Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Dawid1989 
Wysłany: 2008-12-14, 10:13   WaÂżenie sie lakieru.problem
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 324
Skąd: okolice Mielca
Witam
Mam problem...Wczoraj malowaÂłem golfa3 akrylem dwu warstwowym.Po poÂłoÂżeniu drugiej warstwy na kaÂżdym elemencie lakier w niewielkich punktach zwaÂżyÂł siĂŞ.Jak to zobaczyÂłem to juÂż nie malowaÂłem klarem.I mam takie pytanie.Czy muszĂŞ jeszcze raz matowic caÂły elementy czy obĂŞdzie siĂŞ se tylko na miejscowym rĂłwnaniu. Czy mogĂŞ jeszcze raz malowaĂŚ (bazÂą) po wyschniĂŞtej powÂłoce????
Za podpowiedzi z gĂłry dziĂŞkuje
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-14, 10:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Szlif do podkÂładu i mala jescze raz. Czemu sie zwaÂżyÂło? Jak pomalujesz na to suche to znĂłw wyjdzie "wyschniete jezioro w USA". A druga rada...jak zeszlifujesz to co masz do podkÂładu to WSZEDZIE TAM gdzie masz jakiekolwiek przedarcia do starego lakieru czy blachy (ranty itp) przelec podkÂładem. Ja uzywam sprayki Novola bo Âładnie kryje szybko schnie i sie szlifuje 1500. Zamiast sprayki zeby czasu nie marnowac - to dodaj przyspieszacza do podkÂładu i zrĂłb wodzianke - momentalnie wyschnie.
_________________
Bart
 
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-14, 11:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
mebArth napisał/a:
zrĂłb wodzianke
i co??? byÂła o tym mowa. dowali rozpu i znĂłw mu podniesie :nie:
Dawid1989 napisał/a:
.Czy muszĂŞ jeszcze raz matowic caÂły elementy czy obĂŞdzie siĂŞ se tylko na miejscowym rĂłwnaniu. Czy mogĂŞ jeszcze raz malowaĂŚ (bazÂą) po wyschniĂŞtej powÂłoce????
no po dÂłuÂższej przerwie to powinieneÂś tÂą bazĂŞ zmatowaĂŚ i jeszcze raz nowe warstwy po caÂłoÂści.
 
 

Dawid1989 
Wysłany: 2008-12-14, 12:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 324
Skąd: okolice Mielca
JuÂż mnie te waÂżenie dobija.RobiÂłem goÂściowi honde civic (wstawiaÂłem reperturki)jeden bÂłotnik wyszedÂł idealnie ,polerowaÂłem tylko w miejscu odciĂŞcia klaru a drugi mi caÂły czas wazy...odcinaÂłem kalarem,wodÂą i nic zdarÂłem 100 i pomalowaÂłem szpachlÂą natryskowÂą i teÂż zwaÂżyÂło.Dzisiaj dzwoniÂłem do goÂścia Âże jeden bÂłotnik ktoÂś inny bedzie musiaÂł mu pomalowaĂŚ .Jak golf dalej bedzie sie tak pier...to rezygnuje z malowania i odmawiam umĂłwione auta :roll:
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-14, 12:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Dawid1989 napisał/a:
.Dzisiaj dzwoniÂłem do goÂścia Âże jeden bÂłotnik ktoÂś inny bedzie musiaÂł mu pomalowaĂŚ .Jak golf dalej bedzie sie tak pier...to rezygnuje z malowania i odmawiam umĂłwione auta :roll:
no co ty kolego!! nie rezygnuj,tylko podejdŸ odpowiednio do sprawy. coœ trzeba zmieniÌ ,lepiej kontrolowaÌ to co bêdziesz naprawia³,testuj rozcienczalnikiem stare lakiery,a najlepiej jak coœ wychodzi nie tak,to informuj klienta,bo naprawa wymaga wtedy wiêcej nak³adów i to zmieni cenê. mo¿e zmieù materia³y,podk³ad,rozp,bazy. opcji jest wiele,trzeba tylko usi¹œÌ i na spokojnie siê zastanowiÌ.
 
