Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Hlor
Wysłany: 2015-12-16, 11:24   Amatorskie customowe malowanie akrylem + klar
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam, zbieram siê do malowania auta i wiêkszoœÌ potrzebnych informacji znalaz³em na forum, jednak kilka pytaù pozosta³o. Z racji, ¿e nie bêdzie to typowe malowanie to opiszê co planujê:
akryl -> matowanie -> wzory akrylem -> matowanie -> klar z brokatem -> matowanie -> klar -> wyrĂłwnanie struktury i w razie potrzeby kolejna warstwa klaru.
Co waÂżne poszczegĂłlne warstwy bĂŞdĂŞ kÂładÂł w odstĂŞpach 1-2tyg.
Z wÂątpliwoÂści, ktĂłre mi przychodzÂą na myÂśl to:
1. bêdê malowa³ w hali w niskich temp., poza ogrzaniem lakieru dodawaÌ przyœpieszacz? czy jak bêdê matowa³ po tygodniu to bez ró¿nicy?
2. jakimi gradacjami matowaĂŚ poszczegĂłlne warstwy aby to Âładnie wyglÂądaÂło? rĂŞcznie 2000? moÂże byĂŚ maszynowo np. trizact p3000?
3. czy poszczególne warstwy klaru(oczywiœcie po zmatowaniu) mog¹ byÌ ró¿nych producentów i ró¿nych rodzajów tj. MS i HS?

Generalnie bêdê wdziêczny za porady co przy takich kombinacjach mo¿e pójœÌ Ÿle lub na co zwracaÌ uwagê.

Z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za pomoc.
 

barteek933
Wysłany: 2015-12-16, 16:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 14 razy
Posty: 824
po p2000 czy 3000 to nie bêdzie siê trzyma³o kupy ... myœlê ¿a max 1500 na wodê albo w³óknina szara z cifem. wg najlepiej
 

max2014 
Wysłany: 2015-12-16, 19:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 2 razy
Posty: 170
witaj gdybyœ malowa³ baz¹ a nie akrylem to ogarn¹³ byœ to przez weekend :cool:
 

barteek933
Wysłany: 2015-12-16, 20:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 14 razy
Posty: 824
dok³adnie, a jak napier....li tych warstw akrylu nie wiadomo ile to póŸniej bêdzie odpada³o centymetrami xD :D
 

Hlor
Wysłany: 2015-12-16, 21:39   
0
UP DOWN

Posty: 4
Jak odpadnie to sobie przemaluje od nowa :)
BazÂą dwukolorowe tÂło we wzorach? samo nakreÂślenie wzorĂłw zajmie mi z pĂłl dnia wiĂŞc zastosowania bazy tu nie widzĂŞ. Nie wspominajÂąc o warunkach garaÂżowych i maÂłym doÂświadczeniu.
Czasu mam duÂżo wiĂŞc jak pozwolĂŞ kaÂżdej warstwie odparowaĂŚ i dobrze zmatowiĂŞ to chyba powinno siĂŞ udaĂŚ.

BĂŞdĂŞ wdziĂŞczny za podpowiedzi do moich pytaĂą 1. i 3.
 

max2014 
Wysłany: 2015-12-16, 22:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 2 razy
Posty: 170
1 moÂżesz daĂŚ przyÂśpieszacza
3 niema to znaczenia
zrĂłb jakieÂś fotki tego projektu
 

hematol 
Wysłany: 2015-12-16, 23:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 1007
Skąd: ÂŚlÂąsk
Hlor, co do niskich temperatur jak piszesz,Âże bĂŞdziesz malowaĂŚ to jakie to sÂą te niskie?Doprecyzuj.
Niektore lakiery wysychajÂą (utwardzajÂą siĂŞ)caÂłkowicie po 7 dniach w 20 stopniach wiĂŞc nie wiadomo jakich uÂżyjesz i w jakich temperaturach (patrz karta tech. czas schniĂŞcia danego producenta)
MyÂślĂŞ,Âże po dÂługich przerwach na utwardzenie i przeszlifowanie lakier jest caÂłkowicie utwardzony moÂżesz kolejne warstwy poÂłoÂżyĂŚ innego producenta,to tak jak lakierujesz uÂżywany element ,i nie wiadomo do koĂąca co na nim jest.
Co do gradacji to tak jak koledzy napisali.
 

