Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
krzysztof66
Wysłany: 2009-02-08, 11:10   Gazowanie powÂłoki - pomó¿cie!!
0
UP DOWN

Posty: 19
CzeœÌ wszystkim.Mam problem z którym próbujê sobie poradziÌ jak dot¹d bezskutecznie.Chodzi o gazowanie pow³oki.Setki,tysi¹ce uk³uÌ szpilki rozsiane po ca³ych elementach.Np.kilka dni temu lakierowa³em oryginalnym zestawem Le Chler lakier+utwardzacz+rozc. ,temp.20stopni,ciœnienie 3,5-4 odwadniacz przy kompresorze i pod pistoletem.Stara³em siê nie nak³adaÌ zbyt grubych warstw i zachowaÌ odpowiedni czas odparowania miêdzy warstwami (15-25min)Na pocz¹tku pow³oka by³a super,ale po ok 2 godz zaczê³y wy³aziÌ mikrob¹belki.Dodam,¿e wczoraj u¿ywa³em innego lakieru i te¿ to samo,mo¿e mniej drastycznie ale jednak.Najgorsze ¿e nie mam ju¿ oryginalnego lakieru ¿eby cokolwiek poprawiÌ,polerowanie chyba niewiele tu pomo¿e.Jakiœ lakiernik podpowiedzia³ mi ¿ebym zmatowa³ powierzchniê i pokry³ klarem.Co myœlicie o tym wszystkim ?Mo¿e jakiœ wolny rozp.lub utwardzacz by pomóg³ (lub inny specyfik) - pomó¿cie proszê bo mi rêce opadaj¹ :sciana:
 

przemo1972 
Wysłany: 2009-02-08, 12:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
A baza byla dobrze doschnieta?Jesli tak, to sproboj moze na jakims HS-ie bez rozpuszczalnika i na "wolnym"harterze.A jakiego rozpuszczalnika uzywasz?Czy napewno jest on dedykowany do bezbarwnego ktory stosujesz?
_________________
Wyrywanie chwastow
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-02-08, 13:37   
0
UP DOWN

Posty: 19
LakierowaÂłem akrylem,wiĂŞc niedoschniĂŞta baza nie wchodzi w grĂŞ.MoÂże to wilgoĂŚ?Pomieszczenie w ktĂłrym stoi kompresor jest b.wilgotne,ale mam dwa odwadniacze "po drodze"....CzyÂżby nie dawaÂły rady?
 

przemo1972 
Wysłany: 2009-02-08, 15:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
Na akryl nie aplikuj nigdy MS-a,klar HS bez zadnych rozpuszczalnikow i najwazniejsze-zadnego grzania,po prostu temperatura otoczenia.Warstwa akrylu MUSI BYC PYLOSUCHA.Na tym etapie mozesz jeszcze wyjsc z tego idac za rada lakiernika-po prostu delikatnie zmatuj element uwazajac aby sie nie "przeciac"i zapodaj klar.
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-02-08, 16:11   
0
UP DOWN

Posty: 19
DziĂŞki za kaÂżdÂą podpowiedÂź ktĂłra moÂże byĂŚ dla mnie pomocna (czekam na dalsze!).Czy ktoÂś mĂłgÂłby mi jeszcze poleciĂŚ jakiÂś odwadniacz-odolejacz z prawdziwego zdarzenia?Najlepiej z Allegro.Jest tam spory wybĂłr,wiĂŞc moÂże ktoÂś z Was ma taki ktĂłry dobrze speÂłnia swojÂą funkcjĂŞ?
 

lukas94 
Wysłany: 2009-02-08, 16:19   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Skąd: mazowieckie
a lakierusz odrecony element czy na samochodzie?moze warto dolac antysylikonu do klaru skoro masz zamiar nim malowac bo mi sie wydaje ze to silikon jest przyczyna tego nie woda.
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-02-08, 16:58   
0
UP DOWN

Posty: 19
LakierujĂŞ elementy kaÂżdy z osobna.SÂą to elementy zabytkowych motocykli i skuterĂłw bo ich renowacjÂą siĂŞ zajmujĂŞ.W sumie lakierujĂŞ juÂż kupĂŞ lat,ale jeszcze takich jaj nie miaÂłem z tym gazowaniem.Silikonki swego czasu teÂż mi siĂŞ pojawiÂły(one wyglÂądajÂą inaczej niÂż to badziewie co mi teraz powyÂłaziÂło),ale poradziÂłem sobie z nimi zmniejszajÂąc nieco ciÂśnienie przy pistolecie i zakÂładajÂąc nowy odwadniacz.Nie byÂł to jednak odwadniacz wysokiej klasy i byÂło to juÂż chyba z siedem lat temu wiĂŞc tym bardziej kusi mnie Âżeby zmieniĂŚ coÂś w tym kierunku.
 

mebArth 
Wysłany: 2009-02-08, 17:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
2 wyjscia:
ALbo za grubo lejesz, mĂłwisz ze nie ale .... lechler tyko na 2x sie wylewa.
Druga sprawa - woda w powietrzu. Odolejasz mozesz miec....ale juz sie zapchaÂł i puszcza wode do wĂŞÂża.

Ratunek = przylej na 1.5x akrylem i po przeschnieciu z 20 minut zalej to 2x bezbarwnym. NIE DOLEWAJ akrylu tak zeby nie gazowaÂł. Nie wiem co wiecej Ci powiedizeĂŚ, coÂś tam masz nie teges. Albo materiaÂł albo sprzet albo technika.
_________________
Bart
 
 

przemo1972 
Wysłany: 2009-02-08, 20:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
A Plaka nie uzywales w tym samym pomieszczeniu? ;) Na Allegro 95% sprzetu to chinszczyzna, moze pora rozejrzec sie za czyms markowym.
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-02-08, 21:25   
0
UP DOWN

Posty: 19
Z Plakiem te¿ ju¿ kiedyœ mia³em nauczkê i przerabia³em ten temat - wtedy powsta³y kraterki du¿o wiêksze ni¿ te dziurki które mam teraz.To wygl¹da jak tysi¹ce uk³uÌ szpilki i jest to raczej na pewno spowodowane gazowaniem albo rozpuszczalnika albo wilgoci która zosta³a uwiêziona pod zewnêtrzn¹ przyschniêt¹ ju¿ warstw¹ lakieru.Lakier nak³adam w dwóch warstwach i zgazowa³ nawet tam gdzie zaaplikowa³em go b. cienko.Ogl¹da³em to przez lupê.Niektóre pêcherzyki gazu nie zd¹¿y³y siê pootwieraÌ na powierzchni i jako mikro b¹belki zastyg³y na powierzchni
 

dooku 
Wysłany: 2009-02-09, 20:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: ÂŁĂłdÂź
ja mialem problem z lakierm bezbarwnym HS RM basic clar.
jest on bardzo gesty i sie zle wylewa wiec dawalem zozcienczalnik do klaru gazowalo jak chol..era ale bez rozpuchy lux:)
stawiam na rozcienczalnik lub za gruba warstwa
 

No-limit
Wysłany: 2009-02-09, 22:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
krzysztof66, MyÂśle,ze masz racje co wilgoci.Chyba nie szlifujesz szpachli na mokro?
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-02-09, 23:25   
0
UP DOWN

Posty: 19
Oczywiœcie ¿e nie!Szlifowanie szpachli na mokro to zbrodnia!!Podk³ad schn¹³ 2 dni i po przeszlifowaniu na mokro jeszcze dobê,wiêc raczej odpada.Próbowa³em te¿ innych rozpuszczalników,ale te¿ kicha.Co ciekawe w miejscach gdzie lakier wylany jest b. cienko lub nawet jest jedna warstwa te¿ zgazowa³o.Dzisiaj da³em kompresor do innego pomieszczenia w którym nie ma tyle wilgoci co w poprzednim,rozgl¹dam siê te¿ za jakimœ dobrym odwadniaczem.Rozmawia³em tel.z goœciem ze sklepu ze sprzêtem lakierniczym i on stwierdzi³ kategorycznie ¿e to co mi powychodzi³o nie mo¿e byÌ spowodowane wilgoci¹ a co najwy¿ej gazowaniem rozpuszczalnika.Tak czy inaczej dobry odwadniacz nie zaszkodzi.Niebawem dalszy ci¹g moich zmagaù.O wynikach napiszê.Pozdro dla wszystkich.
 

gola 
Wysłany: 2009-02-09, 23:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
jak przygotowujesz elementy do lakierowanie,na mokro czy na sucho?Chodzi mi o szlifowanie podkladu
 

No-limit
Wysłany: 2009-02-09, 23:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
krzysztof66, Skad masz lakier i reszte kompon.?Moze wym tkwi przyczyna?. :sciana:
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-02-10, 15:07   
0
UP DOWN

Posty: 19
Szlifowanie elementów po podk³adzie przeprowadzam na mokro,zgodnie z piktogramami na puszce.Wiem ¿e idea³em by³oby szlifowaÌ podk³ad te¿ na sucho ale jeœli producent dopuszcza szlif na mokro?Co do samego lakieru to ca³y komplet (Lechler)lakier+utwardzacz+rozc. jest oryginalny do Lambretty z mieszalni w Nowym S¹czu.Klient sobie taki za¿yczy³ i koniec (chocia¿ osobiœcie wolê np.PPG).Nie podejrzewam jednak lakieru bo nie pierwszy raz nim lakierujê - zawsze by³o spoko.Kiedyœ tylko przyla³em za grubo,by³y upa³y i ogólna gor¹czka i te¿ mi zgazowa³o.Ale wtedy to by³ mój b³¹d.
 

No-limit
Wysłany: 2009-02-10, 19:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
krzysztof66 napisał/a:
Szlifowanie elementów po podk³adzie przeprowadzam na mokro,zgodnie z piktogramami na puszce.Wiem ¿e idea³em by³oby szlifowaÌ podk³ad te¿ na sucho ale jeœli producent dopuszcza szlif na mokro?Co do samego lakieru to ca³y komplet (Lechler)lakier+utwardzacz+rozc. jest oryginalny do Lambretty z mieszalni w Nowym S¹czu.Klient sobie taki za¿yczy³ i koniec (chocia¿ osobiœcie wolê np.PPG).Nie podejrzewam jednak lakieru bo nie pierwszy raz nim lakierujê - zawsze by³o spoko.Kiedyœ tylko przyla³em za grubo,by³y upa³y i ogólna gor¹czka i te¿ mi zgazowa³o.Ale wtedy to by³ mój b³¹d.


Pozostaje szlif, suszenie i ponowne lakierownie.SprĂłbuj poÂłoÂżyĂŚ podkÂł. izolacyjny.
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-02-10, 21:20   
0
UP DOWN

Posty: 19
Jaki masz na myÂśli?MĂłgÂłby byĂŚ np.epoksyd Novola?
 

No-limit
Wysłany: 2009-02-11, 12:32   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
krzysztof66 napisał/a:
Jaki masz na myÂśli?MĂłgÂłby byĂŚ np.epoksyd Novola?


MoÂże.
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-03-12, 00:15   
0
UP DOWN

Posty: 19
CzeœÌ wszystkim.Chcia³bym odgrzaÌ temat gazowania i ponowiÌ proœbê o pomoc.Mo¿e ktoœ coœ jeszcze wymyœli.Dzisiaj lakierowa³em akrylem z RM i znów zgazowa³o.temp.18-20 stopni,przerwa miêdzy warstwami 15-20 min.Trzy odwadniacze po drodze(dwa nowe)Wygrzewa³em nawet elementy przed lakierowaniem.Wszystko cacy,powierzchnia lustro,a po ok 1-1,5 godz widaÌ jak zaczynaj¹ wy³aziÌ na powierzchniê mikrob¹belki gazu.Po jakimœ czasie wygl¹daj¹ jak p³ytkie kraterki.S¹ b. ma³e,ale widaÌ je dobrze.Jest tego ok.5-10 na cm2.Co to mo¿e byÌ do cholery???Nie mam ju¿ si³y i nerwów.Da siê to spolerowaÌ,ale przecie¿ nie têdy droga.Trzeba dojœÌ przyczyny.Lakierniê ogrzewam nagrzewnic¹ olejow¹ z palnikiem przerobionym na olej przepracowany,ale chyba to nie mo¿e byÌ przyczyn¹?Wiêc co - pistolet,promieniowanie podziemne?? ;) .Mo¿e zastosowaÌ wolniejszy utwardzacz lub rozcienczalnik.A mo¿e w³aœnie szybszy ¿eby pêcherzyki gazu nie wylaz³y na powierzchniê??Pomó¿cie bo mi ju¿ rêce opadaj¹.
 