 

Dawid1989 
Wysłany: 2008-12-14, 12:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 324
Skąd: okolice Mielca
kolego baqo ju¿ wszystkiego próbowa³em.Albo coœ robiê Ÿle albo....w tamtym tygodniu malowa³em ca³¹ fiest zmiana z niebieskiego na czarny met i i nigdzie sie nie wa¿y³o. Mysla³em ze tylko ta honda taka trefna ale widzê ¿e golf tez :/ W gara¿u siedzie do 3 w nocy ¿eby mieÌ na przystosowanie innych garazy do robienia aut a tu zawsze coœ siê pier... i chyba w Polsce cz³owiek jest skazany na tyranie za 1200 :blee:
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-14, 12:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Dawid1989 napisał/a:
i chyba w Polsce czÂłowiek jest skazany na tyranie za 1200 :blee:
Eeeeeeee!!!
 
 

Prezes
Wysłany: 2008-12-14, 12:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 2 razy
Posty: 72
U mnie te¿ siê warzy³o, i to coraz bardziej w miarê uzupe³niania zwarzonych miejsc. Nie wiedzia³em, co jest grane i mia³em ju¿ tego wszystkiego doœÌ. Ostatecznie, zrobi³em odciêcie farb¹ w sprayu "DECO-LACK" i przesta³o siê warzyÌ. Polecam ten sposób :spoko:
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-14, 13:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
baqo napisał/a:
mebArth napisał/a:
zrĂłb wodzianke
i co??? byÂła o tym mowa. dowali rozpu i znĂłw mu podniesie :nie:
Dawid1989 napisał/a:
.Czy muszĂŞ jeszcze raz matowic caÂły elementy czy obĂŞdzie siĂŞ se tylko na miejscowym rĂłwnaniu. Czy mogĂŞ jeszcze raz malowaĂŚ (bazÂą) po wyschniĂŞtej powÂłoce????
no po dÂłuÂższej przerwie to powinieneÂś tÂą bazĂŞ zmatowaĂŚ i jeszcze raz nowe warstwy po caÂłoÂści.

To si enie LEJE tylko PRUSZY! tez o tym pisa³em w innym temacie! 1 warstwa popruszona PODK£ADU! druga na pó³ wylew i zostaje. Coscie tacy nie formowalni? Kurcze wodzianka ma byc z PODK£ADU z PRZYSPIESZACZEM zeby szybko wysch³o a nie farba.
_________________
Bart
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-14, 14:19   
0
UP DOWN

Posty: 39
Dawid przejdz na lakiery wodne a zapomnisz o waÂżeniu ,odcinaniu itp.
 

Dawid1989 
Wysłany: 2008-12-14, 14:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 324
Skąd: okolice Mielca
I tak zrobiĂŞ.Ale to dopiero jak bĂŞdzie cieplej i bede miaÂł warunki.
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-14, 14:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
mebArth napisał/a:
PRUSZY
ALBO SIÊ PORUSZY ALBO NIE. LEPIEJ PRZYPRÓSZYÆ ;)
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-14, 15:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
szybki bil napisał/a:
Dawid przejdz na lakiery wodne a zapomnisz o waÂżeniu ,odcinaniu itp.


Ta...a jak pomaluje wodÂą przedarty rant to bedzie podstawiaÂł puszki jak bedzie kapaÂło bo woda odcina na przedartych rantach. KOnwencja da rade ae woda NIE bo SPADNIE :)
Z drugiej strony raca bo woda nie gryzie sie nie odcina nie ma jaj z maowaniem starej powierzchni. Baza konwencja jest mocna i nie pusci oczek ale zeÂżre starÂą odcinke.
_________________
Bart
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-14, 18:58   
0
UP DOWN

Posty: 39
mebArth napisał/a:
szybki bil napisał/a:
Dawid przejdz na lakiery wodne a zapomnisz o waÂżeniu ,odcinaniu itp.


Ta...a jak pomaluje wodÂą przedarty rant to bedzie podstawiaÂł puszki jak bedzie kapaÂło bo woda odcina na przedartych rantach. KOnwencja da rade ae woda NIE bo SPADNIE :)
Z drugiej strony raca bo woda nie gryzie sie nie odcina nie ma jaj z maowaniem starej powierzchni. Baza konwencja jest mocna i nie pusci oczek ale zeÂżre starÂą odcinke.

Przetartych rantów nie wolno malowaÌ ani chemi¹ ,ani wod¹ /rdza za miesi¹Ì gwarantowana/,a co do sp³wania pierwsze s³ysze.
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-14, 20:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
@bilu..wiesz jak fajnie woda Dponta spÂływa z blachy? HA! nie nadazysz puszek podstawiac! Normalnie jak masz juz wysuszony eliment a ranty goÂłe do blachy do woda DPonta normalnie LECI ciurkiem. Dlatego kazde przedarcie (kazdemu sie zdazy) psikuje spraykÂą szlif 1500 i mam sw spokĂłj. Zero odciĂŞc i innych badziewii.
_________________
Bart
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-14, 20:28   
0
UP DOWN

Posty: 39
Na go³¹ blachê nigdy nie malowa³em wiêÌ nie bêde sie wypowiada³.Maluje Glasuritem i wszystko jest OK.
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-14, 20:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
szybki bil napisał/a:
Maluje Glasuritem
WODÂĄ???
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-14, 20:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
baqo napisał/a:
szybki bil napisał/a:
Maluje Glasuritem
WODÂĄ???


O w³asnie...bo konwencja nie sp³ynie z rantu przedartego! A po 2 @bilu go³¹ blache mia³em na mysli rancik przedarty lub cos na progu na ³¹czeniu...nie ze na CA£Y p³at blachy.
_________________
Bart
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-14, 21:06   
0
UP DOWN

Posty: 39
baqo napisał/a:
szybki bil napisał/a:
Maluje Glasuritem
WODÂĄ???

Tak wodÂą.

[ Dodano: 2008-12-14, 21:09 ]
mebArth napisał/a:
baqo napisał/a:
szybki bil napisał/a:
Maluje Glasuritem
WODÂĄ???


O w³asnie...bo konwencja nie sp³ynie z rantu przedartego! A po 2 @bilu go³¹ blache mia³em na mysli rancik przedarty lub cos na progu na ³¹czeniu...nie ze na CA£Y p³at blachy.

Ja teÂż miaÂłem na myÂśli przetarcia na krawĂŞdziach,
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-14, 21:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Cytat:
Tak wodÂą.
jak wyglÂąda nanoszenie kolejno warstw?
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-14, 21:32   
0
UP DOWN

Posty: 39
baqo napisał/a:
Cytat:
Tak wodÂą.
jak wyglÂąda nanoszenie kolejno warstw?

Pierwsza warstwa 1/2
Druga peÂłna do poÂłysku.
Trzecia jeÂśli uznasz z konieczne - przypyÂłka /osobiÂście odradzam/
Bardzo wa¿na sprawa,podczas malowania pistolet musi byÌ doœÌ blisko malowanego detalu.
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-14, 21:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
To tylko na glasuricie sie tak robi?
DP - 2x wylanie i 3cia przepyÂłka.
Dlaczego odradasz przepyÂłke na glasuricie?
Co do bliskosci pistola - zaezy JAKI KTO MA z jaka MIOTÂŁÂĄ. Jeden sie ratuje cisnieniem a drugi materiaÂłem.
_________________
Bart
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-14, 21:49   
0
UP DOWN

Posty: 39
mebArth napisał/a:
To tylko na glasuricie sie tak robi?
DP - 2x wylanie i 3cia przepyÂłka.
Dlaczego odradasz przepyÂłke na glasuricie?
Co do bliskosci pistola - zaezy JAKI KTO MA z jaka MIOTÂŁÂĄ. Jeden sie ratuje cisnieniem a drugi materiaÂłem.

Po przypyÂłce powierzchnia nie jest juÂż tak gÂładka wiĂŞc trzeba wiĂŞcej bezbarwnego aby byÂło super.
Pistolet HVLP Sata.
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-14, 22:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
AAAAAAAAAAAAAAAAA od kiedy powierzchnia jest szorstka po przepy³ce jak wylewasz 2.5 NARAZ w 2 minuty? Kurde. Moze z konwencja mylisz? Dajesz raz na mokro konczysz dó³ OD RAZY zaczynasz góre konczysz dól i przepyasz t co mas zmokre sru sru w powietrze...wiec skad szorstkosc? Moze slazurit tak ma ? bo DP NIE.
_________________
Bart
 
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-14, 22:24   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
mebArth napisał/a:
AAAAAAAAAAAAAAAAA od kiedy powierzchnia jest szorstka po przepy³ce jak wylewasz 2.5 NARAZ w 2 minuty? Kurde. Moze z konwencja mylisz? Dajesz raz na mokro konczysz dó³ OD RAZY zaczynasz góre konczysz dól i przepyasz t co mas zmokre sru sru w powietrze...wiec skad szorstkosc? Moze slazurit tak ma ? bo DP NIE.


Taka sama aplikacja jak w lesonalu wodnym jak jest wypy³ka bazy na koniec to trza bezbarwnego nawaliÌ opór.. bo jak normalnie to zamiast szk³a na bezb. wychodzi pó³ mat
 
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-15, 11:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Cytat:
Pierwsza warstwa 1/2
trzeba jÂą wysuszyĂŚ?
szybki bil napisał/a:
Druga peÂłna do poÂłysku.
tÂą teÂż trzeba wysuszyĂŚ przed tÂą przepyÂłkÂą?
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-15, 19:04   
0
UP DOWN

Posty: 39
mebArth napisał/a:
AAAAAAAAAAAAAAAAA od kiedy powierzchnia jest szorstka po przepy³ce jak wylewasz 2.5 NARAZ w 2 minuty? Kurde. Moze z konwencja mylisz? Dajesz raz na mokro konczysz dó³ OD RAZY zaczynasz góre konczysz dól i przepyasz t co mas zmokre sru sru w powietrze...wiec skad szorstkosc? Moze slazurit tak ma ? bo DP NIE.

Pierwsza warstwa 1/2druga
Druga warstwa pe³na czyli razem 1 i pó³ warstwy.
MiĂŞdzy warstwami przerwa aÂż odparuje a nie warstwa po warstwie nie przy wodzie bo bĂŞdzie schÂło wieki.
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-15, 19:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
szybki bil napisał/a:
nie przy wodzie bo bĂŞdzie schÂło wieki.
no my na DP lecimy raz po raz,a schnie jak schnie :?: a ile czasu tobie schnie ta peÂłna,bo jak siĂŞ domyÂślam.to przypyÂłka w mig.
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-15, 20:21   
0
UP DOWN

Posty: 39
baqo napisał/a:
szybki bil napisał/a:
nie przy wodzie bo bĂŞdzie schÂło wieki.
no my na DP lecimy raz po raz,a schnie jak schnie :?: a ile czasu tobie schnie ta peÂłna,bo jak siĂŞ domyÂślam.to przypyÂłka w mig.

Ustawiam w kabinie obieg zamkiêty 35 stopni , w³¹czam "tr¹bki"max 3-5 min i suche.
Co do malowania raz po raz -kto wam tak radziÂł.
 

gola 
Wysłany: 2008-12-15, 20:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
w te 3-5 minut to w kabinie nie masz raczej jeszcze te 35 stopni,pozatym te 3-5 minut to konwencja schnie a nie woda.
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-15, 20:40   
0
UP DOWN

Posty: 39
gola napisał/a:
w te 3-5 minut to w kabinie nie masz raczej jeszcze te 35 stopni,pozatym te 3-5 minut to konwencja schnie a nie woda.

Dlaczego tak sÂądzisz .Maluje w 23 to do 35 zaledwie 12.WpiĂŞĂŚ minut mogĂŞ miec 50.
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-15, 20:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
szybki bil napisał/a:
Co do malowania raz po raz -kto wam tak radziÂł.
taka technologia.co do schniĂŞcia,to dolewasz 50% wody do lakieru,jakby nie byÂło musi mieÂś swĂłj czas na odparowanie. ja trzymam 20 minut na suszeniu.nie mam zaÂłoÂżonych dysz,ale mam jednÂą i jak chcĂŞ szybciej to przy 30 st. schnie moment. a jak z kryciem czerwonych pereÂł? ekq np . taki znajomy?
 
 

gola 
Wysłany: 2008-12-16, 19:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
szybki bil napisał/a:
gola napisał/a:
w te 3-5 minut to w kabinie nie masz raczej jeszcze te 35 stopni,pozatym te 3-5 minut to konwencja schnie a nie woda.

Dlaczego tak sÂądzisz .Maluje w 23 to do 35 zaledwie 12.WpiĂŞĂŚ minut mogĂŞ miec 50.


jaka masz kabine?Ja te lakieruje w 23-25 i jak po ostatniej warstwie dam na 35 to w kabinie jest jakies 37-38 stopni i schodzi ok 10 minut nagrzewanie tego na otwartym obiegu czyli w procesie lakierowania.
Oczywiscie w lecie jest to duzo krocej,ale taraz jezeli na zewnatrz jest temp bliska zero to tak wychodzi niestety.
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-16, 20:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
gola napisał/a:
ok 10 minut nagrzewanie tego na otwartym obiegu czyli w procesie lakierowania.
nie masz obiegu zamkniĂŞtego w kabinie?moja kabiÂśka do 10 min jedzie na 60 stopni w suszeniu.
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-16, 20:23   
0
UP DOWN

Posty: 39
baqo napisał/a:
szybki bil napisał/a:
Co do malowania raz po raz -kto wam tak radziÂł.
taka technologia.co do schniĂŞcia,to dolewasz 50% wody do lakieru,jakby nie byÂło musi mieÂś swĂłj czas na odparowanie. ja trzymam 20 minut na suszeniu.nie mam zaÂłoÂżonych dysz,ale mam jednÂą i jak chcĂŞ szybciej to przy 30 st. schnie moment. a jak z kryciem czerwonych pereÂł? ekq np . taki znajomy?

Przy czerwonej perle nawet zastosowanie tÂła szaroÂści niewiele pomaga.TroczĂŞ to zmodyfikowaÂłem i lece czerwono - rudym podkÂładem.
Co do obiegu zamkniĂŞtego chodziÂło mi o tz przegrzewke,czyli nota bene suszenie.
 

gola 
Wysłany: 2008-12-16, 21:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
baqo napisał/a:
gola napisał/a:
ok 10 minut nagrzewanie tego na otwartym obiegu czyli w procesie lakierowania.
nie masz obiegu zamkniĂŞtego w kabinie?moja kabiÂśka do 10 min jedzie na 60 stopni w suszeniu.


oczywiscie ze jest tylko bazy nie susze na zamknietym obiegu ;)
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-16, 21:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
gola napisał/a:
oczywiscie ze jest tylko bazy nie susze na zamknietym obiegu ;)
ale jeszcze robisz na rozpie?
 
 

gola 
Wysłany: 2008-12-16, 21:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
szybki bil napisał/a:
[Przy czerwonej perle nawet zastosowanie tÂła szaroÂści niewiele pomaga.TroczĂŞ to zmodyfikowaÂłem i lece czerwono - rudym podkÂładem.
Co do obiegu zamkniĂŞtego chodziÂło mi o tz przegrzewke,czyli nota bene suszenie.


nie ma takiego koloru,ktory kladac na odpowiednia wartosc widmowa zeby nie kryl jak nalezy.
Lakierowalem w tamtym tygodniu Honde integra,kolor Y56,calosciowka zolty kolor i po zaaplikowniu VS-a na 2 razy pokryla,tak samo jest i z czerwonymi.Jak dasz odpowiedni VS to kryje dobrze (mowie o DP)

[ Dodano: 2008-12-16, 21:18 ]
baqo napisał/a:
gola napisał/a:
oczywiscie ze jest tylko bazy nie susze na zamknietym obiegu ;)
ale jeszcze robisz na rozpie?

tak,ale to suszenie to nie jest na kamien tylko powierzchowne aby nagrzac tylko powietrze w kabinie i tym wyschnie w sekundy.

Cromax-em narabiam tylko w soboty ;) ,jak chodze na lewizne tzw .
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-16, 21:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
gola napisał/a:
Cromax-em narabiam tylko w soboty ;) ,jak chodze na lewizne tzw .
a masz kabinĂŞ na tej fusze? no tak. szwajcaria nie jest w uni,wiĂŞc robisz na legalu ,ale jak twierdzisz systemy wodne sÂą,mimo wszystko paĂąstwo teÂż myÂśli o ekologi nie bĂŞdÂąc paĂąstwem czÂłonkowskim. system 6000 jest systemem i tak o niÂższej emisji.
 
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-16, 21:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
gola napisał/a:

nie ma takiego koloru,ktory kladac na odpowiednia wartosc widmowa zeby nie kryl jak nalezy.


Zgadzm siê robi³em niedawno ¿ó³te Porsche Carrera kolor 12G Cromax na VS-2 ..nie by³o ¿adnego problemu z kryciem
 
 

gola 
Wysłany: 2008-12-17, 08:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
baqo napisał/a:
a masz kabinĂŞ na tej fusze? no tak. szwajcaria nie jest w uni,wiĂŞc robisz na legalu ,ale jak twierdzisz systemy wodne sÂą,mimo wszystko paĂąstwo teÂż myÂśli o ekologi nie bĂŞdÂąc paĂąstwem czÂłonkowskim. system 6000 jest systemem i tak o niÂższej emisji.


nie widzialem tutaj lakierni bez kabiny,kontrole by cie zniszczyly,bo ludzi zyczliwych nie brakuje ;) .
To ze u mnie w pracy jest konwencja,to nie znaczy ze wszedzie tak jest.
Pracodawca tez mysli o zmianie na Cromax-a,tylko mowil ze najpierw sie musi przygotowac technicznie rownierz,bo kabine najpierw chce wymienic.
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-17, 13:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
wiec jestes zacofany w technologii i prwach UE...ja u siebe na WSI mam Cromaxa a ty szwjcarrii masz konwencje... UH.. jaki to pech
_________________
Bart
 
 

gola 
Wysłany: 2008-12-17, 14:29   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
mebArth napisał/a:
wiec jestes zacofany w technologii i prwach UE...ja u siebe na WSI mam Cromaxa a ty szwjcarrii masz konwencje... UH.. jaki to pech


Szwajcarie dyrektywa unijna nie obowiazuje bo w niej nie jest.
Chcialbys aby lakiernie w polsce byly chociaz po czesci tak zacofane jak tam ^^ ^^ ^^

nie byles nie widziales to zamknij pape :D

Ja w technologii nie jestem zacofany bo szkolenie z Cromax-a tutaj mialem 8 lat temu (pierwsze),ty wtedy jeszcze meble paplales :x: ^^ ^^ ^^
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-17, 19:53   
0
UP DOWN

Posty: 39
jacklack napisał/a:
gola napisał/a:

nie ma takiego koloru,ktory kladac na odpowiednia wartosc widmowa zeby nie kryl jak nalezy.


Zgadzm siê robi³em niedawno ¿ó³te Porsche Carrera kolor 12G Cromax na VS-2 ..nie by³o ¿adnego problemu z kryciem

W takim razie macie lepiej kryjÂące lakiery.MalowaÂłem niedawno KIA koloru nie pamiĂŞtam,ale byÂł to gÂładki krwisto czerwony.ZastosowaÂłem zalecane tÂło i co-lipa.Po trzech warstwach czarna plama.Mowa caÂły czas o lakierze wodnym.
 

gola 
Wysłany: 2008-12-17, 20:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
szybki bil napisał/a:
W takim razie macie lepiej kryjÂące lakiery.MalowaÂłem niedawno KIA koloru nie pamiĂŞtam,ale byÂł to gÂładki krwisto czerwony.ZastosowaÂłem zalecane tÂło i co-lipa.Po trzech warstwach czarna plama.Mowa caÂły czas o lakierze wodnym.

owszem,kiedys pracowalem na Maxmeyer-ze i tez po zastosowaniu szarosci widmowej krylo na 4-5 warstw.Jedynymi lakierami jakie wedlug mnie kryja znakomicie to DuPont i Standox.
  
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-17, 20:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
szybki bil napisał/a:
ZastosowaÂłem zalecane tÂło i co-lipa
powiedz ile pigmentu wchodzi na litr czerwonego,ile dolewasz wody ? za maÂło pigmentu.stÂąd te kiepskie krycia.
 
 

szybki bil
Wysłany: 2008-12-17, 20:21   
0
UP DOWN

Posty: 39
baqo napisał/a:
szybki bil napisał/a:
ZastosowaÂłem zalecane tÂło i co-lipa
powiedz ile pigmentu wchodzi na litr czerwonego,ile dolewasz wody ? za maÂło pigmentu.stÂąd te kiepskie krycia.

Na litr gotowej do natrysku mieszanki pigmentu wchodzi od 200-300,reszta to spoiwo i woda / 50%/
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-17, 20:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
Cytat:
Na litr gotowej do natrysku mieszanki pigmentu wchodzi od 200-300,reszta to spoiwo i woda / 50%/


To podobnie( 200/300 g/L) jak w DP byĂŚ moÂże DP ma bardziej skondensowane pigmenty przez co lepiej kryje ..tylko juÂż do produktu gotowego nie dolewa siĂŞ wody
 
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-17, 21:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
gdybyœmy do naszego gotowego lakieru dodali jeszcze pó³ litra(@mebi wody) to wysz³y by z tego pop³uczyny :?: :?: :?: :blee:

[ Dodano: 2008-12-17, 21:40 ]
szybki bil napisał/a:
.Po trzech warstwach czarna plama.Mowa caÂły czas o lakierze wodnym.
to siĂŞ mija z celem :!: :!: :!:
 
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-17, 21:53   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
szybki bil napisał/a:
Po trzech warstwach czarna plama.Mowa caÂły czas o lakierze wodnym.


TrochĂŞ mnie to dziwi Âże czarna plama ..czyÂżbyÂś dawaÂł pod czerwieĂą czarne tÂło??

Sikkens ..Lesonal majÂą tÂła zbliÂżone do koloru bazy jakÂą bĂŞdzie aplikacja..czyli pod czerwonÂą baze czerwone tÂło -VS

w DP zaÂś jako tÂło sÂą odcienie ,,od biaÂłego do czarnego a konkretnie jest 7 odcieni tÂła VS ..i pod czerwony i to jeszcze krwisty zalecany jest VS-3,VS-4 czyli jasno szare tÂła
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group