Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lukas1122
Wys³any: 2017-02-02, 14:23   Skuteczne usuniêcie rdzy z karoserii, lakierowanie
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam serdecznie forumowiczów.
Przerabiam busa na campera, ¿eby ruszyæ w ¶wiat :)

Realizuj±c marzenia, jako m³ody cz³owiek kupi³em auto takie na jakie by³o mnie staæ.

I tak siê z³o¿y³o, ¿e razem z autem w komplecie, dosta³em troszkê tlenku ¿elaza.

Potrzebuje porady, jak siê zabraæ do usuniêcia rdzy i pomalowania elementów.
Rdza jak na zdjêciach, wydaje mi siê i¿, mo¿na nazwaæ j± powierzchown±, poniewa¿ nigdzie nie przechodzi do ¶rodka, tzn. buda w ¶rodku jest zdrowa.

Co wiem, nie oddam do specjalisty, bo za zrobienie tego zap³acê po³owê warto¶ci auta, a nie o to chodzi.


Trzeba zdj±æ uszczelkê sylikonow±(zeskrobaæ i dok³adnie oczy¶ciæ)
Tylko czym, zmywaczem antysylikonowym?

Wyszlifowaæ do go³ej blachy(koñcówk± na wiertarkê da rade to zrobiæ, tylko jak±?)

Oczy¶ciæ i odt³u¶ciæ powierzchniê.

I

Zastosowaæ jaki¶ produkt z firmy Novol, proszê o podpowied¼ jaki, w³o¿ê w to pracy i czasu ile trzeba, tak¿e wole wydaæ raz 2 razy wiêcej, ni¿ wydaæ tyle samo robi±c 2 razy.
Np. Epoxy primer 3w1

I pó¼niej wiem, ¿e trzeba odtworzyæ silikonow± uszczelkê w razie potrzeby, po³o¿yæ lakier odpowiednio dobrany, oraz klar czyli lakier bezbarwny.

Czyli potrzebuje waszej porady, jaki produkt firmy novol na go³± blachê, i jak dziecko we mgle krok po kroku co pó¼niej, a¿ do po³o¿enia bia³ego lakieru.

Pytanie moje kolejne, co zrobiæ z 4 punktami spawów, które s± skorodowane na wylot, tzn. i na zewn±trz, i wewn±trz, jest rdza. zdjêcie numer ? to takie z przet³oczeniem dachu, i spawami w rogach.

Oraz id±c za ciosem, jak zakonserwowaæ ramê i podwozie. Zeskrobaæ, zakonserwowaæ, tylko czym i co dalej?
Tutaj te¿ epoxy primer 3w1 i na to novol cobra, jako baranek.


I teraz, wygl±d ma dla mnie drugorzêdne znaczenie, bardziej trwa³o¶æ pracy.
Czy przy u¿yciu odpowiednich materia³ów, oraz przy³o¿eniu siê do pracy, jestem w stanie na parê lat b±d¼ te¿ skutecznie tych ognisk korozji siê pozbyæ?

Czy jestem w stanie zrobiæ to wszystko jak nale¿y bez pistoletu?

Hale mam ogrzewan± 35 m2 piecyk elektryczny 2 kw.
Jaka temperatura hali, do wykonania tych prac?

Aha, co zrobiæ z tymi miejscami gdzie farba jest ¿ó³ta, (to chyba oryginalnie w iveco, jest pod bia³ym lakierem, jak grunt czy co¶)

Wiem, ¿e du¿o pytañ, wiem ¿e amatorka, mogê obiecaæ jedynie wyrycie ksywek z forum, wszystkim którzy pomog± w ró¿nych miejscach europy do wyboru do koloru.

Pozdrawiam bardzo proszê o podpowiedzi, prace ruszaj± od pi±tku
Salut

IMG_20170201_142044.jpg
Plik ¶ci±gniêto 44 raz(y) 75.39 KB

IMG_20170201_141914.jpg
Plik ¶ci±gniêto 30 raz(y) 39.15 KB

IMG_20170201_141808.jpg
Plik ¶ci±gniêto 28 raz(y) 36.92 KB

IMG_20170201_141717.jpg
Plik ¶ci±gniêto 24 raz(y) 36.29 KB

IMG_20170201_141647.jpg
Plik ¶ci±gniêto 38 raz(y) 35.43 KB

 

GMC
Wys³any: 2017-02-03, 09:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 384
Do zdzierania rdzy musisz siê zaopatrzyæ w tarczê nylonow± tzw. w³osy murzyna. S± dostêpne w ró¿nych formach i rozmiarach (wbij w google na zdjêcia "tarcza nylonowa w³osy murzyna" to zobaczysz jak to wygl±da)
- z gotowym trzpieniem
- z otworem do których trzeba dokupiæ trzpieñ skrêcany osobno
- przyklejone jakby do tarczy szlifierskiej takiej do k±tówki ale musisz wtedy mieæ szlifierkê z regulacj± obrotów
- ma³e z mocowaniem na szybkoz³±czki ale to ciebie raczej nie interesuje bo to g³ównie do pneumatyki.

Markowe które d³u¿ej pracuj± to np. 3M lub Norton ale s± te¿ jaki¶ chinole które szybko lec± ale s± tañsze.
Dodatkowo przyda ci siê jaki¶ nawet chiñski zestaw ze szczotkami na trzpieniu - drucianki w ma³ych rozmiarach do zakamarków.
Do tego jakie¶ gmeraczki, d³ubaczki, skrobaczki, OKULARY OCHRONNE i jedziesz :spoko:

Do przemywania wstêpnego syfu z rdzy kup bañkê 5L benzyny ekstrakcyjnej. Zmywacz bêdzie potrzebny dopiero przed nak³adaniem gruntów i farb.

Daj sobie spokój z tym epoksydem bo pomimo ¿e ma on inhibitory korozji to nie zapewni tego co grunt reaktywny. Taki epoksyd bêdzie dobry po piaskowaniu a ty nie piaskujesz tylko szczotkujesz i nie ma szans ¿eby¶ wszystkie w¿erki idealnie doczy¶ci³. A do takich powierzchni stosuje siê grunty reaktywne które wytrawiaj± resztki tlenków we w¿erach.
 

GMC
Wys³any: 2017-02-03, 09:42   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 384
lukas1122 napisa³/a:
Pytanie moje kolejne, co zrobiæ z 4 punktami spawów, które s± skorodowane na wylot, tzn. i na zewn±trz, i wewn±trz, jest rdza. zdjêcie numer ? to takie z przet³oczeniem dachu, i spawami w rogach.

Zdzierasz i oceniasz, jak siê oka¿e ¿e jest na wylot to zapraszasz di siebie kogo¶ z migomatem i pojêciem i wstawiasz zdrow± blachê ;) i tak samo ze wszystkimi innymi miejscami bo ¿e teraz ci siê wydaje ¿e nie jest na wylot to nie znaczy ¿e tak bêdzie po zdarciu :D
 

Przemek 
Wys³any: 2017-02-03, 10:46   
0
UP DOWN
Przemek


Pomóg³: 4 razy
Posty: 514
Sk±d: Szczecin
A mim zdaniem tylko precyzyjne piaskowanie zda tutaj egzamin. Rozszlifowuj±c mo¿e wytrzyma dwa sezony.
_________________
Tym siê zajmujê
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

GMC
Wys³any: 2017-02-03, 11:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 384
Osobi¶cie dla siebie te¿ bym piaskowa³, nie wiem czemu ludziom siê wydaje ¿e przez takie zdzieranie mechaniczno-rêczne zaoszczêdz± :roll:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group