Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Ben
Wys³any: 2016-11-07, 12:37   Lakiery typu VHS UHS do gara¿u
0
UP DOWN

Posty: 11
Czy takie lakiery nadaj± siê do gara¿u? Obecnie lakierowa³em lakierami typu MS a teraz chce polakierowaæ swój samochód i szukam dobrego lakieru, który nie bêdzie tak miêkki jak ms, ¿eby dobrze siê rozlewa³ i mia³ po³ysk i g³êbiê. A poza tym nie mam jeszcze wentylacji w swoim gara¿u i jak wiadomo przy lakierowaniu MSami na 3 czy nawet dwie warstwy jest spora zadyma w gara¿u a przy VHS czy UHS to tylko 1,5 warstwy. Temperaturê jak± mogê mieæ w gara¿u to do 30 stopni, z tym, ¿e po lakierowaniu, poniewa¿ mój piec typu 'koza' stoi w tym pomieszczeniu i w zwi±zku z tym nie chce w nim paliæ podczas lakierowania ;) Czy takie lakiery VHS UHS bêd± dobre je¶li je wygrzeje po lakierowaniu?
 

Czere¶niak
Wys³any: 2016-11-07, 16:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 200
Ben napisa³/a:
mój piec typu 'koza' stoi w tym pomieszczeniu

Widac ¿e lubisz Pan takie "mocne uderzenie" :spoko:
 

Ben
Wys³any: 2016-11-07, 16:43   
0
UP DOWN

Posty: 11
W³a¶nie dlatego grzeje nim gdy przygotowuje elementy lub gdy sie 'przewietrzy' ju¿ w garazu :)
 

lukas
Wys³any: 2016-11-07, 18:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
Lakiery VHS / UHS to nie s± ¿adne kosmiczne produkty ale przez wzgl±d na unijne dyrektywy zrobione s± na ¿ywicach które maj± du¿o c¿ê¶ci sta³ych i trzeba z nimi odpowiednio postêpowaæ. Odwdziêczaj± siê w zamian ³adnym wygl±dem raczej nie osi±galnym dla lakierów MS. Oczywi¶cie nadaj± siê te¿ do "gara¿u" jak wszystkie MS i HS pod warunkiem przestrzegania tego co jest zapisane w kartach technicznych i kilku praktycznych zasad.
W skrócie:
1. Najczê¶ciej stosuje siê je na 1,5 warstwy. Ka¿da nastêpna warstwa tylko pogarsza wygl±d i parametry koñcowe.
2. Najczê¶ciej stosuje siê je bez rozcieñczalnika. Zamiast tego dobrze jest taki lakier trochê podgrzaæ aby mia³ temp. ok. 25 stC
3. Wa¿ne s± odpowiednie ¶rednice dysz pistoletów i ich atomizacja.
4. Te lakiery rozlewaj± siê po czasie czyli trzeba byæ przygotowanym psychicznie na brzydki wygl±d zaraz za pistoletem i ³adny po koñcowym rozlaniu (kilka minut). Najlepiej zrobiæ natrysk próbny je¿eli mamy nowy lakier aby go trochê wyczuæ.
5. 1,5 warstwy takiego lakieru odpowiada grubo¶ci ok. 2,5 warstw MS i 2 warstw HS wiêc my¶lenie ¿e jest go za cienko do polerowania jest b³êdem.
6. Bardzo wa¿na sprawa to suszenie i ¼le zastosowane najczê¶ciej jest przyczyn± zniechêcania siê do tych lakierów. Czêsto s³yszy siê ¿e taki lakier jest miêkki po kilku dniach. Niestety nie wszystkie firmy maj± ju¿ odpowiedni± technologiê i jest du¿o VHS-ów pierwszej generacji które niestety osi±gaj± bardzo nisk± twardo¶æ koñcow±. Jedyn± zalet± jest ich niska cena.

Niektóre VHS-y w ogóle nie nadaj± siê do lakierowania bez wygrzewania!!! Jest jednak grupa takich lakierów VHS które daj± radê bez wygrzewania. Paradoksalnie, wygrzewanie na "pó³ gwizdka" mo¿e tylko pogorszyæ parametry koñcowe VHS-a.
W zwi±zku z tym albo decydujemy siê i szukamy takiego VHS-a którego nie ma konieczno¶ci wygrzewania albo wygrzewamy pe³ny cykl podany w karcie technicznej z zachowaniem temperatury panela a nie powietrza w kabinie!!!

Na rynku jest coraz wiêcej nowoczesnych lakierów VHS które maj± szybkie czasy schniêcia i je¿eli tylko zaakceptujemy cenê to jest to najlepsze rozwi±zanie dla osób które nie maj± mo¿liwo¶ci utrzymania odpowiednio wysokiej temperatury po lakierowaniu. Te lakiery s± projektowane oczywi¶cie pod k±tem stosowania g³ównie w serwisach o wysokich przerobach celem optymalizacji kosztów ogrzewania i czasu pracy lakierników ale tak jak pisa³em to te¿ najlepszy wybór VHS go gara¿u ;)
 

misias
Wys³any: 2016-11-08, 15:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 245
lukas, £adnie opisa³e¶ temat,szacu.

Odradzam lakier Novol 520 VHS do gara¿u i przy tych temperaturach,to jest pora¿ka jaka¶,dwa auta spieprzone jeden dla klienta a drugi na handel w obydwu przypadkach przyciemni³o kolor a¿ wstyd mi by³o wydaæ auta,na dotek lubi sobie pop³yn±æ,nie mia³ przyczepno¶ci po 24h przy rozmaskowaniu potrafi³o ¶ci±gn±æ miejscami z blachy pow³okê,by³ jeszcze miêki po 3 dniach.

Nie lubiê krytykowaæ polskich firm a tym bardziej ¿e u¿ywam ich produktów odt³uszczacze,podk³ady i jestem zadowolony tym bardziej ¿e, dostêp do ich produktów jest bez problemowy.

Je¿eli chodzi o lakiery bezbarwne poleciæ ci mogê z czym sumieniem markê Robello to jest mój faworyt,spróbowa³em raz i innego nie chcê,lakiery te ¶± typu HS na 2 warstwy,premium HS 250,star clear 3210,s± te¿ UHS z serii Kronox na 1,5 warstwy.
 

Ben
Wys³any: 2016-11-08, 20:15   
0
UP DOWN

Posty: 11
Czyli jednak bezpieczniej bêdzie je¶li do gara¿u zakupiê jakiego¶ MSa? :) Do tej pory lakierowa³em Profixem CP 300 z racji tego, ¿e by³ dostêpny w mieszalni, a chcia³em spróbowaæ Profixa CP 1500 MS lub w³a¶nie CP 2014 UHS. Mia³ kto¶ styczno¶æ z tymi lakierami? Je¶li nie nadadz± siê to spróbujê Roberlo gdy¿ zale¿y mi na jak najlepszym efekcie w warunkach gara¿owych :)
 

Giezet 
Wys³any: 2016-11-09, 19:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Sk±d: Krosno
Miêdzy lakierami MS a VHS s± jeszcze lakiery HS, które zawieraj± wysok± zawarto¶æ cz±stek sta³ych.
Wg mnie do warunków gara¿owych najlepsze bo nie p³yn± jak MSy, maj± nieco wiêksz± g³êbiê i nawet po ewentualnym polerowaniu nie siadaj± tak bardzo jak w³a¶nie MSy z uwagi na wiêksze ilo¶ci ¿ywic.
Tylko nie przesadzaj z rozpuchem, bo to on jest w du¿ej mierze przyczyn± "siadania" i przygasania po³ysku.
Te¿ aktualnie mam klar Roberlo, akurat wersjê 150 HS, 250 HS jest nieco twardsza, ale nieco d³u¿ej schnie.
Lakier dobrze siê rozlewa, stabilny i przewidywalny w aplikacji, ³adna g³êbia, wg mnie warto spróbowaæ.
Aha i polecam ori rozpuch do klaru.
 

Ben
Wys³any: 2016-11-09, 20:16   
0
UP DOWN

Posty: 11
Dziêkujê Panowie za rady, zamówi³em w³a¶nie Roberlo 250 HS i zobaczymy jak siê bêdzie sprawowa³. Po lakierowaniu postaram siê zrobiæ zdjêcia. Dziêki za pomoc :spoko:
 

misias
Wys³any: 2016-11-09, 21:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 245
Ch³opaki nie dolewajcie rozpucha do HS bo psuje efekt.

Ben,Dobrze wybra³e¶,powiniene¶ byæ zadowolony.Czekamy na foty ;) .
 

GMC
Wys³any: 2016-11-10, 09:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 382
misias napisa³/a:
Ch³opaki nie dolewajcie rozpucha do HS bo psuje efekt.


Nie wszystkie HSy da siê rozlaæ bez rozpucha, nawet po podgrzaniu. Jak ju¿ trzeba dolewaæ to wy³±cznie orgina³ bo lakier o niebo lepiej wygl±da. Czasem nawet inne markowe rozcieñczalniki potrafi± zepsuæ efekt a nie wspomnê ju¿ o takich etykietowanych przez hurtowników po 16 z³ :> :tak:
 

Giezet 
Wys³any: 2016-11-10, 13:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Sk±d: Krosno
@Misias a próbowa³e¶ wylaæ chocia¿by Roberlo 150 HS bez rozpucha?
On jest jak miód, ja nawet nie próbowa³em.
W tej cenie nie spotka³em gêstszego lakieru.

Dok³adnie @GMC nic nie zaoszczêdzi na tanim rozpuszczalniku.
 

GMC
Wys³any: 2016-11-10, 19:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 382
Giezet napisa³/a:
Dok³adnie @GMC nic nie zaoszczêdzi na tanim rozpuszczalniku.


Ale co zrobiæ jak niektórzy lubi± sobie komplikowaæ ¿ycie ;)
Na element idzie np. 200 ml klaru czyli dodaje siê 10% rozpucha = 20ml x 27 z³ za litr = 0,54 z³ ^^ a jak sie kupi taki rozpuch za 16 z³ to 0,32 z³ czyli

oszczêdno¶æ na elemencie 0,22 z³ :x:
 

misias
Wys³any: 2016-11-10, 23:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 245
Dobra panowie niech wam bêdzie.
Giezet, Nie dolewa³em bo go nie u¿ywa³em bo wola³em do p³aciæ parê z³.chyba 5 do 250HS i pomin±æ ten problem,to samo siê tyczy star c³ear 3210,upol 2081(do 10% rozpuszczalnika)by³o bardzo dobrze nie dolewa³em ani kropli.

Napisa³em tak bo wiem i wy tez wiecie,¿e wszystkie prawdziwe HS nie wymagaj± rozpuszczalnika.

To ¿e nie u¿ywam rozpucha, to nie z oszczêdno¶ci,je¿eli ju¿ dolewam to dedykowany lub porz±dnej firmy,ale do tych lakierów nie ma takiej potrzeby po co sobie utrudniaæ robotê.


Mój znajomy mi to doradzi³ 25 lat w zawodzie,du¿e do¶wiadczenie, nie dolewa nawet do HS je¿eli jest to wymagane.
 

Giezet 
Wys³any: 2016-11-11, 00:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Sk±d: Krosno
misias napisa³/a:
Dobra panowie niech wam bêdzie


Kolego nie têdy droga.
Ka¿dy robi tak,¿eby by³o jak najlepiej i ¿eby jak najmniej siê orobiæ.
Nikt Ci niczego nie narzuca.
Akurat mam porównanie z tanim rozpuszczalnikiem do Roberlo 150 HS bo kiedy¶ mi zwyczajnie brak³o i widaæ go³ym okiem jak wygl±da pow³oka po domieszce czego¶ takiego, zwyczajnie po jakim¶ czasie nieco siada,i przygasa, i mo¿na spieprzyæ sobie efekt koñcowy.

A to ¿e dobryh HSów siê nie rozcieñcza to pierwszy raz s³yszê tak± teoriê.

Ja u¿ywam rozpuszczalnika w zale¿no¶ci od struktury lakieru, który chcê osi±gn±æ.

Jak masz ca³e auto po polerce co czêsto siê zdarza w przypadku 10cio i wiêcej letnich egzemplarzach, to na dwóch, trzech elementach nie zostawisz barana ani morki jak na nowym aucie, tylko starasz siê wylaæ jak najlepiej ¿eby mieæ jak najmniej pracy przy scinaniu i dopasowaniu struktury.
I analogicznie przy nowszych autach z wyra¼niejsza mork±.

Daj znaæ jak Ci siê bêdzie pracowaæ 250HS bez rozcieñczania.
 

misias
Wys³any: 2016-11-11, 10:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 245
Giezet, Jasna sprawa.
 

Ben
Wys³any: 2017-02-21, 10:36   
0
UP DOWN

Posty: 11
No i po lakierowaniu. Lakier Roberlo 250 HS bez rozcieñczalnika, temperatura oko³o 20 stopni, pistolet DeVilbiss FLG-5 dysza 1.4, ci¶nienie do klaru 2,2 atm. :)

[IMG=http://s1.fotowrzut....M/4_medium.jpg]
Klar dobrze siê poleruje, nie przygasa po polerce i jest dosyæ twardy w porównaniu do tych którymi wcze¶niej lakierowa³em :)

Przy lakierowaniu rozlewa siê po chwili, ale nie ma te¿ tendencji do zacieków.
 

mateusz150000
Wys³any: 2017-02-25, 15:21   
0
UP DOWN

Posty: 31
Podepnê sie do tematu te lakiery Roberlo 250 HS and Roberlo 150 HS one sa na 1.5 warstwy?
 

Ben
Wys³any: 2017-02-27, 20:56   
0
UP DOWN

Posty: 11
250 k³ad³em na 2 warstwy bez rozcienczalnika, chocia¿ na p³askiej poziomej powierzchni minimalnie zagazowa³, ale mo¿e te¿ przez to, ¿e za szybko podnios³em temperaturê w gara¿u po lakierowaniu. Po polerce ¶ladu nie ma.
 

mateusz150000
Wys³any: 2017-03-01, 13:59   
0
UP DOWN

Posty: 31
A co je¶li siê pomaluje na 1.5 warstwy? :)
 

misias
Wys³any: 2017-03-01, 18:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 245
mateusz150000, Akurat tym lakierem jedziesz na 2 warstwy jest po prostu lepiej,³adnie wychodzi na 2 warstwy a do polerki jest lepiej bo jest z czego zebraæ.
 

mateusz150000
Wys³any: 2017-03-01, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 31
Ok czyli siê wylewa 2 pe³ne warstwy ?a z jakim czasem na odparowanie w 20 stopniach?
 

KK 
Wys³any: 2017-03-02, 00:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Jak by³a wada lakiernicza, nastêpnie polerka to zawsze ¶lad jest. Tylko nie widzi jej wiêkszo¶æ normalnych ludzi. Ogarniêci widz±.
_________________

 
 

hematol 
Wys³any: 2017-03-02, 00:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Ben napisa³/a:
minimalnie zagazowa³,

Robi³em tym 250 i latem strasznie mi zgazowa³,zrobi³em próbe na innym lakierze wtedy Novol 590 i gazowania nie by³o,kupuj±c lakier roberlo na opakowaniu nie by³o daty wa¿no¶ci produktu,ja zwracam na to uwagê,dla mnie lakier nie zrobi³ wra¿enia,lakierowanie w warunkach gara¿owych wiêc do konca nie mogê wydac werdyktu ale w porównaniu np z Novolem czy Dyna to dla mnie Roberlo jest na nie.
 

kzychu
Wys³any: 2017-03-02, 13:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Mo¿e mia³e¶ z szybkim utwardzaczem i za ciep³o by³o? Mi nie gazowa³ robi³em z szybkim ,ale w temperaturach poni¿ej 20.
 

rogal-master1
Wys³any: 2017-03-02, 15:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 848
Mi 250 tez gazowal.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group