| Autor | Wiadomo¶æ | 
      
		|  | 
  | jonko | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-24, 14:49   Ca³y czas Gazuje :( | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 4
 
 | 
            
               | Witam mam Problem ;/ pomalowa³erm w gara¿u ca³y bok auta i 2 raz  wszystko zgazowa³o... nie pomóg³ nawet opó¼niacz do polysku...   Zak³adam ze Prawdopodobnie przyczyn± zgazowania calego boku mog± byæ opary opadaj±ce na elementy wytwo¿one z malowania tak du¿ej powierzchni. Kto co s±dzi na ten temat ? Jest taka mo¿liwo¶æ co opisa³em ?
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Homer S.   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-24, 14:58 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 19 razy
 Posty: 861
 
 | 
            
               | Trudno pomóc jak nie wiadomo co i jak zosta³o zrobione . Jakie materia³y zosta³y u¿yte  jakiej firmy oraz zastosowane  proporcje .
 Co Kolega rozumie pod pojêciem ,,zgazowa³o,, .
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | jonko | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-24, 15:16 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 4
 
 | 
            
               | Lakier APP 100% + Katalizator 50% + 10% Rozpuszczalnik APP "Zgazowa³o" czyli  na ca³ej lakierowanej powieszczhni zrobi³ sie sito,kropeczki  wielkosci ukucia ig³y.  Po zmatowaniu tych kropeczek ukazuj± sie bia³e dziurki. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-24, 16:22 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | za grubo malujesz...za duzo grubych warstw...zapewne...app ma lakiery ktorymi wystarczy na 1,5 warstwy malowac...no oprocz 3060... |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | rudy | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-24, 17:07 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 18
 
 | 
            
               | te¿ wydaje mi siê ¿e warstwy s± za grube. je¿eli lakier nie chcê siê ³adnie wylaæ i dlatego k³adziesz go tak du¿o to bardziej go rozcieñcz wtedy bêdzie lepiej sie wylewaæ przy cieñszych warstwach.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Lackdoctor   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-24, 17:13 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 40 razy
 Posty: 3753
 
 | 
            
               |  	  | rudy napisa³/a: |  	  | te¿ wydaje mi siê ¿e warstwy s± za grube. | 
 Ja nie rozcieñczam wcale ¿adnego z lakierów bezbarwnych.
 Pistolet dobry i odpowiednio grube (znaczy cienkie) warstwy.
 |  
				| _________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
 http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | jonko | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-25, 12:56 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 4
 
 | 
            
               | I Widaæ ze zgadliscie  jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowa³em i lustereczko  i nie pogazowa³o co najwa¿niejsze   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Robertlodz09   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-25, 14:14 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 61 razy
 Posty: 3387
 Sk±d: £ód¿
 
 | 
            
               | Czytaj kolego i zawsze stosuj siê do zaleceñ z kart technicznych danego produktu  Pozdrawiam!   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-25, 14:20 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | ja akurat nie zgadywalem bo porabiam troche na materialach app..tym razem odwrotny blad...na raz czy tez 1.5 warstwy maluje sie nierozcieczonym lakierem zazwyczaj a skoro ty dodales ponad 10% rozcieczalnika to zbyt cienka moze byc warstwa na aucie.no ale przyczyna ustalona co najwazniejsze... 	  | jonko napisa³/a: |  	  | I Widaæ ze zgadliscie  jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowa³em i lustereczko  i nie pogazowa³o co najwa¿niejsze | 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | PROJEKTER | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-27, 15:07 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 15 razy
 Posty: 1836
 Sk±d: MODULAR - equipment
 
 | 
            
               | Panowie i Panie ( je¿eli jakie¶ Panie te¿ s± tym zainteresowane  ) 
 GAZOWANIE  to  wada pokrycia lakierniczego polegaj±ca na rozrywaniu sieci powi±zañ spoiwa materia³u, przez wydostaj±ce siê z pow³oki  - Lotne Zwi±zki Organiczne. Dzieje siê tak, bo mieszanina lakiernicza ( lakier + utwardzacz + rozcieñczalnik, od razu po wypalikowaniu na element zaczyna "schniêcie" , czyli formowanie sieci powi±zañ. Zwracam uwagê, ¿e problem gazowania raczej nie dotyczy produktów 1K ( s± jednak trzy wyj±tki )
 
 Mo¿na przyj±æ za pewnik, ¿e gazowanie to problem produktów chemoutwardzalnych.
 
