Autor |
Wiadomość |
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-04-30, 16:52 lakierowanie bÂłotnika i zderzaka ile czego potrzebne
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Witam. W niedziele mia³em st³uczkê audi kolor srebrny LY7T. Uszkodzony zosta³ prawy b³otnik i zderzak. Oba elementy ju¿ kopi³em jednak trudno dostaÌ w kolorze bo albo s¹ zgni³e albo pogniecione. Kupi³em w dobrym stanie b³otnik kolor oliwkowy i zderzak kolor czerwony. Malowa³ bêdzie mój siostrzeniec bo ma wiêksze pojecie o tym ni¿ ja. Chcia³bym was zapytaÌ o kilka rzeczy zwi¹zanych z doborem materia³ów i iloœci¹.
- Papier Âścierny 400,800,1500
- OdtÂłuszczacz
- RozcieĂączalnik do lakieru bazowego - czy jest potrzebny?
- Lakier bazowy 700 ml na bÂłotnik i zderzak - czy tyle wystarczy?
- PodkÂład antykorozyjny w sprayu SPECTRAL UNDER 395
- KLAR - i tutaj mam osobne pytanie. po ostatnim malowaniu pozostaÂło siostrzeĂącowi ok 0,5L klaru Ultra KlarLack 400 oraz 250ml utwardzacza tej samej firmy. Czy na bÂłotnik i zderzak to wystarczy?
Na puszcze klaru jest data (chyba produkcji bo byÂł on uÂżywany w sierpniu tamtego roku) 20.06.2015r. Po uÂżyciu puszki zostaÂły zakrĂŞcone i sobie staÂły aÂż do dziÂś. Czy taki Klar bĂŞdzie nadawal sie do uÂżytku? |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2016-04-30, 21:45 Re: lakierowanie bÂłotnika i zderzaka ile czego potrzebne
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
hudy napisał/a: | Witam. W niedziele miaÂłem stÂłuczkĂŞ audi kolor srebrny LY7T. Uszkodzony zostaÂł prawy bÂłotnik i zderzak. Oba elementy juÂż kopiÂłem jednak trudno dostaĂŚ w kolorze bo albo sÂą zgniÂłe albo pogniecione. KupiÂłem w dobrym stanie bÂłotnik kolor oliwkowy i zderzak kolor czerwony. MalowaÂł bĂŞdzie mĂłj siostrzeniec bo ma wiĂŞksze pojecie o tym niÂż ja. ChciaÂłbym was zapytaĂŚ o kilka rzeczy zwiÂązanych z doborem materia³ów i iloÂściÂą.
- Papier Âścierny 400,800,1500
- OdtÂłuszczacz
- RozcieĂączalnik do lakieru bazowego - czy jest potrzebny?
- Lakier bazowy 700 ml na bÂłotnik i zderzak - czy tyle wystarczy?
- PodkÂład antykorozyjny w sprayu SPECTRAL UNDER 395
- KLAR - i tutaj mam osobne pytanie. po ostatnim malowaniu pozostaÂło siostrzeĂącowi ok 0,5L klaru Ultra KlarLack 400 oraz 250ml utwardzacza tej samej firmy. Czy na bÂłotnik i zderzak to wystarczy?
Na puszcze klaru jest data (chyba produkcji bo byÂł on uÂżywany w sierpniu tamtego roku) 20.06.2015r. Po uÂżyciu puszki zostaÂły zakrĂŞcone i sobie staÂły aÂż do dziÂś. Czy taki Klar bĂŞdzie nadawal sie do uÂżytku? |
to siostrzeniec nie wie jak siĂŞ lakieruje auta i co potrzeba?
bazy okoÂło 0,3 - 0,350ml, bezbarwnego 0,5l (dochodzi cieniowanie drzwi). |
_________________
 |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-04-30, 21:58
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Czy wie to sie okaÂże PodaÂł mi to co napisaÂłem wiĂŞc chciaÂłem z wami skonsultowaĂŚ. LakierowaÂł u siebie bÂłotnik i zderzak i Âładnie mu to wyszÂło takÂże myÂślĂŞ Âże sobie poradzi. Bazy 350ml? Na bÂłotnik i zderzak wystarczy? A co z tym Klarem i jego przydatnoÂściÂą?
Cieniowania raczej nie bĂŞdzie gdyÂż do tego typu prac trzeba mieĂŚ juÂż jakieÂś doÂświadczenie. |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-02, 20:12
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Papier 400, 800, 1500... No to wyjdzie z tego juÂż nie powiem co...
Sorry ale musiaÂłem
TÂą 400-setkÂą pewnie przetrzeĂŚ pod cieniowanie... myÂślĂŞ |
_________________ DostaÂłem bana za sÂłowa prawdy????
Mocno siĂŞ zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzĂŞtu lakierniczego widzĂŞ...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemiÂą i bebechami,nie? |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-02, 21:41
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
No to powiedz jak to najlepiej zrobiĂŚ a nie naÂśmiewaj siĂŞ. BÂłotniki jest oryginalny oryginalne malowany koloru oliwkowego. Czym najlepiej tÂą powierzchniĂŞ przygotowaĂŚ pod srebrny lakier? |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2016-05-02, 21:44
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
hudy napisał/a: | Czym najlepiej tÂą powierzchniĂŞ przygotowaĂŚ pod srebrny lakier? | szarÂą w³ókninÂą z pastÂą matujÂącÂą |
_________________
 |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-02, 22:00
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Czyli nie uÂżywaĂŚ Âżadnego papieru nawet najdrobniejszego? A jak to zmatujĂŞ to czy dawaĂŚ jakiÂś podkÂład pod srebrny lakier czy nie ma potrzeby? |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-02, 22:41
|
+1
|
|
|
Posty: 39
|
ChÂłopie, daj to lakiernikowi i daruj sobie. Nie to bym siĂŞ naÂśmiewaÂł ale na tym lakierze co byÂś nie zrobiÂł to i tak plamĂŞ zrobisz. Poczytaj w google: "cieniowanie lakieru" to zrozumiesz dlaczego siĂŞ ÂśmiejĂŞ. Nawet lakiernicy ktĂłrzy juÂż jakiÂś czas coÂś lakierujÂą majÂą problemy z metalicami i perÂłami wiĂŞc... nie sÂądzĂŞ by Ci siĂŞ udaÂło coÂś innego prĂłcz zmarnowania materiaÂłu. Najpierw przygotowujesz powierzchniĂŞ do cieniowania, nie ruszajÂąc nic innego. Musisz okreÂśliĂŚ skÂąd zaczniesz wcinkĂŞ. Na to kÂładziesz bezbarwnÂą bazĂŞ (czyli ÂżywicĂŞ z ktĂłrej przygotowuje siĂŞ TwĂłj lakier dodajÂąc do niej pigmenty i podobne). Dopiero na ten bezbarwny kÂładziesz kolor (bazĂŞ) i na to wszystko raz jeszcze bezbarwny ale nim poÂłoÂżysz te pierwszÂą bazĂŞ naprawiasz element ...
Nie da siê powiedzieÌ przez neta jakich papierów masz u¿yÌ! Nie da! Ka¿dy element jest inny a elementów tyle co aut na rynku. Lakiernik musi to widzieÌ i dopiero wtedy Ci dobrze doradzi. Tak na odleg³oœÌ to zacz¹³ bym matowanie ca³ego elementu od najwy¿szej gradacji na mokro (P3500,P3000,P2500) i jecha³ ni¿szymi w kierunku naprawianego "rejonu" ¿e tak powiem wiêc jeœli wymieni³eœ b³otnik przedni to te matowanie (P3000,2500,2000) zaczynasz ju¿ na drzwiach!!!!
Poczytaj tego goÂścia:
http://jaktozrobilemwgara...owanie-lakieru/
Tu chodzi o to Âże dla klienta z ulicy maÂłe uszkodzenie to maÂłe uszkodzenie i nic takiego podejÂścia (rozumowania) nie zmieni. MaÂłe dla lakiernika oznacza czĂŞsto "caÂłe" bo sam popatrz ile trzeba lakierowaĂŚ by kawaÂłek polakierowaĂŚ. NajczĂŞÂściej caÂłe elementy.
Popatrz na bÂłotnikach tylnych, obiekt naprawiany u doÂłu a robota zaczĂŞta aÂż na sÂłupku u gĂłry. Niestety, tak to wyglÂąda.
To samo majÂą blacharze. Dla klienta maÂła dziurka w progu a dla blacharza = brak progu zewnĂŞtrznego, wewnĂŞtrznego i czĂŞsto jeszcze kawaÂłka podÂłogi
Chc¹c malowaÌ Twój b³otnik trzeba bêdzie zacz¹Ì gdzieœ w po³owie drzwi z baz¹ (jak nie dalej) i z klarem (bezbarwnym) od drugich drzwi! Wiem, wiem, paranoja ale niestety tak to siê robi u ludzi którzy maj¹ s³aby sprzêt i ma³o wiedz¹ albowiem ma³o jest ludzi którzy polakieruj¹ element obok tak by nie by³o widaÌ ró¿nicy miêdzy elementem obok! Czêsto widaÌ na ulicach auta których odcienie przednich b³otników s¹ ca³kiem inne jak np. drzwi zaraz za nimi, prawda? TO jest w³aœnie lakierowanie samego b³otnika bez cieniowania na drzwiach. Efekt w s³oùcu widaÌ go³ym okiem z kilometra.
ZwróÌ uwagê na czerwone Audi pod linkiem. GoœÌ lakieruje drzwi pasa¿era a cieniowanie zacz¹³ od tylnych drzwi i od b³otnika zatem Ty u siebie zaczniesz od drzwi pasa¿era a skoùczysz na naro¿niku zderzaka. Poczytaj te stronê kilka razy, inne linki na niej te¿. Sporo wiedzy i sporo siê dowiesz. Powodzenia.
PS. GradacjĂŞ papierĂłw na mokro (3000/2500/2000) dobraÂłem celowo byÂś nie zrobiÂł sobie "aÂłaÂła"... na drzwiach
Za kilka dni biorĂŞ siĂŞ za Twingo ktĂłre jest w pomaraĂączowym metallicu to zrobiĂŞ kilka foto i Ci pokarzĂŞ jak siĂŞ to wszystko czyni ... tylko najpierw muszĂŞ mu progi z podÂłogÂą wyspawaĂŚ cierpliwoÂści zatem |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-02, 23:04
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Wiem ¿e to wszystko wygl¹da prosto w Internecie a w rzeczywistoœci ju¿ tak prosto nie jest. Samochód ma 23 lata tak¿e nie oczekujê cudów ale z drugiej strony samochód jest prawie w idealnym stanie i dlatego chcia³bym zrobiÌ go przynajmniej tak by nie by³o widaÌ du¿ej ró¿nicy miêdzy elementami. |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 09:57
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
No bez cieniowania siê nie da, kolejna sprawa to sam lakier. Nie ka¿dy "dorabiacz" potrafi dobraÌ taki lakier jak jest na aucie i tu te¿ trzeba uwa¿aÌ. Kolejna sprawa to samo u³o¿enie drobinek metalu w lakierze. Inaczej wyjdzie Ci b³otnik gdy bêdziesz go lakierowa³ na samochodzie (zamontowany w pionie i lakier grawitacja ci¹gnie w dó³) a inaczej gdy bêdzie zdemontowany i bêdzie sobie le¿a³ gdzieœ na jakimœ stole, ale to akurat dotyczy ma³ej iloœci lakierów per³owych i podobnych. Napisz jakie to auto, jaki jest kod lakieru i który dok³adnie rok. Coœ zaradzimy co z tym fantem robiÌ.
Bez cieniowania to najlepiej lakieruje siê zwyk³e lakiery wodne, akrylowe itp. itd. dlatego ca³e ¿ycie ludziom powtarza³em ¿e jak sobie kupuj¹ nowe auto to niech nie wariuj¹ z lakierami a ludzie swoje, bo ³adne, bo œliczne. Co z tego ¿e z³ota per³a œliczna jak naprawa jakiegoœ wgniota parkingowego to koszmar? Zwyk³y akryl bia³y psikasz bez obaw a póŸniej z polerki œci¹gasz i w 99,8% przypadków nie ma œladu po lakierowaniu. W³aœnie dziadkowi pod domem bo chcia³ tanio podszpachlowa³em nadkola w Palio i psikn¹³em granatow¹ dorobion¹ po d kolor z puszki. Po polerce zero œladu. Zero zabaw w cieniowanie i podobne a koszt naprawy mo¿e z 7 dych (oba nadkola).
Aha, i te caÂłe Twoje lakierowanie to wiesz Âże jest w tzw. systemie mokre na mokre??
Psikasz podk³ad pod bazê, odczekujesz a¿ rozcieùczalnik odparuje, dajesz na to bazê (kolor), czekasz a¿ odparuje i kryjesz bezbarwnym ca³oœÌ... (?) |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 12:29
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
SamochĂłd to audi b4 93 rok kolor srebrny LY7T. SamochĂłd nigdy nie byÂł uderzony i dlatego tak mi go szkoda tym bardziej Âże mam go juz 10 lat i mimo Âże ma swoje lata dla mnie jest niezawodny... Tak wiem Âże siĂŞ maluje mokro na mokro. Elementy bĂŞdÂą zdemontowane. |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 14:30
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Szkoda ¿e wczeœniej nie pomyœla³eœ bo jest w ciul bebechów w bdb stanie na rynku pod ten kolor. A nó¿ mo¿e odby³o by siê bez lakierowanka....
https://www.google.pl/sea...iw=1366&bih=582
A tu masz to o czym wczeÂśniej mĂłwiÂłem. Widzisz odcieĂą bÂłotnika i drzwi?
Tak to wyglÂąda gdy siĂŞ spartoli robotĂŞ niestety...
 |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2016-05-03, 15:49
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
To jest lakierowane bez cieniowania, nie ma co sie dziwiÌ, ¿e siê ró¿ni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 15:52
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Pierwsze co zrobiÂłem to szukaÂłem pod kolor. Zderzak znalazÂłem to przeszedÂł pĂŞkniĂŞty. Za bÂłotnikiem wykonaÂłem chyba 50 telefonĂłw to albo sprzedane albo i tak do malowania. TakÂże niby stary samochĂłd ale z czĂŞÂściami blacharskimi trudno. |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 16:02
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Kolego powiem ci szczerze ¿e mam chyba kiepskie oko bo ja na tym zdjêciu nie widzê ró¿nicy No mo¿e delikatna ró¿nice widzê ale tragedii nie ma |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 19:31
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
hudy, okulista siĂŞ kÂłania lub dobry monitor, ew. zmieĂą profil monitora (profil kolorĂłw)
no i ...., moÂże i ja jakiÂś przewraÂżliwiony juÂż ... nie wiem
Dla mnie to masakra mieĂŚ przĂłd w innym kolorze, od razu mam myÂśli takie Âże ... wszyscy widzÂą Âże bitym szrotem Âśmigam
no choroba zawodowa juÂż , no co ??
No to masz, tu widaÌ w dechê, ostroœÌ FULL HD
a tu hit, ten to siê dopiero poci¹³ gdy auto od lakiernika zabra³
(drzwi kierowcy!!!) , pal licho bÂłotnik
Jeœli chodzi o metaliki i per³y to fakt, œliczne to lakiery ale i tak ich nie znoszê, od samego pocz¹tku roboty, bo moim zdaniem to jest wyjmowanie kasy i tyle i pewnie wielu ze mn¹ by siê zgodzi³o, ¿e podstawowa gama kolorów akrylowych by³a by wystarczaj¹ca na ca³¹ motoryzacjê. Po co cz³owiek tworzy takie bzdety to ja nie wiem...
ÂŁadne bo Âładne ale czy ekstra spolerowane BMW w biaÂłym ÂśnieÂżnym akrylu nie jest Âładne?
Ewentualnie granat, czarny, czerwony itp. itd?
NawymyÂślali cudĂłw, ehhhh |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 20:21
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Moim zdaniem 80% sukcesu to dobrze dobrany lakier. Popatrz na to zdjĂŞcie. Malowany byÂł przedni bÂłotnik bez cieniowania. RoÂżnicy prawie w ogĂłle nie widaĂŚ
DSC02110.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 501 raz(y) 2.12 MB |
|
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 20:36
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Wiesz, nie wiem jak to powiedzieÌ ale oko kogoœ kto ukoùczy³ szko³ê lakiernicz¹, oko kogoœ kto to lakieruje powiedzmy 10-15-20lat jest ca³kiem inne jak oko wielu ludzi. Niby robota dobra ale nieudana niestety, a udana jest wtedy gdy ró¿nic nie widaÌ. O to chodzi w tym cyrku! Nie ma byÌ "prawie niewidoczne" lecz "niewidoczne" a¿ do tego stopnia, by zawodowy lakiernik musia³ braÌ miernik lakieru w ³apê! Wtedy robota jest 100% ok! Tak to ja niestety widzê no ale - teraz panuje na rynku nurt pt. "klient Nasz Pan" i jeœli klient mówi ¿e jest cacy to znaczy ¿e jest cacy...
Gdybym kupowaÂł to auto z fotki, pierwsze co bym zrobiÂł to poprosiÂł o zdjĂŞcia przedniego bÂłotnika z drzwiami pod kontem od przodu ... bo niestety widaĂŚ lekko odcieĂą inny lecz mogÂło by to byĂŚ spowodowane ÂświatÂłem sÂłoĂąca i tak teÂż moÂże byĂŚ!!! MoÂżesz mnie wkrĂŞcaĂŚ a Audi moÂże nie byĂŚ wcale malowane, prawda? Niestety, nie da siĂŞ ukryĂŚ Âże odcieĂą jest inny dlatego dla upewnienia siĂŞ Âże nie robi tego Âśliczne sÂłoneczko, poprosiÂł bym o inne fotki... TyÂł jest bardziej naÂświetlony przez sÂłoĂące a przĂłd juÂż nie - stÂąd wahania
PS. Drzwi kierowcy na zawiasach opadÂły (sorry, musiaÂłem)
a za te czarne ranty drzwi i progi powinno siĂŞ mordowaĂŚ normalnie...
ale swojÂą drogÂą, Âładne B4. Zawsze mi siĂŞ podobaÂły w stosunku do poprzednika B3, zwÂłaszcza nowy grill na masce. Lustereczka daĂŚ w kolor budy, nakÂładki w kolorze auta na progi, naprawiĂŚ ranty drzwi i Âładna audica.\
W oryginale masz listwy czarne na rantach czy juÂż tam coÂś rzeÂźbione jest?
Nie dowidzĂŞ na tym foto...
Chyba listwa bo wyniuchaÂłem rudÂą nad niÂą...
Machn¹³ bym te listwy tak¿e w koro auta. Obni¿y³o by to pas w stosunku do wysokoœci zderzaków. |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 20:55
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Ten samochód jest mój i lewy b³otnik by³ lakierowany jeszcze w Niemczech. Widzia³em zdjêcia co by³o nie tak i goœÌ przeœlizgn¹³ sie po innym samochodzie i ucierpia³ w³aœnie b³otnik. Malowany by³ tylko b³otnik bez cieniowania. Oko lakiernika pewnie by widzia³o ró¿nice. Lata praktyki robi swoje. Ja osobiœcie widzia³em ró¿nice tylko w strukturze lakieru z bliska. Na tym malowanym by³ jak by bardziej metaliczny. Tu masz fotki zrobione przed chwila z bliska b³otnik i drzwi.
To zdjĂŞcie jest z 2007 roku. DuÂżo sie zmieniÂło od tego czasu tzn listwy naprawione, zawiasy w drzwiach wymienione. Pod listwami nie byÂło tam rdzy tylko ktoÂś je przykleiÂł bo odstawaÂły i to klej wychodziÂł. Listwy byÂły oryginalnie. Przed 93 roku byÂły wersje bez listew a po 93 juÂż z listwami. OgĂłlnie w wyglÂądzie nic siĂŞ wiĂŞkszego nie zmieniÂło no oprĂłcz tej niedzielnej stÂłuczki
WP_20160503_20_51_04_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 126 raz(y) 2.89 MB |
WP_20160503_20_50_44_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 114 raz(y) 2.79 MB |
|
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:02
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Wa¿ne ¿e Ci siê podoba. Machn¹³em na szybcika listwy w szary jasny. Wydaje mi siê ¿e by³o by to autko ³adniejsze, co? Fakt, u¿y³em siwego st¹d taki matowy bo mi siê po nocach z Photoshopem bawiÌ nie chce.
IdĂŞ lulu. Jutro czeka mnie blacharka w Mesiu Vito czyli rzeÂźbiarstwo maksymalne bo w Vito to blach nie byÂło juÂż na taÂśmie w fabryce.
Nie pytaÂłem wczeÂśniej i nie wiem czy gdzieÂś byÂło... 1.9TDi te B4???
JeÂśli tak to fakt, idzie siĂŞ po dzwonie... |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:05
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
No powiem ci ¿e ciekawie wygl¹da. Mo¿e o tym pomyœle w sumie i tak muszê lakierowaÌ b³otnik i zderzak to mo¿na by by³o przy okazji listwy prysn¹Ì |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:07
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Efekt by by³ gdyby to by³ mettalic z auta zdjêty próbkami i ³adniej wykonane. Tak na szybkiego mi siê nie chcia³o a chcia³em jeszcze listwy boczne zerkn¹Ì i klamki. No normalnie zaraz machnê |
_________________ DostaÂłem bana za sÂłowa prawdy????
Mocno siĂŞ zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzĂŞtu lakierniczego widzĂŞ...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemiÂą i bebechami,nie? |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:11
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Nie, masakra wychodzi. Musz¹ byÌ jakieœ czarne wstawki na boku bo tandeta wy³azi wiêc nie koùczê. Próbowa³em listwy w kolorze machn¹Ì i klamki ale wysz³o tandetnie. Jedynie ten spód pasuje w kolor |
_________________ DostaÂłem bana za sÂłowa prawdy????
Mocno siĂŞ zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzĂŞtu lakierniczego widzĂŞ...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemiÂą i bebechami,nie? |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:11
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
No i lusterka. Tak b4 tdi niestety po dzwonie ale lekkim. Wgnieciony bÂłotnik i pĂŞkÂł zderzak. Nic wiĂŞcej nie naruszone na szczĂŞÂście.
Powiedz mi jeszcze bo wyÂżej napisaÂłeÂś Âże maluje podkÂładem czekam aÂż odparuje i kÂładĂŞ bazĂŞ. A powiedz mi jak po naÂłoÂżeniu podkÂładu wyjdÂą jakieÂś nierĂłwnoÂści i bĂŞdĂŞ musiaÂł je lekko poprawiĂŚ papierkiem. Po jakim czasie moÂżna czyÂścic podkÂład i tedy wydÂłuÂży siĂŞ czas miedzy podkÂładem a baza czy to ma znaczenie? |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:26
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Nie, nie... Podk³ad musi wyschn¹Ì!!! Najlepiej 24h!
Wtedy matujesz go na mokro papierem P1500/2000/2500 aÂż bĂŞdzie wszystko idealnie gÂładkie.
OdtÂłuszczasz i dopiero na to bazĂŞ i resztĂŞ...
PS. A moÂże taki tuning?
MiaÂł byÂś jedyne niepowtarzalne B4 w Polsce i tysiÂące lajkĂłw za odwagĂŞ na fejsie ...
 |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:28
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
I codziennie nowy mandat |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:30
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
A, i uwaÂżaj na gotowe podkÂłady akrylowe w puszkach spray!!! One nie schnÂą!! to jest szmelc! kup zwykÂły podkÂład samochodowy (20zÂł) i sam zrĂłb mieszankĂŞ do pistoletu lub niech Ci facet w lakierniczym w puszkĂŞ nabije! Ten szmelc w puszkach po 10-15zÂł baza z rozcieĂączalnikiem podnosi (waÂży), wychodzi czĂŞsto pajÂączek i robota na nic! Nie zapomnij teÂż o tym Âże do zderzakĂłw jest inny podkÂład i dodatki do lakieru bazowego (dodatek do plastiku). O wszystko pytaj tam gdzie bĂŞdziesz robiÂł lakier do auta. Oni wiedzÂą. Nie zapomnij teÂż Âże odtÂłuszcza siĂŞ (np. wymatowany podkÂład) benzynkÂą ekstrakcyjnÂą a nie nitrem!!! |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:33
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
PS. Jaki mandat! Za co? Za publiczne wyraÂżanie wÂłasnych myÂśli? Zawsze moÂżesz powiedzieĂŚ Âże bijesz siĂŞ z takÂą myÂślÂą samotnie, Âże Ci smutno!
Mnie osobiÂście rozwaliÂł gostek o nazwisku Stonoga o ktĂłrym gÂłoÂśnio na YT! On i jego Ferrari latajÂące jakiÂś czas temu po Warszawie
 |
_________________ DostaÂłem bana za sÂłowa prawdy????
Mocno siĂŞ zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzĂŞtu lakierniczego widzĂŞ...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemiÂą i bebechami,nie? |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:35
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Tak o podkÂładzie do plastiku wiem a co do podkÂładu na bÂłotnik to siostrzeniec stosowaÂł novol spectral under 395 i mĂłwi Âże jest bardzo dobry. Jutro jadĂŞ po lakier to zobaczymy co mi powiedzÂą na miejscu. |
|
|
|
 |
belzebub
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:35
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Novol dobra chemia. |
_________________ DostaÂłem bana za sÂłowa prawdy????
Mocno siĂŞ zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzĂŞtu lakierniczego widzĂŞ...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemiÂą i bebechami,nie? |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2016-05-04, 10:28
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
belzebub napisał/a: | PodkÂład musi wyschn¹Ì!!! Najlepiej 24h!
Wtedy matujesz go na mokro papierem P1500/2000/2500 aÂż bĂŞdzie wszystko idealnie gÂładkie.
OdtÂłuszczasz i dopiero na to bazĂŞ i resztĂŞ...
|
Pod bazĂŞ jedziesz takimi gradacjami ....
Dostajesz ostrze¿enie za wprowadzanie w b³¹d i nara¿anie innych forumowiczów |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-08, 21:09
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Witam ponownie. Dziœ polakierowa³em b³otnik i zderzak. Wydaje mi sie ¿e jak na brak profesjonalnego sprzêtu i brak doœwiadczenia wysz³o ca³kiem nieŸle.Lakier tez zosta³ doœÌ dobrze dobrany.Oczywiœcie ró¿nica miêdzy nowym a 23 letnim jest ale obawia³em sie ¿e bêdzie gorzej. Pewnie bêdzie bardziej widaÌ po zamontowaniu ale có¿ zrobiÌ. Niestety warunki gara¿owe s¹ jakie s¹ i nie obesz³o siê bez przyklejonych syfków na bazie i na klarze. Nie ma tego du¿o i widaÌ je tylko patrz¹c z boku pod œwiat³o ale jednak s¹. Na szczêœcie nic sie nie zla³o. Mam do was jeszcze jedno pytanko. Po jakim czasie mogê spokojnie montowaÌ te elementy na samochód jeœli le¿¹ teraz w gara¿u w temperaturze 20 stopni? Przedstawiam kilka zdjêÌ. Wstawiê te¿ zdjêcia po zamontowaniu na samochód.
WP_20160508_17_57_00_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 122 raz(y) 2.84 MB |
WP_20160508_17_56_54_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107 raz(y) 2.86 MB |
WP_20160508_17_52_45_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 176 raz(y) 1.87 MB |
WP_20160508_17_52_28_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 146 raz(y) 2.01 MB |
WP_20160508_12_55_39_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 244 raz(y) 1.87 MB |
|
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-09, 21:34
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
A tu po z³o¿eniu. Jest lekka ró¿nica miêdzy elementami ale ca³oœÌ nie wygl¹da Ÿle. Mo¿e po polerce coœ siê zrówna.
WP_20160509_18_59_35_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 283 raz(y) 2.34 MB |
WP_20160509_18_59_39_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 200 raz(y) 1.86 MB |
WP_20160509_18_59_21_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 259 raz(y) 2.19 MB |
|
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2016-05-09, 22:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
jest nieÂźle xD |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-09, 22:18
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Jest dobrze. Nie ma co szaleĂŚ z ponad 20 letni samochodem. WaÂżne Âże zrobiÂłem to za 150zÂł a nie u lakiernika za 700 ktĂłry by i tak pewnie to spier..... |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2016-05-09, 22:36
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
hudy napisał/a: | WaÂżne Âże zrobiÂłem to za 150zÂł a nie u lakiernika za 700 ktĂłry by i tak pewnie to spier..... | ja bym tego tak jak Ty nie ogarnaÂł |
_________________
 |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-10, 21:09
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Panowie jeszcze mam pytania co do polerki. Na zdjĂŞciach pokazaÂłem wam jak to wyszÂło z bliska. Klar jest lekko pofaÂłdowany chyba to tzn skĂłrka pomaraĂącza. Przynajmniej mnie to wÂłaÂśnie taka skĂłrkĂŞ przypomina. Po jakim czasie mogĂŞ to polerowaĂŚ? W specyfikacji Novol 570 jest napisane Âże peÂłne utwardzanie trwa 7 dni w 20 stopniach. Czy dopiero po tym czasie mogĂŞ to polerowaĂŚ?
Druga sprawa dotyczy samej polerki. Czy aby usun¹Ì t¹ nierówna pow³okê muszê u¿ywaÌ papieru wodnego czy sama pasta np farecla g3 wystarczy i czy musi byÌ np farecla g3 czy mo¿e byÌ coœ innego gdy¿ mam w gara¿u meguiars ultimate compound? Nie wiem tylko czy UC nie jest za s³aby na tak¹ polerkê?
Nie chce przesadzaĂŚ z papierem gdyÂż daÂłem jedna warstwĂŞ klaru i trochĂŞ sie boje Âże go przetrĂŞ.
WP_20160510_19_02_02_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 155 raz(y) 1.91 MB |
WP_20160510_19_01_49_Pro.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 193 raz(y) 1.91 MB |
|
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2016-05-10, 22:47
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
1 warstwĂŞ klaru, a jakiego? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bienek
|
Wysłany: 2016-05-10, 23:48
|
0
|
|
|
Posty: 40
|
NapisaÂł, Âże novol 570 :P CzÂłowieku tego klaru siĂŞ daje 2 a najlepiej 3 warstwy. Dlatego wyszÂła ci taka gĂłwniania skĂłrka pomaraĂączy :P |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-11, 06:03
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Nie chciaÂłem by siĂŞ zlaÂło dlatego nie daÂłem duÂżo. ZnalazÂłem na tym forum inf Âże tego klaru powinno siĂŞ dawaĂŚ 1,5- 3 warstwy wiec daÂłem 1,5. No ale co z moim pytaniem? Czym mogĂŞ to wygÂładziĂŚ tzn czy samÂą posta starczy czy papierem teÂż no i po jakim czasie? |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-11, 06:27
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
No i czy musi byĂŚ mocno Âścierna pasta Np g3 czy moÂże byĂŚ te co ja mam UC? |
|
|
|
 |
Novol rafman
|
Wysłany: 2016-05-11, 08:08 Porada
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
Szkoda ,¿e nie przeczyta³eœ tego postu w którym wyjaœnia³em w temacie przez ciebie wywo³anym ró¿nice miêdzy lakierami MS,HS VHS.
Kolega ktĂłry pisaÂł, Âże jest go za maÂło, miaÂł racjĂŞ 2-3 warstwy!!!
Dlatego lakier odwzorowaÂł strukturĂŞ bazy i bez szlifu papierem tego nie zaÂłatwisz.
Pytanie czy starczy ci wĂłwczas lakieru na powierzchni?
powodzenia RafaÂł Mania NOVOL |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-11, 08:27
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
AÂż tak maÂło tego novola nie daÂłem. Nie robiÂłem odstĂŞpĂłw miĂŞdzy warstwami tylko kilka razy przejechaÂłem po bÂłotniku. Przez to napisaÂłem Âże jest jedna warstwa. SprĂłbujĂŞ to zmatowiĂŚ papierem 2500 i wypolerowaĂŚ pastÂą g3. MyÂślĂŞ Âże nie bĂŞdzie Âźle... |
|
|
|
 |
magdaania
|
Wysłany: 2016-05-11, 15:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 52
|
hudy...nie mam zamiaru krytykowaĂŚ bo ja tez bawiĂŞ siĂŞ tylko hobbystycznie ale dla mnie taka robota byÂłaby zupeÂłnie nieakceptowalna, Ty chyba jesteÂś bardziej tolerancyjny
dal mnie wyszÂło to tragicznie...
co do polerowania to spróbuj na pocz¹tku sam¹ polerk¹ z pasta tn¹c¹ na kawa³ku elementu, ale niestety nie wiadomo ile dasz radê wyci¹Ì zanim dokopiesz siê do bazy... Niestety miernik lakieru te¿ Ci tu pewnie nie pomo¿e bo k³ad³eœ na stary lakier wiêc nie wiesz jaki masz margies b³êdu i jak bardzo mo¿esz ci¹Ì.
MoÂże lepiej polakierowaĂŚ to jeszcze raz, daĂŚ 3 warstwy bezbarwnego, lakier CI siĂŞ Âładniej rozleje i bĂŞdziesz miaÂł mniej do wycinania polerkÂą a moÂże wcale nie bĂŞdziesz musiaÂł jej uÂżywaĂŚ. |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-11, 15:40
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Nie jest aÂż tak Âźle. SkĂłrkĂŞ widaĂŚ tylko patrzÂąc pod kÂątem. MyÂślĂŞ Âże uda mi siĂŞ jÂą lekko wyrĂłwnaĂŚ. PrzeszlifujĂŞ jÂą wodnym 2500. PoÂżyczyÂłem od kolegi polerkĂŞ z padami. PastĂŞ g3 teÂż mam takÂże coÂś moÂże poradzimy.... |
|
|
|
 |
magdaania
|
Wysłany: 2016-05-11, 15:52
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 52
|
zakÂładam Âże kolega daÂł Ci polerkĂŞ rotacyjnÂą a nie orbitalnÂą wiĂŞc uwaÂżaj, bo na rotacji wszystko dzieje siĂŞ szybciej i jest mniejsza kontrola tego co siĂŞ robi.
Ps. jedna pasta nie zaÂłatwi sprawy |
|
|
|
 |
hudy
|
Wysłany: 2016-05-11, 16:07
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
Mam pastĂŞ g3. Po niej myÂślĂŞ uÂżyĂŚ meguiars ultimate compound i mam jeszcze w domu finish kare 1000p na koniec. MyÂślĂŞ Âże wystarczy |
|
|
|