia siê pytanie czy jest sens malowaÌ w temp. poni¿ej 5 stopni, czy poczekaÌ do wiosny na te 10-15stopni. Na pewno bêdê stosowa³ siê do karty tech.
W razie potrzeby auto mo¿e staÌ i schn¹Ì nawet miesi¹c.
DziĂŞki za porady. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2015-12-17, 17:41
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Hlor napisał/a: | Tutaj pojawia siĂŞ pytanie czy jest sens malowaĂŚ w temp. poniÂżej 5 stopni, |
Dawno dawno temu malowa³em auto w temp. oko³o -5 st. C w nieogrzewanym pomieszczeniu i jakoœÌ to wysz³o
ale takie prace to jest ekstrema , paluszki marznÂą od pistoletu ....
Lakier nawet wyschn¹³ i siê utwardzi³
a byÂł to lakier bezbarwny poliuretanowy produkcji Nobiles WÂłocÂławek
obecnie juÂż ta firma nie produkuje nic do renowacji powÂłok na autach
a miaÂła w poÂłowie lat 90-tych nawet kilka kolorĂłw w metaliku i perle ...
wzorowane na kolorach produkowanych wtedy PolonezĂłw
byÂło teÂż kilka kolorĂłw typowych z palety FSO
zrobionych w lakierze poliuretanowym
Hlor napisał/a: | czy poczekaĂŚ do wiosny na te 10-15stopni. |
To juÂż decyzja naleÂży do Ciebie to Ty wiesz jak pilny jest termin i ile moÂżesz mieĂŚ
poÂślizgu z wykonaniem tego "projektu"
Jednak jak siĂŞ zdecydujesz na malowanie w tych niskich temp. to proponujĂŞ abyÂś kupiÂł
lakier bezbarwny z PPG ktĂłry to jest specjalnie dedykowany do prac w niskich temp.
Tutaj w ÂŁodzi jest to prawdziwy hit wszystkich "malarzy dziaÂłajÂących w komĂłrkach"
Ten lakier to taĂąsza linia PPG czyli Autolux AL 302 "Fast Air Dry" |
|
|
|
 |
Hlor
|
Wysłany: 2015-12-19, 20:59
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Robertlodz09 napisał/a: | Jednak jak siĂŞ zdecydujesz na malowanie w tych niskich temp. to proponujĂŞ abyÂś kupiÂł lakier bezbarwny z PPG ktĂłry to jest specjalnie dedykowany do prac w niskich temp. Tutaj w ÂŁodzi jest to prawdziwy hit wszystkich "malarzy dziaÂłajÂących w komĂłrkach"
Ten lakier to taĂąsza linia PPG czyli Autolux AL 302 "Fast Air Dry" |
DziĂŞki za cennÂą podpowiedÂź
Termin pilny tylko i wy³¹cznie z chêci poje¿d¿enia autem
Wiêc z bezbarwnym mo¿e faktycznie poczekam do wiosny ale z kolorami chwile mi zejdzie i z nimi myœlê nied³ugo podzia³aÌ. Poszukam takiego z doœÌ krótkim czasem schniêcia i zobaczê co z tego wyjdzie.
DziĂŞki wszystkim za porady. |
|
|
|