 Oczywi¶cie zbyt gruba warstwa to jeden z czynników wywo³uj±cy to zjawisko. Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieñczalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniaj± siê do "gazowania:  ale  g³ówna przyczyna jest zawsze taka sama  - LZO w pow³oce zamykane s± pod sieci± powi±zañ formowanych przez zewnêtrzn± warstwê lakieru i musza siê z niej wydostaæ formuj±c ma³e otwory wentylacyjne
   
 Jak tego unikn±æ ?  Najlepiej wyeliminowaæ LZO z lakierów
  .... wiem, wiem ... to faktycznie nie mo¿liwe  Wiêc mo¿e na razie postarajcie siê ograniczaæ ich ilo¶æ do minimum (mniej rozcieñczalnika produkty HS nie stosowaæ katalizatorów i przyspieszaczy  ) 
 Cienkie warstwy pow³oki nie gazuj± (  za ma³o LZO  jest w  cienkiej warstwie lakieru !!! ) Tak samo jak i nie gazuj± te mocno rozcieñczone lakiery. Inteligentni lakiernicy pomy¶l± jednak  ... ZARAZ, ZARAZ,  przecie¿ rozcieñczalnik to masa dodanego LZO !   TAK zgadza siê
  ... ale rzadkiego produktu nie da siê po³o¿yæ grubo w jednej warstwie wiêc zanim zamknie on sieæ powi±zañ ( py³osucho¶æ ) to 80 % LZO ju¿ wyparuje i nie ma gazowania. Zwracam tu uwagê ¿e to nie rzadszy materia³  jest lekarstwem na gazowanie,  ale technika aplikacji zmuszaj±ca lakiernika do nak³adania cienkich warstw z przerwami na odparowanie. 
 Rozcieñczanie lakieru to wada ! Matowieje siada pyli itp ... wiec rada @Lackdoktora jest  tu bardzo trafiona ... NIE DODAWAJCIE ROZCIEÑCZALNIA DO LAKIERU, a jak ju¿ to minimaln± ilo¶æ.   Pamiêtajcie ze gazowanie to wada wywo³ana przez zbyt szybkie "zamykanie siê" pow³oki na wierzchu
  Dlatego nie stosujcie katalizatorów i szybkich produktów w ciep³e i gor±ce dni. W efekcie jednego dnia (np 26 st C ) produkt nie gazuje a lakierujecie na drugi dzieñ ( 30 albo wiêcej ) i ju¿ gazuje, przy tych samych proporcjach mieszania i takiej samej technice lakierowania. 
 Jeszcze raz !  GAZOWANIE jest wynikiem zamykania LZO pod zamykaj±c± siê pow³ok± zewnêtrzn±. To nie jest wina produktu APP ( choæ go nie znam !!! ) ani ¿adnego innego. Materia³y utwardzane przez reakcje chemiczn± maj± tak± przykr± zdolno¶æ. Praktycznie wszystkie materia³y w okre¶lonych warunkach mog± zacz±æ gazowaæ.
 
 Mam nadziejê, ¿e to pomo¿e zrozumieæ wam zjawisko tzw. "gazowania", czy inaczej "igie³kowania" pow³oki.  Ka¿dy z was w swoim warsztacie, czy gara¿u poszukaæ sobie mo¿e teraz czynników  wspomagaj±cych gazowania .... jak ju¿ to niestety nast±pi .... bo przyczyna jest zawsze taka sama !
 |  
				| _________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-27, 15:29 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | nie napisalem ze to wina tego lakieru tylko ze tym lakierem nie maluje sie na 3-4 warstwy bo wtedy jest ryzyko powstania.def. patrz. wyrzej:) 	  | PROJEKTER napisa³/a: |  	  | To nie jest wina produktu APP | 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | PROJEKTER | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-29, 08:28 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 15 razy
 Posty: 1836
 Sk±d: MODULAR - equipment
 
 | 
            
               | To nie jest nigdy wina samego produktu ... choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix. Tylko w po³±czeniu suchej zmatowanej warstwy podk³adu ten lakier zaczyna³ gazowanie bez wzglêdu na próby nak³adania go cienk± warstw±. Bez w±tpienia problem zosta³ zidentyfikowany i wyeliminiowany. Przyznam ¿e nie potrafiê wyja¶niæ logicznie tego konkretnego przypadku. Z tego co wiem producent idzie w zaparte i twierdzi ¿e to indywidualny problem jednej lakierni. Z drugiej strony @baqo przeanalizowa³ problem do pozycji atomu  i z pewno¶ci± gazowanie w tym przypadku to wy³±cznie wina podk³adu. 
 W tej sytuacji na 95 % przyjmijcie ¿e to co napisa³em to fakt ( zamykanie LZO pod warstw± sieciuj±cego spoiwa lakieru ) ale w jednym na dwadzie¶cia takich przypadków mo¿e jednak nastêpowaæ inna reakcja fizykochemiczna. Nie mo¿na udawaæ, ¿e to siê nie dzieje ale jednak gazowanie z innych przyczyn ni¿ wskazane zamykanie LZO to raczej rzadkie przypadki.
 
 Nie "oczerniam" tu produktów Profixa, ani APP i te¿ nie bêdê ich "wybiela³". Bardziej chodzi mi o zwrócenie wam uwagi na mechanizm powstawania wady pow³oki zwanej gazowaniem. Je¿eli to nie jest ten jeden przypadek na 20 to raczej przyczyn szukaæ trzeba w technice aplikacji, nie dostosowanej do sk³adu przygotowanej mieszaniny lakierniczej, lub warunków panuj±cych w pomieszczeniu.
 
 Co do lakierowania na 3 - 4, czy nawet 10 warstw to je¿eli kto¶ z jaki¶ racjonalnych przyczyn uzna, ¿e to konieczne to musi sobie tak¿e zdawaæ teraz sprawê z tego, ¿e je¿eli nie da ka¿dej warstwie szans na odparowanie LZO to faktycznie obejrzy sobie na tej pow³oce wzorcowy przyk³ad gazowania. Jednak odpowiednie odstêpy czasu pomiêdzy warstwami wyeliminuj± to zjawisko bo jego przyczyna jest zawsze ( w 95 %
  ) taka sama. 
 Jedne produkty zawieraj± wiêcej LZO a inne mniej i z tego punktu widzenia mo¿na stwierdziæ ze to wina produktu. Jednak przy szerszym zg³êbieniu problemu odpowiednia aplikacja lakieru zawieraj±cego du¿o wiêcej LZO jest w pe³ni bezpieczna i nie wywo³uje automatycznie gazowania ... tylko dlatego ¿e to jaki¶ MS, albo gorzej ... LS. ( Low Solid ).
 |  
				| _________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | baqo   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-29, 14:52 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 20 razy
 Posty: 1553
 Sk±d: ko³obrzeg
 
 | 
            
               | Robercie 	  | PROJEKTER napisa³/a: |  	  | choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix. | 
  defekt ten wystapi³ na Trotonie i nie gazowanie  ,tylko tak jak na zdjêciach pokazywa³em kratery . |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Sw.Piotrek   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 00:39 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 2 razy
 Posty: 636
 Sk±d: £ód¼
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 09:41 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | Sw.Piotrek, fotka niewyrazna no ale gazowanie wyglada tak jakbys igla porobil dziurki...struktura lakieru jak swierzo po lakierowaniu a po chwili robia sie malutkie dziureczki na calym elemencie,takie male kraterki.... |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | PROJEKTER | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 15:12 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 15 razy
 Posty: 1836
 Sk±d: MODULAR - equipment
 
 | 
            
               |  	  | baqo napisa³/a: |  	  | Robercie 	  | PROJEKTER napisa³/a: |  	  | choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix. | 
  defekt ten wystapi³ na Trotonie i nie gazowanie  ,tylko tak jak na zdjêciach pokazywa³em kratery . | 
 