Hlor
Wysłany: 2015-12-17, 16:17   
0
UP DOWN

Posty: 4
Fotki wrzucĂŞ jak coÂś mi z tego wyjdzie :)

Temperatury ciê¿ko okreœliÌ. Projekt mocno rozci¹gniêty w czasie wiêc mo¿e byÌ ró¿nie, ale w¹tpiê by to by³o wiêcej ni¿ 5 stopni. Tutaj pojawia siê pytanie czy jest sens malowaÌ w temp. poni¿ej 5 stopni, czy poczekaÌ do wiosny na te 10-15stopni. Na pewno bêdê stosowa³ siê do karty tech.
W razie potrzeby auto mo¿e staÌ i schn¹Ì nawet miesi¹c.

DziĂŞki za porady.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2015-12-17, 17:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Hlor napisał/a:
Tutaj pojawia siĂŞ pytanie czy jest sens malowaĂŚ w temp. poniÂżej 5 stopni,

Dawno dawno temu malowa³em auto w temp. oko³o -5 st. C w nieogrzewanym pomieszczeniu i jakoœÌ to wysz³o
ale takie prace to jest ekstrema , paluszki marznÂą od pistoletu ....
Lakier nawet wyschn¹³ i siê utwardzi³ ;)
a byÂł to lakier bezbarwny poliuretanowy produkcji Nobiles WÂłocÂławek
obecnie juÂż ta firma nie produkuje nic do renowacji powÂłok na autach
a miaÂła w poÂłowie lat 90-tych nawet kilka kolorĂłw w metaliku i perle ...
wzorowane na kolorach produkowanych wtedy PolonezĂłw
byÂło teÂż kilka kolorĂłw typowych z palety FSO
zrobionych w lakierze poliuretanowym :tak:

Hlor napisał/a:
czy poczekaĂŚ do wiosny na te 10-15stopni.

To juÂż decyzja naleÂży do Ciebie to Ty wiesz jak pilny jest termin i ile moÂżesz mieĂŚ
poÂślizgu z wykonaniem tego "projektu"

Jednak jak siĂŞ zdecydujesz na malowanie w tych niskich temp. to proponujĂŞ abyÂś kupiÂł
lakier bezbarwny z PPG ktĂłry to jest specjalnie dedykowany do prac w niskich temp.
Tutaj w ÂŁodzi jest to prawdziwy hit wszystkich "malarzy dziaÂłajÂących w komĂłrkach"
Ten lakier to taĂąsza linia PPG czyli Autolux AL 302 "Fast Air Dry"
 

Hlor
Wysłany: 2015-12-19, 20:59   
0
UP DOWN

Posty: 4
Robertlodz09 napisał/a:
Jednak jak siĂŞ zdecydujesz na malowanie w tych niskich temp. to proponujĂŞ abyÂś kupiÂł lakier bezbarwny z PPG ktĂłry to jest specjalnie dedykowany do prac w niskich temp. Tutaj w ÂŁodzi jest to prawdziwy hit wszystkich "malarzy dziaÂłajÂących w komĂłrkach"
Ten lakier to taĂąsza linia PPG czyli Autolux AL 302 "Fast Air Dry"


DziĂŞki za cennÂą podpowiedÂź :)
Termin pilny tylko i wy³¹cznie z chêci poje¿d¿enia autem :)
Wiêc z bezbarwnym mo¿e faktycznie poczekam do wiosny ale z kolorami chwile mi zejdzie i z nimi myœlê nied³ugo podzia³aÌ. Poszukam takiego z doœÌ krótkim czasem schniêcia i zobaczê co z tego wyjdzie.
DziĂŞki wszystkim za porady.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group