Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
poorchava
Wys³any: 2008-09-14, 21:55   szpachlowanie g³ebokich rys
0
UP DOWN

Posty: 4
Mam taki problem: wyjecha³em na pare tygodni i zostawi³em auto na chodniku pod domem. Wróci³em, i jak umy³em auto to siê okaza³o ¿e obydwa tylne nadkola s± porysowane do samej blachy, z jednej strony chyba ktos mocno zderzakiem przytar³, z drugiej gwó¼d¼ pewnie. Auto to bia³a Corsa B z 11 latami na karku, wiêc postanowi³em sam cos zrobiæ z tym fantem, ¿eby nie p³aciæ XXX z³otych za malowanie auta wartego 2000.

Poczyta³em trochê tu i ówdzie i u³ozy³em sobie taki plan:
1) szlifujê miejsca dooko³a rys np papierem 1200
2) odt³uszczam jakim¶ rozpuszczalnikiem
3) zasmarowujê rysy szpachl± i czekam a¿ stwardnieje
4) szlifujê wyschniêt± szpachlê 1200 a potem 2000 na mokro, ¿eby by³a 'na g³adko' z powierzchni±
5) pryskam bia³y podk³ad (w sprayu)
6) pryskam bia³y lakier (te¿ w sprayu)
7) pryskam bezbarwnym
8) polerujê past± tempo do usranej smierci czyli a¿ bêdzie w miarê ³adnie

I teraz parê pytañ:
1) Najwazniejsze. Czy to co napisa³em powyzej ma mniej wiêcej rêce i nogi czy to w ogóle trzeba zrobic inaczej?
2) Jak wyszlifowaæ 'wnêtrze' rys, tzn samo wg³êbienie w blachach. Nie chcê, ¿eby szpachla odpad³a albo co¶ w tym rodzaju.
3) rozpuszczalnik to mo¿e byæ zwyk³e staros³owiañskie nitro czy trzeba czegos bardziej wyszukanego?
4) ile wartsw podk³adu i bia³ego lakieru pryskaæ?
5) Trzeba to w ogóle pokrywac bezbarwnym? To jest taki zwyczajny bia³y lakier typu "najtañszy w salonie". (Auto by³o kupowane jako firmowe i mia³o byæ przede wszystkim tanie)
6) Czy w lakierni moga mi nape³niæ wymieszanym pod kolor lakierem spraya? Bo problem jest taki, ¿e ten lakier na aucie nie jest ca³kiem bia³y tylko taki raczej "bia³y z dodatkiem 400tys przebiegu i 11 lat stania pod chmurk±", czyli trochê ciemniejszy. Jezeli to mo¿liwe to czy ma ktos pojêcie gdzie we Wroc³awiu robi± cos takiego?

Za koniec zaznaczam, ¿e nie chodzi mi o niewiadomo jaki efekt, tylko o to, ¿eby nie by³o widaæ za bardzo rys i ¿eby nie zaczê³y korodowaæ albo co¶.
 

Johny Bravo
Wys³any: 2008-09-14, 23:06   
0
UP DOWN

Posty: 41
Po
1. sprzedaj mi t± corse za 2tys... :spoko:


plan:
1) szlifujê miejsca dooko³a rys np papierem p320
2) odt³uszczam zmywaczem silikonowym
3) zasmarowujê rysy szpachl± i czekam a¿ stwardnieje
4) szlifujê wyschniêt± szpachlê p240 a potem p400 na sucho ¿eby nie wci±gnê³a wody
5) pryskam bia³y podk³ad (w sprayu) i przycieram p800 na mokro, delikatnie aby nie przetrzeæ
6) pryskam bia³y lakier (te¿ w sprayu)
7) czekam tydzieñ, przecieram ca³o¶æ p2000
8) polerujê past± farecla i g±bk± bia³±.

Jedyny spray jaki siê do tego nadaje to chyba motip.
 

poorchava
Wys³any: 2008-09-15, 23:46   
0
UP DOWN

Posty: 4
kolejne pytanie:
kupi³em szpachlê uniwersaln± novola i do niej jest do³±czony utwardzacz w takiej ma³ej tubce. Ile sie tego daje i kiedy do tej szpachli, która jest w puszce? Bo na puszce nic nie pisze.

edit: nevermind, znalaz³em na stronce novola :)
 

lopez
Wys³any: 2008-09-16, 08:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 76
poorchava napisa³/a:
Bo na puszce nic nie pisze.


powinno byc napisane, utwardzaczu masz tyle zeby wystraczylo na cala szpachle.

nie mieszasz wszystkiego razem bo wszystko zmarnujesz to po wymieszaniu szybko twardnieje,

wymieszaj najperw troche nie duza ilosc i naluz na rysei rozprowadz, nie rob tego za dlugo to po chwili stwardieje a jak ty bedziesz ciagle po tym packa ciagal to zacznie ci sie walkowaæ spachla ,

przytrzyj i oczen jak pokrylo , jesli bedzie trzeba to mozesz znowu wymieszac i nalozyc na to samo miescie szpachle
 

kalbi 
Wys³any: 2008-09-16, 10:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
ogólnie to ja rys nie szpachluje bo to potem i tak posiada i rysa za jaki¶ czas wyjdzie(si±dzie) Profi to powinno siê rozci±æ maszynk± i podk³ad bez szpachlowania...
_________________

 
 

gola 
Wys³any: 2008-09-16, 11:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
kalbi napisa³/a:
...bo to potem i tak posiada i rysa za jaki¶ czas wyjdzie(si±dzie)
Profi to powinno siê rozci±æ maszynk± i podk³ad bez szpachlowania...


Dokladnie,zeszlifowac do blachy miejsce gdzie jest rysa,nastepnie podklad,przeszlifowac podklad i lakier.
 

zouzaty 
Wys³any: 2008-09-16, 16:39   
0
UP DOWN

Posty: 23
Sk±d: Hoorn/Holandia
ROZSZLIFUJ te rysy by byla plaska powierzchnia wtedy jak stwierdzisz ze masz wglebienie uzyj kitu szpachlowego a jezeli go nie ma to mozesz od razu siegnac po podklad!!! samych rys i odpryskow po kamieniach sie nie szpachluje jak juz koledzy tu podpowiadaja (bo to posiada itd...) milej zabawy i pozdrawiam
 

poorchava
Wys³any: 2008-09-16, 19:19   
0
UP DOWN

Posty: 4
hmm... wygl±da na to, ¿e nawali³em za duzo szpachli :(

Jak da³em szpachlê i wyszlifowa³em papierem tak ¿eby by³o g³adko, to wygl±da³o ¿e wyjdzie dobrze, a jak pomalowa³em to wygl±da to jakbym mia³ b±bla rdzy wielko¶ci talerza obiadowego pod lakierem :( :( . Jest na to jakie¶ wyj¶cie inne ni¿ kupiæ/po¿yczyæ jak±¶ szlifierkê k±tow± czy inna gumówkê i zjechaæ do blachy?
 

kalbi 
Wys³any: 2008-09-17, 17:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
jak nie masz maszynki to rozetnij to papierem 220 na mokro na klocku, ¿eby by³o równo i podk³ad
_________________

 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-09-17, 19:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Skoro juz ma szpachle na elemencie to nie zabardzo na mokro to leciec - szpachla "pije" wode.
_________________
Bart
 
 

kalbi 
Wys³any: 2008-09-17, 19:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
a czy ja pisalem by ci±³ szpachle na mokro?? chodzi mi o rozcieñcie rysy na klocku, a nie szpachle! Szpachla jest tam wogole niepotrzebna bo siadzie nied³ugo i ryse bedzie i tak widaæ wiêc g³upiego robota
_________________

