Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
pajk 
Wysłany: 2009-10-03, 07:18   Baza, aerograf, klar.
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
Witam wszystkich!

Jestem troszkĂŞ zielony jeÂśli chodzi o lakiernictwo i proszĂŞ was o pomoc. Zastanawia mnie pewna sprawa zwiÂązana z lakierowaniem elementu, a nastĂŞpnie zrobienie na nim czegoÂś aerografem.
Za³ó¿my, ¿e mamy elementy ca³y w œwie¿ej bazie i po odparowaniu rozpuszczalnika zabieramy siê za aerograf i nastêpnie lejemy klar.
Ile czasu maksymalnie mogĂŞ przeznaczyĂŚ na aerograf??
Jeœli siê nie mylê, to gdy bêdzie trwa³o to za d³ugo w efekcie póŸniej bêdzie mi siê klar ³uszczyc w miejscach gdzie tego aerografu nie ma, a jest baza.
:help:
 

malarz
Wysłany: 2009-10-03, 08:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 206
Skąd: Bieszczady
Pamiêtam ze by³ kiedyœ na forum ca³y temat jak sobie radziÌ w takich sytuacjach ale nie wiem jak go znaleŸÌ. Spróbuj poszukaÌ. W skrócie powiem ci ze s¹ sposoby na przywrócenie bazy "do ¿ycia". U¿ywa siê ponoÌ rozpuszczalników do cieniowania ale co i jak to ja ci nie powiem bo nie bawie sie w to.
 

pajk 
Wysłany: 2009-10-03, 09:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
No wÂłaÂśnie przeszukiwaÂłem forum i nic konkretnego nie znalazÂłem w tym temacie.
W sumie to bazê przed aerografem móg³bym prysn¹Ì klarem, a nastêpnie go zmatowaÌ i zrobiÌ na to aerograf i znowu klar. Z tym, ¿e znowu rodzi siê pytanie czy nie bêdzie spadaÌ klar z czêœci aerografu który zosta³ pryœniêty na pocz¹tku i od tego momentu do momentu po³o¿enia klaru mija powiedzmy 12h. Nie jestem do koùca przekonany, ¿e bêdzie ok. (ale z tym chyba to muszê uderzyÌ do dzia³u airbrush).
 

mebArth 
Wysłany: 2009-10-04, 12:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Skoro zmatujesz powierzchnie przed aero i pomalujesz co tam chcesz, aero wyschnie i dasz klar to nie ma opcji zeby cokolwiek z³azi³o. Moze byÌ problem przy na³ozeniu klaru drugiego ¿e mo¿e siê zgryŸÌ z poprzednim jescze œwiezym. Proponowa³bym albo szybkie malowanie aero do 24h na bazie w³asciwej albo odczekanie kulku dni a¿ klar na w³asciwej bazie siê utwardzi tak, ¿eby nowy klar go nie z¿ar³.
_________________
Bart
 
 

dooku 
Wysłany: 2009-10-04, 20:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: ÂŁĂłdÂź
jak masz robic aero to sa wlasnie jak kolega pisal tylko 2 drogi:albo sie spieszysz i lakierujesz baze na gotowo a pozniej aerograf robisz choc jak robilismy golfa to ja lakierowalem o 16 maske a kolega o 5 rano skonczyl na niej aero walÂłem clar i na 6 do roboty ^^
albo robisz element n gotowo i clar i odczekaja chociarz dzien zeby wyschlo matujesz i wtedy walisz aero i znow bezbarwny.
btw. 2 sposob lepszy bo efek aero jest duzo glebszy :D
 

stek
Wysłany: 2009-10-04, 20:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 235
Skąd: ok krakĂłw
dooku napisał/a:
jak masz robic aero to sa wlasnie jak kolega pisal tylko 2 drogi:albo sie spieszysz i lakierujesz baze na gotowo a pozniej aerograf robisz choc jak robilismy golfa to ja lakierowalem o 16 maske a kolega o 5 rano skonczyl na niej aero walÂłem clar i na 6 do roboty ^^
albo robisz element n gotowo i clar i odczekaja chociarz dzien zeby wyschlo matujesz i wtedy walisz aero i znow bezbarwny.
btw. 2 sposob lepszy bo efek aero jest duzo glebszy :D
MoÂże masz racjĂŞ, ale ja bym wybraÂł pierwszÂą opcje mniej roboty, kÂłade bazĂŞ w kolorze nadwozia, przecieram ÂściereczkÂą, malujĂŞ aerogr. ( ok. 2 godz) przecieram i lakier bezbarwny. i nic sie nie Âłuszczy.pozdr.
 

