Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
jonko
Wysłany: 2011-08-24, 15:49   CaÂły czas Gazuje :(
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam mam Problem ;/ pomalowa³erm w gara¿u ca³y bok auta i 2 raz wszystko zgazowa³o... nie pomóg³ nawet opóŸniacz do polysku... Zak³adam ze Prawdopodobnie przyczyn¹ zgazowania calego boku mog¹ byÌ opary opadaj¹ce na elementy wytwo¿one z malowania tak du¿ej powierzchni.
Kto co s¹dzi na ten temat ? Jest taka mo¿liwoœÌ co opisa³em ?
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-08-24, 15:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Trudno pomĂłc jak nie wiadomo co i jak zostaÂło zrobione .
Jakie materiaÂły zostaÂły uÂżyte jakiej firmy oraz zastosowane proporcje .
Co Kolega rozumie pod pojĂŞciem ,,zgazowaÂło,, .
_________________

 

jonko
Wysłany: 2011-08-24, 16:16   
0
UP DOWN

Posty: 4
Lakier APP 100% + Katalizator 50% + 10% Rozpuszczalnik APP "ZgazowaÂło" czyli na caÂłej lakierowanej powieszczhni zrobiÂł sie sito,kropeczki wielkosci ukucia igÂły. Po zmatowaniu tych kropeczek ukazujÂą sie biaÂłe dziurki.
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-24, 17:22   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
za grubo malujesz...za duzo grubych warstw...zapewne...app ma lakiery ktorymi wystarczy na 1,5 warstwy malowac...no oprocz 3060...
 
 

rudy
Wysłany: 2011-08-24, 18:07   
0
UP DOWN

Posty: 18
teÂż wydaje mi siĂŞ Âże warstwy sÂą za grube.
jeÂżeli lakier nie chcĂŞ siĂŞ Âładnie wylaĂŚ i dlatego kÂładziesz go tak duÂżo to bardziej go rozcieĂącz wtedy bĂŞdzie lepiej sie wylewaĂŚ przy cieĂąszych warstwach.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-08-24, 18:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
rudy napisał/a:
teÂż wydaje mi siĂŞ Âże warstwy sÂą za grube.

Ja nie rozcieĂączam wcale Âżadnego z lakierĂłw bezbarwnych.
Pistolet dobry i odpowiednio grube (znaczy cienkie) warstwy.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

jonko
Wysłany: 2011-08-25, 13:56   
0
UP DOWN

Posty: 4
I WidaĂŚ ze zgadliscie :) jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowaÂłem i lustereczko :) i nie pogazowaÂło co najwaÂżniejsze :)
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-08-25, 15:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Czytaj kolego i zawsze stosuj siĂŞ do zaleceĂą z kart technicznych danego produktu :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-25, 15:20   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jonko napisał/a:
I WidaĂŚ ze zgadliscie jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowaÂłem i lustereczko i nie pogazowaÂło co najwaÂżniejsze
ja akurat nie zgadywalem bo porabiam troche na materialach app..tym razem odwrotny blad...na raz czy tez 1.5 warstwy maluje sie nierozcieczonym lakierem zazwyczaj a skoro ty dodales ponad 10% rozcieczalnika to zbyt cienka moze byc warstwa na aucie.no ale przyczyna ustalona co najwazniejsze...
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-08-27, 16:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Panowie i Panie ( jeÂżeli jakieÂś Panie teÂż sÂą tym zainteresowane ;) )

GAZOWANIE to wada pokrycia lakierniczego polegajÂąca na rozrywaniu sieci powiÂązaĂą spoiwa materiaÂłu, przez wydostajÂące siĂŞ z powÂłoki - Lotne ZwiÂązki Organiczne. Dzieje siĂŞ tak, bo mieszanina lakiernicza ( lakier + utwardzacz + rozcieĂączalnik, od razu po wypalikowaniu na element zaczyna "schniĂŞcie" , czyli formowanie sieci powiÂązaĂą. Zwracam uwagĂŞ, Âże problem gazowania raczej nie dotyczy produktĂłw 1K ( sÂą jednak trzy wyjÂątki )

Mo¿na przyj¹Ì za pewnik, ¿e gazowanie to problem produktów chemoutwardzalnych.

Oczywiœcie zbyt gruba warstwa to jeden z czynników wywo³uj¹cy to zjawisko. Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieùczalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniaj¹ siê do "gazowania: ale g³ówna przyczyna jest zawsze taka sama - LZO w pow³oce zamykane s¹ pod sieci¹ powi¹zaù formowanych przez zewnêtrzn¹ warstwê lakieru i musza siê z niej wydostaÌ formuj¹c ma³e otwory wentylacyjne :)

Jak tego unikn¹Ì ? Najlepiej wyeliminowaÌ LZO z lakierów ^^ .... wiem, wiem ... to faktycznie nie mo¿liwe :cool: Wiêc mo¿e na razie postarajcie siê ograniczaÌ ich iloœÌ do minimum (mniej rozcieùczalnika produkty HS nie stosowaÌ katalizatorów i przyspieszaczy )

Cienkie warstwy pow³oki nie gazuj¹ ( za ma³o LZO jest w cienkiej warstwie lakieru !!! ) Tak samo jak i nie gazuj¹ te mocno rozcieùczone lakiery. Inteligentni lakiernicy pomyœl¹ jednak ... ZARAZ, ZARAZ, przecie¿ rozcieùczalnik to masa dodanego LZO ! TAK zgadza siê :spoko: ... ale rzadkiego produktu nie da siê po³o¿yÌ grubo w jednej warstwie wiêc zanim zamknie on sieÌ powi¹zaù ( py³osuchoœÌ ) to 80 % LZO ju¿ wyparuje i nie ma gazowania. Zwracam tu uwagê ¿e to nie rzadszy materia³ jest lekarstwem na gazowanie, ale technika aplikacji zmuszaj¹ca lakiernika do nak³adania cienkich warstw z przerwami na odparowanie.

Rozcieñczanie lakieru to wada ! Matowieje siada pyli itp ... wiec rada @Lackdoktora jest tu bardzo trafiona ... NIE DODAWAJCIE ROZCIEÑCZALNIA DO LAKIERU, a jak ju¿ to minimaln± ilo¶æ. Pamiêtajcie ze gazowanie to wada wywo³ana przez zbyt szybkie "zamykanie siê" pow³oki na wierzchu :tak: Dlatego nie stosujcie katalizatorów i szybkich produktów w ciep³e i gor±ce dni. W efekcie jednego dnia (np 26 st C ) produkt nie gazuje a lakierujecie na drugi dzieñ ( 30 albo wiêcej ) i ju¿ gazuje, przy tych samych proporcjach mieszania i takiej samej technice lakierowania.

Jeszcze raz ! GAZOWANIE jest wynikiem zamykania LZO pod zamykaj¹c¹ siê pow³ok¹ zewnêtrzn¹. To nie jest wina produktu APP ( choÌ go nie znam !!! ) ani ¿adnego innego. Materia³y utwardzane przez reakcje chemiczn¹ maj¹ tak¹ przykr¹ zdolnoœÌ. Praktycznie wszystkie materia³y w okreœlonych warunkach mog¹ zacz¹Ì gazowaÌ.

Mam nadziejĂŞ, Âże to pomoÂże zrozumieĂŚ wam zjawisko tzw. "gazowania", czy inaczej "igieÂłkowania" powÂłoki. KaÂżdy z was w swoim warsztacie, czy garaÂżu poszukaĂŚ sobie moÂże teraz czynnikĂłw wspomagajÂących gazowania .... jak juÂż to niestety nastÂąpi .... bo przyczyna jest zawsze taka sama !
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-27, 16:29   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
PROJEKTER napisał/a:
To nie jest wina produktu APP
nie napisalem ze to wina tego lakieru tylko ze tym lakierem nie maluje sie na 3-4 warstwy bo wtedy jest ryzyko powstania.def. patrz. wyrzej:)
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-08-29, 09:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
To nie jest nigdy wina samego produktu ... choÌ @baqo opisa³ kiedyœ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okreœlonej partii podk³adu Profix. Tylko w po³¹czeniu suchej zmatowanej warstwy podk³adu ten lakier zaczyna³ gazowanie bez wzglêdu na próby nak³adania go cienk¹ warstw¹. Bez w¹tpienia problem zosta³ zidentyfikowany i wyeliminiowany. Przyznam ¿e nie potrafiê wyjaœniÌ logicznie tego konkretnego przypadku. Z tego co wiem producent idzie w zaparte i twierdzi ¿e to indywidualny problem jednej lakierni. Z drugiej strony @baqo przeanalizowa³ problem do pozycji atomu :spoko: i z pewnoœci¹ gazowanie w tym przypadku to wy³¹cznie wina podk³adu.

W tej sytuacji na 95 % przyjmijcie Âże to co napisaÂłem to fakt ( zamykanie LZO pod warstwÂą sieciujÂącego spoiwa lakieru ) ale w jednym na dwadzieÂścia takich przypadkĂłw moÂże jednak nastĂŞpowaĂŚ inna reakcja fizykochemiczna. Nie moÂżna udawaĂŚ, Âże to siĂŞ nie dzieje ale jednak gazowanie z innych przyczyn niÂż wskazane zamykanie LZO to raczej rzadkie przypadki.

Nie "oczerniam" tu produktĂłw Profixa, ani APP i teÂż nie bĂŞdĂŞ ich "wybielaÂł". Bardziej chodzi mi o zwrĂłcenie wam uwagi na mechanizm powstawania wady powÂłoki zwanej gazowaniem. JeÂżeli to nie jest ten jeden przypadek na 20 to raczej przyczyn szukaĂŚ trzeba w technice aplikacji, nie dostosowanej do skÂładu przygotowanej mieszaniny lakierniczej, lub warunkĂłw panujÂących w pomieszczeniu.

Co do lakierowania na 3 - 4, czy nawet 10 warstw to jeÂżeli ktoÂś z jakiÂś racjonalnych przyczyn uzna, Âże to konieczne to musi sobie takÂże zdawaĂŚ teraz sprawĂŞ z tego, Âże jeÂżeli nie da kaÂżdej warstwie szans na odparowanie LZO to faktycznie obejrzy sobie na tej powÂłoce wzorcowy przykÂład gazowania. Jednak odpowiednie odstĂŞpy czasu pomiĂŞdzy warstwami wyeliminujÂą to zjawisko bo jego przyczyna jest zawsze ( w 95 % ;) ) taka sama.

Jedne produkty zawieraj¹ wiêcej LZO a inne mniej i z tego punktu widzenia mo¿na stwierdziÌ ze to wina produktu. Jednak przy szerszym zg³êbieniu problemu odpowiednia aplikacja lakieru zawieraj¹cego du¿o wiêcej LZO jest w pe³ni bezpieczna i nie wywo³uje automatycznie gazowania ... tylko dlatego ¿e to jakiœ MS, albo gorzej ... LS. ( Low Solid ).
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

baqo 
Wysłany: 2011-08-29, 15:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
PROJEKTER napisał/a:
choĂŚ @baqo opisaÂł kiedyÂś taki niefortunny przypadek gazowania lakierĂłw DuPonta na okreÂślonej partii podkÂładu Profix.
Robercie ;) defekt ten wystapiÂł na Trotonie i nie gazowanie ,tylko tak jak na zdjĂŞciach pokazywaÂłem kratery .
 
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2011-08-30, 01:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 638
Skąd: ÂŁĂłdÂź
Mam w¹tpliwoœÌ co do nazewnictwa wady lakieru. Jak nazwiecie tak¹ wadê -
http://img861.imageshack.us/img861/582/wyprysk.jpg

JeÂżeli to nie jest objaw gazowania, to byÂł bym wdziĂŞczny za zdjĂŞcie "gazowania" lakieru.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-30, 10:41   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Sw.Piotrek, fotka niewyrazna no ale gazowanie wyglada tak jakbys igla porobil dziurki...struktura lakieru jak swierzo po lakierowaniu a po chwili robia sie malutkie dziureczki na calym elemencie,takie male kraterki....
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-08-30, 16:12   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
baqo napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
choĂŚ @baqo opisaÂł kiedyÂś taki niefortunny przypadek gazowania lakierĂłw DuPonta na okreÂślonej partii podkÂładu Profix.
Robercie ;) defekt ten wystapiÂł na Trotonie i nie gazowanie ,tylko tak jak na zdjĂŞciach pokazywaÂłem kratery .


Przepraszam. Przepraszam Przepraszam ... Pamiêta³em ¿e by³a to wada pokrycia zwi¹zana z podk³adem i ¿e nie bardzo da³o siê to uj¹Ì w jakieœ typowe ramy oceny, lub prosto wyjaœniÌ. Tym bardziej mi przykro, ¿e wywo³a³em do tablicy nic nie winnego producenta firmê PROFIX. :x:

Ostatnio mam za du¿o roboty i przez to nie mam czasu wróciÌ do archiwalnych postów i czerpie z zasobów pamiêci ... a tu jak widaÌ bywa ró¿nie. ^^ Dziêki @baqo za sprostowanie i przepraszam za lekk¹ dezinformacjê.

Na szczĂŞÂście ;) ... nie zmienia to sedana problemu "gazowania" i jego przyczyn, a oczkowaniem lakieru teÂż kiedyÂś siĂŞ zajmĂŞ szerzej bo martwi mnie czasami powszechne uÂżywanie antysilikonu gdy ta wada juÂż siĂŞ ujawni ... ale "o tem potem" :cool:
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

senior
Wysłany: 2011-08-30, 17:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
PROJEKTER napisał/a:
Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieĂączalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniajÂą siĂŞ do "gazowania
Dok³adnie. A najwiêcej takich problemów jest szczególnie latem u ludzi którzy w expresowym tempie chc¹ polakierowaÌ i oddaÌ tzw. kilka elementów. Wtedy bior¹ szybki utwardzacz plus jako gwóŸdŸ do trumny przyspieszacz i ... NIESPODZIANKA.
Dlatego sam osobiœcie nigdy nie u¿ywam przyspieszaczy i szybkich utwardzaczy. Jeœli siê da to mieszam z najwolniej wi¹¿¹cych komponentów - tyczy siê to równie¿ podk³adów. Tak sobie to wszystko wyt³umaczy³em i tak robiê.
NAJWIÊKSZA WADA = PO¦PIECH
 

senior
Wysłany: 2011-08-30, 17:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
PROJEKTER napisał/a:
martwi mnie czasami powszechne uÂżywanie antysilikonu
Antysilicon = silicon.
A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koùca swoich dni go u¿ywaÌ albo myÌ, wietrzyÌ, myÌ, wietrzyÌ, a póŸniej znów myÌ i wietrzyÌ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wczeœniej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu" ;)
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-30, 17:24   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
senior napisał/a:
A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koùca swoich dni go u¿ywaÌ albo myÌ, wietrzyÌ, myÌ, wietrzyÌ, a póŸniej znów myÌ i wietrzyÌ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wczeœniej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu"
niekoniecznie,ja mam antysilikon jakby co,stoi w osobnym pomieszczeniu,2 razy bylem zmuszony go uzyc i nie mialem zadnych pozniejszych problemow jesli chodzi o lakierowanie bez niego...moze jesli uzywany co 2 malowanie to wkoncu wsiaknie w sciany czy tez otwierany co chwile,ale jesli stoi calkowicie gdzie indziej i uzyty jak naprawde jest taka potrzeba to jakos to pozniej jest,sam nie uzywam no ale jesli podczas malowania okazuje sie ze cos z autem jest nie tak to dolanie go do ostatniej warstwy lakieru jest konieczne,no chyba ze poprawka na nastepny dzien...
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-08-30, 17:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
senior napisał/a:
A po jego uÂżyciu trzeba juÂż do koĂąca swoich dni go uÂżywaĂŚ albo myĂŚ,


Przesadzasz. :idea:

PROJEKTER napisał/a:
ale "o tem potem"


No to ja po tym #potem# dodam coÂś od siebie. :>
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

senior
Wysłany: 2011-08-30, 18:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
OczywiÂście Âże przesadzam i dlatego tyle razy na zmianĂŞ napisaÂłem o myciu i wietrzeniu :)
Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co moÂże siĂŞ dziaĂŚ po jego uÂżyciu.
A i tak najczĂŞstszymi powodami tÂłuszczy jest ukÂład zasilania powietrza a antysilicon to takie ratowanie siĂŞ po.... Podstawa to czyste powietrze dostarczone do pistoletu: czyli wydajna sprĂŞÂżarka a nie trzepiÂąca ledwo non stop, dobre odwadniacze i odolejacze, czyste przewody a najlepiej miedzy sprĂŞÂżarkÂą a blokiem profesjonalny osuszacz ziĂŞbniczy.
MaÂło kto wie Âże takie coÂś w ogĂłle istnieje ale jest to rewelacyjne urzÂądzenie ktĂłre niesamowicie naprostuje to co spierniczy sÂłaba czy uszkodzona sprĂŞÂżarka, przewody czy dupiaste filtry.
NajczĂŞÂściej wiĂŞcej tÂłuszczy jest z ukÂładu powietrza niÂż z otoczenia lakierowanego auta.
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-30, 19:15   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
no w sumie poruszyles kwestie lakierowania za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad ale czasem mimo czystego powietrza nie ma mozliwosci polakierowania auta bez,nie wierzysz,naplakuj go:) a tak bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac...
senior napisał/a:
Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co moÂże siĂŞ dziaĂŚ po jego uÂżyciu.
co moze sie dziac po sporadycznym uzyci???sam fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-08-30, 19:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
senior napisał/a:
a najlepiej miedzy sprĂŞÂżarkÂą a blokiem profesjonalny osuszacz ziĂŞbniczy.
MaÂło kto wie Âże takie coÂś w ogĂłle istnieje ale jest to rewelacyjne urzÂądzenie

1000% prawda.
gugun napisał/a:
ze wzgledu na powietrze i to jest blad

Hehe. B³¹dziÌ rzecz¹ ludzk¹.
  
 

senior
Wysłany: 2011-08-30, 19:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
gugun napisał/a:
za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad
senior napisał/a:
najczĂŞstszymi powodami tÂłuszczy jest ukÂład zasilania powietrza
Napisa³em NAJCZʦCIEJ a nie ZAWSZE :)
gugun napisał/a:
nie wierzysz,naplakuj go
A s¹dzisz ¿e tego nie wiem? ;) Zbli¿ siê do mojego warsztatu z plakiem czy innym czernid³em - czyœcid³em tego typu a numer buta 44,5 odciœniêty na zadku wyt³umaczy wiêcej ni¿ potok s³ów ^^ ^^ :spoko:
gugun napisał/a:
bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac...
Zgadza siê. Mi najczêœciej zdarzaj¹ siê chyba auta z odœwie¿onymi ró¿nego typu plakami i wynalazkami czarne strukturalne zderzaki czy listwy - no Q.....A masakra. Dlatego zanim cokolwiek zacznê jest ostra jazda z myciem - te¿ dobrymi œrodkami ;) :>
gugun napisał/a:
co moze sie dziac po sporadycznym uzyci
MoÂże zaoczkowaĂŚ innym razem jeÂśli gdzieÂś siĂŞ syf z silikonem zawieruszy. Jak ktoÂś go uÂżywa to najlepiej przed nastĂŞpnym lakierowaniem ostro wszystko wymyĂŚ. WiĂŞc najlepiej go nie uÂżywaĂŚ. I ja wybieram tÂą opcjĂŞ jednak.
gugun napisał/a:
fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role
No jak stoi szczelnie zamkniĂŞty to niby aÂż tak mocno nie paruje, ale lakiernia to lakiernia a nie magazynek wiĂŞc nie powinno go tam byĂŚ :)

ZresztÂą nie ma o co tu siĂŞ zbytnio spieraĂŚ. Ja jestem zdania Âże lepiej go nie uÂżywaĂŚ i nawet go nie posiadam na stanie juÂż Âładnych kilka latek.
Ale "wolnoĂŚ Tomku w swoim domku" i kaÂżdy robi u siebie jak i co chce.
Pozdrawiam
 

senior
Wysłany: 2011-08-30, 19:45   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
O tym wÂłaÂśnie wspominaÂłem Panie Doctor.
Super. Ja przyznajĂŞ Âże JESZCZE nie mam bo od ponad roku zabieram siĂŞ do jego kupna jak pies do jeÂża :sciana: :sciana:
I zawsze znajdujĂŞ inny wydatek - sam siĂŞ czasami zastanawiam czy przypadkiem nie specjalnie ^^ ^^ ÂŻartujĂŞ. Jeszcze w tym roku juÂż na pewno kupiĂŞ. Dla mnie rewelacja i gratulujĂŞ posuniĂŞcia. ÂŚwiĂŞty spokĂłj - moÂże nie przesadzĂŞ zbytnio jeÂśli powiem Âże prawdopodobnie na lata.
GratulujĂŞ - i zazdroszczĂŞ :) Ale jeszcze w tym roku w koĂącu dorĂłwnam kroku :spoko:
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-31, 11:23   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
senior napisał/a:
ZresztÂą nie ma o co tu siĂŞ zbytnio spieraĂŚ. Ja jestem zdania Âże lepiej go nie uÂżywaĂŚ i nawet go nie posiadam na stanie juÂż Âładnych kilka latek.
tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam...
 
