Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Simon
|
Wys³any: 2009-02-14, 21:58 B±ble na lakierze-problem
|
0
|
|
|
in¿
Pomóg³: 2 razy Posty: 97 Sk±d: Zgierz
|
Lakierowalem cale auto dwa lata temu z tym ¿e od tamtego czasu sta³o prawie ca³y czas w gara¿u.Ostatnio auto stalo 3 miesi±ce przykryte plandek± na dworzu(mróz,¶nieg,wilgoæ).
Teraz gdy auto znów wprowadzi³em do gara¿u zauwazy³em na ca³ym samochodzie b±ble ró¿nej wielko¶ci i o róznym rozmieszczeniu a w ¶rodku nich jest woda...Po przebiciu bombla woda wyp³ywa i schodzi lakier wraz z podk³adem a¿ do starego lakieru(czarny).
Prosze pomó¿cie...co moze byc tego przyczyn±???Niechcia³bym aby znów co¶ takiego sie powtórzy³o!!!
Dodam jeszcze kilka moich domys³ów:
-podk³ad po³ozony by³ wieczorem a rankiem nastêpnego dnia zaczo³em docieraæ go na mokro-zesz³o mi sie ca³y dziêñ w sumie z tym dcieraniem i auto by³o prawie ca³y czas mokre po czym wieczorem osuszy³em auto rêcznikami papierowymi i sprê¿onym powietrzem-wyglad±³o na suche wiêc polakierowa³em...
-do lakierowania uzywa³em starego kompresora i mo¿liwe ¿e w powietrzy by³y niewielkie ilo¶ci wody chocia¿ jeden filtr zamontowany by³....
-przed na³o¿eniem podk³adu ca³e auto matowa³em mat± ¶ciern±"super fine" ale to raczej nie spowodowa³o zbyt ma³ej przyczepno¶ci lakieru poniewa¿ w miejscach szpachlowanych i podk³adowanych b±ble równie¿ wystêpuj±...
-auto sta³o 3 miesi±ce pod plandek±-ca³y czas zawilgocone i wielokrotnie temp przechodzi³o przez 0 wiêc moze to jest powodem?ale watpie ;-/
-mo¿liwe ze nieprzestrzega³em czasów odparowania miêdzy warstwami
Auto ju¿ naprawione-musia³em zedrzeæ ca³y lakier wraz z podk³adem i na nowo polakierowaæ-tym razem podkladowi dam wyschn±æ 48H i docieram go na sucho.
Apropo tematu - Trzy miesi±ce temu lakierowa³em inne auto i ju¿ po tygodniu wysz³y takie same b±ble tyle e tylko na tylnych nadkolach i by³o ich z 5.usuno³em je.Od nowa polakierowa³em(wash primer,podk³ad akrylowy,lakier) i po kilku dniach b±ble znów siê pojawi³y tyle ze 3!!!
Co moze byæ powodem tych uszkodzeñ???Niemam ju¿ pomys³ów ;-(
Oto zdjêcia:
|
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-14, 22:16 Re: B±ble na lakierze-problem
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
[quote="Simon"]Lakierowalem cale auto dwa lata temu z tym ¿e od tamtego czasu sta³o prawie ca³y czas w gara¿u.Ostatnio auto stalo 3 miesi±ce przykryte plandek± na dworzu(mróz,¶nieg,wilgoæ).
Teraz gdy auto znów wprowadzi³em do gara¿u zauwazy³em na ca³ym samochodzie b±ble ró¿nej wielko¶ci i o róznym rozmieszczeniu a w ¶rodku nich jest woda...Po przebiciu bombla woda wyp³ywa i schodzi lakier wraz z podk³adem a¿ do starego lakieru(czarny).
Prosze pomó¿cie...co moze byc tego przyczyn±???Niechcia³bym aby znów co¶ takiego sie powtórzy³o!!!
Dodam jeszcze kilka moich domys³ów:
-podk³ad po³ozony by³ wieczorem a rankiem nastêpnego dnia zaczo³em docieraæ go na mokro-zesz³o mi sie ca³y dziêñ w sumie z tym dcieraniem i auto by³o prawie ca³y czas mokre po czym wieczorem osuszy³em auto rêcznikami papierowymi i sprê¿onym powietrzem-wyglad±³o na suche wiêc polakierowa³em...
-do lakierowania uzywa³em starego kompresora i mo¿liwe ¿e w powietrzy by³y niewielkie ilo¶ci wody chocia¿ jeden filtr zamontowany by³....
-przed na³o¿eniem podk³adu ca³e auto matowa³em mat± ¶ciern±"super fine" ale to raczej nie spowodowa³o zbyt ma³ej przyczepno¶ci lakieru poniewa¿ w miejscach szpachlowanych i podk³adowanych b±ble równie¿ wystêpuj±...
-auto sta³o 3 miesi±ce pod plandek±-ca³y czas zawilgocone i wielokrotnie temp przechodzi³o przez 0 wiêc moze to jest powodem?ale watpie ;-/
-mo¿liwe ze nieprzestrzega³em czasów odparowania miêdzy warstwami
Auto ju¿ naprawione-musia³em zedrzeæ ca³y lakier wraz z podk³adem i na nowo polakierowaæ-tym razem podkladowi dam wyschn±æ 48H i docieram go na sucho.
Apropo tematu - Trzy miesi±ce temu lakierowa³em inne auto i ju¿ po tygodniu wysz³y takie same b±ble tyle e tylko na tylnych nadkolach i by³o ich z 5.usuno³em je.Od nowa polakierowa³em(wash primer,podk³ad akrylowy,lakier) i po kilku dniach b±ble znów siê pojawi³y tyle ze 3!!!
Co moze byæ powodem tych uszkodzeñ???Niemam ju¿ pomys³ów ;-(
Chyba sam odpowiedzia³e¶ na swoje pytanie.
[/u] |
|
|
|
|
DrCruel
|
Wys³any: 2009-02-15, 02:18
|
0
|
|
|
Posty: 418
|
|
|
|
|
zdenek_zdenek
|
Wys³any: 2009-02-15, 08:31
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
Simon, Masz w instalacji jakie¶ odwadniacze |
|
|
|
|
Simon
|
Wys³any: 2009-02-15, 10:04
|
0
|
|
|
in¿
Pomóg³: 2 razy Posty: 97 Sk±d: Zgierz
|
Terazm mam dwa-jeden za kompresorem a drugi w lakierni na ¶cianie.Ale wtedy gdy lakierowa³em to auto z którym mam problemu mia³em tylko jeden odwadniacz.
Czy przyczyn± jest to ¿e podk³ad by³ nie do koñca wyschniêty???Czy woda w nstalacji??? |
_________________
|
|
|
|
|
zdenek_zdenek
|
Wys³any: 2009-02-15, 10:09
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
A jak rozwalasz taki b±bel to woda jest pod podk³adem czy nad |
|
|
|
|
Simon
|
Wys³any: 2009-02-15, 10:19
|
0
|
|
|
in¿
Pomóg³: 2 razy Posty: 97 Sk±d: Zgierz
|
woda jest pod podk³adem.Po zdrapaniu babla schodzi lakier razem z podkladem. |
|
|
|
|
zdenek_zdenek
|
Wys³any: 2009-02-15, 10:21
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
Zanim po³o¿y³e¶ podk³ad te¿ szlifowa³e¶ na mokro |
|
|
|
|
stek
|
Wys³any: 2009-02-15, 10:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 235 Sk±d: ok kraków
|
Simon napisa³/a: | woda jest pod podk³adem.Po zdrapaniu babla schodzi lakier razem z podkladem. |
napisa³em Ci na PW, ale co¶ mi siê pokiæka³o i wys³a³em chyba do /no-limit/ za co sorry, |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-02-15, 11:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Wilgoæ na elemencie (w pomieszczeniu) przed podk³adem ? Mi sie zdazy³y pêcherze ale nie az z podk³adem zeby z³azi³o. Przemy³es element przed podk³adem? Najwyzej na klarze bo baza jest mocna i wody nie pusci. I nie od razu tylko jak przygrza³o s³onko. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
Simon
|
Wys³any: 2009-02-15, 14:51
|
0
|
|
|
in¿
Pomóg³: 2 razy Posty: 97 Sk±d: Zgierz
|
zdenek_zdenek napisa³/a: | Zanim po³o¿y³e¶ podk³ad te¿ szlifowa³e¶ na mokro |
Przed podkladem auto by³o zmatowione mat± "super fine" i zmyte benzyn± ekstrakcyjn±.Calo¶æ wygladala na such± lecz niektóre miejsca suszy³em sprê¿onym powietrzem do odparowania.
W pomieszczeniu wilgoci niebylo...To byl upalny dziêñ-oko³o 30 stopni... |
|
|
|
|
MAJSTER [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-03-28, 22:58
|
|
|
|
Z TEGO CO OPISUJESZ TO ZAWSZE PRZY POSZCZEGÓLNYCH PRACACH STOSOWA£E¦ WODÊ, POMIESZCZENIE W KTÓRYM TO ROBI£E¦ PEWNIE JEST PRZES¡CZONE WOD¡, ODPOWIED¬ MASZ JU¯ W SWOIM OPISIE, ZA DU¯O WODY, ZACZNIJ J¡ OGRANICZAÆ, ZAOSZCZÊDZISZ NA RACHUNKACH ZA WODÊ, POMY¦L O TYM, ¯E W AFRYCE NIE MA WODY, ¯E TAM WODA JEST DRO¯SZA OD BENZYNY. |
|
|
|
|
rbfm6 [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-03-28, 23:07
|
|
|
|
woda w podkladzie? jaaaasne. koles malowal fure 2 lata temu i teraz niby mu wyszla woda? puknij sie w ³eb jeden z drugim zanim cos napiszesz.
woda wylazi najpozniej przy pierwszym sloncu czy upale.
moim zdaniem przyczyna moze byc w tej plandece + cos jeszcze ale na razie o tym nie powiem, zobaczymy czy fachury wymysla. |
|
|
|
|
MAJSTER [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-03-28, 23:47
|
|
|
|
KOLEGA NUMBER 1 TO "ADAM S£ODOWY", TO MY POCZEKAMY NA TWOJE SPOSTRZE¯ENIA, ALE ZWRÓÆ UWAGÊ NA TO :
Simon napisa³/a: | Calo¶æ wygladala na such± lecz niektóre miejsca suszy³em sprê¿onym powietrzem do odparowania.
W pomieszczeniu wilgoci niebylo...To byl upalny dziêñ-oko³o 30 stopni... |
CZY W UPALNE DNI POWIETRZE JEST BEZ WILGOCI??? |
|
|
|
|
natik
|
Wys³any: 2009-03-29, 00:02
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
MAJSTER napisa³/a: | CZY W UPALNE DNI POWIETRZE JEST BEZ WILGOCI??? |
powietrze posiada zawsze jak±¶ wilgotno¶æ wiêksza lub mniejsza |
|
|
|
|
rbfm6 [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-03-29, 00:13
|
|
|
|
MAJSTER napisa³/a: | KOLEGA NUMBER 1 TO "ADAM S£ODOWY", TO MY POCZEKAMY NA TWOJE SPOSTRZE¯ENIA, ALE ZWRÓÆ UWAGÊ NA TO :
Simon napisa³/a: | Calo¶æ wygladala na such± lecz niektóre miejsca suszy³em sprê¿onym powietrzem do odparowania.
W pomieszczeniu wilgoci niebylo...To byl upalny dziêñ-oko³o 30 stopni... |
CZY W UPALNE DNI POWIETRZE JEST BEZ WILGOCI??? |
ja tylko zwracam uwage ze woda wylazla by po miesiacu a nie po 2 latach. |
|
|
|
|
looqasch
|
Wys³any: 2009-03-29, 16:34
|
0
|
|
|
Posty: 60
|
Mam "pojazd" który tez dosta³ takiej wysypki. Naprawa przebiega³a w ciep³e dni, stary lakier jak i nowy podk³±d na nim, szlifowane by³y na mokro. Podk³ad by³ po 48h na dodatek chyba najtanszy z tych znanych multifullerow. Lakierowanie by³o nastêpnego dnia po szlifie. Odtuszczone ekstrakcyjnym. Metalik z DP.
B±ble wysz³y tylko na elementach p³askich. Po 2 latach pojawi³y siê na tylnej klapie, na dachu po 3, na masce dopiero teraz (po 5 latach). Wygl±da identycznie jak tu na wczesniejszych zdjeciach tylko sporo wiecej tego.
Po zerwaniu b±bla jest stary lakier.
Dla mnie przyczyn± tu jest wilgoæ, odt³uszczane by³o do¶æ wcze¶nie z rana gdzie elementy by³y dosæ ch³odne, lakierowane pó¼niej jak juz by³o naprawdê ciep³o. Ewentualnie jeszcze ten podk³ad. |
|
|
|
|
adam12
|
Wys³any: 2009-03-29, 17:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 94
|
ja niedawno robi³em golfa 3 lata temu by³ ca³y lakierowany dosta³em go do poprawek. by³a jeszcze zima i mróz. wstawi³em auto do gara¿u rozpali³em w piecu na drugi dzieñ na drzwiach jednych i drugich wysz³y takie w³a¶nie pechêrzyki wszystkie równe sobie by³y ich setki. przebi³em ig³±-woda. akryl- woda do podk³adu podk³ad trzyma³. poniewa¿ auto by³o kompletnie ca³e szpachlowane pomy¶la³em ¿e szpachel naci±gn±³ wilgoci i gwa³towna zmiana temperatury wyci±gnê³a wode ku górze. nurtuje mnie to do dzisiaj od czego to wylaz³o oczywi¶cie musia³em poprawiæ bo klient zwali³by to na mnie ale nic pod spodem nie zauwa¿y³em. czy zmatowany podk³ad pije wode??? wydaje mi sie ¿e tak w jakim¶ stopniu gdzie¶ czyta³em ¿e obróbka podk³adu wod± to z³o koniecznie mo¿e za ma³y odstêp i temperaturka suszenia od obróki do lakierowania by³a? mo¿e za tani podk³ad?? |
|
|
|