Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
pajk 
Wys³any: 2009-10-03, 06:18   Baza, aerograf, klar.
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 26
Witam wszystkich!

Jestem troszkê zielony je¶li chodzi o lakiernictwo i proszê was o pomoc. Zastanawia mnie pewna sprawa zwi±zana z lakierowaniem elementu, a nastêpnie zrobienie na nim czego¶ aerografem.
Za³ó¿my, ¿e mamy elementy ca³y w ¶wie¿ej bazie i po odparowaniu rozpuszczalnika zabieramy siê za aerograf i nastêpnie lejemy klar.
Ile czasu maksymalnie mogê przeznaczyæ na aerograf??
Je¶li siê nie mylê, to gdy bêdzie trwa³o to za d³ugo w efekcie pó¼niej bêdzie mi siê klar ³uszczyc w miejscach gdzie tego aerografu nie ma, a jest baza.
:help:
 

malarz
Wys³any: 2009-10-03, 07:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
Pamiêtam ze by³ kiedy¶ na forum ca³y temat jak sobie radziæ w takich sytuacjach ale nie wiem jak go znale¼æ. Spróbuj poszukaæ. W skrócie powiem ci ze s± sposoby na przywrócenie bazy "do ¿ycia". U¿ywa siê ponoæ rozpuszczalników do cieniowania ale co i jak to ja ci nie powiem bo nie bawie sie w to.
 

pajk 
Wys³any: 2009-10-03, 08:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 26
No w³a¶nie przeszukiwa³em forum i nic konkretnego nie znalaz³em w tym temacie.
W sumie to bazê przed aerografem móg³bym prysn±æ klarem, a nastêpnie go zmatowaæ i zrobiæ na to aerograf i znowu klar. Z tym, ¿e znowu rodzi siê pytanie czy nie bêdzie spadaæ klar z czê¶ci aerografu który zosta³ pry¶niêty na pocz±tku i od tego momentu do momentu po³o¿enia klaru mija powiedzmy 12h. Nie jestem do koñca przekonany, ¿e bêdzie ok. (ale z tym chyba to muszê uderzyæ do dzia³u airbrush).
 

mebArth 
Wys³any: 2009-10-04, 11:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Skoro zmatujesz powierzchnie przed aero i pomalujesz co tam chcesz, aero wyschnie i dasz klar to nie ma opcji zeby cokolwiek z³azi³o. Moze byæ problem przy na³ozeniu klaru drugiego ¿e mo¿e siê zgry¼æ z poprzednim jescze ¶wiezym. Proponowa³bym albo szybkie malowanie aero do 24h na bazie w³asciwej albo odczekanie kulku dni a¿ klar na w³asciwej bazie siê utwardzi tak, ¿eby nowy klar go nie z¿ar³.
_________________
Bart
 
 

dooku 
Wys³any: 2009-10-04, 19:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 117
Sk±d: £ód¼
jak masz robic aero to sa wlasnie jak kolega pisal tylko 2 drogi:albo sie spieszysz i lakierujesz baze na gotowo a pozniej aerograf robisz choc jak robilismy golfa to ja lakierowalem o 16 maske a kolega o 5 rano skonczyl na niej aero wal³em clar i na 6 do roboty ^^
albo robisz element n gotowo i clar i odczekaja chociarz dzien zeby wyschlo matujesz i wtedy walisz aero i znow bezbarwny.
btw. 2 sposob lepszy bo efek aero jest duzo glebszy :D
 

stek
Wys³any: 2009-10-04, 19:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
dooku napisa³/a:
jak masz robic aero to sa wlasnie jak kolega pisal tylko 2 drogi:albo sie spieszysz i lakierujesz baze na gotowo a pozniej aerograf robisz choc jak robilismy golfa to ja lakierowalem o 16 maske a kolega o 5 rano skonczyl na niej aero wal³em clar i na 6 do roboty ^^
albo robisz element n gotowo i clar i odczekaja chociarz dzien zeby wyschlo matujesz i wtedy walisz aero i znow bezbarwny.
btw. 2 sposob lepszy bo efek aero jest duzo glebszy :D
Mo¿e masz racjê, ale ja bym wybra³ pierwsz± opcje mniej roboty, k³ade bazê w kolorze nadwozia, przecieram ¶ciereczk±, malujê aerogr. ( ok. 2 godz) przecieram i lakier bezbarwny. i nic sie nie ³uszczy.pozdr.
 

LoboLoco 
Wys³any: 2009-10-05, 09:23   
0
UP DOWN



Pomóg³: 13 razy
Posty: 660
Sk±d: Silesia
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaæ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak co¶ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiæ lub usun±æ z klaru ni¿ z bazy.
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

stek
Wys³any: 2009-10-05, 18:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
LoboLoco napisa³/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaæ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak co¶ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiæ lub usun±æ z klaru ni¿ z bazy.

witam, 2 god¿, to tak przytoczy³em, ale faktycznie masz racjê. nie wzi±³em pod uwage spieprzenia czego¶. tu poprawisz a tam nie, pozdr.
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-10-05, 19:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
LoboLoco napisa³/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaæ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak co¶ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiæ lub usun±æ z klaru ni¿ z bazy.

:spoko: Dokladnie.Bylo na ten temat duzo na forum, ale prosciej jest zalozyc nowy temat :D
 

LoboLoco 
Wys³any: 2009-10-06, 12:02   
0
UP DOWN



Pomóg³: 13 razy
Posty: 660
Sk±d: Silesia
"Spokojny wzrok jego i s³owo dobre niczym latarnia w sztormów cyklonie, poprowadzi spragnionch spokoju duszy zaklêtego w wiedzy ogólniedostêpnej..." - LoboLoco ^^
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

Azvez
Wys³any: 2009-12-27, 21:39   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dokladnie kolega na górze siê wypowiedzia³ perfekcyjnie. dopiero zaczynam zabawe z Airbrush, duzo mi dalo co tu przeczytalem, a znalaz³em to przypadkowo :cool: xd . Pozdrawiam
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-06-07, 12:20   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
LoboLoco napisa³/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaæ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak co¶ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiæ lub usun±æ z klaru ni¿ z bazy.


Wtedy matowimy t± warstwê klaru?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Siekiera
Wys³any: 2016-06-08, 12:06   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
Stary temat wiêc nie licz na odpowied¼ @LoboLoco ;)
Ze swej strony mogê dodaæ ¿e przynajmniej przetarcie w³óknin± miejsca gdzie bêdziesz nak³ada³ now± bazê bêdzie mile widziane ;)
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-06-08, 13:06   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Siekiera napisa³/a:
Stary temat wiêc nie licz na odpowied¼ @LoboLoco ;)
Ze swej strony mogê dodaæ ¿e przynajmniej przetarcie w³óknin± miejsca gdzie bêdziesz nak³ada³ now± bazê bêdzie mile widziane ;)


Tak tak nie spodziewa³em siê odzewu od konkretnej osoby. Dziêki za odpowied¼ czyli tak:
Jesli mam pomalowany element baz± a chce mieæ wiêcej czasu na aerograf to maluje normalnie lakierem bezbarwnym standardowo- nastêpnie po wyschniêciu - przecieram go w³óknin±, kiedy namaluje motyw aerografem- po wyschniêciu mogê na³o¿yæ jeszcze jedn± warstwê lakieru bezbarwnego tzn. klaru. Ile mia³o by byæ tych warstw?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Siekiera
Wys³any: 2016-06-08, 13:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
No mo¿na tak i z kilka razy ale robi ci siê wtedy coraz grubsza warstwa a to ma swoje wady. Czym grubiej na elemencie tym ³atwiej o jaki¶ odprysk. Jak bêdziesz cienkie warstwy klaru nak³ada³ to ze 3-4 razy nie powinno byæ problemem.
A jeszcze co do matowania klaru. W³óknina mo¿e byæ je¿eli poprzednia warstwa by³a wylana na lustro bo jak ju¿ zrobi³e¶ morkê to lepiej zeszlifowaæ papierem bo kolejna warstwa klaru uwypukli to co by³o pod spodem i efekt mo¿e byæ s³aby.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group