 Przepraszam. Przepraszam Przepraszam ... Pamiêta³em ¿e by³a to wada pokrycia zwi±zana z podk³adem i ¿e nie bardzo da³o siê to uj±æ w jakie¶ typowe ramy oceny, lub prosto wyja¶niæ. Tym bardziej mi przykro, ¿e wywo³a³em do tablicy nic nie winnego producenta firmê PROFIX.
   
 Ostatnio mam za du¿o roboty i przez to nie mam czasu wróciæ do archiwalnych postów i czerpie z zasobów pamiêci ... a tu jak widaæ bywa ró¿nie.
  Dziêki @baqo za sprostowanie i przepraszam za lekk± dezinformacjê. 
 Na szczê¶cie
  ... nie zmienia to sedana problemu "gazowania" i jego przyczyn, a oczkowaniem lakieru te¿ kiedy¶ siê zajmê szerzej bo martwi mnie czasami powszechne u¿ywanie antysilikonu gdy ta wada ju¿ siê ujawni ... ale "o tem potem"   |  
				| _________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | senior | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 16:00 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 8 razy
 Posty: 415
 
 | 
            
               | Dok³adnie. A najwiêcej takich problemów jest szczególnie latem u ludzi którzy w expresowym tempie chc± polakierowaæ i oddaæ tzw. kilka elementów. Wtedy bior± szybki utwardzacz plus jako gwó¼d¼ do trumny przyspieszacz i ... NIESPODZIANKA. 	  | PROJEKTER napisa³/a: |  	  | Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieñczalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniaj± siê do "gazowania | 
 Dlatego sam osobi¶cie nigdy nie u¿ywam przyspieszaczy i szybkich utwardzaczy. Je¶li siê da to mieszam z najwolniej wi±¿±cych komponentów - tyczy siê to równie¿ podk³adów. Tak sobie to wszystko wyt³umaczy³em i tak robiê.
 NAJWIÊKSZA WADA = PO¦PIECH
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | senior | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 16:05 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 8 razy
 Posty: 415
 
 | 
            
               | Antysilicon = silicon. 	  | PROJEKTER napisa³/a: |  	  | martwi mnie czasami powszechne u¿ywanie antysilikonu | 
 A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, wietrzyæ, myæ, wietrzyæ, a pó¼niej znów myæ i wietrzyæ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wcze¶niej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu"
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 16:24 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | niekoniecznie,ja mam antysilikon jakby co,stoi w osobnym pomieszczeniu,2 razy bylem zmuszony go uzyc i nie mialem zadnych pozniejszych problemow jesli chodzi o lakierowanie bez niego...moze jesli uzywany co 2 malowanie to wkoncu wsiaknie w sciany czy tez otwierany co chwile,ale jesli stoi calkowicie gdzie indziej i uzyty jak naprawde jest taka potrzeba to jakos to pozniej jest,sam nie uzywam no ale jesli podczas malowania okazuje sie ze cos z autem jest nie tak to dolanie go do ostatniej warstwy lakieru jest konieczne,no chyba ze poprawka na nastepny dzien... 	  | senior napisa³/a: |  	  | A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, wietrzyæ, myæ, wietrzyæ, a pó¼niej znów myæ i wietrzyæ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wcze¶niej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu" | 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Lackdoctor   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 16:35 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 40 razy
 Posty: 3753
 
 | 
            
               |  	  | senior napisa³/a: |  	  | A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, | 
 
 Przesadzasz.
   
 
  	  | PROJEKTER napisa³/a: |  	  | ale "o tem potem" | 
 
 No to ja po tym #potem# dodam co¶ od siebie.
   |  
				| _________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
 http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | senior | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 17:51 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 8 razy
 Posty: 415
 
 | 
            
               | Oczywi¶cie ¿e przesadzam i dlatego tyle razy na zmianê napisa³em o myciu i wietrzeniu   Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co mo¿e siê dziaæ po jego u¿yciu.
 A i tak najczêstszymi powodami t³uszczy jest uk³ad zasilania powietrza a antysilicon to takie ratowanie siê po.... Podstawa to czyste powietrze dostarczone do pistoletu: czyli wydajna sprê¿arka a nie trzepi±ca ledwo non stop, dobre odwadniacze i odolejacze, czyste przewody a najlepiej miedzy sprê¿ark± a blokiem profesjonalny osuszacz ziêbniczy.
 Ma³o kto wie ¿e takie co¶ w ogóle istnieje ale jest to rewelacyjne urz±dzenie które niesamowicie naprostuje to co spierniczy s³aba czy uszkodzona sprê¿arka, przewody czy dupiaste filtry.
 Najczê¶ciej wiêcej t³uszczy jest z uk³adu powietrza ni¿ z otoczenia lakierowanego auta.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 18:15 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | no w sumie poruszyles kwestie lakierowania za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad ale czasem mimo czystego powietrza nie ma mozliwosci polakierowania auta bez,nie wierzysz,naplakuj go:) a tak bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac... co moze sie dziac po sporadycznym uzyci???sam fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role 	  | senior napisa³/a: |  	  | Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co mo¿e siê dziaæ po jego u¿yciu. | 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Lackdoctor   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 18:27 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 40 razy
 Posty: 3753
 
 | 
            
               |  	  | senior napisa³/a: |  	  | a najlepiej miedzy sprê¿ark± a blokiem profesjonalny osuszacz ziêbniczy. Ma³o kto wie ¿e takie co¶ w ogóle istnieje ale jest to rewelacyjne urz±dzenie
 | 
 1000% prawda.
 
  	  | gugun napisa³/a: |  	  | ze wzgledu na powietrze i to jest blad | 
 Hehe. B³±dziæ rzecz± ludzk±.
 |  
				|  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | senior | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 18:40 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 8 razy
 Posty: 415
 
 | 
            
               |  	  | gugun napisa³/a: |  	  | za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad | 
 Napisa³em NAJCZʦCIEJ a nie ZAWSZE 	  | senior napisa³/a: |  	  | najczêstszymi powodami t³uszczy jest uk³ad zasilania powietrza | 
   A s±dzisz ¿e tego nie wiem? 	  | gugun napisa³/a: |  	  | nie wierzysz,naplakuj go | 
  Zbli¿ siê do mojego warsztatu z plakiem czy innym czernid³em - czy¶cid³em tego typu a numer buta 44,5 odci¶niêty na zadku wyt³umaczy wiêcej ni¿ potok s³ów       Zgadza siê. Mi najczê¶ciej zdarzaj± siê chyba auta z od¶wie¿onymi ró¿nego typu plakami i wynalazkami czarne strukturalne zderzaki czy listwy - no Q.....A masakra. Dlatego zanim cokolwiek zacznê jest ostra jazda z myciem - te¿ dobrymi ¶rodkami 	  | gugun napisa³/a: |  	  | bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac... | 
     Mo¿e zaoczkowaæ innym razem je¶li gdzie¶ siê syf z silikonem zawieruszy. Jak kto¶ go u¿ywa to najlepiej przed nastêpnym lakierowaniem ostro wszystko wymyæ. Wiêc najlepiej go nie u¿ywaæ. I ja wybieram t± opcjê jednak. 	  | gugun napisa³/a: |  	  | co moze sie dziac po sporadycznym uzyci | 
 No jak stoi szczelnie zamkniêty to niby a¿ tak mocno nie paruje, ale lakiernia to lakiernia a nie magazynek wiêc nie powinno go tam byæ 	  | gugun napisa³/a: |  	  | fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role | 
   
 Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek.
 Ale "wolnoæ Tomku w swoim domku" i ka¿dy robi u siebie jak i co chce.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | senior | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-30, 18:45 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 8 razy
 Posty: 415
 
 | 
            
               | O tym w³a¶nie wspomina³em Panie Doctor. Super. Ja przyznajê ¿e JESZCZE nie mam bo od ponad roku zabieram siê do jego kupna jak pies do je¿a
     I zawsze znajdujê inny wydatek - sam siê czasami zastanawiam czy przypadkiem nie specjalnie
    ¯artujê. Jeszcze w tym roku ju¿ na pewno kupiê. Dla mnie rewelacja i gratulujê posuniêcia. ¦wiêty spokój - mo¿e nie przesadzê zbytnio je¶li powiem ¿e prawdopodobnie na lata. Gratulujê - i zazdroszczê
  Ale jeszcze w tym roku w koñcu dorównam kroku   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-31, 10:23 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam... 	  | senior napisa³/a: |  	  | Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek. | 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-31, 10:24 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam... 	  | senior napisa³/a: |  	  | Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek. | 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | kropen16   | 
     
        |  Wys³any: 2011-08-31, 18:47 | 0 |  |  | 
   
      | Przemo 
 Pomóg³: 11 razy
 Posty: 324
 Sk±d: MKW
 
 | 
            
               | no plak to q.... kumpel psiknal dla testuw  w pomiweszczeniu tylko tak delikatnie i juz  odrazu na pierwszej warstewie  krtery i cuda na kiju. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | gugun   | 
     
        |  Wys³any: 2011-09-01, 09:20 | 0 |  |  | 
   
      |  
  
 Pomóg³: 52 razy
 Posty: 2819
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | nie musial w pomieszczeniu,wystarczylo by przed garazem z 10m godzine po malowaniu jak juz lakier idzie dotykac to i tak sie wezre:P takie cholerstwo...ja kiedys na gielde naplakowalem cale auto zeby bylo ladne bo juz nie bylo co polerowac,a po gieldzie postanowilem je cale odswierzyc...to dopiero sie go nakapalem w wszystkim co mozliwe   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | kropen16   | 
     
        |  Wys³any: 2011-09-01, 09:34 | 0 |  |  | 
   
      | Przemo 
 Pomóg³: 11 razy
 Posty: 324
 Sk±d: MKW
 
 | 
            
               | Plak to masakra krutko mowiac   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | ms | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 01:42 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 14
 
 | 
            
               | od¶wie¿am   
 Jakie¶ 1,5 roku temu lakierowa³em ca³o¶ciowo samochód, wszystko wysz³o ok.
 
 Od kilku dni zauwa¿y³em, ¿e zaczê³a przeciekaæ mi uszczelka szyby, okrêci³em wiêc j± aby zobaczyæ w czym tkwi problem przecieków (uszczelka leci po s³upku A, po krawêdzi dachu a¿ do koñca s³upka B) no i moim oczom ukaza³ siê zgazowany lakier w miejscu gdzie uszczelka przylega³a do polakierowanej karoserii
   Z ciekawo¶ci odkrêci³em te¿ uszczelkê po drugiej stronie, i jest to samo.
 
 Co mo¿e byæ tego przyczyn±
   
 Dodam, ¿e obejrza³em dok³adnie ca³± karoseriê, i w ¿adnym miejscu nie ma problemu z gazowaniem
   
 Na tê chwilê stawiam na wilgoæ która utrzymywa³a siê miêdzy uszczelk± a lakierem, ale czemu lakier zgazowa³
  przepu¶ci³ wilgoæ   
 Lakierowa³em bezbarwnym firmy polfill
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | GMC | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 10:37 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 382
 
 | 
            
               | To chyba nie gazowanie, zedrzyj z jeden b±belek i zobacz czy to nie korozja. Tak mi siê wydaje ¿e da³e¶ lakier niewysokich lotów to pewnie podk³ad by³ podobnej klasy i wilgoæ przez nie przesz³a. Gazowanie mia³by¶ w wielu miejscach a nie tylko pod uszczelkami. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | ms | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 17:12 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 14
 
 | 
            
               | By³em w gara¿u i zdar³em w kilku miejscach. Miejscami schodzi³o lekko, miejscami trzyma³o siê nawet mocno. We wszystkich przypadkach odlaz³ bezbarwny z baz± ods³aniaj±c podk³ad.
 Podk³ad sam w sobie jest ³adny i on nie gazowa³.
 
 Tak, ¿e to nie jest korozja.
 
 U¿y³em podk³adu Novol Protect 310. Bardzo czêsto go u¿ywam i nigdy nie mia³em z nim ¿adnych problemów.
 
 Podk³ad by³ po³o¿ony przy niskiej wilgotno¶ci, w temp oko³o 25 stopni - i w takich warunkach sta³ oko³o miesi±ca zanim po³o¿ona zosta³a baza i bezbarwny.
 
 Spotkali¶cie siê z czym¶ takim
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 20:13 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Sam siê spotka³em tylko z tym, ¿e od podk³adów 330 odchodzi³a baza i bezbarwny. Podk³ad albo nie doschniêty, albo jaki¶ problem ze zmywaczem.
 
 Przy tym 330 zauwa¿y³em, ¿e potrafi nie wyschn±æ bez wygrzewania. Byæ mo¿e winna jest za gruba warstwa np 3... i ona nie pozwala wyschn±æ. Potem podk³ad obrobi siê na mokro i baza/klar... a doschniête nie jest.
 Te podk³ady widaæ czy s± doschniête jak robisz na sucho. Jak jest wygrzany promiennikiem i doschniêty w 100% to jednym kawa³kiem papieru np 320 na heblu obskakujesz drzwi, potem maszynka z 500 i jest ok.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 20:26 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 21:25 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Spokój z Novolem da³em ju¿ sobie jaki¶ czas temu. Testuje teraz Max Meyer 3011. Jak na razie wra¿enia bardzo dobre. Mo¿na plamê zrobiæ na ¶rodku elementu, nawet z krawêdzi± i kilka ruchów papierem i przej¶cia nie znaæ. Nie mapuje po aplikacji tak jak np Novol 330. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | kalbi   | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 21:42 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 32 razy
 Posty: 1682
 Sk±d: Warszawa
 
 | 
            
               | bardzo przyjemny podk³ad, ile p³acisz za kpl? jeszcze bardzo podobny do tego podk³adu jest PPG 8046 tylko mocniej wype³niaj±cy 	  | KK napisa³/a: |  	  | Testuje teraz Max Meyer 3011. | 
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 23:19 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Na razie nic nie p³acê bo mam trochê tego materia³u za darmo do testów. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | ms | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 23:23 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 14
 
 | 
            
               | Podk³ad tak jak wcze¶niej wspomnia³em sezonowa³ sobie oko³o miesi±ca w suchym ciep³ym pomieszczeniu. 
 Dok³adnie wygl±da³o to tak:
 -po³o¿enie podk³adu
 -tydzieñ stania w pomieszczeniu o niskiej wilgotno¶ci i temp 25 stopni
 -szlif na sucho, na koniec na morko papierami 800 i 1000
 -i tak przygotowany pod bazê wróci³ do suchego pomieszczenia do temp 25 stopni, sta³ 3 tygodnie.
 
 Je¶li chodzi o odt³uszczanie, to u¿ywa³em zmywacza te¿ od Novola.
 Zawsze odt³uszczam ka¿dy element z osobna kilka razy i za ka¿dym razem zmieniam tkaninê na now±.
 
 Teraz to siê zaczynam baæ, ¿e z czasem reszta budy bêdzie wygl±da³a tak samo
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | bezimienny | 
     
        |  Wys³any: 2016-11-30, 23:27 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 35
 
 | 
            
               | Max Meyer 8700 i 8900 jako¶ciowo s± takie same jak ten 3011 czy to inne podk³ady?  Jak on wypada w porównaniu do Cromax le (cena/jako¶æ) bo ostatnio testowa³em go i jestem zadowolony tylko ta cena... |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | sawmaster   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 08:48 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 556
 Sk±d: Bia³ystok
 
 | 
            
               |  	  | bezimienny napisa³/a: |  	  | Max Meyer 8700 i 8900 | 
 mam te podk³ady za 208 z³ kpl z utw 8000
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 10:33 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | 3011 ma tylko jedn± szaro¶æ widmow±, i nie jest chyba mokro na mokro. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | MAX MAYER   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 11:05 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 63
 Sk±d: Lubelskie
 
 | 
            
               | 3011 jest jasno szarym podk³adem, Hp multigrey 8700 8900 s± do zastosowañ mokro na mokro jak i do normalnej obróbki |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | bezimienny | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 11:06 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 35
 
 | 
            
               | A jak te 8700 i 8900 wype³niaj± w porównaniu do 3011 ? Nie maj± tendencji do siadania?  Du¿a ró¿nica w jako¶ci  jest pomiêdzy nimi a cromax le ? |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | MAX MAYER   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 12:11 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 63
 Sk±d: Lubelskie
 
 | 
            
               | 3011 mo¿esz dawaæ raz po razie i ¿eby zrobiæ zaciek trzeba byæ  a 8700 i 8900 trzeba siê pilnowaæ lubi p³yn±æ z siadaniem jest jak z ka¿dym je¶li nie doschnie to uschnie. pracujê na tych podk³adach kilka lat a cromax em nigdy nie robi³em |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | ms | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 17:18 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 14
 
 | 
            
               | Dobra panowie, to tak finalnie co by³o powodem zb±blowania pod uszczelk±  Lakier bezbarwny polfill   Co teraz mam zrobiæ, zerwaæ to co zb±blowa³o i na³o¿yæ bazê i jaki¶ inny bezbarwny
   Dobrze, ¿e mam aerograf, to nie bêdê kurzy³ wszystkiego dooko³a
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | bezimienny | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 18:23 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 35
 
 | 
            
               | Jak dla mnie to to wygl±da na wilgoæ w podk³adzie która zaczê³a odparowywaæ po utwardzeniu lakieru. Jaki¶ czas temu mia³em to samo oko³o 3 miesi±ce po lakierowaniu zauwa¿y³em na s³upkach przy uszczelce masê ma³ych kropek, po czasie wszystko siê wyg³adzi³o ale lakier nie ma ju¿ w tym miejscu przyczepno¶ci i z jednej strony uszczelka od drzwi uszkodzi³a lakier i widaæ w tym miejscu podk³ad.
 Najlepiej to usun±æ podk³ad, zapodk³adowaæ jeszcze raz i polakierowaæ ale mo¿na spróbowaæ tylko zmatowaæ ten podk³ad i na niego polakierowaæ- tylko czy po czasie znów co¶ nie wyjdzie ?
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 19:17 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Nie ryzykowa³bym ju¿ z tym podk³adem. Pytanie czy w ogóle adhezja jest na reszcie elementów. Prosty test to pukniêcie w co¶ np upuszczaj±c nakrêtkê. Jak nie ma adhezji to m6 nakrêtka odbije bazê z lakierem od podk³adu. Kiedy¶ te¿ mia³em brak adhezji na podk³adzie epoxydowym 360, a poliuretan czy tam akryl by³ Valspara.
 Od tego momentu zawsze robiê mokro na mokro jak ju¿ muszê u¿yæ 360.
 
 Max Mayer, te podk³±dy z serii Multigrey s± w wersji ja¶niejszej ni¿ 3011 nie? Ten 3011 to nie powiedzia³bym, ¿e jest jasno szary.
 Przyda³by siê jaki¶ podk³ad bia³y, ale dobrej jako¶ci jak ten 3011.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | MAX MAYER   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 19:25 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 63
 Sk±d: Lubelskie
 
 | 
            
               | 8700 jest bia³ym podk³adem |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | kalbi   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-01, 20:05 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 32 razy
 Posty: 1682
 Sk±d: Warszawa
 
 | 
            
               | du¿o gorzej i gorzej siê sypi±, 8700 i 8900 stosowa³bym jedynie mokro na mokro, a 3011 jako wype³niaj±cy 	  | bezimienny napisa³/a: |  	  | A jak te 8700 i 8900 wype³niaj± w porównaniu do 3011 ? | 
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  |