Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
neli.fresco
Wys³any: 2018-07-06, 11:09   Mazda MX-5 NA '92
0
UP DOWN

Posty: 2
Cze¶æ.

Jestem nowy na forum i totalnym laikiem w temacie. Trochê poczyta³em i my¶lê, ¿e jakie¶ podstawy z³apa³em. Mam te¿ wsparcie te¶cia (spawa statki) i szwagra (mechanik w ASO
 Range Rovera). Chcê zrobiæ jak najwiêcej sam, bo za dzieciaka naogl±da³em siê fanów 4 ko³ek, West coast customs i tym podobnych programów na Discovery i jest to realizacja marzenia.

Zacz±³em kompletn± renowacjê Mazdy MX-5 NA '92 r. Typowa korozja w progach i nadkolach, troszkê rudy zaczyna siê pchaæ w pod³ogê i pod³u¿nice.

Poni¿ej plan naprawy i zabezpieczenia blacharki, pomó¿cie oceniæ czy jest dobry, co zrobiæ inaczej. Opieram siê na tym co wyczyta³em na forach i zaleceniach producenta.
Blacha ma byæ zabezpieczona jak najlepiej ¿eby trzyma³o przez lata.

Plan:
1. Rozebranie auta jak tylko siê da, pozosta³e czê¶ci te¿ wygodniej bêdzie przejrzeæ, zregenerowaæ czy wymieniæ.
2. Oczyszczenie blachy ze starej pow³oki i rdzy w³osami murzyna.
3. Gdzie nie wjadê ¶ciernic± to piaskowanie ma³ym pistoletem z Allegro, jak nie da sobie rady to chemia (kwas fosforowy 15-30%).
4. Je¶li zostan± jakie¶ pory, których nie doczyszczê, albo korozja bêdzie zaawansowana to wycinka i spawanie, a w mniej dostêpnych miejscach Forch Korroplex (mo¿e inny produkt typu APP Rstop?).
5. Przy wycinkach tam gdzie dojdê w g³êbszych warstwach karoserii oczyszczenie + epoxyd + konserwacja do profili zamkniêtych.
6. Spawanie ubytków punktowo migomatem i zagêszczanie spoiny punktowo, nie spawem ci±g³ym ¿eby nie przegrzaæ za mocno blachy. Wspawane ubytki w miarê mo¿liwo¶ci bêd± sz³y po ³uku, nie w prostych k±tach.
7. Uszczelnienie ³±czenia blach mas± uszczelniaj±c± (Novol for Classic Cars)
8. Na tak przygotowan± blachê epoksyd (Novol for Classic Cars).
9. Na podwoziu po epoxydzie mam dylemat.. Czy dawaæ U-Pol Raptor (ewentualnie pod nim warstwa lakieru), czy Body Protec + emalia (Novol for Classic Cars) czy mastykê.. Co polecacie?
10. Nadwozie od ¶rodka (w szczególno¶ci pod³oga) zabezpieczone tak jak podwozie ze wzglêdu na mo¿liwe przeciekanie dachu i ch³on±c± wodê matê wyg³uszaj±c±.
11. Karoseria od zewn±trz: epoksyd, na epoksyd szpachla, a na ni± znów poksyd, baza, klar. Czy daæ przed baz± jeszcze podk³ad akrylowy?
12. Poszerzenia nadkoli bêdê robi³ sam z w³ókna szklanego (tkanina twill + ¿ywica) i tu pojawia siê pytanie - jak to po³±czyæ z blach±? ³±czenie bêdzie w 2 miejscach - b³otniki i nadkole. Wiem, ¿e na pewno nie do go³ej blachy. My¶lê, ¿e po epoksydzie ta¶ma dwustronna (ewentualnie klej do szyb) i szpachelka, która bêdzie maskowaæ przej¶cie pomiêdzy poszerzeniem, a blach±, na to epoksyd (z tego co pamiêtam ten z novola nadaje siê te¿ do kompozytów, baza i klar. Co my¶licie?

Dodatkowe pytanie - Forch Korroplex wg producenta po zwi±zaniu z rdz± tworzy warstwê epoksydow± i mo¿na to pokrywaæ ka¿dym ¶rodkiem. Ale jest to reaktywny zwi±zek, a z tego co czyta³em nie powinno siê bezpo¶rednio na nie k³a¶æ epoksydów.
 

hematol 
Wys³any: 2018-07-06, 22:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Cze¶æ,fajne auto,by najmniej mi sie podoba ten ju¿ klasyk ;)
neli.fresco napisa³/a:
naogl±da³em siê fanów 4 ko³ek, West coast customs i tym podobnych programów na Discovery i jest to realizacja marzenia.

: telewizja k³amie :)
P.s. te¶ciu,szwagier i inni .. te¿ mog± k³amaæ ;)
Widze ,¿e chcesz porz±dnie sobie naprawiæ samochód ale musisz zadaæ sobie pyanie czy to ma byc naprawa blacharska czy odbudowa auta (restauracja),przede wszystkim wiedza i do¶wiadczenie + zaplecze.
Takie projekty jak opisa³es pzrekraczaj± warto¶æ auta 10-krotnie lub du zo wiêcej....
 

Czere¶niak
Wys³any: 2018-07-06, 22:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 200
Cytat:
Takie projekty jak opisa³es pzrekraczaj± warto¶æ auta 10-krotnie lub du zo wiêcej....

Eeeee tam troche se dziurska pozalepiajom pomalujom se
i bedzie Mazdziora jak rakieta :cool: i nie trza zara tyle kasiorki wywalac ze skarpety
Przecie napisal ¿e ma fachmanow w rodzinie
neli.fresco napisa³/a:
wsparcie te¶cia (spawa statki) i szwagra (mechanik w ASO
Range Rovera).
 

neli.fresco
Wys³any: 2018-07-07, 01:29   
0
UP DOWN

Posty: 2
Czere¶niak nie musisz byæ taki sarkastyczny. To, ¿e liczê na wsparcie te¶cia spawacza i szwagra, który jest mechanikiem z zawodu to chyba nic z³ego? Nie musi oznaczaæ, ¿e liczê, ¿e zrobiê ulepa za piñcet z³otych.
Tak jak napisa³em - chcê zrobiæ jak najwiêcej sam, bo jest to realizacja marzenia, a nie chêæ zrobienia auta po kosztach. W przeciwnym wypadku pozalepia³bym dziury w³óknem, szpachl±, ewentualnie pianka monta¿owa w progi, trochê lakierku i sezon przed pój¶ciem na handel by przelata³ ;)

Hematol, tak, tak wiem, ¿e te robione w tych programach auta to ko³o porz±dnie zrobionych nie sta³y. Prace Eda je¶li chodzi o blacharkê to trochê druciarstwo moim zdaniem. Nie zmienia to faktu, ¿e jako dzieciak siê jara³em i teraz chcê na powa¿nie podej¶æ do tematu.

A "fachmanów" z rodziny poproszê o pomoc w obszarach, w których mog± mi doradziæ. Po inne, do ludzi, którzy maj± wiêksze pojêcie w temacie blacharki i lakierowania (choæ po niektórych tematach patrz±c te¿ nie wszyscy) przyszed³em tutaj. Dlatego proszê o pomoc, jakie¶ wsparcie, bez zbêdnej szyderki :D I te¿ nie liczê na to, ¿e jak pierwszy raz siê z³apiê za pistolet to wszystko pójdzie zajebi¶cie. Chcia³bym sam prysn±æ, ¿eby siê tym pobawiæ na podwozie i od ¶rodka, tam gdzie jak co¶ spieprzê to nie bêdzie tak widoczne. A karoseriê z zewn±trz pewnie zlecê fachowcowi. Wszystko zale¿y ile bêdê mia³ czasu ¿eby sobie poæwiczyæ.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania