Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Pow3r
Wysłany: 2020-03-10, 19:41   Devilbiss FLG5 duÂża mora na bezbarwnym
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i jest to dla mnie ostatecznoœÌ po przeczytaniu multum tematów na tym forum jak i youtube

Posiadam taki problem z wylewaniem klaru , czy dam 2 bary lub 3 albo wiĂŞcej wychodzi identyczna morka. Lakier po wyschnieciu jest idealnie gÂładki pod palcem lecz nie ma lustra tylko pomarancza ktĂłrÂą widaĂŚ juÂż przy wylewaniu drugiej warstwy. MoÂże mi ktoÂś powiedzieĂŚ o co chodzi? PoniÂżej zamieszczam mĂłj sprzĂŞt oraz ustawienia.

Devilbiss FLG 5 1,4mm
kompresor 100L v2
spirala 10m
reduktor ustawiony na 2,3,4bary - jak wyÂżej nie ma to znaczenia bo wychodzi to samo..
temperatura 20-22stopnie

Lakiery
Novol 540 2:1:20% - 3 bary wg karty technicznej na dwie warstwy ( przylepnÂą i peÂłnÂą )

APP 2k hs acryl klarlack spezial 2:1:5% - 2 bary ,warstwy jak wyÂżej

T4W C17 AIR DRY 2:1:10% - 2 bary , warstwy jak wyÂżej

Element matowany 600,800 jest gÂładki po skoĂączeniu wiĂŞc wÂątpiĂŞ aby tutaj byÂł problem.

Wszystko robiê wg kart technicznych i nadal jest konkretna mora, po polerce na mokro 1500 2000 + 4 pasty po kolei Menzerna jest efekt zamierzony nie powiem ale przy samym malowaniu coœ mi nie gra,co ciekawe nawet gdy splynie zaciek przy próbie maksymalnego dolania warstwy nadal jest konkretna mora.. Mo¿e manometr coœ szwankuje? Mo¿e spróbowaÌ regulacji na samym pistolecie bez manometru bo ju¿ nie mam pomys³ów.. Bardzo proszê o wskazanie b³êdów..

https://www.fotosik.pl/zdjecie/aeb4800aec9d817c
https://www.fotosik.pl/zdjecie/db44497d71c882ce
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-03-11, 12:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Pow3r napisał/a:
MoÂże manometr coÂś szwankuje? MoÂże sprĂłbowaĂŚ regulacji na samym pistolecie bez manometru

CzĂŞstym problemem jaki masz z ciÂśnieniem jest wÂłaÂśnie tani chiĂąski manometr ...
takÂże na poczÂątek proponuje siĂŞ go pozbyĂŚ i zobaczyĂŚ jak bardzo zmieni siĂŞ pistolet kiedy pozbawisz go elementu ktĂłry ogranicza mu przepÂływ powietrza
bo zapewne wiesz ¿e nie tylko ciœnienie jest wa¿ne ale równie¿ iloœÌ powietrza potrzebna do pracy pistoletu mierzona w iloœci litrów na minutê pracy ?
Dobry manometr nie kosztuje 30zÂł ... musisz znacznie wiĂŞcej wydaĂŚ abyÂś miaÂł wiarygodne wskazania rzeczywistego ciÂśnienia
Rozumiem Âże TwĂłj kompresor jest w stanie wydaĂŚ z siebie na wyjÂściu te min 280lit powietrza na minutĂŞ potrzebne dla Twojego pistoletu ?
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-11, 19:24   
0
UP DOWN

Posty: 5
Kupilem nowy manometr polecony w lakierniczym LARE AR03HQLS dokladniej. Robi³em dzis próbkê na roznych cisnieniach , odleglosci - lakier rozcienczony T4W 444 - 2:1:20% , temp 20st w pomieszczeniu, odleglosc 10-15cm sta³a ,materia³ na 2,5obrotu , 1-pó³ warsta i 2 pe³na.Ju¿ przy laniu drugiej zaraz za strumieniem gdzie dopiero przejecha³em nadal robi siê kasza jak wolno czy szybko bym przejecha³.. Przep³yw na oko jest wiêkszy ale na próbce ró¿nicy nie ma specjalnie, nadal problem pozostaje. Kompresor mam V2 100L , 400l/min ( w przyszlosci chce dokupic pompê v3 ok. 800-1000L/min) wiec rowniez watpie w to. Jedyne co mi pozostaje to trefna dysza w pistolecie bo ju¿ nie mam pomys³u, spróbujê poszukaÌ kogoœ na rejonie kto maluje i podpytaÌ o co chodzi bo nie widzê innego rozwi¹zania, wszystko co myœla³em ¿e za³atwi problem tego nie zrobi³o. :sciana:
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-11, 19:53   
0
UP DOWN

Posty: 5
OdkopaÂłem takie info od jednego z uÂżytkownikĂłw -
kzychu napisał/a:
Kolego nie mam flg ale takie ustawienia +/_ to dla bazy ok, musisz ustawiĂŚ do swojej szybkoÂści prowadzenia pistoletu, jak za mocno rozkrĂŞcisz to duÂżo bazy pĂłjdzie w powietrze i bĂŞdzie syf, jak za maÂło to bĂŞdziesz bardzo wolno pracowaÂł lub za maÂło wylejesz i ziarno stanie.
Do klaru 2 obroty to maÂło , trzeba wolno prowadziĂŚ ,wiadomo Âże jak coÂś maÂłego albo w pomieszczeniach ze sÂłabÂą wentylacjÂą moÂżna tak prĂłbowaĂŚ, ale na normalnych elementach to
spokojnie z 5obr lub nawet max(zakÂładajÂąc Âże dysza do danego materiaÂłu) .Musisz mieĂŚ ÂświatÂło takie Âżeby obserwowaĂŚ jak siĂŞ rozlewa lakier i szybko dojdziesz samemu do ustawieĂą dla Ciebie dobrych.


Jutro sprĂłbujĂŞ z materiaÂłem rozkrĂŞconym na max bo faktycznie dziÂś musialem nie dolaĂŚ na 2,5obr i zostaÂło te ziarno..
 

kzychu
Wysłany: 2020-03-11, 20:40   
+1
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 344
Ziarno tyczyÂło siĂŞ bazy.Ty masz problem z przepÂływem powietrza, te tanie kompresory majÂą zweÂżkĂŞ na wejÂściu zespoÂłu filtra z manometrem , jak go wykrecisz to tam jest otwĂłr z 5mm.
NastĂŞpnom zwĂŞÂżkÂą jest przewĂłd spiralny napewno jego Âśrednica wewnĂŞtrzna jest poniÂżej 10mm.
Nie rozbija Ci materiaÂłu, dla testu rozciĂŞcz klar i jeÂśli manometr masz na butli to ustaw tam z 8
barĂłw i tak pod pistoletem bĂŞdzie duÂżo mniej.SprawdÂź jakie uzyskasz ciÂśnienie pod pistoletem
tym lare (odkrĂŞcasz go na maxa)- ale na wciÂśniĂŞtym spuÂście pistoletu i w kubku z materiaÂłem.
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-11, 23:16   
0
UP DOWN

Posty: 5
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ad26ccf19b4d59b7

Tak to u mnie wygl¹da na kompresorze , co tu dok³adnie wykrêciÌ odnoœnie otworu 5mm? Chodzi o zwê¿kê przed szybkoz³¹czk¹ czy jak bo nie bardzo rozumiem ? Sory za laickie pytanie.

Jutro dam znaĂŚ co i jak, ma znaczenie przewĂłd jakiego uÂżywam ? Spiralka a gumowy pneumatyczny o wiekszym przekroju ? Mam "WÂĄÂŻ PNEUMATYCZNY Z SZYBKOZÂŁÂĄCZKAMI ZAKUTY 10m 10mmx17mm " bĂŞdzie wiĂŞkszy sens na takim prĂłbowaĂŚ ?

//znalaz³em temat ju¿ tutaj na forum i tipy jak ni¿ej, powymieniam z³¹czki na 1/2 oraz w¹¿ 10mm i zobaczymy.

Lackdoctor napisał/a:
Radi_ii napisał/a:
tylko bez obrazy

Luz.
Uwa¿aj na szybkoz³¹czki i ich przeloty.
Pierwsza szybkoz³¹czka w sprê¿arce ju¿ potrafi byÌ badziewna i trzeba zacz¹Ì od jej wymiany.
Chodzi o przelot w tej czêœci gdzie jest w¹¿ skrêcany, lub gwint wkrêcany w reduktor sprê¿arki.
OdkrĂŞĂŚ a zdziwisz siĂŞ.
 

kzychu
Wysłany: 2020-03-12, 06:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 344
U Ciebie nie ma badziewnego filterka cyklonowego ktĂłry jest zwĂŞÂżkÂą w wiĂŞkszoÂści tanich kompresorkĂłw. Zmierz poprostu ile masz pod pistoletem w trakcie pracy tak jak wyÂżej opisaÂłem
i bĂŞdzie wiadomo, moÂże byĂŚ z rozpuszczlnikiem Âżeby giwery nie brudziĂŚ.PrzewĂłd 10m dÂł i 10mm
œr.wew to spadek 0.7 bara, z³¹czki na 1/4 cala czy filtry to te¿ dodatkowe opory, wszystko mósi byÌ na 1/2 cala i nie sugeruj siê ciœnieniem pod pistoletem gdy nie wciœniêty spust.A najlepiej
by byÂło jak byÂś do tego pomiaru pod pistoletem zamiast manometru dobraÂł trujnik i zaÂłoÂżyÂł zegar.
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-14, 15:11   
0
UP DOWN

Posty: 5
Zmieni³em wszystko na 1/2 + w¹¿ 10m 10mm na z³¹czkach rectusa , spiête pod pistolet i na wcisniêtym spuscie ustawi³em 4 bary + novol 540 2:1:20% na 3 warstwy - pistol materia³ 5 obrotów odkrêcony reszt max. Na p³askiej powieszchni jest ju¿ mega dobrze. Dojdzie mi jeszcze reduktor z filtrem pod sam kompresor od yato równie¿ 1/2 bud¿etowo i na 6barów ustawiê sam kompresor jak zalecano w temacie który znalaz³em bo mam wra¿enie ¿e od tych zmian ciœnienia nie dolewa mi tyle co powinno w niektórych momentach ?

Chodzi mi g³ównie o krzywizny ( lakierowa³em poziomo) jak pisa³em na p³askim jest ogieù ale na krzywiznach i zaokr¹gleniach elementu jest dalej kasza :shock: jakbym nie dola³ a jecha³em taka sama szybkoœci¹ i ustawieniami pistoletu z tak¹ sam¹ iloœci¹ warstw faktycznie wolniej tam polecieÌ? :?: Mam stracha ¿e, siê poleje bo ju¿ widaÌ znaczn¹ iloœÌ wypluwanego lakieru przez pistolet w porównaniu do instalacji na 1/4 a nakurzone ¿e nie wspomnê :x:
 

kzychu
Wysłany: 2020-03-15, 16:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 344
A ciÂśnienie pod gunem mierzyÂł? Po kaÂżdych zmianach w instalacji fajnie zmierzyĂŚ, a do pracy wystarczy manometr z filtrami na Âścianie.
 

mirusiek 
Wysłany: 2020-03-19, 07:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 2 razy
Posty: 119
Podstawowe pytanie: ustawiles 4 bary ale jak i gdzie mierzyles. Jak na manometrze przy pistolecie, na wcisnietym spuscie to masz zdecydowanie za duze cisnienie, dla tego pistoletu powinno byc miedzy 2 a 2.5 bara, mierzone na malym manometrze przy samym pistolecie, na wcisnietym na maxa spuscie, wczesniej tez ustaw ilosc materialu na pistolecie ( ja ustawiam na 2 do 2.5 obrotu aler to jak kto lubi) potem mierz cisnienie.
Moja i w mojej firmie instalacja wyglada tak, kompresor na wyjsciu max cisnienie 10bar i wlacza sie jak cisnienie spadnie do 7 barow za nim filtry z manometrem na nich ustawione na wyjsciu 6 bar, dalej waz do pistoletu na nim ustawione sposobem jak wyzej 2.3 bary zmieniam w malym zakresie w zalezosci od typu lakieru jakim maluje. Ja masz tak poustawiane masz zawsze stale cisnienie i musi byc ok.
_________________
https://www.flickr.com/photos/51928327@N08/sets/
 

kris772
Wysłany: 2020-05-02, 08:56   
-1
UP DOWN

Posty: 2
Tak jak pisze @mirusiek. Cisnienie na wyjsciu kompresora na maxa musi byc ustawione, dalej musi byc pociagniete przez przewod minimum 8/10 mm dlugosc ok 5 metrow do filtroreduktorow, na ktorych sa za³¹czone z³¹czki minimum 1/2 cala, na nim ustawione ok 6 barow i dalej przewodem 10 mm przekroju (oczywiœcie mowa o przekrojach wewnetrznych) nie zadna spirala tylko prostym wezem do reduktora pod pistoletem i tam ustawiasz cisnienie docelowe. Karty technologiczne to jedno, ale jest jeszcze cos takiego jak cisnienie pracy pistoletu. Takze powodzenia przy testach :)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime