Posty: 1
|
Cze¶æ wszystkim,
jest to mój pierwszy post, ale mam nadziejê, ¿e nie napiszê nic g³upiego
Kupi³em u¿ywany b³otnik przedni do starego Baleno w rozs±dnym stanie(trudno o to, bo wiêkszo¶æ ma dziury), tylko jest w innym kolorze(Suzuki Y29 zamiast Y33).
Nie mam na lakiernika, a auto ma 22 lata, wiêc stwierdzi³em, ¿e pomalujê sam. Tyle tylko, ¿e o ile b³otnik zasadniczo jest w bardzo ³adnym stanie, o tyle ma dwa problemy- lekki purchel na przet³oczeniu tu¿ nad ko³em i pokryty korozj± dó³, gdzie b³otnik wchodzi na próg(5-7 cm).
Trochê poczyta³em, ale bardzo poprosi³bym o usystematyzowanie mojej wiedzy.
1. Ten b±bel nale¿y punktowo zeszlifowaæ P80 rêcznie albo nak³adk± na wiertarkê do go³ej blachy, to samo powierzchown± korozjê?
2. Czym najlepiej zabezpieczyæ t± stal? Jaki¶ podk³ad reaktywny?
3. Ca³± resztê matujemy P240 b±d¼ P320 na sucho, do uzyskania równej powierzchni- ju¿ po zabezpieczeniu go³ej blachy i by nie dojechaæ do fabrycznego podk³adu?
4. Podk³ad akrylowy- nale¿y to robiæ mo¿liwie jak najcieniej siê da, w 2-3 warstwach, ¿eby nie by³o zacieków i problemów z wyprowadzeniem g³adkiej powierzchni? Czy przy zachowaniu najwy¿szej staranno¶ci ten etap mo¿na wykonaæ podk³adem np. Motip z puszki?
5. Podk³ad polerujemy na mokro papierami 600 i 800, czy nale¿y jeszcze do³o¿yæ 1000? No i czy ruchami kolistymi, czy pion-poziom?
6. Koloru z tego co wiem nie ruszamy, a klar powinien byæ 2K. Czy nale¿y po jego wyschniêciu wykoñczyæ go jakimi¶ pastami, czy nawet bardzo drobnymi papierami typu 2000 w górê?
Oczywi¶cie jestem ¶wiadomy etapów odt³uszczania, oczyszczania i czasów schniêcia, ale to ju¿ pomin±³em, ¿eby nie rozwlekaæ
Z góry dziêki za wszelkie uwagi. |
|