Autor |
Wiadomość |
 |
Ben
|
Wysłany: 2016-11-07, 12:37 Lakiery typu VHS UHS do garaÂżu
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
Czy takie lakiery nadaj¹ siê do gara¿u? Obecnie lakierowa³em lakierami typu MS a teraz chce polakierowaÌ swój samochód i szukam dobrego lakieru, który nie bêdzie tak miêkki jak ms, ¿eby dobrze siê rozlewa³ i mia³ po³ysk i g³êbiê. A poza tym nie mam jeszcze wentylacji w swoim gara¿u i jak wiadomo przy lakierowaniu MSami na 3 czy nawet dwie warstwy jest spora zadyma w gara¿u a przy VHS czy UHS to tylko 1,5 warstwy. Temperaturê jak¹ mogê mieÌ w gara¿u to do 30 stopni, z tym, ¿e po lakierowaniu, poniewa¿ mój piec typu 'koza' stoi w tym pomieszczeniu i w zwi¹zku z tym nie chce w nim paliÌ podczas lakierowania Czy takie lakiery VHS UHS bêd¹ dobre jeœli je wygrzeje po lakierowaniu? |
|
|
|
 |
CzereÂśniak
|
Wysłany: 2016-11-07, 16:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 200
|
Ben napisał/a: | mĂłj piec typu 'koza' stoi w tym pomieszczeniu |
Widac Âże lubisz Pan takie "mocne uderzenie" |
|
|
|
 |
Ben
|
Wysłany: 2016-11-07, 16:43
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
WÂłaÂśnie dlatego grzeje nim gdy przygotowuje elementy lub gdy sie 'przewietrzy' juÂż w garazu |
|
|
|
 |
lukas
|
Wysłany: 2016-11-07, 18:07
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 339
|
Lakiery VHS / UHS to nie s¹ ¿adne kosmiczne produkty ale przez wzgl¹d na unijne dyrektywy zrobione s¹ na ¿ywicach które maj¹ du¿o c¿êœci sta³ych i trzeba z nimi odpowiednio postêpowaÌ. Odwdziêczaj¹ siê w zamian ³adnym wygl¹dem raczej nie osi¹galnym dla lakierów MS. Oczywiœcie nadaj¹ siê te¿ do "gara¿u" jak wszystkie MS i HS pod warunkiem przestrzegania tego co jest zapisane w kartach technicznych i kilku praktycznych zasad.
W skrĂłcie:
1. NajczĂŞÂściej stosuje siĂŞ je na 1,5 warstwy. KaÂżda nastĂŞpna warstwa tylko pogarsza wyglÂąd i parametry koĂącowe.
2. NajczĂŞÂściej stosuje siĂŞ je bez rozcieĂączalnika. Zamiast tego dobrze jest taki lakier trochĂŞ podgrzaĂŚ aby miaÂł temp. ok. 25 stC
3. WaÂżne sÂą odpowiednie Âśrednice dysz pistoletĂłw i ich atomizacja.
4. Te lakiery rozlewajÂą siĂŞ po czasie czyli trzeba byĂŚ przygotowanym psychicznie na brzydki wyglÂąd zaraz za pistoletem i Âładny po koĂącowym rozlaniu (kilka minut). Najlepiej zrobiĂŚ natrysk prĂłbny jeÂżeli mamy nowy lakier aby go trochĂŞ wyczuĂŚ.
5. 1,5 warstwy takiego lakieru odpowiada gruboœci ok. 2,5 warstw MS i 2 warstw HS wiêc myœlenie ¿e jest go za cienko do polerowania jest b³êdem.
6. Bardzo wa¿na sprawa to suszenie i Ÿle zastosowane najczêœciej jest przyczyn¹ zniechêcania siê do tych lakierów. Czêsto s³yszy siê ¿e taki lakier jest miêkki po kilku dniach. Niestety nie wszystkie firmy maj¹ ju¿ odpowiedni¹ technologiê i jest du¿o VHS-ów pierwszej generacji które niestety osi¹gaj¹ bardzo nisk¹ twardoœÌ koùcow¹. Jedyn¹ zalet¹ jest ich niska cena.
Niektóre VHS-y w ogóle nie nadaj¹ siê do lakierowania bez wygrzewania!!! Jest jednak grupa takich lakierów VHS które daj¹ radê bez wygrzewania. Paradoksalnie, wygrzewanie na "pó³ gwizdka" mo¿e tylko pogorszyÌ parametry koùcowe VHS-a.
W zwiÂązku z tym albo decydujemy siĂŞ i szukamy takiego VHS-a ktĂłrego nie ma koniecznoÂści wygrzewania albo wygrzewamy peÂłny cykl podany w karcie technicznej z zachowaniem temperatury panela a nie powietrza w kabinie!!!
Na rynku jest coraz wiêcej nowoczesnych lakierów VHS które maj¹ szybkie czasy schniêcia i je¿eli tylko zaakceptujemy cenê to jest to najlepsze rozwi¹zanie dla osób które nie maj¹ mo¿liwoœci utrzymania odpowiednio wysokiej temperatury po lakierowaniu. Te lakiery s¹ projektowane oczywiœcie pod k¹tem stosowania g³ównie w serwisach o wysokich przerobach celem optymalizacji kosztów ogrzewania i czasu pracy lakierników ale tak jak pisa³em to te¿ najlepszy wybór VHS go gara¿u |
|
|
|
 |
misias
|
Wysłany: 2016-11-08, 15:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 245
|
lukas, ÂŁadnie opisaÂłeÂś temat,szacu.
Odradzam lakier Novol 520 VHS do gara¿u i przy tych temperaturach,to jest pora¿ka jakaœ,dwa auta spieprzone jeden dla klienta a drugi na handel w obydwu przypadkach przyciemni³o kolor a¿ wstyd mi by³o wydaÌ auta,na dotek lubi sobie pop³yn¹Ì,nie mia³ przyczepnoœci po 24h przy rozmaskowaniu potrafi³o œci¹gn¹Ì miejscami z blachy pow³okê,by³ jeszcze miêki po 3 dniach.
Nie lubiĂŞ krytykowaĂŚ polskich firm a tym bardziej Âże uÂżywam ich produktĂłw odtÂłuszczacze,podkÂłady i jestem zadowolony tym bardziej Âże, dostĂŞp do ich produktĂłw jest bez problemowy.
Je¿eli chodzi o lakiery bezbarwne poleciÌ ci mogê z czym sumieniem markê Robello to jest mój faworyt,spróbowa³em raz i innego nie chcê,lakiery te œ¹ typu HS na 2 warstwy,premium HS 250,star clear 3210,s¹ te¿ UHS z serii Kronox na 1,5 warstwy. |
|
|
|
 |
Ben
|
Wysłany: 2016-11-08, 20:15
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
Czyli jednak bezpieczniej bêdzie jeœli do gara¿u zakupiê jakiegoœ MSa? Do tej pory lakierowa³em Profixem CP 300 z racji tego, ¿e by³ dostêpny w mieszalni, a chcia³em spróbowaÌ Profixa CP 1500 MS lub w³aœnie CP 2014 UHS. Mia³ ktoœ stycznoœÌ z tymi lakierami? Jeœli nie nadadz¹ siê to spróbujê Roberlo gdy¿ zale¿y mi na jak najlepszym efekcie w warunkach gara¿owych |
|
|
|
 |
Giezet
|
Wysłany: 2016-11-09, 19:49
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 123 Skąd: Krosno
|
Miêdzy lakierami MS a VHS s¹ jeszcze lakiery HS, które zawieraj¹ wysok¹ zawartoœÌ cz¹stek sta³ych.
Wg mnie do warunków gara¿owych najlepsze bo nie p³yn¹ jak MSy, maj¹ nieco wiêksz¹ g³êbiê i nawet po ewentualnym polerowaniu nie siadaj¹ tak bardzo jak w³aœnie MSy z uwagi na wiêksze iloœci ¿ywic.
Tylko nie przesadzaj z rozpuchem, bo to on jest w duÂżej mierze przyczynÂą "siadania" i przygasania poÂłysku.
TeÂż aktualnie mam klar Roberlo, akurat wersjĂŞ 150 HS, 250 HS jest nieco twardsza, ale nieco dÂłuÂżej schnie.
Lakier dobrze siê rozlewa, stabilny i przewidywalny w aplikacji, ³adna g³êbia, wg mnie warto spróbowaÌ.
Aha i polecam ori rozpuch do klaru. |
|
|
|
 |
Ben
|
Wysłany: 2016-11-09, 20:16
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
DziĂŞkujĂŞ Panowie za rady, zamĂłwiÂłem wÂłaÂśnie Roberlo 250 HS i zobaczymy jak siĂŞ bĂŞdzie sprawowaÂł. Po lakierowaniu postaram siĂŞ zrobiĂŚ zdjĂŞcia. DziĂŞki za pomoc |
|
|
|
 |
misias
|
Wysłany: 2016-11-09, 21:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 245
|
ChÂłopaki nie dolewajcie rozpucha do HS bo psuje efekt.
Ben,Dobrze wybraÂłeÂś,powinieneÂś byĂŚ zadowolony.Czekamy na foty . |
|
|
|
 |
GMC
|
Wysłany: 2016-11-10, 09:49
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 382
|
misias napisał/a: | ChÂłopaki nie dolewajcie rozpucha do HS bo psuje efekt. |
Nie wszystkie HSy da siê rozlaÌ bez rozpucha, nawet po podgrzaniu. Jak ju¿ trzeba dolewaÌ to wy³¹cznie orgina³ bo lakier o niebo lepiej wygl¹da. Czasem nawet inne markowe rozcieùczalniki potrafi¹ zepsuÌ efekt a nie wspomnê ju¿ o takich etykietowanych przez hurtowników po 16 z³ |
|
|
|
 |
Giezet
|
Wysłany: 2016-11-10, 13:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 123 Skąd: Krosno
|
@Misias a prĂłbowaÂłeÂś wylaĂŚ chociaÂżby Roberlo 150 HS bez rozpucha?
On jest jak miĂłd, ja nawet nie prĂłbowaÂłem.
W tej cenie nie spotkaÂłem gĂŞstszego lakieru.
DokÂładnie @GMC nic nie zaoszczĂŞdzi na tanim rozpuszczalniku. |
|
|
|
 |
GMC
|
Wysłany: 2016-11-10, 19:36
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 382
|
|
|
|
 |
misias
|
Wysłany: 2016-11-10, 23:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 245
|
Dobra panowie niech wam bĂŞdzie.
Giezet, Nie dolewa³em bo go nie u¿ywa³em bo wola³em do p³aciÌ parê z³.chyba 5 do 250HS i pomin¹Ì ten problem,to samo siê tyczy star c³ear 3210,upol 2081(do 10% rozpuszczalnika)by³o bardzo dobrze nie dolewa³em ani kropli.
NapisaÂłem tak bo wiem i wy tez wiecie,Âże wszystkie prawdziwe HS nie wymagajÂą rozpuszczalnika.
To Âże nie uÂżywam rozpucha, to nie z oszczĂŞdnoÂści,jeÂżeli juÂż dolewam to dedykowany lub porzÂądnej firmy,ale do tych lakierĂłw nie ma takiej potrzeby po co sobie utrudniaĂŚ robotĂŞ.
MĂłj znajomy mi to doradziÂł 25 lat w zawodzie,duÂże doÂświadczenie, nie dolewa nawet do HS jeÂżeli jest to wymagane. |
|
|
|
 |
Giezet
|
Wysłany: 2016-11-11, 00:50
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 123 Skąd: Krosno
|
misias napisał/a: | Dobra panowie niech wam bĂŞdzie |
Kolego nie tĂŞdy droga.
KaÂżdy robi tak,Âżeby byÂło jak najlepiej i Âżeby jak najmniej siĂŞ orobiĂŚ.
Nikt Ci niczego nie narzuca.
Akurat mam porĂłwnanie z tanim rozpuszczalnikiem do Roberlo 150 HS bo kiedyÂś mi zwyczajnie brakÂło i widaĂŚ goÂłym okiem jak wyglÂąda powÂłoka po domieszce czegoÂś takiego, zwyczajnie po jakimÂś czasie nieco siada,i przygasa, i moÂżna spieprzyĂŚ sobie efekt koĂącowy.
A to Âże dobryh HSĂłw siĂŞ nie rozcieĂącza to pierwszy raz sÂłyszĂŞ takÂą teoriĂŞ.
Ja u¿ywam rozpuszczalnika w zale¿noœci od struktury lakieru, który chcê osi¹gn¹Ì.
Jak masz caÂłe auto po polerce co czĂŞsto siĂŞ zdarza w przypadku 10cio i wiĂŞcej letnich egzemplarzach, to na dwĂłch, trzech elementach nie zostawisz barana ani morki jak na nowym aucie, tylko starasz siĂŞ wylaĂŚ jak najlepiej Âżeby mieĂŚ jak najmniej pracy przy scinaniu i dopasowaniu struktury.
I analogicznie przy nowszych autach z wyraÂźniejsza morkÂą.
Daj znaĂŚ jak Ci siĂŞ bĂŞdzie pracowaĂŚ 250HS bez rozcieĂączania. |
|
|
|
 |
misias
|
Wysłany: 2016-11-11, 10:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 245
|
|
|
|
 |
Ben
|
Wysłany: 2017-02-21, 10:36
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
No i po lakierowaniu. Lakier Roberlo 250 HS bez rozcieĂączalnika, temperatura okoÂło 20 stopni, pistolet DeVilbiss FLG-5 dysza 1.4, ciÂśnienie do klaru 2,2 atm.
[IMG=http://s1.fotowrzut....M/4_medium.jpg]
Klar dobrze siĂŞ poleruje, nie przygasa po polerce i jest dosyĂŚ twardy w porĂłwnaniu do tych ktĂłrymi wczeÂśniej lakierowaÂłem
Przy lakierowaniu rozlewa siĂŞ po chwili, ale nie ma teÂż tendencji do zaciekĂłw. |
|
|
|
 |
mateusz150000
|
Wysłany: 2017-02-25, 15:21
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
PodepnĂŞ sie do tematu te lakiery Roberlo 250 HS and Roberlo 150 HS one sa na 1.5 warstwy? |
|
|
|
 |
Ben
|
Wysłany: 2017-02-27, 20:56
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
250 kÂładÂłem na 2 warstwy bez rozcienczalnika, chociaÂż na pÂłaskiej poziomej powierzchni minimalnie zagazowaÂł, ale moÂże teÂż przez to, Âże za szybko podniosÂłem temperaturĂŞ w garaÂżu po lakierowaniu. Po polerce Âśladu nie ma. |
|
|
|
 |
mateusz150000
|
Wysłany: 2017-03-01, 13:59
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
A co jeÂśli siĂŞ pomaluje na 1.5 warstwy? |
|
|
|
 |
misias
|
Wysłany: 2017-03-01, 18:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 245
|
mateusz150000, Akurat tym lakierem jedziesz na 2 warstwy jest po prostu lepiej,Âładnie wychodzi na 2 warstwy a do polerki jest lepiej bo jest z czego zebraĂŚ. |
|
|
|
 |
mateusz150000
|
Wysłany: 2017-03-01, 19:36
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
Ok czyli siĂŞ wylewa 2 peÂłne warstwy ?a z jakim czasem na odparowanie w 20 stopniach? |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2017-03-02, 00:04
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Jak by³a wada lakiernicza, nastêpnie polerka to zawsze œlad jest. Tylko nie widzi jej wiêkszoœÌ normalnych ludzi. Ogarniêci widz¹. |
_________________
 |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2017-03-02, 00:37
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
Ben napisał/a: | minimalnie zagazowaÂł, |
RobiÂłem tym 250 i latem strasznie mi zgazowaÂł,zrobiÂłem prĂłbe na innym lakierze wtedy Novol 590 i gazowania nie byÂło,kupujÂąc lakier roberlo na opakowaniu nie byÂło daty waÂżnoÂści produktu,ja zwracam na to uwagĂŞ,dla mnie lakier nie zrobiÂł wraÂżenia,lakierowanie w warunkach garaÂżowych wiĂŞc do konca nie mogĂŞ wydac werdyktu ale w porĂłwnaniu np z Novolem czy Dyna to dla mnie Roberlo jest na nie. |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2017-03-02, 13:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
MoÂże miaÂłeÂś z szybkim utwardzaczem i za ciepÂło byÂło? Mi nie gazowaÂł robiÂłem z szybkim ,ale w temperaturach poniÂżej 20. |
|
|
|
 |
rogal-master1
|
Wysłany: 2017-03-02, 15:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 848
|
|
|
|