jacklack 
Wysłany: 2009-03-12, 01:12   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
MyÂślĂŞ Âże te kraterki to powietrze zamkniĂŞte w szpachli,, zaklejone nastĂŞpnÂą warstwÂą szpachli, bÂądz teÂż sÂą one przylane podkÂładem akrylowym i pod wpÂływem zwiĂŞkszenia temp. po lakierowaniu (w celu suszenia)powietrze zamkniĂŞte w porach rozszerza siĂŞ i wychodzi na zewnÂątrz tworzÂąc najpierw maÂły bÂąbelek ktĂłry pĂŞka i efekcie zostawia maÂły krater

Nie widzimy tego bo nie ma zdjĂŞĂŚ.. ale rĂłwnieÂż powodem gazowania jest zbyt grubo wylana na zbyt niskim ciÂśnieniu roboczym powÂłoka lakieru bezbarwnego ..to teÂż powoduje gazowanie przy odparowaniu
 
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-03-12, 08:39   
0
UP DOWN

Posty: 19
Postaram siê zapodaÌ jakieœ fotki pow³oki.Ciœnienie 3,5 wiêc chyba OK?Wczoraj na koniec malowa³em ramê od skutera i wy³¹czy³em ogrzewanie i nadmuch.Zaraz tam jadê i zobaczê - mo¿e to coœ da³o.Spróbujê zmieniÌ podk³ad.Do tej pory przewa¿nie u¿ywa³em Golda ale pojawi³ siê jakiœ niez³y (podobno) grecki.Ciê¿ej siê obrabia ale mo¿e bêdzie lepszy.
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-12, 11:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
jacklack napisał/a:
MyÂślĂŞ Âże te kraterki to powietrze zamkniĂŞte w szpachli,, zaklejone nastĂŞpnÂą warstwÂą szpachli, bÂądz teÂż sÂą one przylane podkÂładem akrylowym i pod wpÂływem zwiĂŞkszenia temp. po lakierowaniu (w celu suszenia)powietrze zamkniĂŞte w porach rozszerza siĂŞ i wychodzi na zewnÂątrz tworzÂąc najpierw maÂły bÂąbelek ktĂłry pĂŞka i efekcie zostawia maÂły krater

Nie widzimy tego bo nie ma zdjĂŞĂŚ.. ale rĂłwnieÂż powodem gazowania jest zbyt grubo wylana na zbyt niskim ciÂśnieniu roboczym powÂłoka lakieru bezbarwnego ..to teÂż powoduje gazowanie przy odparowaniu

Zgadzam siĂŞ np.za grobo poÂłoÂżony 3750s/i nie tylko/.
 

gola 
Wysłany: 2009-03-12, 12:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
jacklack napisał/a:
...ale rĂłwnieÂż powodem gazowania jest zbyt grubo wylana na zbyt niskim ciÂśnieniu roboczym powÂłoka lakieru bezbarwnego ..to teÂż powoduje gazowanie przy odparowaniu

a juz nie daj boze na szybkim utwardzaczu.
mnie przytrafilo sie raz takie gazowanie powloki o jakim piszesz na masce,gdy lakierowalem w temp.25-27 stopni w kabinie (wczesniej po polozeniu bazy nagrzalem w kabinie do 40 stopni celem szybszego odparowania rozcienczalnika z bazy),nastepnie po wylaniu lakieru bezbarwnego zdjalem teperature do 12-13 stopni i zostawilem na noc do wyschniecia.Mysle,ze powodem tego byla nagla zmiana temperatury i wytracenie sie pary na bazie pod lakierem.
Maska byla do poprawki,gdyz byl to czarny kolor i polerowanie takiego czegos zajelo by wiecej czasu niz przelakierowanie od nowa.
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-03-12, 19:45   
0
UP DOWN

Posty: 19
DziĂŞki wielkie wszystkim za chĂŞĂŚ pomocy!! DodajĂŞ kilka fotek,moÂże to pomoÂże postawiĂŚ diagnozĂŞ szanownemu gronu...
Acha! Dzisiaj rano stwierdzi³em,¿e rama któr¹ lakierowa³em wczoraj jako ostatni¹ przy ca³kowicie wy³¹czonym ogrzewaniu - wysz³a o niebo lepiej,tzn kraterki s¹ w œladowych iloœciach.Czy¿by w powietrzu z nagrzewnicy podawanym do lakierni coœ by³o?? S³ysza³em ¿e ktoœ zamontowa³ sobie do lakierni dwa Webasta od autobusu i mia³ podobne utrapienie jak ja.Problem ust¹pi³ jak na wiosnê przesta³ korzystaÌ z ogrzewania...Co wy na to??

defekt lakierniczy 011.jpg
Plik ściągnięto 365 raz(y) 65.36 KB

defekt lakierniczy 007.jpg
wczoraj jeszcze pojawiÂły siĂŞ dodatkowo jakby maÂłe silikonki....
Plik ściągnięto 1321 raz(y) 410.28 KB

defekt lakierniczy 001.jpg
Plik ściągnięto 785 raz(y) 345.41 KB

defekt lakierniczy 002.jpg
Tak wyglÂąda moja zmora(kraterki)
Plik ściągnięto 861 raz(y) 442.65 KB

 

gola 
Wysłany: 2009-03-12, 19:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
moim zdaniem to nie jest gazowanie a zwykly silikon.
Kratery sa nieregularne wiec przez samo to nie jest to gazowanie.Gazowanie inaczej wyglada,sa to mikro pecherzyki na powierzchni lakieru a tutaj mamy doczynienia z dziurkami.
Albo w sprezarce masz olej,albo tak jak piszesz.
 

zed
Wysłany: 2009-03-12, 19:57   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 328
gola napisał/a:

Albo w sprezarce masz olej,albo tak jak piszesz.

po mojemuto to wyglada na olej ze sprezarki zainwestuj moze w filterek pod pistol devilbissa koszt ok 40 pln na allegro inne moze i tansze ale made in ?
_________________
Inteligentni ludzie sÂą czĂŞsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spĂŞdzaĂŚ czas z idiotami
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-03-12, 20:39   
0
UP DOWN

Posty: 19
WÂłaÂśnie taki filtr podpistoletowy mam zaÂłoÂżony.Przed nim duÂży filtr odwadniacz CKD,a jeszcze wczeÂśniej teÂż spory - jakiÂś wÂłoski.WiĂŞc chyba to niemoÂżliwe,Âżeby wilgoĂŚ lub olej przedostawaÂły siĂŞ tÂą drogÂą.
 

stek
Wysłany: 2009-03-12, 21:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 235
Skąd: ok krakĂłw
miaÂłem kiedyÂś takie oczkowanie, za szybko chciaÂłem pomalowaĂŚ, warunki domowe, nie doschniety podkÂład miaÂłem pod lakier,
 

Piotr112
Wysłany: 2009-03-12, 21:24   
0
UP DOWN

Posty: 59
a mo¿e to jednak nagrzewnica - jak¹ masz z odp spalin czy bez ? mo¿e masz gdzieœ jak¹œ nieszczelnoœÌ i rozpyla ci olej . Gdzie masz ustawiony komp. i sk¹d zasysa powietrze
 

Piotr112
Wysłany: 2009-03-12, 21:28   
0
UP DOWN

Posty: 59
acha a czy filtr pod pistolet masz nowy czy juÂż stary jak stary( devilbis) to moÂże wyrzucaĂŚ z niego nagromadzony nadmiar wody
 

lukas94 
Wysłany: 2009-03-12, 22:07   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Skąd: mazowieckie
dodatkowo przed lakierowaniem umyj element zmywaczem do silikonu . ja na twoim miejscu sprĂłbowaÂł bym tez pomalowac cos na probe w innym pomieszczeniu lub nawet jak nie masz gdzie to na dworze.jakis stary element i prĂłbuj. skoro masz tyle filtrow na kompresorze to olej ze sprezarki mozna wykluczyc , choc dodatkowo je sprawdz ile w nich jest syfu.
 