 
 

poorchava
Wys³any: 2008-09-18, 01:46   
0
UP DOWN

Posty: 4
skombinowa³em maszynê i zjecha³em na równo 160, 200, 320 i 400 a potem da³em podk³ad. Narazie wygl±da nie¼le. Jutro go jeszcze oszlifuje 800 i dam lakier, zobaczymy jak to bêdzie :)
 

jacklack 
Wys³any: 2008-09-18, 12:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Nie rozumiem jak mo¿na w dzisiejszych czasach szlifowaæ :) szpachle na wodê Je¿eli szlifujemy szpachle papierem ¶ciernym na sucho to na szpachli i na jej obrze¿ach s± rysy,podstaw± jest aby przeszlifowaæ to wszystko papierem 240 maszyn± nie mo¿e zostaæ ani jedna rysa po papierze 120 je¶li zostanie to na pewno podk³ad i lakier si±dzie ;)

[ Dodano: 2008-09-18, 13:27 ]
szpachla poliestrowa jest jak g±bka która ch³onie wode tylko g±bke wyci¶niesz a szpachli nie :)wiêc je¶li zamkniesz nasi±kniêt± wod± szpachlê podk³adem i lakierem korozja murowana Lakiernictwo kieruje siê ju¿ od dawna ku obróbce szpachli, podk³adu, lakieru na sucho :spoko:
 
 

adek1987
Wys³any: 2008-10-18, 14:30   
0
UP DOWN

Posty: 10
czyli szpachle dociera sie na sucho? ja zawsze robilem na mokro, czekalem ze 2 dni az dobrze wyschnie i dawalem podklad. Moglby ktos wyjasnic mi dokladnie jak na sucho sie to robi zeby rysy niezostaly? Z gory dzieki
 

kalbi 
Wys³any: 2008-10-18, 15:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
odpowiednia gradacja i rys nie bêdzie...
-80
-120
-220
-320
musisz kasowaæ ryski na szpachli oraz te na obrze¿ach. Najlepiej robiæ to maszynk±.
_________________

 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-19, 08:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
kalbi napisa³/a:
odpowiednia gradacja i rys nie bêdzie...
-80
-120
-220
-320
musisz kasowaæ ryski na szpachli oraz te na obrze¿ach. Najlepiej robiæ to maszynk±.


Musi skasowac ryski bo to ONE w³asnie siadaj±. Ja robie tak ze za ryskami 240 na kr±zku robie szlif, zak³adam CA£OSC wykonczeniówk± i startuje od 240 na klocku i koncze 360 na maszynce. Wykonczeniówka mi zalepia to co co sie przedar³o za szpachl±. Tak jak mówisz tez mozna ale mo¿e zrobi do³a za ³at± ¿eby rysy zdj±c. Wykonczeniówka eliminuje takie wypadki.
_________________
Bart
 
 

przemo1972 
Wys³any: 2008-10-23, 19:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Adek,ajlepiej przyjmij sobie taka zasade: Reasumujac, numer papieru zawsze mnozysz przez 2.Np. zaczynasz od obrobki szpachli papierem 100, a wiec po skonczeniu pracy tym papierem wychodzisz z rys po nim papierem nr.200 (w sklepach maja 180 i 220 -spoko mozesz jechac obydwoma) Ze 180 wychodzisz papierem 360 . To bedzie odpowiednia gradacja pod primer,ktory z kolei obrabiasz papierem ...720 ;) a ze takiego papieru nie ma to najblizej do 800 (Ale ten primer dla uproszczenia mozesz na start 400 potraktowac -pod warunkiem ze caly matowany obszar bardzo dokladnie poprawisz 800)Mowimy tu caly czas o obrobce recznej na mokro-mam na mysli podklad. I TERAZ NAJWAZNIEJSZE:
Jezeli uzywasz maszyny (obrobka na sucho) to musisz przyjac ze numer papieru dzielisz na 2, tj. jezeli chcesz otrzymac powierzchnie taka jaka daje papier nr.800( recznie na mokro) to jedziesz papierem 400(na sucho) ...Ufff ;)
 

kalbi 
Wys³any: 2008-10-23, 20:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
przemo1972 napisa³/a:
ezeli uzywasz maszyny (obrobka na sucho) to musisz przyjac ze numer papieru dzielisz na 2
z matmy kiepsko...
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga