Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
freddd 
Wys³any: 2015-12-24, 17:00   TAPOX 2k -malowanie zbiornika, problem
0
UP DOWN

Posty: 13
Witam,

mam pytanie odno¶nie farby do malowania zbiorników paliwa TOPAX 2k. Czy kto¶ tego u¿ywa³ i z jakim rezultatem? Bo u mnie to totalna pora¿ka :/

Ju¿ po otwarciu puszki podejrzewa³em, ¿e co¶ jest z ni± nie tak. Bo farba by³a bardzo rzadka , a na dnie gruba warstwa zestalonej masy. Dola³em utwardzacza i dosyæ d³ugo miesza³em, aby jak najwiêcej rozpu¶ciæ tych grud.

Malowa³em 2 zbiorniki motocyklowe, wcze¶niej by³y bardzo dok³adnie oczyszczone i pomalowane FERTANEM. Zbiorniki oczywi¶cie by³y wyp³ukane i wysuszone, jeden nawet 2 miesi±ce.

TAPOX 2k wpsika³em do baków pistoletem, aby jak najlepiej go w ¶rodku rozpyliæ. Nastêpnie pozatyka³em wlewy i rozprowadza³em farbê ju¿ rêcznie, tzn krêc±c bakami w ró¿ne strony.

Nadmiar TAPOXu wyla³em, zgodnie z instrukcj±. Po jakim¶ czasie zagl±dam z latark± do zbiorników, i praktycznie na wszystkich pionowych powierzchniach pojawi³y siê rozwarstwienia!! :/ :/ Zagl±dam do puszki z Tapoxem, i taki sam efekt. Co jest grane? W czym mo¿e byæ problem? Na puszce jest naklejka z dat± przydatno¶ci: marzec 2016.



 

hematol 
Wys³any: 2015-12-24, 17:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
moze farba zosta³a przemro¿ona?
Zrób jeszcze próbke na jakie¶ blasze bez i z Fertanem
 

Siekiera
Wys³any: 2015-12-25, 20:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
Skoro robi³e¶ tak jak producent przykaza³ to w te pêdy dzwoñ do importera ¿eby wys³a³ kogo¶ do ciebie na oglêdziny. Dobre firmy, a za tak± chce uchodziæ Anglo Cars powinny bez mrugniêcia wys³aæ technika.
A swoj± drog± to ju¿ który¶ raz opisywany jest problem ze stosowaniem produktów Fertan. Czy¿by nie by³y gara¿owco-odporne? :roll:
 

freddd 
Wys³any: 2015-12-26, 10:05   
0
UP DOWN

Posty: 13
Farb± Tapox kupi³em ju¿ prawie rok czasu temu, od dystrybutora ale nie od Anglocars, mam fakturê. Oczywi¶cie trzyma³em ca³y czas w ocieplanym gara¿u. Zatrzyma³em opakowania i bêdê sk³ada³ reklamacjê, przynajmniej aby otrzymaæ zwrot kasy za sam± farbê.
A zbiorniki to (jeden z 48r drugi z 62r) zamierzam wyp³ukaæ ile siê da nitro, i pomalowaæ jeszcze raz Novolem 360 z którym nigdy nie mia³em takich cyrków, a czyta³em ¿e tez ludzie stosuj± do baków. Pozostaje mi mieæ nadzieje ¿e pozosta³o¶ci Tapoxu nie bêda siê ³uszczyæ bo wtedy to w ogóle katastrofa.

Odno¶nie Tapoxa, to zauwa¿y³em ¿e po pomalowaniu rozwarstwia siê na farbê i przezroczysty olej! poni¿ej zdjêcia, np wylany na tekturkê, wyra¼nie widaæ t³ust± plamê po wsi±kniêciu oleju. A wnêtrze baków wygl±da tragicznie :/


 

hematol 
Wys³any: 2015-12-26, 10:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
freddd, sprawdz jeszcze date komponentu 2.
P.s. Ja kiedy¶ czy¶ci³em takie baki w srodku ze rdzy wsypuj±c du¿± ilo¶æ ¶rubek i potrz±sa³em,mo¿e sie Tobie przyda taka metoda ;)
 

kzychu
Wys³any: 2015-12-26, 11:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Mo¿e farbie kto¶ od¶wie¿y³ datê przydatno¶ci, podejrzewam ¿e du¿o tego siê nie sprzedaje.
 

krzysnik363
Wys³any: 2015-12-26, 11:17   
0
UP DOWN

Posty: 43
Czym odt³u¶ci³e¶ zbiornik ?
 

KK 
Wys³any: 2015-12-26, 12:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Zbiornik-betoniarka-kamloty w ¶rodek.
_________________

 
 

freddd 
Wys³any: 2015-12-26, 22:18   
0
UP DOWN

Posty: 13
Bak czy¶ci³em pot³uczonymi kawa³kami dosyæ twardego i ostrego gresu wraz z detergentem do myjek ci¶nieniowych. Kiedy¶ u¿ywa³em stalowych hartowanych wkrêtów, ale gres jest du¿o lepszy. Bakami macha³em rêcznie na wszystkie strony.
Nastêpnie wielokrotnie p³uka³em wod± pod ci¶nieniem. Pierwsze p³ukanie wrz±tkiem. Wiêc powinny siê dobrze odt³u¶ciæ po starej benzynie.

Nastêpnie wtrysn±³em pistoletem Fertan, rozprowadzi³em rêcznie i pozostawi³em na 24h. Nastêpnie wyp³uka³em czarne osady znów myjk± ci¶nieniow± i poprzez rêczne potrz±sanie, te¿ raz wrz±tkiem.

Pó¼niej suszenie sprê¿onym powietrzem i opalark±. Tak zabezpieczone Fertanem baki sobie czeka³y w ogrzewanym gara¿u, jeden ponad miesi±c, a drugi tydzieñ. Przed malowaniem Tapoxem nawet w nie zagl±da³em endoskopem aby siê upewniæ, ¿e s± suche.

Faktycznie, sprawdzê jeszcze datê tego utwardzacza. Natomiast on by³ razem z farb± w fabrycznym kartoniku.
 

krzysnik363
Wys³any: 2015-12-26, 22:46   
0
UP DOWN

Posty: 43
Wed³ug mnie to brak odpowiedniego odt³uszczenia powierzchni jest powodem twojego problemu. Wrz±tek to ¿adne odt³uszczenie. We¼ kawa³ek blachy, przemyj nitrem z brudu, odt³u¶æ zmywaczem silikonowym i pokryj t± twoj± farb±. Bêdziesz wiedzia³ czy farba z³a czy sposób przygotowania
 

barteek933
Wys³any: 2015-12-26, 23:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 824
dok³adnie, mo¿e byæ ¿le odt³uszczone. samo to ¿e wiêkszo¶æ to 2t i lany by³ olej z paliwem ....
 

GMC
Wys³any: 2015-12-27, 20:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 382
Cytat:
Po dwóch tygodniach powierzchnia Fertanu matowieje i zaczyna pyliæ. Mo¿na palcem ¶cieraæ jakby czarny proszek.
W kolejnym tygodniu pojawia siê te¿ rudy proszek tak jakby blacha zaczê³a ponownie rdzewieæ pod warstw± Fertanu, co widaæ na poni¿szych zdjêciach.

http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=9598

By³o w innym temacie ¿e fertan zostawiony zaczyna cudowaæ. Mo¿e u ciebie te¿ tak zacz±³ proszkowaæ siê a ty na to po³o¿y³e¶ epox :roll:
 

freddd 
Wys³any: 2015-12-29, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 13
Tamten temat o fertanie zapomnia³em zaktualizowaæ. Wystarczy³o umyæ b³otnik i problem siê rozwi±za³. Fertan stosujê do odrdzewiania z doskona³ymi rezultatami, a na to Novol 360 i korozja nie wychodzi nawet na b³otnikach samochodowych.


Wracaj±c do tematu Tapoxu. Na komponencie B nie ma daty produkcji, ani przydatno¶ci ale by³ w fabrycznym kartoniku, konsystencja p³ynna wiêc raczej ok.

To napewno nie by³ problem ze z³ym odt³uszczaniem baków, tymbardziej, ¿e jeden od 4suwa Junaka, a drugi Jawa 2 suw. Oba by³y wcze¶niej pomalowane fertanem, wiêc gdyby by³y t³uste to ju¿ na tamtym etapie co¶ by siê nie powiod³o.


Opisa³em ca³± sytuacjê i wys³a³em do producenta w Niemczech z pro¶b± o opiniê co o tym s±dz±, czy to wina farby czy moja. Odpisali mi, ¿e znaj± dok³adnie takie same przypadki jak mój, tj ¿e pomalowana powierzchnia baku zamienia siê w pionowe paski, farba siê rozwarstwia. Za³±czyli mi nawet przyk³adowe zdjêcia, niestety dok³adnie taki sam efekt jak u mnie w baku.

Wina: brak wentylacji podczas suszenia.
Wydzielanie siê oleju to: "-nie dok³adne wymieszanie z komponentem B." Z tym siê nie zgodzê, bo miesza³em dosyæ d³ugo.

Natomiast zestalona masa na dnie puszki o czym pisa³em na pocz±tki: "-to normalny objaw ju¿ po miesi±cu le¿akowania farby."



Muszê przyznaæ racjê, nie wymusi³em przep³ywu powietrza tak jak mówi³a instrukcja. Do g³owy mi nie przysz³o, ¿e taki tego mo¿e byæ efekt, wydawaæ siê by mog³o ¿e farba poprostu powinna tylko wolniej schn±æ.

Przyk³adowo Tapox na korkach wlewu zd±¿y³ wyschn±æ poprawnie, pewnie gybym je umie¶ci³ w jakim¶ s³oiku to wtedy by siê rozwarstwi³.


Jak± mam nauczkê z tego wszystkiego??? Nie kombinowaæ, nie cudowaæ z ró¿nymi super specyfikami, bo lepszy zardzewia³y bak ni¿ teraz siê to bêdzie ³uszczyæ od benzyny :/ Ten efekt ³uszczenie te¿ niestety mi opisali. :/
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group