| Autor | Wiadomo¶æ | 
      
		|  | 
  | BigiBos93 | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 11:41   glebokie rysy. stary samochod. bardzo... | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 5
 
 | 
            
               | Panowie prosze o pomoc. Dostalem do roboty Mercedesa z 1963 roku i ma bardzo glebokie i stare rysy. Nie moge och zdjac. Próbowa³em papierem i pasta. Nie da sie. Macie pomysl? Zaraz dodam zdjecia |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | BigiBos93 | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 12:05 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 5
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | BigiBos93 | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 12:28 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 5
 
 | 
            
               | Bardzo prosze o pomoc Panowie. Jestem w kropce. Robilem juz kilkanascie ró¿nych lakierów ale ten mnie zamurowal.. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | misias | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 12:45 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 2 razy
 Posty: 245
 
 | 
            
               | Nie wiem czy dobrze rozumujê,ale polerk± tego nie ¶ci±gniesz,te elementy s± do ponownego lakierowania. 
 A dlaczego zapytasz?Bo s± pod lakierem nawierzchniowym, a ich usuniêcie past± jest po prostu nie do usuniêcia.
 
 Pzdr.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | BigiBos93 | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 12:50 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 5
 
 | 
            
               | Bardzo dziekuje za odpowiedz. Czyli nawet grubszym papierem sciernym nic nie zrobie? |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Robertlodz09   | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 13:05 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 61 razy
 Posty: 3387
 Sk±d: £ód¿
 
 | 
            
               |  	  | BigiBos93 napisa³/a: |  	  | Dostalem do roboty Mercedesa z 1963 roku i ma bardzo glebokie i stare rysy. | 
 To co pokaza³e¶ na tym zdjêciu to jest  to zniszczona pow³oka lakieru która kwalifikuje tylko
 do ponownego lakierowania. S± to tak g³êbokie uszkodzenia warstw pow³oki lakierniczej
 ¿e jak zaczniesz mocno szaleæ z papierem i jego gradacj± to przeszlifujesz sie do warstw
 podk³adu...
 Z uwagi ¿e jest to auto z 1963r to proponuje nic nie robiæ z tym poniewa¿ je¶li jest to jeszcze
 oryginalna pow³oka fabryczna tego auta to je¶li j± uszkodzisz mechanicznie to auto to straci na warto¶ci je¶li bêdzie wymaga³o ponownego lakierowania.
 Dla pasjonatów starych aut i kolekcjonerów oryginalna fabryczna pow³oka na aucie jest bezcenna i podnosi warto¶æ takiego auta.
 Spotykam siê czêsto z tego typu osobami (inwestorami) którzy chc± tylko napraw miejscowych na uszkodzonych powierzchniach pow³oki lakierniczej ich zabytkowych aut.
 Lakierowanie takich elementów nie wchodzi w rachubê ...
 Znam przypadek tutaj z mojej wsi gdzie zlecono piaskowanie miejscowe zabytkowego b³otnika Mercedesa a ch³opaki z piaskarni wypiaskowali ca³y b³otnik ...
 Sprawa otar³a siê prawie o sprawê w S±dzie  ... taki wzburzony by³ w³a¶ciciel tego b³otnika
 ¿e zniszczono mu oryginalny lakier .... a on chcia³ tylko w kilku miejscach zaprawki zleciæ
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | BigiBos93 | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 15:38 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 5
 
 | 
            
               | Ok. Dziekuje bardzo za pomoc. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Jakub | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-25, 21:30 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 2
 
 | 
            
               | Nie jestem lakiernikiem, ale ostatnio przeprowadzi³em ma³y risercz na temat dawnych lakierów i troski o nie. To, co jest na tym zdjêciu to- moim zdaniem- nie s± rysy, a raczej spêkanie i wysuszenie starego lakieru, i polerowanie nie jest tu drog±. Bardziej potrzebny jest ¶rodek, który taki lakier nawil¿y (olejek, wosk) i ewentualnie potem mo¿na go ³agodnie polerowaæ. Tak przynajmniej twierdz± poradniki, które znalaz³em w internecie: 
 http://www.autogeekonline...age-paints.html
 
 
 http://www.autogeekonline...paint-care.html
 
 Jest w nich znakomicie opisane jak i czym nale¿y traktowaæ lakiery starych aut.
 
 
 Ponadto, istotne jest, jakim rodzajem lakieru pomalowano samochód. Je¶li jest to lakier typu "nitro", to polerowanie mo¿e daæ odpowiedni efekt, ten lakier daje po³ysk przy polerowaniu "w g³±b". Je¶li jest to lakier piecowy, to polerowanie raczej nie daje oczekiwanego efektu i w grê wchodzi jedynie woskowanie, tak przynajmniej twierdzi poradnik lakiernika z lat 60.
 Jak je rozró¿niæ? Wydaje mi siê, ¿e jedyn±  metod± jest próba p³omieniowa- ob³upanie mo¿liwie drobnego skrawka lakieru i podpalenie go; lakier "nitro" powinien spaliæ siê bardzo gwa³townie, niemal wybuchowo  niekopc±cym p³omieniem (przynajmniej teoretycznie).
 |  | 
	
		|  |  |