LoboLoco 
Wysłany: 2009-10-05, 10:23   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaÌ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak coœ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiÌ lub usun¹Ì z klaru ni¿ z bazy.
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

stek
Wysłany: 2009-10-05, 19:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 235
Skąd: ok krakĂłw
LoboLoco napisał/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaÌ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak coœ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiÌ lub usun¹Ì z klaru ni¿ z bazy.

witam, 2 god¿, to tak przytoczy³em, ale faktycznie masz racjê. nie wzi¹³em pod uwage spieprzenia czegoœ. tu poprawisz a tam nie, pozdr.
 

przemo1972 
Wysłany: 2009-10-05, 20:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
LoboLoco napisał/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaÌ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak coœ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiÌ lub usun¹Ì z klaru ni¿ z bazy.

:spoko: Dokladnie.Bylo na ten temat duzo na forum, ale prosciej jest zalozyc nowy temat :D
 

LoboLoco 
Wysłany: 2009-10-06, 13:02   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
"Spokojny wzrok jego i sÂłowo dobre niczym latarnia w sztormĂłw cyklonie, poprowadzi spragnionch spokoju duszy zaklĂŞtego w wiedzy ogĂłlniedostĂŞpnej..." - LoboLoco ^^
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

Azvez
Wysłany: 2009-12-27, 21:39   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dokladnie kolega na gĂłrze siĂŞ wypowiedziaÂł perfekcyjnie. dopiero zaczynam zabawe z Airbrush, duzo mi dalo co tu przeczytalem, a znalazÂłem to przypadkowo :cool: xd . Pozdrawiam
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-06-07, 13:20   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
LoboLoco napisał/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalowaÌ, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczy³... Lepiej na baze daj klar i poczekaj a¿ wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, ¿e jak coœ spiepszysz to ³atwiej ci bêdzie to poprawiÌ lub usun¹Ì z klaru ni¿ z bazy.


Wtedy matowimy tÂą warstwĂŞ klaru?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Siekiera
Wysłany: 2016-06-08, 13:06   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
Stary temat wiĂŞc nie licz na odpowiedÂź @LoboLoco ;)
Ze swej strony mogê dodaÌ ¿e przynajmniej przetarcie w³óknin¹ miejsca gdzie bêdziesz nak³ada³ now¹ bazê bêdzie mile widziane ;)
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-06-08, 14:06   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Siekiera napisał/a:
Stary temat wiĂŞc nie licz na odpowiedÂź @LoboLoco ;)
Ze swej strony mogê dodaÌ ¿e przynajmniej przetarcie w³óknin¹ miejsca gdzie bêdziesz nak³ada³ now¹ bazê bêdzie mile widziane ;)


Tak tak nie spodziewaÂłem siĂŞ odzewu od konkretnej osoby. DziĂŞki za odpowiedÂź czyli tak:
Jesli mam pomalowany element baz¹ a chce mieÌ wiêcej czasu na aerograf to maluje normalnie lakierem bezbarwnym standardowo- nastêpnie po wyschniêciu - przecieram go w³óknin¹, kiedy namaluje motyw aerografem- po wyschniêciu mogê na³o¿yÌ jeszcze jedn¹ warstwê lakieru bezbarwnego tzn. klaru. Ile mia³o by byÌ tych warstw?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Siekiera
Wysłany: 2016-06-08, 14:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
No moÂżna tak i z kilka razy ale robi ci siĂŞ wtedy coraz grubsza warstwa a to ma swoje wady. Czym grubiej na elemencie tym Âłatwiej o jakiÂś odprysk. Jak bĂŞdziesz cienkie warstwy klaru nakÂładaÂł to ze 3-4 razy nie powinno byĂŚ problemem.
A jeszcze co do matowania klaru. W³óknina mo¿e byÌ je¿eli poprzednia warstwa by³a wylana na lustro bo jak ju¿ zrobi³eœ morkê to lepiej zeszlifowaÌ papierem bo kolejna warstwa klaru uwypukli to co by³o pod spodem i efekt mo¿e byÌ s³aby.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group