|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
lukas1122
|
Wys³any: 2017-02-02, 14:23 Skuteczne usuniêcie rdzy z karoserii, lakierowanie
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam serdecznie forumowiczów.
Przerabiam busa na campera, ¿eby ruszyæ w ¶wiat
Realizuj±c marzenia, jako m³ody cz³owiek kupi³em auto takie na jakie by³o mnie staæ.
I tak siê z³o¿y³o, ¿e razem z autem w komplecie, dosta³em troszkê tlenku ¿elaza.
Potrzebuje porady, jak siê zabraæ do usuniêcia rdzy i pomalowania elementów.
Rdza jak na zdjêciach, wydaje mi siê i¿, mo¿na nazwaæ j± powierzchown±, poniewa¿ nigdzie nie przechodzi do ¶rodka, tzn. buda w ¶rodku jest zdrowa.
Co wiem, nie oddam do specjalisty, bo za zrobienie tego zap³acê po³owê warto¶ci auta, a nie o to chodzi.
Trzeba zdj±æ uszczelkê sylikonow±(zeskrobaæ i dok³adnie oczy¶ciæ)
Tylko czym, zmywaczem antysylikonowym?
Wyszlifowaæ do go³ej blachy(koñcówk± na wiertarkê da rade to zrobiæ, tylko jak±?)
Oczy¶ciæ i odt³u¶ciæ powierzchniê.
I
Zastosowaæ jaki¶ produkt z firmy Novol, proszê o podpowied¼ jaki, w³o¿ê w to pracy i czasu ile trzeba, tak¿e wole wydaæ raz 2 razy wiêcej, ni¿ wydaæ tyle samo robi±c 2 razy.
Np. Epoxy primer 3w1
I pó¼niej wiem, ¿e trzeba odtworzyæ silikonow± uszczelkê w razie potrzeby, po³o¿yæ lakier odpowiednio dobrany, oraz klar czyli lakier bezbarwny.
Czyli potrzebuje waszej porady, jaki produkt firmy novol na go³± blachê, i jak dziecko we mgle krok po kroku co pó¼niej, a¿ do po³o¿enia bia³ego lakieru.
Pytanie moje kolejne, co zrobiæ z 4 punktami spawów, które s± skorodowane na wylot, tzn. i na zewn±trz, i wewn±trz, jest rdza. zdjêcie numer ? to takie z przet³oczeniem dachu, i spawami w rogach.
Oraz id±c za ciosem, jak zakonserwowaæ ramê i podwozie. Zeskrobaæ, zakonserwowaæ, tylko czym i co dalej?
Tutaj te¿ epoxy primer 3w1 i na to novol cobra, jako baranek.
I teraz, wygl±d ma dla mnie drugorzêdne znaczenie, bardziej trwa³o¶æ pracy.
Czy przy u¿yciu odpowiednich materia³ów, oraz przy³o¿eniu siê do pracy, jestem w stanie na parê lat b±d¼ te¿ skutecznie tych ognisk korozji siê pozbyæ?
Czy jestem w stanie zrobiæ to wszystko jak nale¿y bez pistoletu?
Hale mam ogrzewan± 35 m2 piecyk elektryczny 2 kw.
Jaka temperatura hali, do wykonania tych prac?
Aha, co zrobiæ z tymi miejscami gdzie farba jest ¿ó³ta, (to chyba oryginalnie w iveco, jest pod bia³ym lakierem, jak grunt czy co¶)
Wiem, ¿e du¿o pytañ, wiem ¿e amatorka, mogê obiecaæ jedynie wyrycie ksywek z forum, wszystkim którzy pomog± w ró¿nych miejscach europy do wyboru do koloru.
Pozdrawiam bardzo proszê o podpowiedzi, prace ruszaj± od pi±tku
Salut
IMG_20170201_142044.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 46 raz(y) 75.39 KB |
IMG_20170201_141914.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 35 raz(y) 39.15 KB |
IMG_20170201_141808.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 30 raz(y) 36.92 KB |
IMG_20170201_141717.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 29 raz(y) 36.29 KB |
IMG_20170201_141647.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 42 raz(y) 35.43 KB |
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2017-02-03, 09:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
Do zdzierania rdzy musisz siê zaopatrzyæ w tarczê nylonow± tzw. w³osy murzyna. S± dostêpne w ró¿nych formach i rozmiarach (wbij w google na zdjêcia "tarcza nylonowa w³osy murzyna" to zobaczysz jak to wygl±da)
- z gotowym trzpieniem
- z otworem do których trzeba dokupiæ trzpieñ skrêcany osobno
- przyklejone jakby do tarczy szlifierskiej takiej do k±tówki ale musisz wtedy mieæ szlifierkê z regulacj± obrotów
- ma³e z mocowaniem na szybkoz³±czki ale to ciebie raczej nie interesuje bo to g³ównie do pneumatyki.
Markowe które d³u¿ej pracuj± to np. 3M lub Norton ale s± te¿ jaki¶ chinole które szybko lec± ale s± tañsze.
Dodatkowo przyda ci siê jaki¶ nawet chiñski zestaw ze szczotkami na trzpieniu - drucianki w ma³ych rozmiarach do zakamarków.
Do tego jakie¶ gmeraczki, d³ubaczki, skrobaczki, OKULARY OCHRONNE i jedziesz
Do przemywania wstêpnego syfu z rdzy kup bañkê 5L benzyny ekstrakcyjnej. Zmywacz bêdzie potrzebny dopiero przed nak³adaniem gruntów i farb.
Daj sobie spokój z tym epoksydem bo pomimo ¿e ma on inhibitory korozji to nie zapewni tego co grunt reaktywny. Taki epoksyd bêdzie dobry po piaskowaniu a ty nie piaskujesz tylko szczotkujesz i nie ma szans ¿eby¶ wszystkie w¿erki idealnie doczy¶ci³. A do takich powierzchni stosuje siê grunty reaktywne które wytrawiaj± resztki tlenków we w¿erach. |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2017-02-03, 09:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
lukas1122 napisa³/a: | Pytanie moje kolejne, co zrobiæ z 4 punktami spawów, które s± skorodowane na wylot, tzn. i na zewn±trz, i wewn±trz, jest rdza. zdjêcie numer ? to takie z przet³oczeniem dachu, i spawami w rogach.
|
Zdzierasz i oceniasz, jak siê oka¿e ¿e jest na wylot to zapraszasz di siebie kogo¶ z migomatem i pojêciem i wstawiasz zdrow± blachê i tak samo ze wszystkimi innymi miejscami bo ¿e teraz ci siê wydaje ¿e nie jest na wylot to nie znaczy ¿e tak bêdzie po zdarciu |
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2017-02-03, 10:46
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2017-02-03, 11:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
Osobi¶cie dla siebie te¿ bym piaskowa³, nie wiem czemu ludziom siê wydaje ¿e przez takie zdzieranie mechaniczno-rêczne zaoszczêdz± |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|