Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
krzysiek82
Wysłany: 2016-01-31, 12:58   Ponowny wykwit korozji po jej usuniĂŞciu (zaledwie po 5mc)
0
UP DOWN

Posty: 19
Witajcie
We wrzeÂśniu oczyÂściÂłem widoczne na poniÂższym zdjĂŞciu miejsce do goÂłej blachy, oczyszczonÂą powierzchniĂŞ potraktowaÂłem zmywaczem do usuwania silikonu NOVOL 780 nastĂŞpnie odczekaÂłem 10 minut i naÂłoÂżyÂłem pĂŞdzelkiem odkÂład Reaktywny NOVOL PROTECT 340.
Nastêpnego dnia znowu oczyœci³em tak powsta³¹ warstwê zmywaczem do silikonu. Po 10minutach na³o¿y³em warstwê podk³adu akrylowego MOTIP. Kolejnego dnia, znowu oczyœci³em powierzchniê zmywaczem silikonowym, po wyschniêciu na³o¿y³em warstwê koloru szarego ¿eby siê nie odró¿nia³o od reszty. Gdy lakier wysech³, na³o¿y³em delikatnie baranka FORCH. (co zreszt¹ widaÌ, bo zjecha³a mi folia z przewodów i siê upapra³y.)



Co zrobi³em Ÿle? Wszystko by³o robione pod chmurk¹ temperatury ok 20c +/- (jeszcze wtedy nie mia³em gara¿u) nie u¿ywa³em, promiennika na podczerwieù aby przyœpieszyÌ proces schniêcia. Obecnie mam ju¿ gara¿ wiêc w lato bêdê to poprawia³ tym razem, chcê jednak zrobiÌ to poprawnie. Jaka jest maksymalna dopuszczana wilgotnoœÌ w pomieszczeniu w którym robi siê takie rzeczy? Z góry dziêkujê za porady.
 

noxes
Wysłany: 2016-01-31, 14:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
1 naprawa pĂŞdzlem
2 czas pomiĂŞdzy WP i A krylem.
po za tym baran ciÂągnie wodĂŞ i pod nim powinien byĂŚ epoxyd lub na nim lakier.
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-01-31, 15:09   
0
UP DOWN

Posty: 19
noxes napisał/a:
1 naprawa pĂŞdzlem
2 czas pomiĂŞdzy WP i A krylem.
po za tym baran ciÂągnie wodĂŞ i pod nim powinien byĂŚ epoxyd lub na nim lakier.


ad1 rozumiem, muszĂŞ wiĂŞc nawet maÂłe powierzchnie traktowaĂŚ pistoletem. Czy sÂą inne podkÂłady ktĂłre przy niewielkich uszkodzeniach pozwolÂą na naÂłoÂżenie ich rĂŞcznie?

ad2 WP? - chodzi, ¿e po podk³adzie akrylowym k³aœÌ metod¹ mokro na mokro warstwê lakieru wierzchniego?

OdnoÂśnie baranka faktycznie niczym go nie pokryÂłem, w tym konkretnym przykÂładzie producent twierdzi, Âże np na progach moÂżna polakierowaĂŚ dla efektu wizualnego na reszcie elementĂłw nie jest to konieczne.
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-01-31, 18:15   
0
UP DOWN

Posty: 19
Generalnie zauwaÂżyÂłem, Âże u mnie problemem byÂła temperatura a co za tym czas schniĂŞcia i niestety chÂłoniĂŞcia wilgoci siĂŞ wydÂłuÂżyÂł.

Gdy nastan¹ odpowiednie temperatury, wstawiê do gara¿u termometr ze wskaŸnikiem wilgotnoœci. I gdy temp bêdzie min 20c i wilgotnoœÌ mniejsza ni¿ 80% (takie zalecenie novola)

zedrĂŞ miejsca gdzie wyszÂła korozja lub wszystko co nakÂładaÂłem wczeÂśniej.

Na³o¿ê warstwê podk³adu reaktywnego (u¿yjê ju¿ pistoletu nie kombinuj¹c zbytnio z tym, ¿e sporo materia³u siê zmarnuje)

Odczekam 20min i na³o¿ê lakier akrylowy i po jego przeschniêciu (podobno ju¿ po 2h tak twierdzi producent) na³o¿ê warstwê lakieru bazowego.

I tu pewnie te¿ by³ mój b³¹d, bo jako lakier bazowy u¿y³em pierwszego lepszego lakieru w sprayu. Czy to ma jakieœ znaczenie?

Miejsce ktĂłre chcĂŞ zabezpieczyĂŚ nie jest naraÂżone na czynniki typu kamienie itp gdyÂż sÂą to okolice tunelu Âśrodkowego. WiĂŞc baranek nie ma wiĂŞkszego sensu. W takim razie co poÂłoÂżyĂŚ na bazĂŞ? Czy naÂłoÂżyĂŚ dla pewnoÂści jeszcze jednÂą warstwĂŞ bazy i zostawiĂŚ? Z gĂłry dziĂŞki za wyjaÂśnienia.
 

barteek933
Wysłany: 2016-01-31, 18:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 14 razy
Posty: 824
baza nie ma znaczenie bo nie ma Âżadnych wÂłaÂściwoÂści anty ....

nawet uszczelek nie zdemontowaÂłeÂś do baranka, nawet siĂŞ nie przyÂłoÂżyÂłeÂś Âżeby je okleiĂŚ. ja mam radĂŞ dla ciebie. dokup uszczelki aby to zasÂłoniÂły i naprawione xD
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-01-31, 19:21   
0
UP DOWN

Posty: 19
nie nie, to nie uszczelki to przewody paliwowe zasilanie i powrĂłt, ByÂły odciÂągniĂŞte na czas malowania ale taÂśma siĂŞ obluzowaÂła i efekt jest jak widaĂŚ. DaÂło radĂŞ jednak to dzisiaj obdrapaĂŚ i jest ok.
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-01-31, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 19
Jako bazĂŞ mogĂŞ uÂżyĂŚ dwĂłch warstw np czegoÂś takiego?

ZaleÂży mi aby to byÂło w sprayu.
 

noxes
Wysłany: 2016-01-31, 22:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
Po co Ci baza?
CzyÂścisz, kÂładziesz wash primer (jeszcze lepiej byÂłoby wypiaskowaĂŚ i podkÂład epoxydowy, ale zakÂładam Âże nie masz dostĂŞpu do piaskarki) podkÂład akrylowy, baranek i warstwa nawierzchnia celem izolacji od wilgoci.
Sam baranek wystarczyÂłby na dwĂłch warstwach epoxydu, ale nie na podkÂładzie akrylowym gdzie i podkÂład i baranek ciÂągnie wilgoĂŚ, dlatego trzeba odizolowaĂŚ go od wilgoci
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-01-31, 23:39   
0
UP DOWN

Posty: 19
Baza poniewaz chce cos polozyc na akrylowym zeby nie chlanol wilgoci a baranka odstawiam calkowicie.
 

noxes
Wysłany: 2016-02-01, 13:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
To akurat baza nic nie da. Lakier bezbarwny 2k.
 

noxes
Wysłany: 2016-02-01, 13:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
Lub epoxyd x2
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-02-02, 08:16   
0
UP DOWN

Posty: 19
dobra czyli dam dwa razy epoksyd i na tym zakoĂączĂŞ, dziĂŞki za informacjĂŞ. GdzieÂś ktoÂś pokazywaÂł, Âżeby nie odtÂłuszczaĂŚ, przed malowaniem epoksydu bo chÂłonie wilgoĂŚ, ale to chyba miaÂł na myÂśli akryl lub reaktywny zdaje siĂŞ?
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-02-02, 21:40   
0
UP DOWN

Posty: 19
takiego epoksyda w dwĂłch warstwach myÂślaÂłem Âżeby zastosowaĂŚ jako ostatnia warstwa.
Nada siĂŞ cz szukaĂŚ czegoÂś lepszego?
http://www.klakiernik.pl/...ray-500-ml/1303
 

kzychu
Wysłany: 2016-02-03, 12:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 344
Szkoda twojej roboty,pó³œrodki nie za³atwi¹ sprawy,trzeba zrobiÌ zgodnie z technologi¹ a tak to co piêÌ miechów bêdziesz poprawia³.Blacha musi byÌ czysta bez w¿erów jak s¹ to najlepiej wymieniÌ ,2 x epoksyd 2k, jeœli spód progów to z barana nie rezygnuj, masz na forum opisane,od oczyszczenia do pierwszego malowania np. epoksydem nie wolno czekaÌ bo czysta stal ³apie w momêcie i powinno to byÌ wykonane w suchym pomieszczeniu,nie zapomnij odmuchaÌ i odt³uœciÌ.
 

krzysiek82
Wysłany: 2016-02-04, 07:52   
0
UP DOWN

Posty: 19
Dziêki za radê, ale to niewielkie powierzchnie korozji wiêc wymiana nie ma sensu. Blachê oczyszczê jak siê tylko da, na³o¿ê wszystkie wymagane warstwy zakryje epoksydem oczywiœcie odt³uszczaj¹c wszystko. Teraz ju¿ dysponuje profesjonalnymi warunkami do tego kana³, lampy na podczerwieù,kompresor, pistolet, termometr i wskaŸnik wilgotnoœci powietrza tak¿e :)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group