krzysztof66
Wysłany: 2009-03-12, 23:04   
0
UP DOWN

Posty: 19
Filtry (te dwa przed pistoletem) s¹ nowe i nic w nich nie ma - ¿adnego syfu ani wody.Czyœciutko.Kompresor 3m od nagrzewnicy oba urz¹dzenia w pomieszczeniu obok - nie w lakierni.Nagrzewnica z odprowadzeniem spalin, markowa - Kroll,jednak wymiennik nie jest 100% szczelny bo zauwa¿y³em ¿e przez pierwszych kilka sekund po rozruchu pojawia siê dym na wylotach ciep³ego powietrza (nieszczelnoœci na ³¹czeniach poszczególnych segmentów wymiennika,ale taka ju¿ konstrukcja).Potem wszystko ok nie czuÌ ¿adnych spalin,nie ma dymu i po ok.30-40 sek.w³¹cza siê g³ówny wentylator który t³oczy gor¹ce powietrze do obu pomieszczeù.Spalanie te¿ jest super bo na wylocie spalin zero dymu,widaÌ tylko jak powietrze faluje nad wylotem rury.Mo¿liwe jednak ¿e jakieœ cz¹steczki olejowe przedostaj¹ siê z ogrzanym powietrzem do pomieszczeù.
 

Radek. kania
Wysłany: 2015-08-12, 11:48   
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam. Mam pytanie odnoœnie pêcherzyków, kraterków. Maluje juz drugi raz b³otnik i wychodzi to samo. Nie mam pojêcia co to jest. Odwadniacz mam przy kompresorze i przy pistolecie. Pistolet az3 hte2 air gunsa dysza 1.3 . Ciœnienie malowania to 2 atm. Wczeœniej malowa³em inne elementy i wszystko by³o ok. Razem z b³otnikiem robi³em zaprawke na zderzaku i tam jest ok. Do³¹czam zdjêcie mo¿e ktoœ bêdzie wiedzia³ gdzie problem le¿y. Z góry dziêkujê.[img][/img]
 

kzychu
Wysłany: 2015-08-12, 14:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 344
Dla mnie wygl¹da jak by rozpuszczalnik nie zd¹¿y³ odparowaÌ , zgazowa³, a wp³yw na to ma
wysoka temp.,czas przerw miêdzy warstwami,ich gruboœÌ, stosowany utwardzacz.
 

misias
Wysłany: 2015-08-12, 20:06   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
Radek. kania, SÂłuchaj jakim klarem jakiej firmy lakierowaÂłeÂś,wiem Âże to maÂło istotne bo kaÂżdy lakieruje tym czym mu pasuje,Ja pytam dlatego bo mnie czeka lakierowanie 5 elementĂłw i nie chciaÂł bym Âżeby w tej temperaturze mi zgazowaÂło.

KoleÂś w mieszalni mĂłwiÂł Âże,przy tych temperaturach to nawet komory wysiadajÂą nie da siĂŞ lakierowaĂŚ,wszyscy czekajÂą na wieczĂłr albo skoro Âświt jak jest chÂłodniej.
 

Radek. kania
Wysłany: 2015-08-13, 11:50   
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam. Równie¿ mi siê wydaje ze to zgazowalo. Bombki by³y tak jakby pod baza wiec zastanawia mnie tylko czy rozcieczalnik z podk³adu czy z bazy nie zd¹¿y³ odparowac. Dodam ¿e mieszkam w Anglii wiec tutaj takich temperatur nie ma. A aktywator mam fast. Wczoraj zda³em wszystko do podk³adu i przy scieraniu baza pod klarem by³a jeszcze miêkka. Zapodkladowalem i zaraz idê to przetrzeÌ na mokro 800 i pomaluje baza ze 3 warstwy tylko cienkie ostatnia bêdzie na zapy lenie. Od czekam ¿eby mo¿na by³o dotkn¹Ì i klar na 1.5 razu. Dodam zdjêcia czym by³o malowane jak tylko bêdê w gara¿u. Dziêki z gory
 

Radek. kania
Wysłany: 2015-08-13, 12:41   
0
UP DOWN

Posty: 9
Dodaje zdjĂŞcia komponentĂłw ktĂłrymi maluje. Baza jest z mieszanie valspar takie tutaj majÂą.[img][/img]
 

misias
Wysłany: 2015-08-13, 22:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
Radek. kania, Jak dla mnie pojechaÂłeÂś na szybkim utwardzaczu stÂąd te problemy,jak byÂś uÂżyÂł standardowego lub wolnego sprawy by nie byÂło,to jest moja opinia nie kaÂżdy siĂŞ zgodzi.
Je¿eli w okresie letnim goœÌ z mieszalni ci sprzeda³ produkt na szybkim utwardzaczu no to chyba mu na klientach nie zale¿y. :shock:
 

misias
Wysłany: 2015-08-13, 22:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
http://www.capellasolutio...ry_brochure.pdf
 

Radek. kania
Wysłany: 2015-08-13, 23:27   
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam. PeÂłen sukces :-) BÂłotnik pomalowany i wszystko ok. Wydluzylem czasy schniĂŞcia jak i podkÂładu tak i bazy. BazĂŞ malowaÂłem na 3 razy. Z przerwami po 20 minut. Klar kÂładÂłem o 2h od poÂłoÂżenia ostatniej warstwy bazy. PoproÂś tu daÂłem jej odparowac. Ja uwaÂżam Âże przesadziÂłem z gruboÂściÂą bazy i za szybkim naÂłoÂżeniu klaru. Dodam Âże dopiero zaczynam swojÂą przygodĂŞ z lakierowanie i za kaÂżdym jednym malowaniem uczĂŞ siĂŞ czegoÂś nowego. A co do szybkiego aktywatora to moÂże i ale tu nie ma tak wielkich temperatur. ChociaÂż moÂże i z normalnym nie byÂło by takich atrakcji. PĂłki co bÂłotnik schnie i babci juz nie ma czyli ponowna wygrana.[img][/img]
 

Âłysy73 
Wysłany: 2015-08-14, 01:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Radek. kania napisał/a:
Bombki by³y tak jakby pod baza wiec zastanawia mnie tylko czy rozcieczalnik z podk³adu czy z bazy nie zd¹¿y³ odparowac
Radek. kania napisał/a:
Zapodkladowalem i zaraz idĂŞ to przetrzeĂŚ na mokro 800
JeÂśli matujesz a nie malujesz M/M to byÂś chyba widziaÂł czy podkÂład dosechÂł czy nie, wiĂŞc wersja z nieodparowanym rozpuchem z podkÂładu raczej odpada.
misias napisał/a:
pojechaÂłeÂś na szybkim utwardzaczu stÂąd te problemy,jak byÂś uÂżyÂł standardowego lub wolnego sprawy by nie byÂło,
Nie ma znaczenia. Jaki utwardzacz by nie byÂł to bezbarwny idzie na bazĂŞ ktĂłra powinna byĂŚ juÂż sucha (z wyjÂątkami dla..... ;) )
Radek. kania napisał/a:
Wydluzylem czasy schniĂŞcia jak i podkÂładu tak i bazy
A czym odt³uszczasz? I jak? Widzê ¿eœ niecierpliwy. Jeœli u¿ywasz wolnego zmywacza to po wytarciu dajesz elementom jeszcze odetchn¹Ì czy ³adujesz na nie od razu towar.
 

Radek. kania
Wysłany: 2015-08-14, 14:36   
0
UP DOWN

Posty: 9
No witam. No moim zdaniem nawalilem za du¿o bazy, ogólnie dwie warstwy by³y al za szybko polecia³ z klarem i tu by³ mój b³¹d. Wiec przyznam siê ze coœ z ta moja niecierpliwoœci¹ jest no ale jak widaÌ szybko siê to zweryfikowalo. A zmywacz mia³em ale nie do koùca wiem co to by³o poniewa¿ zakupi³em go na ebayu jako panel wipe. Teraz mam octoral valspar. A po przetarciu zmywacze jeszcze przedmuchuje i przecieraÌ œciereczk¹ antystatyczna.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime