Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
hudy
Wys³any: 2016-04-30, 15:52   lakierowanie b³otnika i zderzaka ile czego potrzebne
0
UP DOWN

Posty: 50
Witam. W niedziele mia³em st³uczkê audi kolor srebrny LY7T. Uszkodzony zosta³ prawy b³otnik i zderzak. Oba elementy ju¿ kopi³em jednak trudno dostaæ w kolorze bo albo s± zgni³e albo pogniecione. Kupi³em w dobrym stanie b³otnik kolor oliwkowy i zderzak kolor czerwony. Malowa³ bêdzie mój siostrzeniec bo ma wiêksze pojecie o tym ni¿ ja. Chcia³bym was zapytaæ o kilka rzeczy zwi±zanych z doborem materia³ów i ilo¶ci±.

- Papier ¶cierny 400,800,1500
- Odt³uszczacz
- Rozcieñczalnik do lakieru bazowego - czy jest potrzebny?
- Lakier bazowy 700 ml na b³otnik i zderzak - czy tyle wystarczy?
- Podk³ad antykorozyjny w sprayu SPECTRAL UNDER 395

- KLAR - i tutaj mam osobne pytanie. po ostatnim malowaniu pozosta³o siostrzeñcowi ok 0,5L klaru Ultra KlarLack 400 oraz 250ml utwardzacza tej samej firmy. Czy na b³otnik i zderzak to wystarczy?
Na puszcze klaru jest data (chyba produkcji bo by³ on u¿ywany w sierpniu tamtego roku) 20.06.2015r. Po u¿yciu puszki zosta³y zakrêcone i sobie sta³y a¿ do dzi¶. Czy taki Klar bêdzie nadawal sie do u¿ytku?
 

kalbi 
Wys³any: 2016-04-30, 20:45   Re: lakierowanie b³otnika i zderzaka ile czego potrzebne
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
hudy napisa³/a:
Witam. W niedziele mia³em st³uczkê audi kolor srebrny LY7T. Uszkodzony zosta³ prawy b³otnik i zderzak. Oba elementy ju¿ kopi³em jednak trudno dostaæ w kolorze bo albo s± zgni³e albo pogniecione. Kupi³em w dobrym stanie b³otnik kolor oliwkowy i zderzak kolor czerwony. Malowa³ bêdzie mój siostrzeniec bo ma wiêksze pojecie o tym ni¿ ja. Chcia³bym was zapytaæ o kilka rzeczy zwi±zanych z doborem materia³ów i ilo¶ci±.

- Papier ¶cierny 400,800,1500
- Odt³uszczacz
- Rozcieñczalnik do lakieru bazowego - czy jest potrzebny?
- Lakier bazowy 700 ml na b³otnik i zderzak - czy tyle wystarczy?
- Podk³ad antykorozyjny w sprayu SPECTRAL UNDER 395

- KLAR - i tutaj mam osobne pytanie. po ostatnim malowaniu pozosta³o siostrzeñcowi ok 0,5L klaru Ultra KlarLack 400 oraz 250ml utwardzacza tej samej firmy. Czy na b³otnik i zderzak to wystarczy?
Na puszcze klaru jest data (chyba produkcji bo by³ on u¿ywany w sierpniu tamtego roku) 20.06.2015r. Po u¿yciu puszki zosta³y zakrêcone i sobie sta³y a¿ do dzi¶. Czy taki Klar bêdzie nadawal sie do u¿ytku?


to siostrzeniec nie wie jak siê lakieruje auta i co potrzeba?

bazy oko³o 0,3 - 0,350ml, bezbarwnego 0,5l (dochodzi cieniowanie drzwi).
_________________

 
 

hudy
Wys³any: 2016-04-30, 20:58   
0
UP DOWN

Posty: 50
Czy wie to sie oka¿e ;) Poda³ mi to co napisa³em wiêc chcia³em z wami skonsultowaæ. Lakierowa³ u siebie b³otnik i zderzak i ³adnie mu to wysz³o tak¿e my¶lê ¿e sobie poradzi. Bazy 350ml? Na b³otnik i zderzak wystarczy? A co z tym Klarem i jego przydatno¶ci±?
Cieniowania raczej nie bêdzie gdy¿ do tego typu prac trzeba mieæ ju¿ jakie¶ do¶wiadczenie.
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-02, 19:12   
0
UP DOWN

