Autor |
Wiadomo¶æ |
|
kazik3193
|
Wys³any: 2009-01-11, 15:48 Pocz±tki z lakierowaniem potrzebna pomoc!!
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam wszystkich gor±co.. Ju¿ od d³u¿szego czasu przegl±dam to forum i w koñcu postanowi³em siê zarejestrowaæ i pozadawaæ kilka wa¿nych (jak dla mnie) pytañ
Przeczyta³em na tym forum kilka starszych jak i nowszych tematów i s± w nich ró¿ne odpowiedz na moje pytania i czêsto nie s± napisane moim jêzykiem (zielony jak kapusta)
Wiêc przejd¼my do rzeczy :
Mam kompresor taki hipermarkietowy, butla 24l na wyj¶ciu 206l (wiem ¿e do dupy, ale na razie nie mam pieniêdzy na lepszy. Ale z czasem pewnie zakupiê co¶ lepszego )
I pytanie brzmi jaki do tego kupiæ pistolet
Hvlp ? Lvlp ? Hp ? Jakby by³ kto¶ tak mi³y i móg³ by dok³adnie opisaæ co oznaczaj± te skróty itp to bym by³ bardzo wdziêczny
I co oznacza s³owo BAZA ? Tak na moje i z tego co wyczyta³em na forum jest to kolor, lecz nie jestem pewny na 100pro wiêc chce ¿eby pewno¶æ by³a pewna
Z góry dziêkujê za odpowiedzi!!
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
12kp
|
Wys³any: 2009-01-11, 17:36
|
0
|
|
|
Posty: 27
|
Z pistoletami ci nie wyjasnie tez jestem praktycznie lajkiem.BAZA jest to co kladziemy po podkladzie kolor ktory pozniej malujemy lakierem bezbarwnym na chlopski rozum jak sie myle niech mnie ktos poprawi |
|
|
|
|
kazik3193
|
Wys³any: 2009-01-11, 17:49
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Ta dobrze my¶la³em ju¿ siê dowiedzia³em co to baza z innego ¼ród³a :P |
|
|
|
|
kamilbusko
|
Wys³any: 2009-01-11, 18:09
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
na pewno twoj kompresor nie uci±gnie pistoletu HVLP mozesz sobie kupiæ LVLP ale to te¿ nie na du¿e elementy |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 18:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
HVLP to niskoci¶nieniowe pistolety lakiernicze . Dziêki niskiemu cisnieniu pracy (do 2.5 bar) pistolety te charakteryzuja siê du¿± oszczêdno¶ci± ¶rodków lakierniczych podczas malowania.
HP to pistolety które ze wzglêdu na wysokie ci¶nienie pracy, doskonale rozbijaj± cz±steczki lakieru nak³adaj±æ równomiern± pow³okê lakiernicz±, przy stosunkowo niedu¿ym zapotrzebowaniu powietrza. Jednak du¿e rozpylenie lakieru powoduje czêsciowe straty srodków lakierniczych.
Pistolety typu LVLP s± technicznie najbardziej zaawansowanymi narzêdziami lakierników.
pistolety te od niedawna s± w sprzeda¿y. Pistolety LVLP ³±cz± w sobie zalety pistoletów lakierniczych wysokoci¶nieniowych (HP) czyli niskie zu¿ycie powietrza i pistoletów niskoci¶nieniowych (HVLP) tj. bardzo ma³e straty ¶rodków lakierniczych podczas malowania.
CHaraktyzuj± siê bardzo niskim ci¶nieniem pracy (maksymalnie 1.5 bar) oraz niskim zu¿ycem sprê¿onego powietrza. |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 18:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
sa jeszcze pistolety typu LVMP oparte na technologii która daje niskie zapotrzebowanie na sprê¿one powietrze przy ¶rednim ci¶nieniu pracy (oko³o 2.5 bar). Dziêki optymalnemu ci¶nieniu uzyzkuje siê wymierne ko¿y¶ci ekonomiczne tj. du¿± szybko¶æ malowania, dobre krycie, pozwala na oszczêdno¶æ 20 - 30 % lakieru wiêcej ni¿ w tradycyjnych pistoletach lakierniczych. |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
HVLP - charakterystyka malowania
- dobre, symetryczne rozbicie cz±stek farby pozwala na³o¿yc jednostajn±, cienk± warstwê lakieru
- nieznaczne pylenie lakieru podczas malowania pozwala na znacz±c± oszczêdno¶æ lakierów
- znakomita efektywno¶æ krycia - ponad 75%
HVLP - charakterystyka malowania
- szeroki strumieñ oraz bardzo dobra funkcja rozbijania cz±stek farby
- niewielkie rozpylenie lakierów, du¿a efektywno¶æ malowania
- efektywno¶æ krycia - ponad 70%
LVMP - charakterystyka malowania
- du¿a szybko¶æ malowania, wysoka efektywno¶æ, dobre w³asno¶ci rozbijania cz±stek farby. Efektem tego jest ciag³o¶æ warstwy lakieru na malowanej powierzchni
- efektywno¶æ krycia - ponad 65% |
|
|
|
|
kazik3193
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:11
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Czyli tak na ch³opski rozum to do mojego kompresora który ma strasznie ma³± wydajno¶æ pow t.j 206l nadawa³ by siê najbardziej pistolet Typu HP i LVLP
Jak co¶ ¼le zrozumia³em to proszê o poprawkê |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
berag1 napisa³/a: | CHaraktyzuj± siê bardzo niskim ci¶nieniem pracy (maksymalnie 1.5 bar) oraz niskim zu¿ycem sprê¿onego powietrza |
Pistolem HVLP przy ci¶nieniu roboczym 1.5 bar to se mo¿na baranka na progu zrobiæ jedynie a nie polakierowaæ ca³± karoserie |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
mowiac jednym zdaniem potrzebujesz pistoletu o jak najmniejszym zapotrzebowaniu na powietrze, ale przy tak malym zbiorniku to podejrzewam ze kompresor bedzie pracowal caly czas, efektem bedzieto ze dlugo nie pochodzi |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
jacklack czytaj dokladnie, to co zacytowales tyczy sie pistoletow LVLP |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
a do jakiej grupy pistoli zaliczycie gti 110 ,i sata RP? |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
sata rp-pistolet sredniocisnieniowy to znaczy pracujacy w technice zredukowanego wysokiego cisnienia natrysku |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
kiedys djpolak1985 napisal tak: trans tech(glowica nr 110) najlepiej pracuje przy 1,2-1,5 na wyjsciu przy mniejszym zuzyciu powietrza anizeli ten sam devilbiss z glowica rozpylajaca nr 105(hvlp) jak wiadomo Hvlp potrzebuje wiecej powietrza bo 450 przy czym trans tech tylko 280.
a tu mozna cos niecos poczytac http://www.devilbiss.ru/UsefulInformation.shtml#3 |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2009-01-11, 19:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Sata RP to pistolet wysokoci¶nieniowy o ci¶nieniu wew.dyszy ponad 1,1bar ..za¶ przy HVLP ci¶nienie wew,dyszy jest ok.0.7bar
A tam wy¿ej fakt niedoczyta³em |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-11, 22:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
ponizej wykres obrazujacy efektywnosc roznych pistoletow lakierniczych w zaleznosci od szybkosci lakierowania
wykres.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 450 raz(y) 43.23 KB |
|
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-01-11, 22:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
a co oznacza pod LVMP RP?'Reduced Pressure'? |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-12, 17:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
dokladnie to co napisales |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-01-12, 17:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
berag1 napisa³/a: | CHaraktyzuj± siê bardzo niskim ci¶nieniem pracy (maksymalnie 1.5 bar) oraz niskim zu¿ycem sprê¿onego powietrza. | to zauwa¿ ¿e ci¶nienie sata 3000 RP 2,5 atm,zu¿ycie powietrza 290l/m,zreszt± robiê takim to wiem. |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2009-01-12, 18:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
to co zacytowales tyczy sie pistoletu LVLP, panowie czytajcie dokladnie. pistolet LVMP(RP) bo o ten ci chyba chodzilo pracuje dokladnie na takim samym cisnieniu jak sata rp. |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2009-01-12, 18:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Moim zdaniem berag1, dobrze opisa³ ci¶nienia w swoim pierwszym po¶cie tego tematu, hmm... zdanie rozbudowane wiêc móg³ siê kto¶ zagubiæ, natomiast w trzecim po¶cie jest ma³a nie¶cis³o¶æ, ma³a literówka w oznaczeniach pistoletów. Dwa razy jest HVLP, ale merytorycznie jest wszystko OK. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-01-12, 19:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
no .faktycznie idzie siê pogubiæ. podsumowuj±c ! sata rp jest pistolem LVMP. berag1 napisa³/a: | Pistolety typu LVLP s± technicznie najbardziej zaawansowanymi narzêdziami lakierników. | to chyba mnie zgubi³o. jakie markowe pistolety s± typu LVLP? devilbiss gti. |
|
|
|
|
|
kamilbusko
|
Wys³any: 2009-01-12, 19:54
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
a kolega kazik ju¿ wycofa³ siê z dyskusji a taki by³ spragniony wiedzy |
|
|
|
|
kazik3193
|
Wys³any: 2009-01-13, 19:07
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Codziennie tutaj zagl±dam :P Wiec nie wiem o co Ci chodzi.. No i odpowiedzi na moje pytania uzyska³em na innym forum |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-01-15, 12:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
baqo napisa³/a: | ... jakie markowe pistolety s± typu LVLP? . |
Np ANEST IWATA serii LPH 400,pomimo napisu na glowicy pistoletu HVLP,jest to pistolet LVLP.
http://www.anest-iwata.fr...lph400%20fr.pdf
Mozesz nim aplikowac juz przy 1.1 Bar,pobiera 270l min, |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-02, 19:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
kazik3193 napisa³/a: | Czyli tak na ch³opski rozum to do mojego kompresora który ma strasznie ma³± wydajno¶æ pow t.j 206l nadawa³ by siê najbardziej pistolet Typu HP i LVLP
Jak co¶ ¼le zrozumia³em to proszê o poprawkê |
LVLP:ma³a powierzchnia,ma³e ci¶nienie robocze,drobne rozpylenie/1,8-2,0/;HVLP:ma³e-¶r. du¿e powierzchnie o optymalnym rozpyleniu przy ma³ym ci¶nieniu roboczym/1,8-2,0/;RP:du¿e powierzchnie,wiêksze rozpylenie,dysza od 1.4 wzwy¿,do gêstch lak. i podk³adów du¿e cis. robocze/2,5-3.5//ci¶.robocze:na pistolecie,nie na dyszy lub koresorze.
Ogólnie:im mniejsz± dyszê zastosujesz-tym mniej bêdzesz potrzebowa³ powietrza i lakieru,ale musisz liczyæ siê ze strat± czasu i wiêksz± staranno¶ci± w k³adzeniu lakieru. |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-02, 21:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
darja8 napisa³/a: | ...RP:du¿e powierzchnie,wiêksze rozpylenie,dysza od 1.4 wzwy¿,... |
A co powiesz w takim razie na sate RP z dysza 1.3?,oraz na to ze zalecane cisnienie robocze dla Iwaty LPH z dysza 1.4 to 1.1 bara na wejsciu? |
|
|
|