Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Pow3r
Wys³any: 2020-03-10, 19:41   Devilbiss FLG5 du¿a mora na bezbarwnym
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i jest to dla mnie ostateczno¶æ po przeczytaniu multum tematów na tym forum jak i youtube

Posiadam taki problem z wylewaniem klaru , czy dam 2 bary lub 3 albo wiêcej wychodzi identyczna morka. Lakier po wyschnieciu jest idealnie g³adki pod palcem lecz nie ma lustra tylko pomarancza któr± widaæ ju¿ przy wylewaniu drugiej warstwy. Mo¿e mi kto¶ powiedzieæ o co chodzi? Poni¿ej zamieszczam mój sprzêt oraz ustawienia.

Devilbiss FLG 5 1,4mm
kompresor 100L v2
spirala 10m
reduktor ustawiony na 2,3,4bary - jak wy¿ej nie ma to znaczenia bo wychodzi to samo..
temperatura 20-22stopnie

Lakiery
Novol 540 2:1:20% - 3 bary wg karty technicznej na dwie warstwy ( przylepn± i pe³n± )

APP 2k hs acryl klarlack spezial 2:1:5% - 2 bary ,warstwy jak wy¿ej

T4W C17 AIR DRY 2:1:10% - 2 bary , warstwy jak wy¿ej

Element matowany 600,800 jest g³adki po skoñczeniu wiêc w±tpiê aby tutaj by³ problem.

Wszystko robiê wg kart technicznych i nadal jest konkretna mora, po polerce na mokro 1500 2000 + 4 pasty po kolei Menzerna jest efekt zamierzony nie powiem ale przy samym malowaniu co¶ mi nie gra,co ciekawe nawet gdy splynie zaciek przy próbie maksymalnego dolania warstwy nadal jest konkretna mora.. Mo¿e manometr co¶ szwankuje? Mo¿e spróbowaæ regulacji na samym pistolecie bez manometru bo ju¿ nie mam pomys³ów.. Bardzo proszê o wskazanie b³êdów..

https://www.fotosik.pl/zdjecie/aeb4800aec9d817c
https://www.fotosik.pl/zdjecie/db44497d71c882ce
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-03-11, 12:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Pow3r napisa³/a:
Mo¿e manometr co¶ szwankuje? Mo¿e spróbowaæ regulacji na samym pistolecie bez manometru

Czêstym problemem jaki masz z ci¶nieniem jest w³a¶nie tani chiñski manometr ...
tak¿e na pocz±tek proponuje siê go pozbyæ i zobaczyæ jak bardzo zmieni siê pistolet kiedy pozbawisz go elementu który ogranicza mu przep³yw powietrza
bo zapewne wiesz ¿e nie tylko ci¶nienie jest wa¿ne ale równie¿ ilo¶æ powietrza potrzebna do pracy pistoletu mierzona w ilo¶ci litrów na minutê pracy ?
Dobry manometr nie kosztuje 30z³ ... musisz znacznie wiêcej wydaæ aby¶ mia³ wiarygodne wskazania rzeczywistego ci¶nienia
Rozumiem ¿e Twój kompresor jest w stanie wydaæ z siebie na wyj¶ciu te min 280lit powietrza na minutê potrzebne dla Twojego pistoletu ?
 

Pow3r
Wys³any: 2020-03-11, 19:24   
0
UP DOWN

Posty: 5
Kupilem nowy manometr polecony w lakierniczym LARE AR03HQLS dokladniej. Robi³em dzis próbkê na roznych cisnieniach , odleglosci - lakier rozcienczony T4W 444 - 2:1:20% , temp 20st w pomieszczeniu, odleglosc 10-15cm sta³a ,materia³ na 2,5obrotu , 1-pó³ warsta i 2 pe³na.Ju¿ przy laniu drugiej zaraz za strumieniem gdzie dopiero przejecha³em nadal robi siê kasza jak wolno czy szybko bym przejecha³.. Przep³yw na oko jest wiêkszy ale na próbce ró¿nicy nie ma specjalnie, nadal problem pozostaje. Kompresor mam V2 100L , 400l/min ( w przyszlosci chce dokupic pompê v3 ok. 800-1000L/min) wiec rowniez watpie w to. Jedyne co mi pozostaje to trefna dysza w pistolecie bo ju¿ nie mam pomys³u, spróbujê poszukaæ kogo¶ na rejonie kto maluje i podpytaæ o co chodzi bo nie widzê innego rozwi±zania, wszystko co my¶la³em ¿e za³atwi problem tego nie zrobi³o. :sciana:
 

Pow3r
Wys³any: 2020-03-11, 19:53   
0
UP DOWN

Posty: 5
Odkopa³em takie info od jednego z u¿ytkowników -
kzychu napisa³/a:
Kolego nie mam flg ale takie ustawienia +/_ to dla bazy ok, musisz ustawiæ do swojej szybko¶ci prowadzenia pistoletu, jak za mocno rozkrêcisz to du¿o bazy pójdzie w powietrze i bêdzie syf, jak za ma³o to bêdziesz bardzo wolno pracowa³ lub za ma³o wylejesz i ziarno stanie.
Do klaru 2 obroty to ma³o , trzeba wolno prowadziæ ,wiadomo ¿e jak co¶ ma³ego albo w pomieszczeniach ze s³ab± wentylacj± mo¿na tak próbowaæ, ale na normalnych elementach to
spokojnie z 5obr lub nawet max(zak³adaj±c ¿e dysza do danego materia³u) .Musisz mieæ ¶wiat³o takie ¿eby obserwowaæ jak siê rozlewa lakier i szybko dojdziesz samemu do ustawieñ dla Ciebie dobrych.


Jutro spróbujê z materia³em rozkrêconym na max bo faktycznie dzi¶ musialem nie dolaæ na 2,5obr i zosta³o te ziarno..
 

kzychu
Wys³any: 2020-03-11, 20:40   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Ziarno tyczy³o siê bazy.Ty masz problem z przep³ywem powietrza, te tanie kompresory maj± zwe¿kê na wej¶ciu zespo³u filtra z manometrem , jak go wykrecisz to tam jest otwór z 5mm.
Nastêpnom zwê¿k± jest przewód spiralny napewno jego ¶rednica wewnêtrzna jest poni¿ej 10mm.
Nie rozbija Ci materia³u, dla testu rozciêcz klar i je¶li manometr masz na butli to ustaw tam z 8
barów i tak pod pistoletem bêdzie du¿o mniej.Sprawd¼ jakie uzyskasz ci¶nienie pod pistoletem
tym lare (odkrêcasz go na maxa)- ale na wci¶niêtym spu¶cie pistoletu i w kubku z materia³em.
 

Pow3r
Wys³any: 2020-03-11, 23:16   
0
UP DOWN

Posty: 5
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ad26ccf19b4d59b7

Tak to u mnie wygl±da na kompresorze , co tu dok³adnie wykrêciæ odno¶nie otworu 5mm? Chodzi o zwê¿kê przed szybkoz³±czk± czy jak bo nie bardzo rozumiem ? Sory za laickie pytanie.

Jutro dam znaæ co i jak, ma znaczenie przewód jakiego u¿ywam ? Spiralka a gumowy pneumatyczny o wiekszym przekroju ? Mam "W¡¯ PNEUMATYCZNY Z SZYBKOZ£¡CZKAMI ZAKUTY 10m 10mmx17mm " bêdzie wiêkszy sens na takim próbowaæ ?

//znalaz³em temat ju¿ tutaj na forum i tipy jak ni¿ej, powymieniam z³±czki na 1/2 oraz w±¿ 10mm i zobaczymy.

Lackdoctor napisa³/a:
Radi_ii napisa³/a:
tylko bez obrazy

Luz.
Uwa¿aj na szybkoz³±czki i ich przeloty.
Pierwsza szybkoz³±czka w sprê¿arce ju¿ potrafi byæ badziewna i trzeba zacz±æ od jej wymiany.
Chodzi o przelot w tej czê¶ci gdzie jest w±¿ skrêcany, lub gwint wkrêcany w reduktor sprê¿arki.
Odkrêæ a zdziwisz siê.
 

kzychu
Wys³any: 2020-03-12, 06:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
U Ciebie nie ma badziewnego filterka cyklonowego który jest zwê¿k± w wiêkszo¶ci tanich kompresorków. Zmierz poprostu ile masz pod pistoletem w trakcie pracy tak jak wy¿ej opisa³em
i bêdzie wiadomo, mo¿e byæ z rozpuszczlnikiem ¿eby giwery nie brudziæ.Przewód 10m d³ i 10mm
¶r.wew to spadek 0.7 bara, z³±czki na 1/4 cala czy filtry to te¿ dodatkowe opory, wszystko mósi byæ na 1/2 cala i nie sugeruj siê ci¶nieniem pod pistoletem gdy nie wci¶niêty spust.A najlepiej
by by³o jak by¶ do tego pomiaru pod pistoletem zamiast manometru dobra³ trujnik i za³o¿y³ zegar.
 

Pow3r
Wys³any: 2020-03-14, 15:11   
0
UP DOWN

Posty: 5
Zmieni³em wszystko na 1/2 + w±¿ 10m 10mm na z³±czkach rectusa , spiête pod pistolet i na wcisniêtym spuscie ustawi³em 4 bary + novol 540 2:1:20% na 3 warstwy - pistol materia³ 5 obrotów odkrêcony reszt max. Na p³askiej powieszchni jest ju¿ mega dobrze. Dojdzie mi jeszcze reduktor z filtrem pod sam kompresor od yato równie¿ 1/2 bud¿etowo i na 6barów ustawiê sam kompresor jak zalecano w temacie który znalaz³em bo mam wra¿enie ¿e od tych zmian ci¶nienia nie dolewa mi tyle co powinno w niektórych momentach ?

Chodzi mi g³ównie o krzywizny ( lakierowa³em poziomo) jak pisa³em na p³askim jest ogieñ ale na krzywiznach i zaokr±gleniach elementu jest dalej kasza :shock: jakbym nie dola³ a jecha³em taka sama szybko¶ci± i ustawieniami pistoletu z tak± sam± ilo¶ci± warstw faktycznie wolniej tam polecieæ? :?: Mam stracha ¿e, siê poleje bo ju¿ widaæ znaczn± ilo¶æ wypluwanego lakieru przez pistolet w porównaniu do instalacji na 1/4 a nakurzone ¿e nie wspomnê :x:
 

kzychu
Wys³any: 2020-03-15, 16:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
A ci¶nienie pod gunem mierzy³? Po ka¿dych zmianach w instalacji fajnie zmierzyæ, a do pracy wystarczy manometr z filtrami na ¶cianie.
 

mirusiek 
Wys³any: 2020-03-19, 07:58   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 119
Podstawowe pytanie: ustawiles 4 bary ale jak i gdzie mierzyles. Jak na manometrze przy pistolecie, na wcisnietym spuscie to masz zdecydowanie za duze cisnienie, dla tego pistoletu powinno byc miedzy 2 a 2.5 bara, mierzone na malym manometrze przy samym pistolecie, na wcisnietym na maxa spuscie, wczesniej tez ustaw ilosc materialu na pistolecie ( ja ustawiam na 2 do 2.5 obrotu aler to jak kto lubi) potem mierz cisnienie.
Moja i w mojej firmie instalacja wyglada tak, kompresor na wyjsciu max cisnienie 10bar i wlacza sie jak cisnienie spadnie do 7 barow za nim filtry z manometrem na nich ustawione na wyjsciu 6 bar, dalej waz do pistoletu na nim ustawione sposobem jak wyzej 2.3 bary zmieniam w malym zakresie w zalezosci od typu lakieru jakim maluje. Ja masz tak poustawiane masz zawsze stale cisnienie i musi byc ok.
_________________
https://www.flickr.com/photos/51928327@N08/sets/
 

kris772
Wys³any: 2020-05-02, 07:56   
-1
UP DOWN

Posty: 2
Tak jak pisze @mirusiek. Cisnienie na wyjsciu kompresora na maxa musi byc ustawione, dalej musi byc pociagniete przez przewod minimum 8/10 mm dlugosc ok 5 metrow do filtroreduktorow, na ktorych sa za³±czone z³±czki minimum 1/2 cala, na nim ustawione ok 6 barow i dalej przewodem 10 mm przekroju (oczywi¶cie mowa o przekrojach wewnetrznych) nie zadna spirala tylko prostym wezem do reduktora pod pistoletem i tam ustawiasz cisnienie docelowe. Karty technologiczne to jedno, ale jest jeszcze cos takiego jak cisnienie pracy pistoletu. Takze powodzenia przy testach :)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group