Autor |
Wiadomość |
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-10-30, 10:15 PYTANIE NA SNIADANIE
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Siema. NaczytaÂłem siĂŞ juÂż duÂżo na temat lakierowania, ale na nurtujÂące mnie pytanie nie znalazÂłem odpowiedzi
Czy w czasie lakierowania kompresor ma byÌ wy³¹czony czy w³¹czony? Tzn czy ma dobijac powietrze w trakcie malowania czy nie?
Mam kompresor 50/60l samoróbka na sprê¿arce Polmo HS chyba 11. Jak sprawdzalem wydajnoœÌ to wysz³o ok 80l na minutê. Pistolet jaki u¿ywam to Sico Bronze RP 1.4. Lakierowa³em ju¿ kilka razy. Przewa¿nie akrylem.
Gdybym malowa³ na w³¹czonym kompresorze przy ciœnieniu 3.5 bara i trzyma³ wcisniêty spust z króciutkimi przerwami to sprê¿arka nad¹¿¹ z nabijaniem i cisnienie waha siê o 0.1-0.2 bara.
No i nie wiem czy mam nabic kompresor np. do 5 bar i na reduktorze ustawic 3.5 bara, kompresor wy³¹czyÌ i jak skoùczy sie powietrze to dobijac go i dalej malowaÌ???
Czy mogê w³¹czyÌ kompresor i malowaÌ do woli bez przerwy??? |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-10-30, 10:22
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Na wiosne przymierzam siĂŞ do malowania mojej furki. Nie jest to ferrari, ale zaleÂżaÂłoby mi na polakierowaniu go w miarĂŞ przyzwoicie. BĂŞdzie to czerwony akryl takÂże po lakierce palnĂŞ solidnÂą polerkĂŞ. SamochĂłd to Honda CRX z 91r.
MalowaÂłem juÂż bÂłotnik, zderzak i maskĂŞ. BÂłotnik wyszedÂł super, zderzak teÂż dosyc Âładnie. MalowaÂłem wieczorem na polu i niestety, ale na maskĂŞ zaczĂŞÂło siadaĂŚ stado much, wiec przylaÂłem 5 warstw, Âżeby byÂło co szlifowaĂŚ, a po polerce wyszedÂł super poÂłysk.
Chce pomalowaĂŚ caÂły samochĂłd stÂąd pytanie odnosnie kompresora. Bo jesli mozna malowac przy wlaczonym kompresorze wynikaÂło by z tego, Âże uda siĂŞ tÂą maÂła 50 pomalowac caÂły samochod.
W grê wchodzi jeszcze kupno kompresora Maktek 100l, ale wiadomo, ze wola³bym tego unikn¹Ì :p wtedy zamiast drugiego kompresora kupi³bym lepszy pistolet |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2015-10-30, 10:44
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
a samochodem siê napêdzasz by potem zgasiÌ silnik i toczyÌ siê si³¹ rozpêdu? NIE. Mówi¹, ¿e nie ma g³upich pytaù ale trochê przesadzi³eœ |
_________________
 |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-10-30, 11:21
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
No od zawsze mysla³em, ze ma byc w³¹czony, ale zbi³o mnie z tropu to, ze wszyscy pisza, ze kompresorem 50l mozna sobie paznokcie pomalowaÌ co najwyzej. Wiêc na moja logikê skoro za³ozy siê pompe wydajniejsza ni¿ zapotrzebowanie pistoletu na powietrze to dlaczego taki kompresor bêdzie z³y na malowanie samochodu skoro nie bedzie trzeba robic przerwy na dobicie w trakcie? |
|
|
|
 |
ursus1992
|
Wysłany: 2015-10-30, 16:35
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 228
|
jak nie mozesz kupic to pozyc od kogos, przy takiej ilosci powietrza nie poÂłozysz ladnie lakieru chyb a ze naplujesz 10warstw a puzniej bedziesz targaÂł papierem kilka dni to ok |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-10-30, 18:33
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Jeœli za³o¿ysz pompê i silnik, które bêdzie mia³o wydajnoœÌ np 300l/min to niektórymi pistoletami polakierujesz.
50l zbiornik przysporzy problemĂłw z wodÂą w powietrzu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-10-30, 19:34
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Czyli 100l to teÂż trochĂŞ maÂło bĂŞdzie? To jakiej wielkosci zbiornik musi byĂŚ? 150-200l?? |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2015-10-30, 23:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
ptyk05 mo¿esz próbowaÌ pomalowaÌ na raty, po dwa elementy co dzieù ,jeœli to akryl i znacz¹c¹ nie pomylisz proporcji to nie bêdzie ró¿nicy w odcieniach.Ciœnienie na preostacie ustaw na 8bar , a na manometrze 3.5-4.Po nabiciu butli psikasz 1 element ,przerwa na pe³ne dobicie i drugi element itd.
Tak wiem ,Âże to cenzura pracowaĂŚ na raty i takim sprzĂŞtem ,ale ciĂŞÂżko mi doradzaĂŚ zakup
lepszego sprzĂŞtu do psikniĂŞcia starego civica, jeÂśli natomiast kolega planuje dÂłuÂższÂą przygodĂŞ
z lakiernictwem to jak koledzy wyÂżej piszÂą trzeba zainwestowaĂŚ.
Dobrze by by³o jak¹œ szopkê mieÌ na te malunki. |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-10-30, 23:44
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
W garaÂżu bĂŞdĂŞ malowaÂł chyba zrobie to tak na raty, najwyzej troche szlifowania potem bede miaÂł |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-10-31, 15:46
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Dobra chÂłopaki. Ostatnie pytania i nie bede Was juÂż mĂŞczyÂł gÂłupotami
do wiosny daleko, wiec coœ tam kasy od³o¿ê na ten sprzêcior
Rozwa¿am kupno zbiornika 100l. Czy do tej 100l jest sens wê¿em podpinaÌ ten aktualny 50l, ¿eby zwiêkszyÌ pojemnoœÌ?
Pistolet mniej wiecej coÂś w tej kwocie 350-450 zÂł:
http://allegro.pl/devilbi...5484452967.html
Pompa sprĂŞÂżarka:
http://allegro.pl/kompres...5351575615.html
lub
http://allegro.pl/sprezar...4995174127.html
czy lepiej kupiĂŚ drugÂą sprezarke Polmo HS11 i zrobiĂŚ kompresor na dwĂłch sprĂŞÂżarkach?
czy takim sprzetem w koĂącu bede w stanie w miare dobrze pomalowac?
nie mam od kogo poÂżyczyĂŚ niestety jakiegos dobrego kompresora, a z wypozyczeniem tez chyba bedzie kÂłopot w moich okolicach :(
chciaÂłbym miec sprzet do malowania, uÂżywam kompresora kilka razy w roku do malowania, rozumiem, ze taki sprzet jak mam aktualnie sÂłabo nadaje siĂŞ do malowania, wiec chciaÂłbym sprĂłbowaĂŚ skompletowac coÂś lepszego
sam silnik, ktĂłry mam aktualnie pewnie zostanie, bo ojciec mĂłwi, ze raczej wiĂŞcej niÂż 3km ma. Niestety nie ma tabliczki znamionowej. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-10-31, 17:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
ptyk05 napisał/a: | Czy do tej 100l jest sens wĂŞÂżem podpinaĂŚ ten aktualny 50l, Âżeby zwiĂŞkszyĂŚ pojemnoœÌ? |
Jak najbardziej,bo te 50l mozesz wykorzystaÌ jako seperator wody(najlepiej sam¹ butle) i dodatkowo mieÌ wiêksz¹ pojemnoœÌ |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-10-31, 18:12
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
No w³aœnie nie do konca znam techniczne zasady lakiernictwa. Nie piszê tu i nie zawracam Wam glowy ze wzgledu, ze nie chce mi sie szukaÌ na necie informacji, bo naczytalem sie sporo i co do samych technik lakierowania co nieco juz wiem. Jaki pistolet do czego, kolejnosci przygotowania naprawianego elementu, na co mozna klasc szpachle, a na co nie i wiele wiele innych. Natomiast pojêcia bladego nie mam o sprzêcie, nie wiedzia³em jakie znaczenie ma pojemnoœÌ kompresora, przygotowanie powietrza itp. Myslalem, ze jak zaloze dwa odwadniacze to to juz wystarczy |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2015-11-02, 13:09
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
takie cos planujĂŞ, czy bĂŞdzie to lepsze rozwiazanie niÂż sama butla 100l? Bo jakby nie bylo to bedzie bardziej zagracaĂŚ garaÂż :p |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-21, 00:16
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Siema ponownie. Wracam z tematem mam kilka pytaĂą
WywaliÂłem juÂż Âśmiesznego wĂŞÂża spiralnego ktĂłry miaÂł przekrĂłj fi 4 i na ktĂłrym mogÂłem dmuchaĂŚ max 2,5 bara. Teraz mam 5m Fi 8. JuÂż spokojnie jak w butli jest 5 bar to pod pistoletem jest 3,5 bara.
Pistolet to Sico Bronze RP 1.4
Mam problem z wodÂą i czasami z oczkami po oleju. Aktualnie jest tak:
- zbiornik 50l
- sprê¿arka Polmo HS11 z Ursusa wydajnoœÌ ok 100l/min
- wÂąz fi 8
- pistolet Sico Bronze RP
- odwadniacz Camozzi n204 d00 1/4 filtracja prawdopodobnie 25 mikronĂłw
- jakiÂś gĂłwniany reduktor pod pistoletem
W planach:
- doÂłoÂżenie drugiego zbiornika 100-200l ( w zaleÂżnoÂści co siĂŞ uda zdodbyĂŚ, na pewno nie mniejszy niÂż 100l )
- doÂłoÂżenie drugiej sprĂŞzarki HS11, ktĂłra bĂŞdzie zamocowana na pierwszym zbiorniku tym 50l
- odwadniacz/odolejacz CKD 1/4 F1000 i M1000 ( http://lakierniczy.pl/ind...hp?z=&m=&id=426 )
- filtr Devilbiss pod pistolet ( http://lakierniczy.pl/ind...hp?z=&m=&id=162 )
- reduktor pod pistolet ( http://lakierniczy.pl/ind...p?z=&m=&id=1167 )
- wÂąz fi 8 zostaje
- pistolet Sico Bronze RP zostaje
Czy taka konfiguracja juÂż bĂŞdzie malowaÂła jak trzeba? W sensie, zeby juz tej wody i oczek nie byÂło w instalacji, bo sam pistolet juÂż Âładnie maluje. Nie chce wyrzuciĂŚ pieniedzy w bÂłoto, bo CKD + Devilbiss + reduktor 270 zÂł , sprĂŞÂżarka okoÂło 100 zÂł i butla pewnie 100-200 zÂł.
CzytajÂąc posty na forach moÂżna oszaleĂŚ i sam nie wiem czy te 1/4cala bĂŞdzie wystarczajÂące? Kompresor bĂŞdzie uÂżywany tylko pare razy w roku, najbardziej mi bĂŞdzie zaleÂżaÂło nad polakierowaniem swojego samochodu dosyĂŚ maÂłych rozmiarĂłw. |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-21, 11:59
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Tzn. wê¿a mogê zmieniÌ na fi10, bo koszt zakupu jest niski tylko czy jest sens przy z³¹czach 1/4 cala taki montowaÌ?
A w planach mam pistolet Devilbiss FLG 5, ale to na pewno nie w najbliÂższym czasie. |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2016-04-21, 15:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
Czy aby filtry 1/4 nie bêd¹ tu restrykcj¹? Ja mam w¹¿ 10mm, filtry 1/2 cala, wszêdzie przekrój nie mniej ni¿ 10mm, a pod pistoletem mam 3,2b jak na œcianie jest 4b. |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-21, 16:35
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
No nie wiem koledzy, Was sie chce poradziĂŚ, dlatego napisaÂłem post na forum. Gdyby wszystko byÂło dla mnie jasne to bym nie zadawaÂł tu pytaĂą
Jak pisaÂłem u mnie przy 1/4 cala przy wyjsciu z kompresora jak jest 5 bar to pod pistoletem jest 3,5 bara
Niby te CKD majÂą przepÂływ 1400l/min przy 7b czy to nie jest wystarczajÂące? |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-21, 23:18
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Zrobi³em jeszcze krótki test i za³o¿y³em bezpoœrednio na wyjœcie z kompresora 5m wê¿a fi 8 i dopiero po tych 5m za³o¿y³em ten odwadniacz, a z odwadniacza 50 cm wê¿a fi 6 do pistoletu bo tylko taki mialem i okaza³o siê, ¿e przesta³a ju¿ woda z wê¿a lecieÌ, a filtr chyba zacz¹³ ³adniej zgarniaÌ wode
jutro zrobie test lakierowania i bedzie wszystko jasne odnosnie wody w lakierze |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-22, 23:59
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Taka ciekawostka.
Dziœ zamontowa³em taki zestaw kompresor ---> 5m przewodu fi 8 mm ---> odwadniacz z reduktorem i spadek ciœnienia by³ ¿aden jak na kompresorze pokazywa³o 4 bary to na odwadniaczu tyle samo, wiêc wychodzi na to, ze ten w¹z fi 8 jest jak najbardziej wystarczalny, a szczególn¹ role odgrywa tu przepustowoœÌ na odwadniaczu/odolejaczu/reduktorze. |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2016-04-23, 08:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
Spadki sie patrzy na wcisnietym spuscie xd |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-23, 10:27
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
I na takim mierzy³em, odwadniacz zamontowa³em pod sam pistolet, nie ten taki smieszny ma³y tylko taki pionowy jak CKD przy wciœniêtym spuœcie na pocz¹tku na pó³ sekundy spada³o ciœnienie o 0,1 b i wraca³o na 4b
byÂłem w szoku
MogĂŞ nagraĂŚ filmik
a odwadniacz wart 160 zÂł, wiec chyba nie powinien przekÂłamywaĂŚ jakichÂś wielkich iloÂści |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-24, 20:10
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
W¹¿ jest jednak fi 9
Jutro jadê ogl¹daÌ butle pod zbiornik, jedna ma 150l, druga 300l. Któr¹œ wybiore jako zbiornik dodatkowy do tego kompresora. A sprê¿arke drug¹ zamówie do koùca tygodnia |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-04-29, 21:43
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
KupiÂłem uÂżywany zbiornik wyrĂłwnawczy 200 litrĂłw.
Nie wiem czy sie nie wpieprzy³em w biede z tym zbiornikiem.. ale ju¿ szuka³em i szuka³em i nic nie moglem znaleŸÌ po lpg powy¿ej 100l..
Pisze cisnienie maksymalne 10 bar
CiÂśnienie testowane 14,3 bar
Czy nada siĂŞ to jako zbiornik dodatkowy do mojego kompresora?
Bêdê pracowa³ na ciœnieniu do 6 barów, max 7 bar. Sprê¿arka i tak dmucha max do 8, ale mi wystarczy to 6 bar do tego jeszcze zbiornik 60l bêdzie, czyli ³¹cznie 260l.
Tylko boje siĂŞ, Âżeby go nie rozerwaÂło |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2016-04-29, 22:20
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Przecie¿ masz napisane jak wó³, ¿e ciœnienie maksymalne 10 bar a testowe 14,3. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-05-02, 18:18
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
Kolejny problem wystÂąpiÂł....
RozebraÂłem sprĂŞÂżarke HS11 w celu przeprowadzenia remontu.
ChciaÂłem, Âżeby to byÂło sensownie zrobione, wiĂŞc rĂłwnieÂż pokusiÂłem sie o wymianĂŞ gÂłowicy z zaworami.
Czy te zawory powinny pracowaĂŚ nastĂŞpujÂąco?
S¹¹cy zaci¹ga powietrze do cylindra, ale nie powinien szczelnie nie wypuszczaÌ nic na zewn¹trz?
Wydechowy: wypuszczaĂŚ z cylindra przy obrĂłceniu tÂłoka do zbiornika, ale nie zaciÂągaĂŚ z powrotem?
Zamówi³em now¹ g³owice i w tym szmelcu oba zawory puszczaj¹ w obie strony bez ¿adnego oporu... Mia³em problem znaleŸÌ g³owicê z HS11 z rostawem 4x66, bo wszystkie na allegro maja rozstaw 4x63, wiec zmówi³em g³ówke te¿ z Ursusas C330, ale o oznaczeniu H2201 i mia³a mieÌ rozstaw 4x65 wiec myslalem, ze sobie ten jeden milimetr powieksze otwory i bêdzie git, bo wygl¹da bardzo podobnie. A teraz sie wk*rwi³em, bo te zawory wed³ug mnie w ogole nie spe³niaj¹ swojej roli....
Czy dobrze zrozumiaÂłem jak powinny te zawory speÂłniaĂŚ swoje zadanie? |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2016-05-02, 22:49
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Jak sprawdziÂłeÂś te zawory? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-05-03, 12:13
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
No dmucha³em ustami w otwory i stara³em siê zaci¹gnaÌ powietrze. Jak tak przedmucha³em ten wydechowy mocno kilka razy to zacz¹³ dzia³aÌ, ale ten ss¹cy dalej przepuszcza tyle samo powietrza co wpuszcza :( |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2016-05-03, 15:52
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
MoÂże podeszÂło coÂś pod niego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ptyk05
|
Wysłany: 2016-05-05, 11:40
|
0
|
|
|
Posty: 65 Skąd: ÂŻywiec
|
WymieniÂą mi na innÂą. Pewnie jutro przyjdzie.
W miĂŞdzyczasie udaÂło mi sie skoÂłowaĂŚ drugÂą sprĂŞÂżarkĂŞ HS11
Wymienie w obu uszczelki, pierÂścienie, filtr powietrza i olej
Zobaczymy jak to bêdzie hula³o. Mam nadzieje, ze obie dadz¹ wydajnoœÌ oko³o 200l na min. Podkrêce obroty na 1700/min i zrobie ch³odzenie wentylatorami. Obie bêd¹ zamontowane na zbiorniku 60l.
Zapasowy zbiornik bêdzie pod³¹czony na 10 metrowym wê¿u fi 12,5 i przed wejsciem do
niego dam odwadniacz wÂłoskiej marki 25 mikronĂłw.
Teraz pytanie czy zestaw przygotowania powietrza CKD ten na 1/4 bĂŞdzie wystarczajÂący do lakierowania? Bo zastanawiam sie co zamontowaĂŚ na wyjÂściu z butli 200l, zeby nie byÂło problemu z wodÂą w lakierze. Pod pistolet zamierzam jeszcze zamontowaĂŚ filtr Devilbiss ten nierozbieralny.
Jesli bede musiaÂł zamontowac ten CKD 1/2 to od razu tez reduktor pod pistolet by musiaÂłbyĂŚ pod 1/2??
Brat od mojej dziewczyny za³atwi³ mi jakiœ odwadniacz u¿ywany z roboty dzisiaj, ale nie zd¹¿y³em go jeszcze zobaczyÌ. Ciekawe co to bêdzie mog³oby by to byÌ CKD
Reduktor pod pistolet:
http://www.lakierniczy.pl...4&pm=565&id=487
Zespó³ przygotowania powietrza na wyjœcie z butli zapasowej 200l
http://www.lakierniczy.pl...=1&m=544&id=426
Odwadniacz pod pistolet
http://www.lakierniczy.pl...4&pm=568&id=162 |
|
|
|