Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
melarz
Wys³any: 2009-02-20, 20:11   jak teraz uratowac samochod?
0
UP DOWN

Posty: 14
Witam, jest to moj pierwszy post, a nie znalazlem na forum podobnego. Otoz mialem mala stuczke i do malowania byly 4 elementy bodajze. Znajomy mowil, ze mi je pomaluje... W koncu jest "lakiernikiem". Akurat mialem dojscie do brokatu, wiec ustalilismy, ze na cale auto rzuci sie klar z brokatem. Wyszlo ochydnie. Gosc nie potrafi malowac i no coz. Schrzanil. Auto w jednym miejscu ma duzo brokatu a w innym malo, oraz cale auto to teraz baranek... Ostatio zaczal w kilku miejscach odchodzic te klar. I teraz mam pytanie. Co zrobic? Chce polozyc akryl prawdopodobnie. ale co zrobic? Chcialbym, by auto znow bylo gladkie. Myslalem, czy nie naprawic tego baranka podkladem, lub ta szpachla, ktora naklada sie pistoletem. Ale znowu zeby nie bylo tak, ze nawet to wyrownam, a potem i tak mi poodpada wraz ze starym klarem. Pomocy....
 

kamilbusko
Wys³any: 2009-02-20, 20:20   
0
UP DOWN

Posty: 349
powiedz znajomemu zeby sobie p³ot pomalowa³. je¶li mówisz zê schodzi klar w niektórych miejscach to trzeba to zedrzeæ i podk³adowaæ nie mo¿na jednoznacznie stwierdziæ co trzeba zrobiæ nie widz±c tego auta powiem Ci zrób to czy to a ty pó¿niej wyskoczysz z pretensjami do mnie ¿e ¿le bo albo siê nie zrozumiemy albo ¿le to zrobisz
 

melarz
Wys³any: 2009-02-20, 20:36   
0
UP DOWN

Posty: 14
:) Ja tam nie jestem czlowiekiem gniewnym:) A czym to najlepiej zedrzec? Mowisz ze do golej blachy czy jak?
 

kamilbusko
Wys³any: 2009-02-20, 20:44   
0
UP DOWN

Posty: 349
je¶li nie jeste¶ pewien co jest pod spodem to drzyj do go³ej blachy przynajmnij bêdzie pewne
 

No-limit
Wys³any: 2009-02-20, 21:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
kamilbusko napisa³/a:
je¶li nie jeste¶ pewien co jest pod spodem to drzyj do go³ej blachy przynajmnij bêdzie pewne


Niekoniecznie.Pewnie trzeba bêdzie przeszlifowaæ do starej warstwy i po³o¿yæ podk³ad wypê³niaj±cy i pó¿niej jak wielokrotnie jest opisane na tym forum:
-szlifowanie podk³. akr./filler/ p800 pod akryl,p1000 pod bazê,
- odpylenie i przemycie zmywaczem antysilikonowym
i po³o¿enie dobrze kryj±cego lakieru.
 

melarz
Wys³any: 2009-02-20, 23:25   
0
UP DOWN

Posty: 14
a mozesz mi dokladnie powiedziec jak to przeszlifowac? Tzn jak przeszlifowac to zeby nie naruszyc starej powloki... tzn czym itd? dokladniusienko tak;)
 

bartek 
Wys³any: 2009-02-21, 00:24   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
szlifierka oscylacyjna ?
bedziesz widzial przez jakie warstwy sie przedzierasz.

ogolnie od h^% roboty.

dziwne ze kolega jak kladl klar, niewidzial po pierwszym elemencie, ze sie nie rozlewa ?
normalny czlowiek przerwal by robote jak by szedl baran z klaru :)
 

melarz
Wys³any: 2009-02-21, 10:37   
0
UP DOWN

Posty: 14
szkoda, ze nie ma czegos takiego jak unigrunt do lakieru:P zeby prysnac zeby ten klar sie trzymal i nie odpadal i wtedy moznaby bylo zostawic ten klar i jakos wygladzic...
 

No-limit
Wys³any: 2009-02-21, 10:51   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
melarz napisa³/a:
szkoda, ze nie ma czegos takiego jak unigrunt do lakieru:P zeby prysnac zeby ten klar sie trzymal i nie odpadal i wtedy moznaby bylo zostawic ten klar i jakos wygladzic...


Jest takie co¶ np. K513 DP,ale nie ma gwarancji,¿e nie odejdzie razem ze ¿le po³o¿onym klarem
 

melarz
Wys³any: 2009-02-21, 11:13   
0
UP DOWN

Posty: 14
aha. bo wiesz ten klar zaczal odchodzic po tym jak nakleilem tasme bo musialem, bo mi szybe wybili i jakos musialem folie przyczepic i potem razemz tasma zszedl klar... ale cholerka nie wiem czy warto ryzykowac
:roll:

Nie moge tego nigdzie znalezc. W ogole nawet na googlach nie ma a jak czegos nie ma na google to nie ma tego nigdzie ;)
 

No-limit
Wys³any: 2009-02-21, 12:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
melarz napisa³/a:
Nie moge tego nigdzie znalezc. W ogole nawet na googlach nie ma a jak czegos nie ma na google to nie ma tego nigdzie ;)


Pytaj o mieszalni DuPont.Niby jest ju¿ wycofany z obrotu na polskim rynku ze wzglêdu na normy unijne,ale ludze sobiê "radz±" :D .Nie panikuj,mo¿esz po³o¿yæ szpachlê natryskow±/szpryc/ dowolnej sprewdzonej firmy.
 

zed
Wys³any: 2009-02-21, 12:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
melarz napisa³/a:
musialem folie przyczepic i potem razemz tasma zszedl klar

dobrze polozony lakier nie ma prawa zejsc z tasma mysle zejedyny sposob to zwalic ten klar bo wszystko co polozysz na niego bedzie odpadac razem z nim.mozesz jeszcze dmuchnac powietrzem albo myjka cisnieniowa po tym miejscu gdzie odpadl i sprawdzisz czy tylko tu cos bylo czy luszczyca jest na calosciowce.
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

adam12
Wys³any: 2009-02-21, 13:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
przy³±cze sie. robi³em niedawano tak pomalowan± meganke. jednak podj±³em sie tylko 3 elementów gdy¿ widzia³em ile to pracy. lakier schodzi³ p³atami. wyj±³em drzwi po³o¿y³em ³adnie na stole i sie zaczê³o. papier 120 - (chcia³em rozszlifowaæ te miejsca) ale widaæ by³o ¿e na koñcach lakier sam schodzi dalej. 80 - ju¿ lepiej ale wolno. przynios³em z pracy maszynke bo bez tego to dramat i 80 kó³ka i jechane do starej pow³oki. uda³o mi sie ca³y pas przez drzwi lakieru z baz± zedrzeæ (lekko odesz³o). dojecha³em do starej pow³oki wszystko w ka¿dym miejscu (najgorssze by³y ranty itp. na to ¶wie¿y pachn±cy podk³ad i lakier. nie widze innego wyj¶cia je¶li pow³oka ma byæ bez wad i trwa³a. niestety takie rzeczy to najwiêcej pracy. zatrudnij sobie kogo¶ kto ci za wino zwali t± pow³okê albo zaopatrz sie w maszynke. no i powodzenia
 

melarz
Wys³any: 2009-02-21, 13:27   
0
UP DOWN

Posty: 14
maszynke gdzies tam mam. Fakt to maszynka za 50pln, ale chyba sie nada:)
bo jakiegos ze tak powiem zmywacza to nie ma zeby klar sciagnac, nie? Wiem, ze plynem hamulcowym mozna, ale to zejdzie do blachy a tego nie chcemy:)
 

Homer S. 
Wys³any: 2009-02-21, 14:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Jak odchodzi klar od ta¶my to mo¿na spróbowaæ ,,Kercherem,, to zwaliæ .Widzia³em tak po³o¿ony lakier który szpachelk± schodzi³ z elementu ^^ .
_________________

 

melarz
Wys³any: 2009-02-21, 16:14   
0
UP DOWN

Posty: 14
karcherem czesto mylem auto na tych bezdotykowych myjniach co sie samemu myje, ale tam pewnie cisnienie jest mniejsze... to nigdy mi nie schodzil...
 

Ryba 
Wys³any: 2009-02-21, 18:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
U¿yj czego¶ w rodzaju "paint remover"; ja dzi¶ robi³em tylny pas gdzie na stary niezmatowiony lakier kto¶ po³o¿y³ nowy; na niego baranek i na to znowu lakier - maskara :x:
Posmarowa³em tym preparatem potem szczotka druciana na wiertarce i elegancko wszystko zeszlo do oryginalnegio podkladu. Rysy po druciaku rozszlifowa³em 120; potem ca³o¶æ 200i wykoñczeniowo 280; jutro leci podk³ad :spoko:
 
 

melarz
Wys³any: 2009-02-21, 19:20   
0
UP DOWN

Posty: 14
albo uzyc tego paint remover a pozniej wlasnie szlifierka oscylacyjna...
 

Ryba 
Wys³any: 2009-02-21, 19:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Nie da rady, bo po posmarowaniu paint removerem z lakieru robi siê takie "¿elowe b³oto", które zaraz zaklei Ci papier. Poza tym nie dojdziesz szlifierk± oscylacyjn± do ka¿dego zakamarka. Ja po zdjêciu pow³ok ddruciakiem c±³o¶æ przetra³em najpierw rêcznikiem papierowym do sucha, potem jeszcze zmywaczem i dopiero start z papierem ¶ciernym !
 
 

melarz
Wys³any: 2009-02-21, 21:08   
0
UP DOWN

Posty: 14
aha... ok:) Juz jakis pomysl jest:)
 

melarz
Wys³any: 2009-02-22, 01:13   
0
UP DOWN

Posty: 14
tak sie zastanawiam... w sumie jesli ten klar jest licho polozony(na 100000000000% jest bez zmatowienia auta, tylko na stary lakier poprostu rzucony nowy, to czy nie trzeba bedzie zamiast druciaka uzyc czegos czym poprostu zdejme lakier... Chodzi mi o to, ze poprostu boje sie troche zeby nie prorozdrapywac, porysowac calej karoserii i potem... no wszystko w szpachle natryskowa..) choc to nie glupi pomysl chyba tak teraz pomyslalem...
 

adam12
Wys³any: 2009-02-22, 09:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
paint remover jest substancj± silnie ¿r±c±. niech ci poleci na uszczelkie plastik gdziekolwiek a bêdziesz bardziej stratny. jest to dobre tak jak kolega pisa³ na tylny pas i miejsca gdzie mo¿e sobie kapaæ lecieæ itd. poza tym na ca³ym aucie to ty sie ch³opie otrujesz tym ¶rodkiem.kolega narobi³ ci bigosu i niestety je¶li chcesz mieæ dobrze zrobione auto nie obejdzie sie bez darcia lakieru do warstwy która jest dobrze na³o¿ona i trzyma. najlepsza opcja to kó³ko gruby papier i jazda. T± pow³oke trzeba calkowicie sci±gn±æ!!!! dopiero podk³ad po³o¿yæ. jak chcesz mogê ci przes³aæ fotki z drzwi które robi³em ten sam przypadek. jest troche pracy ale jak sie przy³o¿ysz to nie wygl±da tak ¼le.
 

melarz
Wys³any: 2009-02-22, 09:27   
0
UP DOWN

Posty: 14
dobrze kolego... Prosze wyslij mi zdjecia i jesli mozesz mi wszystko tam dokladnie opisac bylbym wdzieczny, bo jak widac zaczynam swoja przygode z malowaniem od... niezbyt przyjemnej rzeczy :blee:
witek-1989@tlen.pl to moj mail
 

melarz
Wys³any: 2009-02-22, 14:21   
0
UP DOWN

Posty: 14
Dzis zrobilem pod blokiem pewien test, ktory przeszedl moje najsmielsze oczekiwania. Otoz "wgryzlem" sie w miejscu gdzie klar nie odchodzi w lakier i... zrobil sie pecherzyk powietrza... zdrapalem go a dalej... dalej normalnie paznokciem bez problemu odchodzi platkami... Generalnie na stary lakier gosc rzucil poprostu klar... Wiec nie bede musial nawet nieszczyc starego lakieru a poprostu zedre ten klar:). Problem tylko z maska i blotnikiem bo te byly w calosci malowane przez niego... i teraz nie wiem czy nei zdzierac do golej blachy, bo tak jak mowie... te elementy on malowal od podstaw. Pojawil sie natomiast drugi problem... Po blizszym obejrzeniu wszystkie drzwi (4) na dole od wewnatrz, tylna klapa wokol szyby, tylne nadkola(mam reperaturki) sa w rdzy. Progow pod plastikami czesciowo chyba nawet nie ma... Tak mi sie wydaje, bo tam tez sporo rdzy. Podloga odziwo zdrowa bo zawsze na wiosne byla zawsze pryskana antykorozyjnym szwaksem. Powiedzcie mi teraz.. czy wy szukalibyscie drzwi bez rdzy i je pomalowali, czy jakos naprawiali te? To samo tyczy sie tylnej klapy. Aha... nie wiadomo co po zdjeciu listew plastikowych z drzwi bedzie... bo w jednym miejscu rdza zaczela sie wychylac z tamtad.... :help:
 

adam12
Wys³any: 2009-02-22, 15:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
co do drzwi to je¶li blacha nie jest przegnita to mo¿esz naprawiæ. zale¿y jakie to auto i jaka jego cena. korozje dobrze wyczy¶æ tarczami ¶ciernymi szczotkami itd. dobry podk³ad antykorozyjny dalej ja daje szpachel z w³óknem na takie miejsca tak szybko nie odleci.
warto ci sie bawiæ w tak± ca³o¶ciówke/? mo¿e lepiej na gie³de tym jechaæ i znale¼ sobie lepszy temat do nauki brzydki ale nigdy nie ruszany przez papudraków. lepiej robiæ co¶ od zera ni¿ po kim¶ poprawiaæ.
 

melarz
Wys³any: 2009-02-22, 18:41   
0
UP DOWN

Posty: 14
Jest to Opel Omega A kombi. Auta nie da sie sprzedac, bo to auto mojej kobiety i ona nie chce niczego innego, wiec pozostaje robic Ome. Jest za bardzo przywiazana do tego samochodu. Tym bardziej ze juz zmienilismy chlodnice, amortyzatory, akumulator, przewody zaplonowe, swiece, uszczelki przy silniku, sworznie itd... Auto jest powiedzmy sprawne i pojezdzi jeszcze sporo tylko czas sie wziac za blacharke jak sie cieplo zrobi :cool: :cool: :cool:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group