Autor |
Wiadomość |
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-17, 23:03 Przygotowanie elementu pod baze.
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Witam. Mam do polakierowania zderzak lakier metalik. Ten zderzak jest juz polakierowany metalikiem ale w innym kolorze. Czy bedzie dobrze jak przetre go do podkladu i na starym podkladzie polakieruje ?? Jesli tak to jakim papierem najlepiej docierac ? |
|
|
|
 |
mazda1000
|
Wysłany: 2009-03-17, 23:10
|
0
|
|
|
Przem85
Pomógł: 1 raz Posty: 17 Skąd: Irlandia/Cork
|
jesli nie jest pobijany i nie ma rzadnych uszkodzien to przelec go tylko skoczem szarym i pasta i tyle a jak tego nie masz to papier 800 lub 1000 i wystarczy nie musisz trzec do podkladu |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-17, 23:17
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
A odcien nie bedzie inny bo podklad oryginalny jest szary a ten zderzak jest ciemno granatowy ? Lakier bedzie srebrny. |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-03-18, 00:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Szczerze? Szlif caÂłego zderzaka 180 maszynowo lub rĂŞcznie ajk nie nie masz maszynki, 300 ml podkladu szarego i mozesz po szlifie malowac na co tylo ci sie podoba. Gwarancja ze nic Ci siĂŞ nie poogryzie, nie bedzie dziurek, rysek. Tak jak Pan BĂłg przykazaÂł. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-18, 12:35
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
mebArth napisał/a: | Szczerze? Szlif caÂłego zderzaka 180 maszynowo lub rĂŞcznie ajk nie nie masz maszynki, 300 ml podkladu szarego i mozesz po szlifie malowac na co tylo ci sie podoba. Gwarancja ze nic Ci siĂŞ nie poogryzie, nie bedzie dziurek, rysek. Tak jak Pan BĂłg przykazaÂł. |
Po co drzeĂŚ caÂły zderzak :?:Do@wierzba Przeszlifuj p1000 na mokro,kup podwarstwĂŞ w bazie w kolorzeszarym VS4.To wszystko |
|
|
|
 |
adam12
|
Wysłany: 2009-03-18, 16:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 94
|
a ta podwarstwa pod baze to teÂż baza?? czy podkÂład pod kolor ktĂłry sie dociera na mokro |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-19, 10:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
adam12 napisał/a: | a ta podwarstwa pod baze to teÂż baza?? czy podkÂład pod kolor ktĂłry sie dociera na mokro |
To teÂż baza.Tak sie robi jakbyÂś kÂładÂł 3 warstwy bazy. |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-03-19, 16:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
No LIMIT po co? Dla Âświetego spokoju ze poprzeednia warsta sie nie zeÂżre z nowÂą i nie wiadomo co byÂło wczesniej poÂłozone wiec tra to zagruntowac jakoÂś chyba? Ja tak zawsze robiĂŞ. Czy nowy czy stary czy odrapany czy nie, szlif 180 czy 240 i caÂłosc w podkÂład. I rada - nie przedrzeĂŚ podkÂładu do tworzywa bo bĂŞdzie odcinka na bazie. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-19, 19:20
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
mebArth napisał/a: | No LIMIT po co? Dla Âświetego spokoju ze poprzeednia warsta sie nie zeÂżre z nowÂą i nie wiadomo co byÂło wczesniej poÂłozone wiec tra to zagruntowac jakoÂś chyba? Ja tak zawsze robiĂŞ. Czy nowy czy stary czy odrapany czy nie, szlif 180 czy 240 i caÂłosc w podkÂład. I rada - nie przedrzeĂŚ podkÂładu do tworzywa bo bĂŞdzie odcinka na bazie. |
Nie ma prawa siĂŞ zeÂżreĂŚ jak bĂŞdzie kÂładÂł w odstĂŞpach czasowych / 15-30min. w zaleÂżnoÂści od temp/. |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-19, 22:33
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Zrobie tak jak No-limit pisze. Rozmawialem ze znajomym lakiernikiem i mowil ze nie powinno sie nic zlego dziac. W warsztacie utrzymuje mi sie temp 20st. W jakich odstepach klasc baze i w jakich pozniej lakier ?? |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-19, 22:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
wierzba napisał/a: | Zrobie tak jak No-limit pisze. Rozmawialem ze znajomym lakiernikiem i mowil ze nie powinno sie nic zlego dziac. W warsztacie utrzymuje mi sie temp 20st. W jakich odstepach klasc baze i w jakich pozniej lakier ?? |
Baza 15min miĂŞdzy 1-szÂą i 2-gÂą:po 25min. 3-cia;ze wzglĂŞgu na 3-y warstwy bazy klar po 40min/peÂłny mat/. |
|
|
|
 |
dawid
|
Wysłany: 2009-03-19, 22:55
|
0
|
|
|

Pomógł: 6 razy Posty: 577
|
320 maszyna, podklad mokro na mokro w koloze polecanym pezez producenta farby a nie produceta autka( chociaz na zdezak to szary styknie kolor i tak bedzie sie roznil), kolor, lakir. Calosc naprawy 30 min 45 z suszeniem:)
No limit 15 min miedzy warstwa? baza? 40 min przed klarem? co to za firma i jaki system?
Meb gryzie sie ? polecam ci zmienic farby |
_________________ hmmm |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-19, 23:12
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
dawid napisał/a: | 320 maszyna, podklad mokro na mokro w koloze polecanym pezez producenta farby a nie produceta autka( chociaz na zdezak to szary styknie kolor i tak bedzie sie roznil), kolor, lakir. Calosc naprawy 30 min 45 z suszeniem:)
No limit 15 min miedzy warstwa? baza? 40 min przed klarem? co to za firma i jaki system?
Meb gryzie sie ? polecam ci zmienic farby |
ChÂłopak nic nie mĂłwiÂł o malowaniu w warunkach profesjonalnych/kabina/ tylko tyle,Âże w pomieszczeniu jest ok.,nie wiem ile,20st c.Po drugie jak grubo poÂłoÂży 3 warstwy bazowe i nie dosuszy bĂŞdzie Syberia.PrzeczytaÂłeÂś o co chodzi w tym temacie?Chyba nie.PrzeczytaÂłeÂś tylko 2-3 ostatnie posty. |
|
|
|
 |
dawid
|
Wysłany: 2009-03-19, 23:38
|
0
|
|
|

Pomógł: 6 razy Posty: 577
|
zawsze czytam wszystko ja np maluje w 25 stopniach i nie jest to jakas wielka roznica miedzy 20 a 25 stopni
Poprostu ja koledze zaproponuje tak
Rozciecz baze troche wiecej niz poleca producet (podaj jakiej firmy baza bedziesz malowal?)
maloj cienkimi warstwami kazda warstwe przedmuchaj jakas tam dmuchawka a najlepiej skoloj sobie jakas farelka, suszarke pannie dzwignija, susz tak dlugo az bedzie matowe i wtedy nastepna warstwe i susz nie wiem jaki kolor ale w najgorszym przypadku 4 takie warstwy powinny wystarczyc wysusz do matu i polakierouj
W innym przypadku zasniesz z papierosem na krzeselku czekajac az ci to wszystko wyschnie i dojdzie do samospalenia:) |
_________________ hmmm |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-03-20, 00:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
dawid napisał/a: | 320 maszyna, podklad mokro na mokro w koloze polecanym pezez producenta farby a nie produceta autka( chociaz na zdezak to szary styknie kolor i tak bedzie sie roznil), kolor, lakir. Calosc naprawy 30 min 45 z suszeniem:)... |
szybki jestes
wyszlifowanie zderzaka
naniesienie podkladu m/m,odparowanie
naniesienie bazy,odparowanie
naniesienie bezbarwnego
Jezeli to wszystko jestes w stanie wykonac w 30 minut to mistrz swiata z ciebie. |
|
|
|
 |
dawid
|
Wysłany: 2009-03-20, 07:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 6 razy Posty: 577
|
10 min slifowanie z myciem robienie podkladu, 2 min nalozenie podkladu, 5 min schniecie podkladu, z 8 min nalozenie suszenie bazy, 2 min 1 warstwa lakieru 5 odparowania 2 min nastepna warstwa, no wyszlo 34 min , 15 min suszenia
pozdrawiam |
_________________ hmmm |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-20, 09:33
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
dawid napisał/a: | zawsze czytam wszystko ja np maluje w 25 stopniach i nie jest to jakas wielka roznica miedzy 20 a 25 stopni |
miêdzy 17 a 20st ró¿nica casu schniêcia to ok. 5min |
|
|
|
 |
dawid
|
Wysłany: 2009-03-20, 11:18
|
0
|
|
|

Pomógł: 6 razy Posty: 577
|
nie przy cienkich warstwach i przy suszeniu miejscowym tymbardzsiej np farelka |
_________________ hmmm |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-20, 11:30
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Mam jeszcze do was pytanie. Porobilem zaprawki na klapie. Podklad mam wylany do kreski nr.1 I teraz chce cieniowac klape. Maluje akrylem. Pierwsza warstwa do kreski 1, druga warstwa pod kreske 2. Pozniej dolewam do resztek rozpuszczalnika do cieniowania i maluje miedzy 2 i 3 tak ? Dokad matowac lakier do 3 kreski? Ten rozpuszczalnik pokryje matowanie ?
cieniowanie.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 127 raz(y) 22.6 KB |
|
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-03-20, 11:58
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
No-limit napisał/a: | nie jest to jakas wielka roznica miedzy 20 a 25 stopni | ha ha ha . dla mnie jest. nagrzaĂŚ kabinĂŞ do 20 a do 25. szkoda paliwska . w zupeÂłnoÂści wystarcza 20 stopni. w 25 to juÂż ciĂŞÂżko lakierowaĂŚ |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-20, 12:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
baqo napisał/a: | No-limit napisał/a: | nie jest to jakas wielka roznica miedzy 20 a 25 stopni | ha ha ha . dla mnie jest. nagrzaĂŚ kabinĂŞ do 20 a do 25. szkoda paliwska . w zupeÂłnoÂści wystarcza 20 stopni. w 25 to juÂż ciĂŞÂżko lakierowaĂŚ |
Nie ja to napisaÂłem |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-20, 12:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
wierzba napisał/a: | Mam jeszcze do was pytanie. Porobilem zaprawki na klapie. Podklad mam wylany do kreski nr.1 I teraz chce cieniowac klape. Maluje akrylem. Pierwsza warstwa do kreski 1, druga warstwa pod kreske 2. Pozniej dolewam do resztek rozpuszczalnika do cieniowania i maluje miedzy 2 i 3 tak ? Dokad matowac lakier do 3 kreski? Ten rozpuszczalnik pokryje matowanie ? |
PomiĂŞdzy 1 i 3.powinien pokryĂŚ. |
|
|
|
 |
dawid
|
Wysłany: 2009-03-20, 15:27
|
0
|
|
|

Pomógł: 6 razy Posty: 577
|
Tak lepiej nagrzewac kabine przez 1 h do 20 niz przez 35min do 25
no taniej wyjdzie taniej |
_________________ hmmm |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-03-20, 21:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
dawid napisał/a: | 10 min slifowanie z myciem robienie podkladu, 2 min nalozenie podkladu, 5 min schniecie podkladu, z 8 min nalozenie suszenie bazy, |
Juz widze dokladnosc tego szlifu na zderzaku,we wszyskich zakamarkach
Przestan bazgrac bzdury bo jeszcze gotow ktos w to uwierzyc
dawid napisał/a: | 2 min 1 warstwa lakieru 5 odparowania 2 min nastepna warstwa, no wyszlo 34 min , 15 min suszenia... |
to nie nakladasz na ten zderzak siedmiu warstw bezbarwnego?
Ja naprawde jestem pelen podziwu dla twoich prac w aerografie (jestem w tym noga),ale na tematy poruszane w dziale lakiernicwo nie pozwole sobie uwierzyc w niektore rzeczy bo nie pracuje w tym od wczoraj i w niejednym zakladzie.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Piotr112
|
Wysłany: 2009-03-22, 09:45
|
0
|
|
|
Posty: 59
|
szlifowanie u¿ywanego zderzaka trochê maszynk¹ wykoùczenie rêcznie 280 + w³óknina czerwona -zale¿y jaki zderzak prosty czy skomplikowany mnie to schodzi ok 40 - 60 min te¿ nie uwierzê ¿e 10 .Jeœli dobre warunki to mo¿na zastosowaÌ podk³ad mokro na mokro ale nawet wtedy wszyscy zalecaj¹ czas odparowania nie krótszy ni¿ 15 min a gdzie nak³adanie bazy konwencji i odparowanie pomiêdzy warstwami apotem bezbarwny ? wydaje mi siê ¿e tak oko³o 2.5 - 3.5 godz by³o by chyba zgodnie z technologi¹ i dobrze zrobione ? |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-03-22, 16:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
gola napisał/a: | Juz widze dokladnosc tego szlifu na zderzaku,we wszyskich zakamarkach | ILE RAZY TRZEBA WSZYSTKO ZDZIERAĂ DO PIERWSZEGO LAKIERU BO TEN OSTATNI ZÂŁAZI,dlatego Âże na niezmatowane polakierowane. no ale szybciej i taniej ktoÂś sobie zrobiÂł.ha ha ha |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-03-23, 18:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | + w³óknina czerwona | a dziurki kolego zniwelujesz szmatk¹ z przedniego zderzaka? A jak ktos wczesniej malowa³ bez szlifowania to tez zniwelujesz to co odpada? W³óknina tylko fabryczne uzywki. i to na wnêki i tez nie bardzo bo spotka³em sie ze dziury od kamieni byly pod halogenami. Ca³osc 240 maszyna + r¹czka. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
Piotr112
|
Wysłany: 2009-03-23, 20:32
|
0
|
|
|
Posty: 59
|
szlifowanie u¿ywanego zderzaka trochê maszynk¹ wykoùczenie rêcznie 280 + w³óknina czerwona - przecie¿ tak napisa³em ? |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-23, 22:55
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Panowie to jak cieniuje to lece calosc tym rozpuszczalnkiem do cieniowania czy tylko tak jak pisalem ze od kreski 2 do 3 ?? |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-03-24, 18:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Ale cieniujesz czy robisz wpyÂłki bo jest rĂłznica. Punktowo malujesz czy cieniujesz sasiednii element? |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-03-24, 19:18
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
wierzba napisał/a: | Panowie to jak cieniuje to lece calosc tym rozpuszczalnkiem do cieniowania czy tylko tak jak pisalem ze od kreski 2 do 3 ?? |
JuÂż CI napisaÂłem.Nie czytasz postĂłw |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-24, 21:47
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Cieniowalem caly element juz po i nawet ladnie wyszlo. Mam do was pytanie. Kupilem reduktor z manometrem pod pistolet i przy kompresorze rozkrecam na max jest np. 10 bar. a pod pistoletem rozkrecam na max i przy wcisnietym cynglu ledwo pokazuje 2 bary. wiecej nie moge ustawic Czy ten reduktor jest walniety ?? |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-03-24, 21:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
jaki masz przekroj weza?i jaka dlugosc? |
|
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-24, 22:04
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
10 mm moze troche wiecej jest. A regulator to kupilem taki tanszy za 20 pare zl i teraz nie wiem czy to reklamowac czy ja cos zle robie. |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2009-03-24, 22:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
A masz przed reduktorem przy pistolecie moÂże odwadniacz |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-24, 22:34
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Tak mam caly blok odwadniacz z filtrem powietrza i naolejacz. |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2009-03-24, 22:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
Pytam siĂŞ bo mam przy pistolecie taki tani zestawik - reduktor + odwadniacz. No i jest taki myk poniewaÂż gdy wkrĂŞcĂŞ odwadniacz do reduktora gwint reduktora zamyka dziurki przez ktĂłre wydostaje siĂŞ powietrze i leci przez reduktor do pistoletu. MusiaÂłem zrobiĂŚ maÂły dystans z jakiejÂś grubej uszczelki aby gwint reduktora wÂłaÂśnie nie zasÂłaniaÂł wylotĂłw powietrza z odwadniacza...
Za³¹czam fotki:
Ps. Po co ci naolejacz przy pistolecie |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-24, 22:56
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Nie dodalem ze caly blok mam przy kompresorze. U mnie przejscie jest czyste reduktor pod pistolet a pod reduktor szybkozlaczka wiec przeplywu nic nie blokuje. Na bloku przy kompresorze ustawiam np. 8bar i na reduktorze przy pistolecie tez mam 8 ale jak wcisne pistolet i chce sobie ustawic 2 bary to wykrecam do konca regulacje i najwiecej moge ustawic 1.5 bara |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2009-03-24, 22:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
A masz w pistolecie 3 pokrĂŞtÂło - Âżeby ustawiĂŚ ciÂśnienie? MoÂże ono jest skrĂŞcone i dlatego tylko 1,5 bara ci na reduktorze wskakuje. |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-24, 23:02
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Pistolet rozkrecony na full. |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2009-03-24, 23:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
No to chyba tak jak piszesz..... z reduktorem moÂże byĂŚ coÂś nie tak.... bo Âśrednica wĂŞÂża ok... ( juÂż nie zadaje gÂłupiego pytania czy jest moÂże zatkany) na kompresorze jest duÂże ciÂśnienie a reduktor nie puszcza wiĂŞcej jak 1,5... |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-03-24, 23:12
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Trzeba go bedzie reklamowac i chyba doloze do jakiegos lepszego reduktora |
|
|
|
 |
rbfm2 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-03-25, 01:07
|
|
|
|
Bisuside14 napisał/a: | Pytam siĂŞ bo mam przy pistolecie taki tani zestawik - reduktor + odwadniacz. No i jest taki myk poniewaÂż gdy wkrĂŞcĂŞ odwadniacz do reduktora gwint reduktora zamyka dziurki przez ktĂłre wydostaje siĂŞ powietrze i leci przez reduktor do pistoletu. MusiaÂłem zrobiĂŚ maÂły dystans z jakiejÂś grubej uszczelki aby gwint reduktora wÂłaÂśnie nie zasÂłaniaÂł wylotĂłw powietrza z odwadniacza...
|
reduktor przykrec na dole po prostu. a najlepiej to go wywal bo po co ci to? |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-03-25, 08:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
- napisał/a: | a najlepiej to go wywal bo po co ci to? | jak ci miszczu radzi to tak zrĂłb |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2009-03-25, 15:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
Jak podepnĂŞ odwadniacz pod sam pistol to powietrze przepÂływa lecz czĂŞÂściowo i tak gwint przykrywa "dziurki". MoÂżna by wywierciĂŚ jeszcze jeden otwĂłr po Âśrodku i problemik zniknie.
A reduktora nie wywalĂŞ |
|
|
|
 |
adams90-90
|
Wysłany: 2009-03-25, 18:31
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 400 Skąd: Krasiniec
|
Dzis tez zamienilem kolejnosc pierwszy odwadniacz a pozniej reduktor. I Evo-t psika jak glupi wogole inna regulacja niz wczesniej. |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-03-26, 19:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
adams ale przecie reduktor zawsze byÂł na samym koncu. Nawet jak nie masz pokrĂŞtaÂłki na scianie przy odwadniaczu to masz przy pistolu wiec na samym koncu. Eh... a pusc bez reduktora to Ci wĂŞza rozsadzi |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
adams90-90
|
Wysłany: 2009-03-26, 22:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 400 Skąd: Krasiniec
|
Czlowiek na bledach sie uczy a zebym mial jakiegos nauczyciela to inna sprawa ucze wszytskiego sie sam a jedyna skarbnica wiedzy jest forum i (robota przez wakacje w ktorej mylem pistolety i samochody hahaha) |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2009-04-08, 18:03
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Mam znow pytanie. Matowalem klape od auta wszystko bylo fajnie ale jak zlapalem za karczera i chcialem ja umyc to lakier zaczal odskakiwac platami ustawilem cienki strumien i zdarlem caly ten lakier. Teraz zostala sama baza a wyglada to tak jakby odeszla warstwa bazy z klarem. Co teraz robic? zdzierac do podkladu czy zmatowac to co zostalo. Ta warstwa co zostala trzyma sie dobrze. |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-04-08, 20:22
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
wierzba napisał/a: | Mam znow pytanie. Matowalem klape od auta wszystko bylo fajnie ale jak zlapalem za karczera i chcialem ja umyc to lakier zaczal odskakiwac platami ustawilem cienki strumien i zdarlem caly ten lakier. Teraz zostala sama baza a wyglada to tak jakby odeszla warstwa bazy z klarem. Co teraz robic? zdzierac do podkladu czy zmatowac to co zostalo. Ta warstwa co zostala trzyma sie dobrze. |
Przesuszona baza albo niedoschnieta baza = brak kontaktu z bezbarwnym. Drzyj to do podkÂładu...Âśladowe ilosci bazy moga wejÂśc w reakcjĂŞ z nowÂą bazÂą co sie objawia gryzieniem. Wiec wiecej roboty niz pozytku. Drzyj to tak Âżeby nie byÂło sladu nowego koloru co kÂładÂłes. |
_________________ Bart
 |
|
|
|