Autor |
Wiadomo¶æ |
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-01-31, 12:58 Ponowny wykwit korozji po jej usuniêciu (zaledwie po 5mc)
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Witajcie
We wrze¶niu oczy¶ci³em widoczne na poni¿szym zdjêciu miejsce do go³ej blachy, oczyszczon± powierzchniê potraktowa³em zmywaczem do usuwania silikonu NOVOL 780 nastêpnie odczeka³em 10 minut i na³o¿y³em pêdzelkiem odk³ad Reaktywny NOVOL PROTECT 340.
Nastêpnego dnia znowu oczy¶ci³em tak powsta³± warstwê zmywaczem do silikonu. Po 10minutach na³o¿y³em warstwê podk³adu akrylowego MOTIP. Kolejnego dnia, znowu oczy¶ci³em powierzchniê zmywaczem silikonowym, po wyschniêciu na³o¿y³em warstwê koloru szarego ¿eby siê nie odró¿nia³o od reszty. Gdy lakier wysech³, na³o¿y³em delikatnie baranka FORCH. (co zreszt± widaæ, bo zjecha³a mi folia z przewodów i siê upapra³y.)
Co zrobi³em ¼le? Wszystko by³o robione pod chmurk± temperatury ok 20c +/- (jeszcze wtedy nie mia³em gara¿u) nie u¿ywa³em, promiennika na podczerwieñ aby przy¶pieszyæ proces schniêcia. Obecnie mam ju¿ gara¿ wiêc w lato bêdê to poprawia³ tym razem, chcê jednak zrobiæ to poprawnie. Jaka jest maksymalna dopuszczana wilgotno¶æ w pomieszczeniu w którym robi siê takie rzeczy? Z góry dziêkujê za porady. |
|
|
|
|
noxes
|
Wys³any: 2016-01-31, 14:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 289
|
1 naprawa pêdzlem
2 czas pomiêdzy WP i A krylem.
po za tym baran ci±gnie wodê i pod nim powinien byæ epoxyd lub na nim lakier. |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-01-31, 15:09
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
noxes napisa³/a: | 1 naprawa pêdzlem
2 czas pomiêdzy WP i A krylem.
po za tym baran ci±gnie wodê i pod nim powinien byæ epoxyd lub na nim lakier. |
ad1 rozumiem, muszê wiêc nawet ma³e powierzchnie traktowaæ pistoletem. Czy s± inne podk³ady które przy niewielkich uszkodzeniach pozwol± na na³o¿enie ich rêcznie?
ad2 WP? - chodzi, ¿e po podk³adzie akrylowym k³a¶æ metod± mokro na mokro warstwê lakieru wierzchniego?
Odno¶nie baranka faktycznie niczym go nie pokry³em, w tym konkretnym przyk³adzie producent twierdzi, ¿e np na progach mo¿na polakierowaæ dla efektu wizualnego na reszcie elementów nie jest to konieczne. |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-01-31, 18:15
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Generalnie zauwa¿y³em, ¿e u mnie problemem by³a temperatura a co za tym czas schniêcia i niestety ch³oniêcia wilgoci siê wyd³u¿y³.
Gdy nastan± odpowiednie temperatury, wstawiê do gara¿u termometr ze wska¼nikiem wilgotno¶ci. I gdy temp bêdzie min 20c i wilgotno¶æ mniejsza ni¿ 80% (takie zalecenie novola)
zedrê miejsca gdzie wysz³a korozja lub wszystko co nak³ada³em wcze¶niej.
Na³o¿ê warstwê podk³adu reaktywnego (u¿yjê ju¿ pistoletu nie kombinuj±c zbytnio z tym, ¿e sporo materia³u siê zmarnuje)
Odczekam 20min i na³o¿ê lakier akrylowy i po jego przeschniêciu (podobno ju¿ po 2h tak twierdzi producent) na³o¿ê warstwê lakieru bazowego.
I tu pewnie te¿ by³ mój b³±d, bo jako lakier bazowy u¿y³em pierwszego lepszego lakieru w sprayu. Czy to ma jakie¶ znaczenie?
Miejsce które chcê zabezpieczyæ nie jest nara¿one na czynniki typu kamienie itp gdy¿ s± to okolice tunelu ¶rodkowego. Wiêc baranek nie ma wiêkszego sensu. W takim razie co po³o¿yæ na bazê? Czy na³o¿yæ dla pewno¶ci jeszcze jedn± warstwê bazy i zostawiæ? Z góry dziêki za wyja¶nienia. |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2016-01-31, 18:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 824
|
baza nie ma znaczenie bo nie ma ¿adnych w³a¶ciwo¶ci anty ....
nawet uszczelek nie zdemontowa³e¶ do baranka, nawet siê nie przy³o¿y³e¶ ¿eby je okleiæ. ja mam radê dla ciebie. dokup uszczelki aby to zas³oni³y i naprawione xD |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-01-31, 19:21
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
nie nie, to nie uszczelki to przewody paliwowe zasilanie i powrót, By³y odci±gniête na czas malowania ale ta¶ma siê obluzowa³a i efekt jest jak widaæ. Da³o radê jednak to dzisiaj obdrapaæ i jest ok. |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-01-31, 21:22
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Jako bazê mogê u¿yæ dwóch warstw np czego¶ takiego?
Zale¿y mi aby to by³o w sprayu. |
|
|
|
|
noxes
|
Wys³any: 2016-01-31, 22:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 289
|
Po co Ci baza?
Czy¶cisz, k³adziesz wash primer (jeszcze lepiej by³oby wypiaskowaæ i podk³ad epoxydowy, ale zak³adam ¿e nie masz dostêpu do piaskarki) podk³ad akrylowy, baranek i warstwa nawierzchnia celem izolacji od wilgoci.
Sam baranek wystarczy³by na dwóch warstwach epoxydu, ale nie na podk³adzie akrylowym gdzie i podk³ad i baranek ci±gnie wilgoæ, dlatego trzeba odizolowaæ go od wilgoci |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-01-31, 23:39
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Baza poniewaz chce cos polozyc na akrylowym zeby nie chlanol wilgoci a baranka odstawiam calkowicie. |
|
|
|
|
noxes
|
Wys³any: 2016-02-01, 13:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 289
|
To akurat baza nic nie da. Lakier bezbarwny 2k. |
|
|
|
|
noxes
|
Wys³any: 2016-02-01, 13:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 289
|
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-02-02, 08:16
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
dobra czyli dam dwa razy epoksyd i na tym zakoñczê, dziêki za informacjê. Gdzie¶ kto¶ pokazywa³, ¿eby nie odt³uszczaæ, przed malowaniem epoksydu bo ch³onie wilgoæ, ale to chyba mia³ na my¶li akryl lub reaktywny zdaje siê? |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-02-02, 21:40
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2016-02-03, 12:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Szkoda twojej roboty,pó³¶rodki nie za³atwi± sprawy,trzeba zrobiæ zgodnie z technologi± a tak to co piêæ miechów bêdziesz poprawia³.Blacha musi byæ czysta bez w¿erów jak s± to najlepiej wymieniæ ,2 x epoksyd 2k, je¶li spód progów to z barana nie rezygnuj, masz na forum opisane,od oczyszczenia do pierwszego malowania np. epoksydem nie wolno czekaæ bo czysta stal ³apie w momêcie i powinno to byæ wykonane w suchym pomieszczeniu,nie zapomnij odmuchaæ i odt³u¶ciæ. |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-02-04, 07:52
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Dziêki za radê, ale to niewielkie powierzchnie korozji wiêc wymiana nie ma sensu. Blachê oczyszczê jak siê tylko da, na³o¿ê wszystkie wymagane warstwy zakryje epoksydem oczywi¶cie odt³uszczaj±c wszystko. Teraz ju¿ dysponuje profesjonalnymi warunkami do tego kana³, lampy na podczerwieñ,kompresor, pistolet, termometr i wska¼nik wilgotno¶ci powietrza tak¿e |
|
|
|