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-31, 11:24   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
senior napisał/a:
ZresztÂą nie ma o co tu siĂŞ zbytnio spieraĂŚ. Ja jestem zdania Âże lepiej go nie uÂżywaĂŚ i nawet go nie posiadam na stanie juÂż Âładnych kilka latek.
tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam...
 
 

kropen16 
Wysłany: 2011-08-31, 19:47   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
no plak to q.... kumpel psiknal dla testuw w pomiweszczeniu tylko tak delikatnie i juz odrazu na pierwszej warstewie krtery i cuda na kiju.
 
 

gugun 
Wysłany: 2011-09-01, 10:20   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
nie musial w pomieszczeniu,wystarczylo by przed garazem z 10m godzine po malowaniu jak juz lakier idzie dotykac to i tak sie wezre:P takie cholerstwo...ja kiedys na gielde naplakowalem cale auto zeby bylo ladne bo juz nie bylo co polerowac,a po gieldzie postanowilem je cale odswierzyc...to dopiero sie go nakapalem w wszystkim co mozliwe ^^
 
 

kropen16 
Wysłany: 2011-09-01, 10:34   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
Plak to masakra krutko mowiac :sciana:
 
 

ms
Wysłany: 2016-11-30, 01:42   
0
UP DOWN

Posty: 14
odÂświeÂżam :)

JakieÂś 1,5 roku temu lakierowaÂłem caÂłoÂściowo samochĂłd, wszystko wyszÂło ok.

Od kilku dni zauwaÂżyÂłem, Âże zaczĂŞÂła przeciekaĂŚ mi uszczelka szyby, okrĂŞciÂłem wiĂŞc jÂą aby zobaczyĂŚ w czym tkwi problem przeciekĂłw (uszczelka leci po sÂłupku A, po krawĂŞdzi dachu aÂż do koĂąca sÂłupka B) no i moim oczom ukazaÂł siĂŞ zgazowany lakier w miejscu gdzie uszczelka przylegaÂła do polakierowanej karoserii :roll:
Z ciekawoÂści odkrĂŞciÂłem teÂż uszczelkĂŞ po drugiej stronie, i jest to samo.

Co moÂże byĂŚ tego przyczynÂą :?:

Dodam, ¿e obejrza³em dok³adnie ca³¹ karoseriê, i w ¿adnym miejscu nie ma problemu z gazowaniem :blee:

Na tĂŞ chwilĂŞ stawiam na wilgoĂŚ ktĂłra utrzymywaÂła siĂŞ miĂŞdzy uszczelkÂą a lakierem, ale czemu lakier zgazowaÂł :?: przepuÂściÂł wilgoĂŚ :?:

LakierowaÂłem bezbarwnym firmy polfill
 

GMC
Wysłany: 2016-11-30, 10:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 382
To chyba nie gazowanie, zedrzyj z jeden bÂąbelek i zobacz czy to nie korozja. Tak mi siĂŞ wydaje Âże daÂłeÂś lakier niewysokich lotĂłw to pewnie podkÂład byÂł podobnej klasy i wilgoĂŚ przez nie przeszÂła. Gazowanie miaÂłbyÂś w wielu miejscach a nie tylko pod uszczelkami.
 

ms
Wysłany: 2016-11-30, 17:12   
0
UP DOWN

Posty: 14
ByÂłem w garaÂżu i zdarÂłem w kilku miejscach.
Miejscami schodziÂło lekko, miejscami trzymaÂło siĂŞ nawet mocno. We wszystkich przypadkach odlazÂł bezbarwny z bazÂą odsÂłaniajÂąc podkÂład.
PodkÂład sam w sobie jest Âładny i on nie gazowaÂł.

Tak, Âże to nie jest korozja.

UÂżyÂłem podkÂładu Novol Protect 310. Bardzo czĂŞsto go uÂżywam i nigdy nie miaÂłem z nim Âżadnych problemĂłw.

PodkÂład byÂł poÂłoÂżony przy niskiej wilgotnoÂści, w temp okoÂło 25 stopni - i w takich warunkach staÂł okoÂło miesiÂąca zanim poÂłoÂżona zostaÂła baza i bezbarwny.

SpotkaliÂście siĂŞ z czymÂś takim :?:
 

KK 
Wysłany: 2016-11-30, 20:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
Sam siĂŞ spotkaÂłem tylko z tym, Âże od podkÂładĂłw 330 odchodziÂła baza i bezbarwny.
PodkÂład albo nie doschniĂŞty, albo jakiÂś problem ze zmywaczem.

Przy tym 330 zauwa¿y³em, ¿e potrafi nie wyschn¹Ì bez wygrzewania. ByÌ mo¿e winna jest za gruba warstwa np 3... i ona nie pozwala wyschn¹Ì. Potem podk³ad obrobi siê na mokro i baza/klar... a doschniête nie jest.
Te podkÂłady widaĂŚ czy sÂą doschniĂŞte jak robisz na sucho. Jak jest wygrzany promiennikiem i doschniĂŞty w 100% to jednym kawaÂłkiem papieru np 320 na heblu obskakujesz drzwi, potem maszynka z 500 i jest ok.
_________________

 
 

Przemek 
Wysłany: 2016-11-30, 20:26   
0
UP DOWN
Przemek


Pomógł: 4 razy
Posty: 513
Skąd: Szczecin
Kamil daj sobie spokĂłj z novolem . Jak chcesz zaÂłatwiĂŞ Ci PPG sigma prime 20 litrĂłw za 200zÂł .
To jest podkÂład. :spoko:
_________________
Tym siĂŞ zajmujĂŞ
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

KK 
Wysłany: 2016-11-30, 21:25   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
SpokĂłj z Novolem daÂłem juÂż sobie jakiÂś czas temu. Testuje teraz Max Meyer 3011. Jak na razie wraÂżenia bardzo dobre. MoÂżna plamĂŞ zrobiĂŚ na Âśrodku elementu, nawet z krawĂŞdziÂą i kilka ruchĂłw papierem i przejÂścia nie znaĂŚ. Nie mapuje po aplikacji tak jak np Novol 330.
_________________

 
 

kalbi 
Wysłany: 2016-11-30, 21:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
KK napisał/a:
Testuje teraz Max Meyer 3011.
bardzo przyjemny podkÂład, ile pÂłacisz za kpl? jeszcze bardzo podobny do tego podkÂładu jest PPG 8046 tylko mocniej wypeÂłniajÂący
_________________

 
 

KK 
Wysłany: 2016-11-30, 23:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
Na razie nic nie pÂłacĂŞ bo mam trochĂŞ tego materiaÂłu za darmo do testĂłw.
_________________

 
 

ms
Wysłany: 2016-11-30, 23:23   
0
UP DOWN

Posty: 14
PodkÂład tak jak wczeÂśniej wspomniaÂłem sezonowaÂł sobie okoÂło miesiÂąca w suchym ciepÂłym pomieszczeniu.

DokÂładnie wyglÂądaÂło to tak:
-poÂłoÂżenie podkÂładu
-tydzieĂą stania w pomieszczeniu o niskiej wilgotnoÂści i temp 25 stopni
-szlif na sucho, na koniec na morko papierami 800 i 1000
-i tak przygotowany pod bazĂŞ wrĂłciÂł do suchego pomieszczenia do temp 25 stopni, staÂł 3 tygodnie.

JeÂśli chodzi o odtÂłuszczanie, to uÂżywaÂłem zmywacza teÂż od Novola.
Zawsze odtÂłuszczam kaÂżdy element z osobna kilka razy i za kaÂżdym razem zmieniam tkaninĂŞ na nowÂą.

Teraz to siĂŞ zaczynam baĂŚ, Âże z czasem reszta budy bĂŞdzie wyglÂądaÂła tak samo :roll:
 

bezimienny
Wysłany: 2016-11-30, 23:27   
0
UP DOWN

Posty: 35
Max Meyer 8700 i 8900 jakoœciowo s¹ takie same jak ten 3011 czy to inne podk³ady? Jak on wypada w porównaniu do Cromax le (cena/jakoœÌ) bo ostatnio testowa³em go i jestem zadowolony tylko ta cena...
 

sawmaster 
Wysłany: 2016-12-01, 08:48   
0
UP DOWN

Posty: 556
Skąd: BiaÂłystok
bezimienny napisał/a:
Max Meyer 8700 i 8900

mam te podkÂłady za 208 zÂł kpl z utw 8000
 

KK 
Wysłany: 2016-12-01, 10:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
3011 ma tylko jedn¹ szaroœÌ widmow¹, i nie jest chyba mokro na mokro.
_________________

 
 

MAX MAYER 
Wysłany: 2016-12-01, 11:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 63
Skąd: Lubelskie
3011 jest jasno szarym podkÂładem, Hp multigrey 8700 8900 sÂą do zastosowaĂą mokro na mokro jak i do normalnej obrĂłbki
 

bezimienny
Wysłany: 2016-12-01, 11:06   
0
UP DOWN

Posty: 35
A jak te 8700 i 8900 wype³niaj¹ w porównaniu do 3011 ? Nie maj¹ tendencji do siadania? Du¿a ró¿nica w jakoœci jest pomiêdzy nimi a cromax le ?
 

MAX MAYER 
Wysłany: 2016-12-01, 12:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 63
Skąd: Lubelskie
3011 mo¿esz dawaÌ raz po razie i ¿eby zrobiÌ zaciek trzeba byÌ :x: a 8700 i 8900 trzeba siê pilnowaÌ lubi p³yn¹Ì z siadaniem jest jak z ka¿dym jeœli nie doschnie to uschnie. pracujê na tych podk³adach kilka lat a cromax em nigdy nie robi³em
 

ms
Wysłany: 2016-12-01, 17:18   
0
UP DOWN

Posty: 14
Dobra panowie, to tak finalnie co byÂło powodem zbÂąblowania pod uszczelkÂą :?: Lakier bezbarwny polfill :?:
Co teraz mam zrobiĂŚ, zerwaĂŚ to co zbÂąblowaÂło i naÂłoÂżyĂŚ bazĂŞ i jakiÂś inny bezbarwny :?:
Dobrze, Âże mam aerograf, to nie bĂŞdĂŞ kurzyÂł wszystkiego dookoÂła ;)
 

bezimienny
Wysłany: 2016-12-01, 18:23   
0
UP DOWN

Posty: 35
Jak dla mnie to to wyglÂąda na wilgoĂŚ w podkÂładzie ktĂłra zaczĂŞÂła odparowywaĂŚ po utwardzeniu lakieru.
JakiÂś czas temu miaÂłem to samo okoÂło 3 miesiÂące po lakierowaniu zauwaÂżyÂłem na sÂłupkach przy uszczelce masĂŞ maÂłych kropek, po czasie wszystko siĂŞ wygÂładziÂło ale lakier nie ma juÂż w tym miejscu przyczepnoÂści i z jednej strony uszczelka od drzwi uszkodziÂła lakier i widaĂŚ w tym miejscu podkÂład.
Najlepiej to usun¹Ì podk³ad, zapodk³adowaÌ jeszcze raz i polakierowaÌ ale mo¿na spróbowaÌ tylko zmatowaÌ ten podk³ad i na niego polakierowaÌ- tylko czy po czasie znów coœ nie wyjdzie ?
 

KK 
Wysłany: 2016-12-01, 19:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
Nie ryzykowaÂłbym juÂż z tym podkÂładem. Pytanie czy w ogĂłle adhezja jest na reszcie elementĂłw. Prosty test to pukniĂŞcie w coÂś np upuszczajÂąc nakrĂŞtkĂŞ. Jak nie ma adhezji to m6 nakrĂŞtka odbije bazĂŞ z lakierem od podkÂładu.
KiedyÂś teÂż miaÂłem brak adhezji na podkÂładzie epoxydowym 360, a poliuretan czy tam akryl byÂł Valspara.
Od tego momentu zawsze robiĂŞ mokro na mokro jak juÂż muszĂŞ uÂżyĂŚ 360.

Max Mayer, te podk³¹dy z serii Multigrey s¹ w wersji jaœniejszej ni¿ 3011 nie? Ten 3011 to nie powiedzia³bym, ¿e jest jasno szary.
PrzydaÂłby siĂŞ jakiÂś podkÂład biaÂły, ale dobrej jakoÂści jak ten 3011.
_________________

 
 

MAX MAYER 
Wysłany: 2016-12-01, 19:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 63
Skąd: Lubelskie
8700 jest biaÂłym podkÂładem
 

kalbi 
Wysłany: 2016-12-01, 20:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
bezimienny napisał/a:
A jak te 8700 i 8900 wypeÂłniajÂą w porĂłwnaniu do 3011 ?
duÂżo gorzej i gorzej siĂŞ sypiÂą, 8700 i 8900 stosowaÂłbym jedynie mokro na mokro, a 3011 jako wypeÂłniajÂący
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group