Posty: 39
Papier 400, 800, 1500... No to wyjdzie z tego ju¿ nie powiem co... :rotfl: :rotfl: ^^
Sorry ale musia³em :D

T± 400-setk± pewnie przetrzeæ pod cieniowanie... my¶lê :>
_________________
Dosta³em bana za s³owa prawdy????
Mocno siê zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzêtu lakierniczego widzê...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemi± i bebechami,nie?
 

hudy
Wys³any: 2016-05-02, 20:41   
0
UP DOWN

Posty: 50
No to powiedz jak to najlepiej zrobiæ a nie na¶miewaj siê. B³otniki jest oryginalny oryginalne malowany koloru oliwkowego. Czym najlepiej t± powierzchniê przygotowaæ pod srebrny lakier?
 

kalbi 
Wys³any: 2016-05-02, 20:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
hudy napisa³/a:
Czym najlepiej t± powierzchniê przygotowaæ pod srebrny lakier?
szar± w³óknin± z past± matuj±c±
_________________

 
 

hudy
Wys³any: 2016-05-02, 21:00   
0
UP DOWN

Posty: 50
Czyli nie u¿ywaæ ¿adnego papieru nawet najdrobniejszego? A jak to zmatujê to czy dawaæ jaki¶ podk³ad pod srebrny lakier czy nie ma potrzeby?
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-02, 21:41   
+1
UP DOWN

Posty: 39
Ch³opie, daj to lakiernikowi i daruj sobie. Nie to bym siê na¶miewa³ ale na tym lakierze co by¶ nie zrobi³ to i tak plamê zrobisz. Poczytaj w google: "cieniowanie lakieru" to zrozumiesz dlaczego siê ¶miejê. Nawet lakiernicy którzy ju¿ jaki¶ czas co¶ lakieruj± maj± problemy z metalicami i per³ami wiêc... nie s±dzê by Ci siê uda³o co¶ innego prócz zmarnowania materia³u. Najpierw przygotowujesz powierzchniê do cieniowania, nie ruszaj±c nic innego. Musisz okre¶liæ sk±d zaczniesz wcinkê. Na to k³adziesz bezbarwn± bazê (czyli ¿ywicê z której przygotowuje siê Twój lakier dodaj±c do niej pigmenty i podobne). Dopiero na ten bezbarwny k³adziesz kolor (bazê) i na to wszystko raz jeszcze bezbarwny ale nim po³o¿ysz te pierwsz± bazê naprawiasz element ...
Nie da siê powiedzieæ przez neta jakich papierów masz u¿yæ! Nie da! Ka¿dy element jest inny a elementów tyle co aut na rynku. Lakiernik musi to widzieæ i dopiero wtedy Ci dobrze doradzi. Tak na odleg³o¶æ to zacz±³ bym matowanie ca³ego elementu od najwy¿szej gradacji na mokro (P3500,P3000,P2500) i jecha³ ni¿szymi w kierunku naprawianego "rejonu" ¿e tak powiem wiêc je¶li wymieni³e¶ b³otnik przedni to te matowanie (P3000,2500,2000) zaczynasz ju¿ na drzwiach!!!!

Poczytaj tego go¶cia:
http://jaktozrobilemwgara...owanie-lakieru/

Tu chodzi o to ¿e dla klienta z ulicy ma³e uszkodzenie to ma³e uszkodzenie i nic takiego podej¶cia (rozumowania) nie zmieni. Ma³e dla lakiernika oznacza czêsto "ca³e" bo sam popatrz ile trzeba lakierowaæ by kawa³ek polakierowaæ. Najczê¶ciej ca³e elementy.
Popatrz na b³otnikach tylnych, obiekt naprawiany u do³u a robota zaczêta a¿ na s³upku u góry. Niestety, tak to wygl±da.
To samo maj± blacharze. Dla klienta ma³a dziurka w progu a dla blacharza = brak progu zewnêtrznego, wewnêtrznego i czêsto jeszcze kawa³ka pod³ogi :-)
Chc±c malowaæ Twój b³otnik trzeba bêdzie zacz±æ gdzie¶ w po³owie drzwi z baz± (jak nie dalej) i z klarem (bezbarwnym) od drugich drzwi! Wiem, wiem, paranoja ale niestety tak to siê robi u ludzi którzy maj± s³aby sprzêt i ma³o wiedz± albowiem ma³o jest ludzi którzy polakieruj± element obok tak by nie by³o widaæ ró¿nicy miêdzy elementem obok! Czêsto widaæ na ulicach auta których odcienie przednich b³otników s± ca³kiem inne jak np. drzwi zaraz za nimi, prawda? TO jest w³a¶nie lakierowanie samego b³otnika bez cieniowania na drzwiach. Efekt w s³oñcu widaæ go³ym okiem z kilometra.

Zwróæ uwagê na czerwone Audi pod linkiem. Go¶æ lakieruje drzwi pasa¿era a cieniowanie zacz±³ od tylnych drzwi i od b³otnika zatem Ty u siebie zaczniesz od drzwi pasa¿era a skoñczysz na naro¿niku zderzaka. Poczytaj te stronê kilka razy, inne linki na niej te¿. Sporo wiedzy i sporo siê dowiesz. Powodzenia.

PS. Gradacjê papierów na mokro (3000/2500/2000) dobra³em celowo by¶ nie zrobi³ sobie "a³a³a"... na drzwiach :-)

Za kilka dni biorê siê za Twingo które jest w pomarañczowym metallicu to zrobiê kilka foto i Ci pokarzê jak siê to wszystko czyni ... tylko najpierw muszê mu progi z pod³og± wyspawaæ :-) :-) cierpliwo¶ci zatem
 

hudy
Wys³any: 2016-05-02, 22:04   
0
UP DOWN

Posty: 50
Wiem ¿e to wszystko wygl±da prosto w Internecie a w rzeczywisto¶ci ju¿ tak prosto nie jest. Samochód ma 23 lata tak¿e nie oczekujê cudów ale z drugiej strony samochód jest prawie w idealnym stanie i dlatego chcia³bym zrobiæ go przynajmniej tak by nie by³o widaæ du¿ej ró¿nicy miêdzy elementami.
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 08:57   
0
UP DOWN

Posty: 39
No bez cieniowania siê nie da, kolejna sprawa to sam lakier. Nie ka¿dy "dorabiacz" potrafi dobraæ taki lakier jak jest na aucie i tu te¿ trzeba uwa¿aæ. Kolejna sprawa to samo u³o¿enie drobinek metalu w lakierze. Inaczej wyjdzie Ci b³otnik gdy bêdziesz go lakierowa³ na samochodzie (zamontowany w pionie i lakier grawitacja ci±gnie w dó³) a inaczej gdy bêdzie zdemontowany i bêdzie sobie le¿a³ gdzie¶ na jakim¶ stole, ale to akurat dotyczy ma³ej ilo¶ci lakierów per³owych i podobnych. Napisz jakie to auto, jaki jest kod lakieru i który dok³adnie rok. Co¶ zaradzimy co z tym fantem robiæ.
Bez cieniowania to najlepiej lakieruje siê zwyk³e lakiery wodne, akrylowe itp. itd. dlatego ca³e ¿ycie ludziom powtarza³em ¿e jak sobie kupuj± nowe auto to niech nie wariuj± z lakierami a ludzie swoje, bo ³adne, bo ¶liczne. Co z tego ¿e z³ota per³a ¶liczna jak naprawa jakiego¶ wgniota parkingowego to koszmar? Zwyk³y akryl bia³y psikasz bez obaw a pó¼niej z polerki ¶ci±gasz i w 99,8% przypadków nie ma ¶ladu po lakierowaniu. W³a¶nie dziadkowi pod domem bo chcia³ tanio podszpachlowa³em nadkola w Palio i psikn±³em granatow± dorobion± po d kolor z puszki. Po polerce zero ¶ladu. Zero zabaw w cieniowanie i podobne a koszt naprawy mo¿e z 7 dych (oba nadkola).

Aha, i te ca³e Twoje lakierowanie to wiesz ¿e jest w tzw. systemie mokre na mokre??
Psikasz podk³ad pod bazê, odczekujesz a¿ rozcieñczalnik odparuje, dajesz na to bazê (kolor), czekasz a¿ odparuje i kryjesz bezbarwnym ca³o¶æ... (?)
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 11:29   
0
UP DOWN

Posty: 50
Samochód to audi b4 93 rok kolor srebrny LY7T. Samochód nigdy nie by³ uderzony i dlatego tak mi go szkoda tym bardziej ¿e mam go juz 10 lat i mimo ¿e ma swoje lata dla mnie jest niezawodny... Tak wiem ¿e siê maluje mokro na mokro. Elementy bêd± zdemontowane.
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 13:30   
0
UP DOWN

Posty: 39
Szkoda ¿e wcze¶niej nie pomy¶la³e¶ bo jest w ciul bebechów w bdb stanie na rynku pod ten kolor. A nó¿ mo¿e odby³o by siê bez lakierowanka....
https://www.google.pl/sea...iw=1366&bih=582

A tu masz to o czym wcze¶niej mówi³em. Widzisz odcieñ b³otnika i drzwi?
Tak to wygl±da gdy siê spartoli robotê niestety...
 

KK 
Wys³any: 2016-05-03, 14:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
To jest lakierowane bez cieniowania, nie ma co sie dziwiæ, ¿e siê ró¿ni.
_________________

 
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 14:52   
0
UP DOWN

Posty: 50
Pierwsze co zrobi³em to szuka³em pod kolor. Zderzak znalaz³em to przeszed³ pêkniêty. Za b³otnikiem wykona³em chyba 50 telefonów to albo sprzedane albo i tak do malowania. Tak¿e niby stary samochód ale z czê¶ciami blacharskimi trudno.
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 15:02   
0
UP DOWN

Posty: 50
Kolego powiem ci szczerze ¿e mam chyba kiepskie oko bo ja na tym zdjêciu nie widzê ró¿nicy :) No mo¿e delikatna ró¿nice widzê ale tragedii nie ma ;)
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 18:31   
0
UP DOWN

Posty: 39
hudy, okulista siê k³ania lub dobry monitor, ew. zmieñ profil monitora (profil kolorów)
no i ...., mo¿e i ja jaki¶ przewra¿liwiony ju¿ ... nie wiem
Dla mnie to masakra mieæ przód w innym kolorze, od razu mam my¶li takie ¿e ... wszyscy widz± ¿e bitym szrotem ¶migam ^^
^^ no choroba zawodowa ju¿ , no co ?? ;P ;P

No to masz, tu widaæ w dechê, ostro¶æ FULL HD ^^





a tu hit, ten to siê dopiero poci±³ gdy auto od lakiernika zabra³

(drzwi kierowcy!!!) , pal licho b³otnik

Je¶li chodzi o metaliki i per³y to fakt, ¶liczne to lakiery ale i tak ich nie znoszê, od samego pocz±tku roboty, bo moim zdaniem to jest wyjmowanie kasy i tyle i pewnie wielu ze mn± by siê zgodzi³o, ¿e podstawowa gama kolorów akrylowych by³a by wystarczaj±ca na ca³± motoryzacjê. Po co cz³owiek tworzy takie bzdety to ja nie wiem...
£adne bo ³adne ale czy ekstra spolerowane BMW w bia³ym ¶nie¿nym akrylu nie jest ³adne?
Ewentualnie granat, czarny, czerwony itp. itd?
Nawymy¶lali cudów, ehhhh
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 19:21   
0
UP DOWN

Posty: 50
Moim zdaniem 80% sukcesu to dobrze dobrany lakier. Popatrz na to zdjêcie. Malowany by³ przedni b³otnik bez cieniowania. Ro¿nicy prawie w ogóle nie widaæ

DSC02110.JPG
Plik ¶ci±gniêto 495 raz(y) 2.12 MB

 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 39
Wiesz, nie wiem jak to powiedzieæ ale oko kogo¶ kto ukoñczy³ szko³ê lakiernicz±, oko kogo¶ kto to lakieruje powiedzmy 10-15-20lat jest ca³kiem inne jak oko wielu ludzi. Niby robota dobra ale nieudana niestety, a udana jest wtedy gdy ró¿nic nie widaæ. O to chodzi w tym cyrku! Nie ma byæ "prawie niewidoczne" lecz "niewidoczne" a¿ do tego stopnia, by zawodowy lakiernik musia³ braæ miernik lakieru w ³apê! Wtedy robota jest 100% ok! Tak to ja niestety widzê no ale - teraz panuje na rynku nurt pt. "klient Nasz Pan" i je¶li klient mówi ¿e jest cacy to znaczy ¿e jest cacy...
:D

Gdybym kupowa³ to auto z fotki, pierwsze co bym zrobi³ to poprosi³ o zdjêcia przedniego b³otnika z drzwiami pod kontem od przodu ... bo niestety widaæ lekko odcieñ inny lecz mog³o by to byæ spowodowane ¶wiat³em s³oñca i tak te¿ mo¿e byæ!!! Mo¿esz mnie wkrêcaæ a Audi mo¿e nie byæ wcale malowane, prawda? Niestety, nie da siê ukryæ ¿e odcieñ jest inny dlatego dla upewnienia siê ¿e nie robi tego ¶liczne s³oneczko, poprosi³ bym o inne fotki... Ty³ jest bardziej na¶wietlony przez s³oñce a przód ju¿ nie - st±d wahania

PS. Drzwi kierowcy na zawiasach opad³y (sorry, musia³em) :)
a za te czarne ranty drzwi i progi powinno siê mordowaæ normalnie...
ale swoj± drog±, ³adne B4. Zawsze mi siê podoba³y w stosunku do poprzednika B3, zw³aszcza nowy grill na masce. Lustereczka daæ w kolor budy, nak³adki w kolorze auta na progi, naprawiæ ranty drzwi i ³adna audica.\
W oryginale masz listwy czarne na rantach czy ju¿ tam co¶ rze¼bione jest?
Nie dowidzê na tym foto...
Chyba listwa bo wyniucha³em rud± nad ni±...
Machn±³ bym te listwy tak¿e w koro auta. Obni¿y³o by to pas w stosunku do wysoko¶ci zderzaków.
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 19:55   
0
UP DOWN

Posty: 50
Ten samochód jest mój i lewy b³otnik by³ lakierowany jeszcze w Niemczech. Widzia³em zdjêcia co by³o nie tak i go¶æ prze¶lizgn±³ sie po innym samochodzie i ucierpia³ w³a¶nie b³otnik. Malowany by³ tylko b³otnik bez cieniowania. Oko lakiernika pewnie by widzia³o ró¿nice. Lata praktyki robi swoje. Ja osobi¶cie widzia³em ró¿nice tylko w strukturze lakieru z bliska. Na tym malowanym by³ jak by bardziej metaliczny. Tu masz fotki zrobione przed chwila z bliska b³otnik i drzwi.

To zdjêcie jest z 2007 roku. Du¿o sie zmieni³o od tego czasu tzn listwy naprawione, zawiasy w drzwiach wymienione. Pod listwami nie by³o tam rdzy tylko kto¶ je przyklei³ bo odstawa³y i to klej wychodzi³. Listwy by³y oryginalnie. Przed 93 roku by³y wersje bez listew a po 93 ju¿ z listwami. Ogólnie w wygl±dzie nic siê wiêkszego nie zmieni³o no oprócz tej niedzielnej st³uczki :cry:

WP_20160503_20_51_04_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 122 raz(y) 2.89 MB

WP_20160503_20_50_44_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 112 raz(y) 2.79 MB

 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 20:02   
0
UP DOWN

Posty: 39
Wa¿ne ¿e Ci siê podoba. Machn±³em na szybcika listwy w szary jasny. Wydaje mi siê ¿e by³o by to autko ³adniejsze, co? Fakt, u¿y³em siwego st±d taki matowy bo mi siê po nocach z Photoshopem bawiæ nie chce.


Idê lulu. Jutro czeka mnie blacharka w Mesiu Vito czyli rze¼biarstwo maksymalne bo w Vito to blach nie by³o ju¿ na ta¶mie w fabryce.

Nie pyta³em wcze¶niej i nie wiem czy gdzie¶ by³o... 1.9TDi te B4???
Je¶li tak to fakt, idzie siê :cry: :cry: :cry: po dzwonie...
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 20:05   
0
UP DOWN

Posty: 50
No powiem ci ¿e ciekawie wygl±da. Mo¿e o tym pomy¶le w sumie i tak muszê lakierowaæ b³otnik i zderzak to mo¿na by by³o przy okazji listwy prysn±æ
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 20:07   
0
UP DOWN

Posty: 39
Efekt by by³ gdyby to by³ mettalic z auta zdjêty próbkami i ³adniej wykonane. Tak na szybkiego mi siê nie chcia³o a chcia³em jeszcze listwy boczne zerkn±æ i klamki. No normalnie zaraz machnê ^^
_________________
Dosta³em bana za s³owa prawdy????
Mocno siê zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzêtu lakierniczego widzê...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemi± i bebechami,nie?
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 20:11   
0
UP DOWN

Posty: 39
Nie, masakra wychodzi. Musz± byæ jakie¶ czarne wstawki na boku bo tandeta wy³azi wiêc nie koñczê. Próbowa³em listwy w kolorze machn±æ i klamki ale wysz³o tandetnie. Jedynie ten spód pasuje w kolor
_________________
Dosta³em bana za s³owa prawdy????
Mocno siê zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzêtu lakierniczego widzê...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemi± i bebechami,nie?
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 20:11   
0
UP DOWN

Posty: 50
No i lusterka. Tak b4 tdi niestety po dzwonie ale lekkim. Wgnieciony b³otnik i pêk³ zderzak. Nic wiêcej nie naruszone na szczê¶cie.
Powiedz mi jeszcze bo wy¿ej napisa³e¶ ¿e maluje podk³adem czekam a¿ odparuje i k³adê bazê. A powiedz mi jak po na³o¿eniu podk³adu wyjd± jakie¶ nierówno¶ci i bêdê musia³ je lekko poprawiæ papierkiem. Po jakim czasie mo¿na czy¶cic podk³ad i tedy wyd³u¿y siê czas miedzy podk³adem a baza czy to ma znaczenie?
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 20:26   
0
UP DOWN

Posty: 39
Nie, nie... Podk³ad musi wyschn±æ!!! Najlepiej 24h!
Wtedy matujesz go na mokro papierem P1500/2000/2500 a¿ bêdzie wszystko idealnie g³adkie.
Odt³uszczasz i dopiero na to bazê i resztê...


PS. A mo¿e taki tuning?
Mia³ by¶ jedyne niepowtarzalne B4 w Polsce i tysi±ce lajków za odwagê na fejsie ...

 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 20:28   
0
UP DOWN

Posty: 50
I codziennie nowy mandat :spoko:
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 20:30   
0
UP DOWN

Posty: 39
A, i uwa¿aj na gotowe podk³ady akrylowe w puszkach spray!!! One nie schn±!! to jest szmelc! kup zwyk³y podk³ad samochodowy (20z³) i sam zrób mieszankê do pistoletu lub niech Ci facet w lakierniczym w puszkê nabije! Ten szmelc w puszkach po 10-15z³ baza z rozcieñczalnikiem podnosi (wa¿y), wychodzi czêsto paj±czek i robota na nic! Nie zapomnij te¿ o tym ¿e do zderzaków jest inny podk³ad i dodatki do lakieru bazowego (dodatek do plastiku). O wszystko pytaj tam gdzie bêdziesz robi³ lakier do auta. Oni wiedz±. Nie zapomnij te¿ ¿e odt³uszcza siê (np. wymatowany podk³ad) benzynk± ekstrakcyjn± a nie nitrem!!!
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 20:33   
0
UP DOWN

Posty: 39
PS. Jaki mandat! Za co? Za publiczne wyra¿anie w³asnych my¶li? Zawsze mo¿esz powiedzieæ ¿e bijesz siê z tak± my¶l± samotnie, ¿e Ci smutno!
Mnie osobi¶cie rozwali³ gostek o nazwisku Stonoga o którym g³o¶nio na YT! On i jego Ferrari lataj±ce jaki¶ czas temu po Warszawie

_________________
Dosta³em bana za s³owa prawdy????
Mocno siê zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzêtu lakierniczego widzê...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemi± i bebechami,nie?
 

hudy
Wys³any: 2016-05-03, 20:35   
0
UP DOWN

Posty: 50
Tak o podk³adzie do plastiku wiem a co do podk³adu na b³otnik to siostrzeniec stosowa³ novol spectral under 395 i mówi ¿e jest bardzo dobry. Jutro jadê po lakier to zobaczymy co mi powiedz± na miejscu.
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 20:35   
0
UP DOWN

Posty: 39
Novol dobra chemia.
_________________
Dosta³em bana za s³owa prawdy????
Mocno siê zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzêtu lakierniczego widzê...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemi± i bebechami,nie?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2016-05-04, 09:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
belzebub napisa³/a:
Podk³ad musi wyschn±æ!!! Najlepiej 24h!
Wtedy matujesz go na mokro papierem P1500/2000/2500 a¿ bêdzie wszystko idealnie g³adkie.
Odt³uszczasz i dopiero na to bazê i resztê...


Pod bazê jedziesz takimi gradacjami ....
Dostajesz ostrze¿enie za wprowadzanie w b³±d i nara¿anie innych forumowiczów
 

hudy
Wys³any: 2016-05-08, 20:09   
0
UP DOWN

Posty: 50
Witam ponownie. Dzi¶ polakierowa³em b³otnik i zderzak. Wydaje mi sie ¿e jak na brak profesjonalnego sprzêtu i brak do¶wiadczenia wysz³o ca³kiem nie¼le.Lakier tez zosta³ do¶æ dobrze dobrany.Oczywi¶cie ró¿nica miêdzy nowym a 23 letnim jest ale obawia³em sie ¿e bêdzie gorzej. Pewnie bêdzie bardziej widaæ po zamontowaniu ale có¿ zrobiæ. Niestety warunki gara¿owe s± jakie s± i nie obesz³o siê bez przyklejonych syfków na bazie i na klarze. Nie ma tego du¿o i widaæ je tylko patrz±c z boku pod ¶wiat³o ale jednak s±. Na szczê¶cie nic sie nie zla³o. Mam do was jeszcze jedno pytanko. Po jakim czasie mogê spokojnie montowaæ te elementy na samochód je¶li le¿± teraz w gara¿u w temperaturze 20 stopni? Przedstawiam kilka zdjêæ. Wstawiê te¿ zdjêcia po zamontowaniu na samochód.

WP_20160508_17_57_00_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 118 raz(y) 2.84 MB

WP_20160508_17_56_54_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 102 raz(y) 2.86 MB

WP_20160508_17_52_45_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 171 raz(y) 1.87 MB

WP_20160508_17_52_28_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 144 raz(y) 2.01 MB

WP_20160508_12_55_39_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 242 raz(y) 1.87 MB

 

hudy
Wys³any: 2016-05-09, 20:34   
0
UP DOWN

Posty: 50
A tu po z³o¿eniu. Jest lekka ró¿nica miêdzy elementami ale ca³o¶æ nie wygl±da ¼le. Mo¿e po polerce co¶ siê zrówna.

WP_20160509_18_59_35_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 282 raz(y) 2.34 MB

WP_20160509_18_59_39_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 197 raz(y) 1.86 MB

WP_20160509_18_59_21_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 256 raz(y) 2.19 MB

 

barteek933
Wys³any: 2016-05-09, 21:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 824
jest nie¼le xD :sciana:
 

hudy
Wys³any: 2016-05-09, 21:18   
0
UP DOWN

Posty: 50
Jest dobrze. Nie ma co szaleæ z ponad 20 letni samochodem. Wa¿ne ¿e zrobi³em to za 150z³ a nie u lakiernika za 700 który by i tak pewnie to spier.....
 

kalbi 
Wys³any: 2016-05-09, 21:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
hudy napisa³/a:
Wa¿ne ¿e zrobi³em to za 150z³ a nie u lakiernika za 700 który by i tak pewnie to spier.....
ja bym tego tak jak Ty nie ogarna³ ^^
_________________

 
 

hudy
Wys³any: 2016-05-10, 20:09   
0
UP DOWN

Posty: 50
Panowie jeszcze mam pytania co do polerki. Na zdjêciach pokaza³em wam jak to wysz³o z bliska. Klar jest lekko pofa³dowany chyba to tzn skórka pomarañcza. Przynajmniej mnie to w³a¶nie taka skórkê przypomina. Po jakim czasie mogê to polerowaæ? W specyfikacji Novol 570 jest napisane ¿e pe³ne utwardzanie trwa 7 dni w 20 stopniach. Czy dopiero po tym czasie mogê to polerowaæ?
Druga sprawa dotyczy samej polerki. Czy aby usun±æ t± nierówna pow³okê muszê u¿ywaæ papieru wodnego czy sama pasta np farecla g3 wystarczy i czy musi byæ np farecla g3 czy mo¿e byæ co¶ innego gdy¿ mam w gara¿u meguiars ultimate compound? Nie wiem tylko czy UC nie jest za s³aby na tak± polerkê?
Nie chce przesadzaæ z papierem gdy¿ da³em jedna warstwê klaru i trochê sie boje ¿e go przetrê.

WP_20160510_19_02_02_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 152 raz(y) 1.91 MB

WP_20160510_19_01_49_Pro.jpg
Plik ¶ci±gniêto 187 raz(y) 1.91 MB

 

kalbi 
Wys³any: 2016-05-10, 21:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
1 warstwê klaru, a jakiego?
_________________

 
 

bienek
Wys³any: 2016-05-10, 22:48   
0
UP DOWN

Posty: 40
Napisa³, ¿e novol 570 :P Cz³owieku tego klaru siê daje 2 a najlepiej 3 warstwy. Dlatego wysz³a ci taka gówniania skórka pomarañczy :P
 

hudy
Wys³any: 2016-05-11, 05:03   
0
UP DOWN

Posty: 50
Nie chcia³em by siê zla³o dlatego nie da³em du¿o. Znalaz³em na tym forum inf ¿e tego klaru powinno siê dawaæ 1,5- 3 warstwy wiec da³em 1,5. No ale co z moim pytaniem? Czym mogê to wyg³adziæ tzn czy sam± posta starczy czy papierem te¿ no i po jakim czasie?
 

hudy
Wys³any: 2016-05-11, 05:27   
0
UP DOWN

Posty: 50
No i czy musi byæ mocno ¶cierna pasta Np g3 czy mo¿e byæ te co ja mam UC?
 

Novol rafman
Wys³any: 2016-05-11, 07:08   Porada
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Szkoda ,¿e nie przeczyta³e¶ tego postu w którym wyja¶nia³em w temacie przez ciebie wywo³anym ró¿nice miêdzy lakierami MS,HS VHS.
Kolega który pisa³, ¿e jest go za ma³o, mia³ racjê 2-3 warstwy!!!
Dlatego lakier odwzorowa³ strukturê bazy i bez szlifu papierem tego nie za³atwisz.
Pytanie czy starczy ci wówczas lakieru na powierzchni?

powodzenia Rafa³ Mania NOVOL
 

hudy
Wys³any: 2016-05-11, 07:27   
0
UP DOWN

Posty: 50
A¿ tak ma³o tego novola nie da³em. Nie robi³em odstêpów miêdzy warstwami tylko kilka razy przejecha³em po b³otniku. Przez to napisa³em ¿e jest jedna warstwa. Spróbujê to zmatowiæ papierem 2500 i wypolerowaæ past± g3. My¶lê ¿e nie bêdzie ¼le...
 

magdaania 
Wys³any: 2016-05-11, 14:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 52
hudy...nie mam zamiaru krytykowaæ bo ja tez bawiê siê tylko hobbystycznie ale dla mnie taka robota by³aby zupe³nie nieakceptowalna, Ty chyba jeste¶ bardziej tolerancyjny ;)
dal mnie wysz³o to tragicznie...
co do polerowania to spróbuj na pocz±tku sam± polerk± z pasta tn±c± na kawa³ku elementu, ale niestety nie wiadomo ile dasz radê wyci±æ zanim dokopiesz siê do bazy... Niestety miernik lakieru te¿ Ci tu pewnie nie pomo¿e bo k³ad³e¶ na stary lakier wiêc nie wiesz jaki masz margies b³êdu i jak bardzo mo¿esz ci±æ.
Mo¿e lepiej polakierowaæ to jeszcze raz, daæ 3 warstwy bezbarwnego, lakier CI siê ³adniej rozleje i bêdziesz mia³ mniej do wycinania polerk± a mo¿e wcale nie bêdziesz musia³ jej u¿ywaæ.
 

hudy
Wys³any: 2016-05-11, 14:40   
0
UP DOWN

Posty: 50
Nie jest a¿ tak ¼le. Skórkê widaæ tylko patrz±c pod k±tem. My¶lê ¿e uda mi siê j± lekko wyrównaæ. Przeszlifujê j± wodnym 2500. Po¿yczy³em od kolegi polerkê z padami. Pastê g3 te¿ mam tak¿e co¶ mo¿e poradzimy....
 

magdaania 
Wys³any: 2016-05-11, 14:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 52
zak³adam ¿e kolega da³ Ci polerkê rotacyjn± a nie orbitaln± wiêc uwa¿aj, bo na rotacji wszystko dzieje siê szybciej i jest mniejsza kontrola tego co siê robi.
Ps. jedna pasta nie za³atwi sprawy
 

hudy
Wys³any: 2016-05-11, 15:07   
0
UP DOWN

Posty: 50
Mam pastê g3. Po niej my¶lê u¿yæ meguiars ultimate compound i mam jeszcze w domu finish kare 1000p na koniec. My¶lê ¿e wystarczy
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga