Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
adam12
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:23 szpachle Goldcar
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 94
|
mam pytanie odno¶nie szpachli goldcar. fakt jest faktem ¿e lubi± "siadaæ" w s³oñcu i wychodz± rysy na bazach. moje pytanie brzmi..... je¿eli nak³adam warstwy szpachli po papierze 80 ale wygrzeje ca³y szpachel lamp± to czy rysy mog± sie pojawiæ mimo wszystko? |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
dópa.
Jka siada na rysach to jest NIEDOPIESZCZONA (240 na sucho minimum) szpachla.
Nie ma to nic wspólnego z grzaniem.
Szpachla nie SIADA tylo siadaj± rysy na ³±czeniu szpachli. Niezag³adzone lub nie zakryte wykonczenióka. GOLDCAR jest dobrym kitem w ¶redniej klasie.
Jak masz zgie³± ¿e szpachlujesz po ca³o¶ci to zostawiasz go na dzien, dwa ¿eby sie ³adnie u³o¿y³o wszystko i to na KAZDEJ szpachli a nie tylko GOLDCAR. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
adam12 napisa³/a: | je¿eli nak³adam warstwy szpachli po papierze 80 | nale¿y te rysy zebraæ drobniejszym papierem, a nie na nie nak³adaæ. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
mebArth napisa³/a: | dópa. | piêkna odpowied¿!! |
|
|
|
|
adam12
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 94
|
czyli rozumiem ¿e czynnikiem osiadania rys jest czas a nie temperatura?? to dlaczego z regu³y latem wychodzi szyd³o z worka?? chyba temperatura przyspiesza ten proces co nie |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
BaQ nie zgodze siê... Trzeba rysy zebraæ ale jak je zbierzesz to masz dó³ lojfe, POd rêk± czuæ. Dlatego na wyrównanie jest wykonczenióka cieniutko na³ozona mgie³ka.
I na reszte rys i na przej¶cie.
DÓPA tak piekna odpowied¼... nabi³es se jednego posta co nie? Idzie na konto |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
adam12 napisa³/a: | czyli rozumiem ¿e czynnikiem osiadania rys jest czas a nie temperatura?? to dlaczego z regu³y latem wychodzi szyd³o z worka?? chyba temperatura przyspiesza ten proces co nie |
Ada¶... jak nie wygrzejesz materia³ów i masz do d.. warunki to potem sie w³asnie msci w lecie Twoja praca. W lecie dosycha i wy³azi. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-03, 21:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
mebArth napisa³/a: | ... Trzeba rysy zebraæ ale jak je zbierzesz to masz dó³ lojfe, POd rêk± czuæ. Dlatego na wyrównanie jest wykonczenióka cieniutko na³ozona mgie³ka.
I na reszte rys i na przej¶cie. |
rysy sie zaciera 240 maszynka i jak dasz podkladke z gabki to nie masz zadnych dolow chyba ze ty masz taka maszynke ze ci doly robi bo moja nie
mebArth napisa³/a: | Ada¶... jak nie wygrzejesz materia³ów i masz do d.. warunki to potem sie w³asnie msci w lecie Twoja praca. W lecie dosycha i wy³azi. |
ty masz idealne warunki,prawda?,tobie tez na tej a3 wylezie nic sie nie martw
adam12 napisa³/a: | czyli rozumiem ¿e czynnikiem osiadania rys jest czas a nie temperatura?? to dlaczego z regu³y latem wychodzi szyd³o z worka?? chyba temperatura przyspiesza ten proces co nie |
czynnikiem osiadania rys jest nieprawidlowe przygotowanie pod podklad,czyli szpachlowanie rys wykonczeniowka,zamiast zacieranie ich papierem sciernym na maszynce. |
|
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | czyli rozumiem ¿e czynnikiem osiadania rys jest czas a nie temperatura?? | czynnikiem osiadania rys jest to ¿e siê je pozostawia. |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
baqo napisa³/a: | czynnikiem osiadania rys jest to ¿e siê je pozostawia. |
np pod szpachla wykonczeniowa jak to czyni @mebArth |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | I na reszte rys i na przej¶cie. |
Nie mo¿na szpachlowaæ nawet szp.wykañczaj±c± na rysy chyba ze po 180-240 na maszynie ka¿dy materia³ ma prawo si±¶æ w rysy zostawione po np. P120 na cheblu |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
mebArth napisa³/a: | ...Jak masz zgie³± ¿e szpachlujesz po ca³o¶ci to zostawiasz go na dzien, dwa ¿eby sie ³adnie u³o¿y³o wszystko i to na KAZDEJ szpachli a nie tylko GOLDCAR. |
jak mam takiego zgiela to potem po wyszlifowaniu 180 zalewam 799r z DP i nic nie siada,a
nie zacieram kitem rys |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:34 Re: szpachle Goldcar
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
adam12 napisa³/a: | mam pytanie odno¶nie szpachli goldcar. fakt jest faktem ¿e lubi± "siadaæ" w s³oñcu i wychodz± rysy na bazach. moje pytanie brzmi..... je¿eli nak³adam warstwy szpachli po papierze 80 ale wygrzeje ca³y szpachel lamp± to czy rysy mog± sie pojawiæ mimo wszystko? |
Panowie, w takim razie,do czego u¿ywa siê podk³adu wype³niaj±cego MAXI??? |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | do czego u¿ywa siê podk³adu wype³niaj±cego MAXI??? | wyprowadzam na nim zamiast u¿ywaæ szprycy. |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | Panowie, w takim razie,do czego u¿ywa siê podk³adu wype³niaj±cego MAXI??? |
Oczywi¶cie do wype³nienia rys po P240 na maszynie ..i ewentualnej korekty (niwelacji) niewielkich niedoci±gniêæ po szlifie szp.wykañczaj±cej
Co do rys..je¶li nak³adamy na zbyt g³êbokie rysy czy to podk³ad czy to szpachlê automatycznie zamykamy w nich powietrze które po czacie wyjdzie z rysy i i dopiero w tedy podk³ad czy szpachel jest w 100% w rysie ..i w tym momencie efekt wizualny jest wiadomo jaki
wiêc technologia d±¿y do tego aby ka¿de wykoñczenie by³o jak najmniejsz± gradacj± |
|
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-03, 22:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
baqo napisa³/a: | Cytat: | do czego u¿ywa siê podk³adu wype³niaj±cego MAXI??? | wyprowadzam na nim zamiast u¿ywaæ szprycy. |
Prawid³owo.Jak kto¶ k³adzie 1cm. grubo¶ci szpachlê to ma prawo si±¶æ. |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2009-02-04, 03:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Na ka¿dej grubo¶ci szpachli jest siadanie! To jest kwestia skurczu ¿ywicy poliestrowej i tego siê nie da przeskoczyæ.
SKURCZ POLIESTRÓW: 8-9 %
wiêc jak jest 5 mm szpachli to skurcz wynosi ok. 0,4 mm!!! ale niestety nie ujawnia siê po godzinie od wyszpachlowania tylko zachodzi w znacznie d³u¿szym czasie. Wygrzewanie przy¶piesza go ale trudno podaæ jakie¶ dok³adne czasy.
RYSY powstaj± przewa¿nie pomiêdzy kolejnymi warstwami ¼le obrabianych szpachlówek!!! |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-04, 12:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
lukas napisa³/a: | Na ka¿dej grubo¶ci szpachli jest siadanie! To jest kwestia skurczu ¿ywicy poliestrowej i tego siê nie da przeskoczyæ.
SKURCZ POLIESTRÓW: 8-9 %
wiêc jak jest 5 mm szpachli to skurcz wynosi ok. 0,4 mm!!! ale niestety nie ujawnia siê po godzinie od wyszpachlowania tylko zachodzi w znacznie d³u¿szym czasie. Wygrzewanie przy¶piesza go ale trudno podaæ jakie¶ dok³adne czasy.
RYSY powstaj± przewa¿nie pomiêdzy kolejnymi warstwami ¼le obrabianych szpachlówek!!! |
Wa¿na jest temp. i stosowanie szpachli wykoñcz.Najlepiej stosowaæ wyroby jednego producenta jak nastêpuje:szpachle,podk³ady,lakier,lakier bezb.,rozcieñcz i utwardzacze/pomijaj±c materia³y do szlif., poler./ |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2009-02-04, 17:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
Do ca³ej tej litani i ja mo¿e do³o¿ê swoje ma³e pytanko które na pewno j± rozwinie.
Wiadomo ¿e nie mo¿na k³a¶æ szpachli na przeszlifowany recznie czy na klocku stary lakier, ale czy mozna k³a¶c szpachle na szpachle nie wyje¿d¿aj±æ na s±siednie obszary bez usuwania rys? |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-04, 18:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
pitterek napisa³/a: | Do ca³ej tej litani i ja mo¿e do³o¿ê swoje ma³e pytanko które na pewno j± rozwinie.
Wiadomo ¿e nie mo¿na k³a¶æ szpachli na przeszlifowany recznie czy na klocku stary lakier, ale czy mozna k³a¶c szpachle na szpachle nie wyje¿d¿aj±æ na s±siednie obszary bez usuwania rys? |
Nie bo zrobisz kupe i zajezdzisz sie na klocku. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2009-02-04, 19:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
mebArth napisa³/a: |
Nie bo zrobisz kupe i zajezdzisz sie na klocku. |
no chyba ze zrobie kupe w dziure;)
A Wy panowie skonczcie osobiste rozterki i znów zacznijcie siê k³óciæ nt matowania.... o przepraszam szlifowania podk³adu na elimentach |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-04, 19:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
mebArth napisa³/a: | pitterek napisa³/a: | Do ca³ej tej litani i ja mo¿e do³o¿ê swoje ma³e pytanko które na pewno j± rozwinie.
Wiadomo ¿e nie mo¿na k³a¶æ szpachli na przeszlifowany recznie czy na klocku stary lakier, ale czy mozna k³a¶c szpachle na szpachle nie wyje¿d¿aj±æ na s±siednie obszary bez usuwania rys? |
Nie bo zrobisz kupe i zajezdzisz sie na klocku. |
Nic dodaæ. |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-04, 19:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
pitterek napisa³/a: | mebArth napisa³/a: |
Nie bo zrobisz kupe i zajezdzisz sie na klocku. |
no chyba ze zrobie kupe w dziure;)
A Wy panowie skonczcie osobiste rozterki i znów zacznijcie siê k³óciæ nt matowania.... o przepraszam szlifowania podk³adu na elimentach |
Chodzi ci o surface?Zapytaj kobiety o puder.Te¿ matuje |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-02-04, 19:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | ale czy mozna k³a¶c szpachle na szpachle nie wyje¿d¿aj±æ na s±siednie obszary bez usuwania rys? | pewnie ¿e mo¿na k³a¶æ . ale ja np. nie k³adê,wpierw zbieram grub± rysê,nie widzê problemu w przeszlifowaniu drobniejsz± gradacj± na maszynie np
mebArth napisa³/a: | Nie bo zrobisz kupe | .jak nie dupa to kupa! po piêæsetnym po¶cie idzie siê przyzwyczaiæ do tego typu grypsów u mbA |
|
|
|
|
adam12
|
Wys³any: 2009-02-04, 20:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 94
|
co do wykoñczeniówki to nie jestem przekonany bo je¶li zostawimy rysy na "wype³niaczu" to (do mebarth) nawet je¶li kup± zaci±gniesz to kupa si±dzie razem z pod³o¿em (zdrowy rozs±dek). Wiadome jest to ¿e zdarzy sie zostawiæ chocia¿ jedn± ryse i to ka¿demu a ona potrafi spapraæ nasz± prace po czasie i tu odzywa sie wygrzewanie które raczej pomo¿e. tylko jak d³ugo wygrzewaæ np 5mm szpachlu??? godzine? 5godzin? diabe³ wie. chocia¿ wydaje mi sie ¿e je¶li podwoimy temperature lata i wygrzejemy szpachel w tej temperaturze przez ok godzine to powinno byæ ok co s±dzicie? |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-04, 21:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
adam12 napisa³/a: | (do mebarth) nawet je¶li kup± zaci±gniesz to kupa si±dzie razem z pod³o¿em (zdrowy rozs±dek). |
wpierw go trzeba miec |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2009-02-04, 21:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
adam12 napisa³/a: | co do wykoñczeniówki to nie jestem przekonany bo je¶li zostawimy rysy na "wype³niaczu" to (do mebarth) nawet je¶li kup± zaci±gniesz to kupa si±dzie razem z pod³o¿em (zdrowy rozs±dek). Wiadome jest to ¿e zdarzy sie zostawiæ chocia¿ jedn± ryse i to ka¿demu a ona potrafi spapraæ nasz± prace po czasie i tu odzywa sie wygrzewanie które raczej pomo¿e. tylko jak d³ugo wygrzewaæ np 5mm szpachlu??? godzine? 5godzin? diabe³ wie. chocia¿ wydaje mi sie ¿e je¶li podwoimy temperature lata i wygrzejemy szpachel w tej temperaturze przez ok godzine to powinno byæ ok co s±dzicie? |
wiesz co, to strasznie ciêzko stwierdziæ. Tu nasuwa sie dobry przyk³ad ktory teraz moge podac:
W tamtym tygodniu robi³em dach od hondy civic ( tej kosmicznej 2008r )
Zagniotki pozornie niewielkie. Dach niestety sztywny wcale, nie opatry na zadnych wzmocnieniach( wzmocnienia oczywi¶cie sa, ale dopiero gdy ugniemy dach np stawiaj±c na nim maszynkê -p³at siê na nich opiera czyli niejest do nich przytwierdzony) z bardzo cienkiej blaszki, tak cienkiej ¿e ugina sie pod ciê¿arem maszynki elektrycznej o prostokatnej stopie. Obyci w temacie wiedza ¿e to jest paskudna rzecz do zrobienia.
A wiêc poszpachlowa³em zachowuj±c wszelkie zasady technologii- wysz³o niemal¿e idealnie, a ja chcia³em idea³ wiêc ³atkê pokry³em na 3 razy podk³adem akrylowym, na nastepny dzieñ jeszcze to przytar³em hebelkiem na sucho i daszek by³ cud miód malinka
Zapodk³adowa³em ponownie ale juz tym razem ca³y dach, po kilku dniach oszlifowa³em podk³ad noi do kabinki. Zanim lakierowanko zosta³o rozpoczête ze 3 razy przemaca³em daszek w poszukiwaniu dziury w ca³ym ktorej i tak nie znalaz³em. By³ idealny. Lakierowanie trwa³o jakis 3 godzinki w temp od 28*C potem troszke suszenia.
Jak¿e przejmujace by³o moje wqrwenie gdy po wyjechaniu z kabiny na dachu ponownie pojawi³y sie nierówno¶ci. Przez kilka godzin w temp 28*C szpachel zd±¿y³a sie skurczyæ i "¶ciagn±æ" p³at dachu powoduj±æ powstanie nierówno¶ci.
Jaki z tego wniosek???::
otó¿ taki ¿e nie watro sie pie***liæ w idealne wyprowadzenia bo i tak sie po**bie nawet jeszcze przed odbiorem |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-04, 21:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
jezeli suszyles samochod po lakierowaniu w wysokiej temp.to nie dziw sie ze blacha pofalowala.Trzeba to bylo zrobic przed lakierowaniem nastepnie dotrzec heblem i po lakierowaniu juz nie suszyc.
Dosc czesto tak mam z maskami jak sa cale w kicie. |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2009-02-04, 21:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
tam nie by³o za wiele kitu. na³ozy³em jakis 140gram z czego sporo wytar³em. suszenie trwa³o jakies 30 min i nie zwiekszy³em temperatury. max 28* gola napisa³/a: | Trzeba to bylo zrobic przed lakierowaniem nastepnie dotrzec heblem |
tak czasami robie jak podczas lakierowania jest wolne miejsce w kabinie |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-04, 22:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
pitterek napisa³/a: | Lakierowanie trwa³o jakis 3 godzinki w temp od 28*C potem troszke suszenia. |
myslalem ze suszysz na 60 wiec dlatego ci tak napisalem
pitterek napisa³/a: | suszenie trwa³o jakies 30 min i nie zwiekszy³em temperatury. |
ale mnie zaskoczyles bo to nie mozna nazwac suszeniem a schnieciem. |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2009-02-04, 22:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
gola napisa³/a: |
ale mnie zaskoczyles bo to nie mozna nazwac suszeniem a schnieciem. |
kabinka zosta³a prze³±czona na tryb suszenia wiêc dlatego tak to nazwa³em |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2009-02-04, 22:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Przypadek @pittera pokazuje ¿e maj±c ¶wiadomo¶æ tego jak dzia³a chemia lakiernicza mo¿na sobie poradziæ z jej niedoskona³o¶ciami. Niestety bez my¶lenia siê nie obejdzie... bez urazy |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2009-02-05, 19:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
lukas napisa³/a: | Przypadek @pittera pokazuje ¿e maj±c ¶wiadomo¶æ tego jak dzia³a chemia lakiernicza mo¿na sobie poradziæ z jej niedoskona³o¶ciami. Niestety bez my¶lenia siê nie obejdzie... bez urazy |
spoko, jak kazdy tak i ja ucze sie na b³êdach, a robie w tym dopiero jakie¶ pó³tora roku. tak miêkki dach nie oparty na wzmocnieniach przypad³ mi poraz pierwszy , z nastepnym bedzie nieco inaczej |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-05, 19:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
@piterrek, na co dzien mam doczynienia z ta marka,ktora ty naprawiales i powiem ze gorszej blachy jak na hondzie to chyba nie ma (jezeli chodzi o naprawe),to jest zyletka a nie blacha.
I ne musi tutaj wcale byc przyczyna szpachli,mnie raz nowa maske od accord-a pofalowalo w kabinie po suszeniu 50 minut na 60 stopni. |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-02-05, 19:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Gola, nie wiem jak± masz maszynke ale ja juz kilkoma robi³em i wiem ¿e wystarszy tylko chwile d³u¿ej przytrzymac w jednym miejscu i ju¿ masz do³ek. Maszynka nadaje siê i jest w tym bardzo dobra do p³askich powierzchni, takich jak dach czy maska, na inne elementy siê nie nadaje, ew. drzwi. Wszystkie pozosta³e szlifuje na cheblu i drobnym papierze. I wcale siê Ciebie nie czepiam, mówie poprostu jak jest. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-05, 19:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
gola napisa³/a: | @piterrek, na co dzien mam doczynienia z ta marka,ktora ty naprawiales i powiem ze gorszej blachy jak na hondzie to chyba nie ma (jezeli chodzi o naprawe),to jest zyletka a nie blacha.
I ne musi tutaj wcale byc przyczyna szpachli,mnie raz nowa maske od accord-a pofalowalo w kabinie po suszeniu 50 minut na 60 stopni. |
Ahaha akurat robimy Civica. Kowal klnie ¿e mnu sie blacha zwija pod mlotkiem. Lewa pod³óznica pó³ wymiana z innej wzmnocnienie maska i 2 b³otniki i zderzak:
|
_________________ Bart
|
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-02-05, 21:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
mebArth napisa³/a: | Ahaha akurat robimy Civica. | meb!!! powiedz mi dlaczego wy tylko w bok ci±gniecie a¿ ¶ciany pekaj± ,a nigdy na wprost??? myslisz jak odnogê odetniecie ,to dalej nie trzeba wyci±gaæ??? |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-05, 22:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
baqo napisa³/a: | ...meb!!! powiedz mi dlaczego wy tylko w bok ci±gniecie a¿ ¶ciany pekaj± ,a nigdy na wprost??? |
a z przodu gdzie maja zaczepic?,do kasztana u sasiada,czy jak?.Tutaj bylo gdzie trawerze zalozyc a z przodu pewnie sol stoi to nie utrzyma raczej |
|
|
|
|
arti
|
Wys³any: 2009-02-06, 21:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 98
|
Belka w drzwi, troche ³añcucha i jazda. I ten pas. Ale jaja, faktycznie kowal. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-07, 16:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
baqo napisa³/a: | mebArth napisa³/a: | Ahaha akurat robimy Civica. | meb!!! powiedz mi dlaczego wy tylko w bok ci±gniecie a¿ ¶ciany pekaj± ,a nigdy na wprost??? myslisz jak odnogê odetniecie ,to dalej nie trzeba wyci±gaæ??? |
bo byla w bok uderzona to sie na bok ciagnie i samo wychodzi PISA£EM!! ze pó³ pod³óznicy jest NOWA. Nie czaisz tego? Nowe wzmocnienie maska i jedej b³otnik. Kur.wa w poniedzia³ek zrobie foto jak to wygl±da po NIBY kowalu.
ARTI kowal? a po co na p³yte jak to by³a st³uczka? Ty chuba kifora nia mia³e¶ w rêce A rozpórke na pnumata widzia³es kiedys?
Skonczcie pieprzyc bo auto wymiary ma, nie robi 4 ¶ladów wiec o co panika? Ze inni moga bez p³yty to co Æipa na p³ycie musi ? Ja wam pokaze jak to wyglada po kiforach. Sie zdziwicie. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-02-07, 17:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
I po co sie wkurzasz Mebarth, nie ma sensu. Poprostu niektórzy uwarzaja, ¿e ka¿dy samochód po st³uczce, nawet takiej delikatnej, trzeba wrzucic na rame bo tak siê robi w wielkich profesjanalnych warsztatach. A jak kto¶ robi to inaczej, bo wie ¿e bez ramy da siê to bez problemu zrobic, to jest napewno partacz i tyle. Chocby nie wiem jaki wielki mia³ warsztat i przerób to jest partacz i tyle, bo nie wrzuca kazdego samochodu który mu przyprowadza na rame. My wiemy swoje i co niektorzy swoje i tyle. Wyluzuj Barcik |
|
|
|
|
arti
|
Wys³any: 2009-02-07, 19:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 98
|
Nie chodzi mi o to czy to dobrze zrobiona robota czy nie tylko o warsztat pracy przedstawiony na fotce. Lepiej siê z takim czym¶ nie obnosiæ na forum. Sory ale wed³ug mnie nie wygl±da to zbyt profesjonalnie. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
adam12
|
Wys³any: 2009-02-07, 19:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 94
|
arti a ty niby co masz wielk± now± komore i wykafelkowan± hale z ramami i pomiarami ??? dobry blacharz potrafi wyprostowaæ auto maj±c do dyspozycji dwa s³upy i kilka narzêdzi które sam sobie zrobi do tego. niejeden partacz ma rame za bóg wie ile bo sie dorobi³ na szybkich gniotach i oszustwach. to forum nie jest dla pokazania kto ile ma tylko kto jak robi i dzielenie sie z tym innymi. skoro meb ci±gnie za belke w futrynie to jego sprawa ma wiêcej roboty ni¿ jak mia³by dobr± rame. a to jak zrobi i jak mu to wyjdzie to druga sprawa. to ¿e kto¶ ma lakiernie po tacie i kupe sprzêtu to nie znaczy ¿e jest w tym dobry i mo¿e poni¿aæ innych na forum zajarz kole¶. a jak sie nie widzi to znajd¼ forum dla serwisów. tam bêdziesz nisko sta³ i us³yszysz to samo to sam piszesz |
|
|
|
|
stek
|
Wys³any: 2009-02-07, 19:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 235 Sk±d: ok kraków
|
Witam przedmówców, ja osobi¶cie doceniam tak± pracê, co prawda cha³upnictwo, ale nie oto chodzi, liczy sie efekt koñcowy. Nie ubli¿aj±c nikomu ale nie wszyscy maj± kase na p³yte a co¶ potrafi± zrobiæ.Sam kiedy¶ podobne metody stosowa³em.Rozumiem ¿e jak spory dzwon i pó³ przodu w kabinie to bez p³yty sie nie obejdzie. Kolego pracuj dalej, powodzenia ¿yczê. (szyderców nie brakuje) |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-07, 19:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
ZIEMBA napisa³/a: | I po co sie wkurzasz Mebarth, nie ma sensu. Poprostu niektórzy uwarzaja, ¿e ka¿dy samochód po st³uczce, nawet takiej delikatnej, trzeba wrzucic na rame bo tak siê robi w wielkich profesjanalnych warsztatach. A jak kto¶ robi to inaczej, bo wie ¿e bez ramy da siê to bez problemu zrobic, to jest napewno partacz i tyle. Chocby nie wiem jaki wielki mia³ warsztat i przerób to jest partacz i tyle, bo nie wrzuca kazdego samochodu który mu przyprowadza na rame. My wiemy swoje i co niektorzy swoje i tyle. Wyluzuj Barcik |
bo niektorym zajmuje wsadzenie na rame samochodu pol dnia, bo taka rame sobie kupili,wiec jak im sie nie chce to naciagaja do orzecha...
inni maja rame z najazdem i z zalozeniem sczek schodz pol godziny,wiec pracuja na ramie bo zanim pozapinaja tasmami,sznurkami,linami i podepra kolkami do sufitu to ci drudzy zdarza juz po naprawie z tej ramy zjechac.
Taka filozofia panowie. |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-02-07, 19:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
gola napisa³/a: | bo niektorym zajmuje wsadzenie na rame samochodu pol dnia, bo taka rame sobie kupili,wiec jak im sie nie chce to naciagaja do orzecha...
inni maja rame z najazdem i z zalozeniem sczek schodz pol godziny,wiec pracuja na ramie |
Troche prawdy w tym jest. Ale za drzewo siê nie ci±gnie, nie przesadzaj. Mam do tego na chali specjalne s³upy i chaki. |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-02-07, 20:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
ZIEMBA napisa³/a: | Troche prawdy w tym jest. Ale za drzewo siê nie ci±gnie, nie przesadzaj. Mam do tego na chali specjalne s³upy i chaki. |
taka przenosnie tylko zastosowalem ,ale sa i tacy co tak robia. |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-02-07, 20:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Ale to s± na ogó³ chandlarze którzy troche poci±gn± o tego orzecha, za³orz± zderzak ¿eby zas³oni³ ich wypociny i na gie³de. Jeden znajomy tak robi. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-02-08, 00:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
mebArth napisa³/a: | Kur.wa w poniedzia³ek zrobie foto jak to wygl±da po NIBY kowalu | mo¿e nie chodzi o t± hondê,ale o to infiniti. sam pitoli³e¶ ¿e dzwon jak zygmuntowski,pod³u¿nice w silnik powchodzi³y, a twój kowal tylko na boki ci±gnie. robiê blacharkê i wiem ¿e takimi metodami pod³u¿nicy nie wyci±gniesz,mo¿e sam± odnogê , albo t± odetnie i wspawa now± ,d³u¿sz± . mebArth napisa³/a: | w poniedzia³ek zrobie foto jak to wygl±da | na foto wszystkiego nie da siê zobaczyæ. dla mnie licz± siê milimetry,dok³adno¶æ i nie kurwij mi !! nie gadasz z gnojem!!! ZIEMBA napisa³/a: | ¿e ka¿dy samochód po st³uczce, nawet takiej delikatnej, trzeba wrzucic na rame | na pewno jak ma naruszon± pod³u¿nicê , ale jak komu¶ chce siê bawiæ w podpieranie ,to niech sobie prostuje na ko³kach ,tylko powiedzcie mi po co jest i do czego s³u¿y rama do napraw blacharskich |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-08, 09:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
BaQ...milimetry s±. Jkaby nie by³o to by nie by³o sskonczone. Infiniti tez bedzie mialo wymiary swoje. Spokojna Twoja nieuczesana. Robi³em wczesniej projekt hondy z USA to juz by³ musa na p³yte bo by³ banan a nie auto. A tu tylko lekko z³amana pod³uznica, wycieta w po³owie i wspawana u¿ywka. Jaki problem? Przeciez skoro ma wymiary z KARTKI i sie zgadza ALL to jaki problem? Ty by¶ nawet rower wciagna³ na p³yte jakby sie da³o....szprychy drostowac
PS.
Sorry za KU...ale sie zirytowa³em bo mi gadacie co¶ w czym nie macie racji a ja swoje wiem. Nie uczcie ojca dzieci robiæ. |
_________________ Bart
|
|
|
|