| Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  | 
     
		 jacenty 741		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-26, 17:47   rozcinanie rysy???
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki 
                | 
      
         
            
               | Do¶æ czêsto spotykam siê z pojêciem ,,rozcinania rysy" w Waszych postach dotycz±cych sposobów na radzenie siê z problemem usuwania rys.Czy mo¿ecie mnie o¶wieciæ,o wielcy tego forum,o co kaman? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 adam12		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-26, 18:57   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 5 razy Posty: 94 
                | 
      
         
            
               ja to stosuje w ten sposób ¿e :
 
je¶li mam pêkniêcie szpachlu lub jakiejkolwiek pow³oki biore na klocek papier 120 lub 100 i ostrym rantem do¶æ g³êboko szlifuje wzd³u¿ pêkniêcia potem ³adnie za³amuje fazuje i szpachluje tylko w taki sposób jeste¶ w stanie trwale naprawiæ pêkniêcia | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 mebArth  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-26, 19:00   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               hehehe ADAM a usuwasz skutek czy przyczyne? czemu pêk³o? trzeba sie dokopaæ do PRZYCZYNY a skuttkiem jest rysa. usuwasz SKUTEK na chwile a PRZYCZYNA zostaje. Wyciranie dópy szk³em. Drze sie ile sie da do zera do blachy gdziekolwiek i usuwa sie Przyczyne a nie zjawisko. 
 
A po drugie..taki system jak Adam ma objawia sie po 3 miesiacach na cieple siadaniem kitu/podk³adu/farby. Dosæ nie³adnie to wygl±da. | 
             
						
				_________________ Bart
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 No-limit		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-26, 19:07   Re: rozcinanie rysy???
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 34 razy Posty: 1179 
                | 
      
         
            
                	  | jacenty 741 napisa³/a: | 	 		  | Do¶æ czêsto spotykam siê z pojêciem ,,rozcinania rysy" w Waszych postach dotycz±cych sposobów na radzenie siê z problemem usuwania rys.Czy mo¿ecie mnie o¶wieciæ,o wielcy tego forum,o co kaman? | 	  
 
Bywa,¿e trzeba przeszlifowaæ do go³ej blachy i rozszlifowaæ wszystkie warstwy i potem szpachla,podk.³,lakier i polerowanie. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 jacenty 741		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-26, 19:44   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki 
                | 
      
         
            
               Drogi mebArth,czasami trudno dokopaæ przyczynie,jako ¿e ona i jej gwó¼d¼ s± juz daleko    Ale w³a¶nie o takie wyt³umaczenie mi chodzi³o,dziêki. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 adam12		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-27, 22:27   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 5 razy Posty: 94 
                | 
      
         
            
               | meb a ciekawe czy ty by¶ wzmacnia³ np dach w starej trójce gdzie ca³a tafla szpachlu jest po³o¿ona i na dodatek zwyk³ego bez szk³a. b±d¼ bardziej praktyczny. bo nikt sie nie bawi przez ryse w rozwalenie ca³ego elementu zw³aszcza ¿e auto za trzy tysie ca³e w kicie. przyczyn± w takim aucie jest chêæ zarobienia na zrobieniu z gówna bata. do takich rzeczy miejscowych nadaje sie lampa któr± mocno wygrzejesz t± wartswe szpachlu i latem tylko w to miejsce ptak mo¿e nasraæ | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 mebArth  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 15:58   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               Adam...to zrób bucówe i rozetnij ryse, zalep kitem, pomaluj a potem na gie³de. Zdajesz sobie sprawe co bedzie przysz³y w³asciciel mowi³ na Ciebie po lecie jak s³onko  przygrzeje blaszke? I to jest nie wazne czy stara trójka czy 2 letni Leon. Auto ma byc naprawione starannie tak zeby klient by³ zadowolony i zeby poleci³ innym i ZEBY NIE WRÓCI£ Z REKLAMACJ¡. U mnie nie ma rozgraniczenia STARE NOWE SYF PERE£KA...auto jest auto. Klient p³aci = wymaga, a jak widze Ty zdziwiasz wiec licz sie  z takimi odpowiedziami jak moja. 
 
Z pytaniami jak zrobiæ cha³e to id¼ do wujka google - nie tu. | 
             
						
				_________________ Bart
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 michalLbn		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 17:00   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 184 
                | 
      
         
            
               | U mnie czêsto trafiaja sie auta kitowane 10 lat temu zwyk³a szpachl± i ca³e popekane. Czy jedymym sposobem jest zdarcie wszystkirego do blaczy? Do tej pory zdziera³em tylko miejsce pêkniêcia do blachy ale chce robiæ naprawê fachowo i dobrze | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Piotr112		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 18:55   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 59 
                | 
      
         
            
               | a dlaczego szpachla pêka - mo¿e przez to ¿e element w tym miejscu pracuje , a mo¿e kto¶ nie wyczy¶ci³ dok³adnie blachy z korozji lub po blacharzu popêkanego starego lakieru , robi³em kiedy¶ vectre 2 z96r mia³a miesi±c jak go¶æ " przerysowa³  " ca³y prawy bok ,blacharz wyklepa³ ja poszpachlowa³em  zapod. i polakierowa³em rok temu przyjecha³ bo waln±³ ni± przodem ,poogl±da³em swoj± robotê  12 lat zero rdzy pêcherzy podk³ad novol lak baza i bezbarwny RM | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Mecenas		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 19:39   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 2 
                | 
      
         
            
               | Na 99% jak ju¿ gdzie¶ szpachla pêknie to wzd³u¿ pêkniêcia powstaje te¿ mikropêkniêcie takie poziome na powierzchni styku szpachlówka - blacha. Tam ju¿ bêdzie zaczyna³a siê korozja. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 gola  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 19:46   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 23 razy Posty: 854 
                | 
      
         
            
                	  | Mecenas napisa³/a: | 	 		  | Na 99% jak ju¿ gdzie¶ szpachla pêknie to wzd³u¿ pêkniêcia powstaje te¿ mikropêkniêcie takie poziome na powierzchni styku szpachlówka - blacha. Tam ju¿ bêdzie zaczyna³a siê korozja. | 	  
 
a ten 1% to co to jest,brak ryzyka korozji ? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Mecenas		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 20:03   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 2 
                | 
      
         
            
                   ma³o? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 gola  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 20:18   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 23 razy Posty: 854 
                | 
      
         
            
                	  | Mecenas napisa³/a: | 	 		  | :x:  ma³o? | 	  
 
no ale dlaczego nie ma 100% pewnosci? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 michalLbn		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-28, 23:53   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 184 
                | 
      
         
            
               | i tak zawsze jak jest pêkniêcie to wydzieram to miejsce do bia³ej blachy. Jak jest tam rdza to likwiduje i rdzzê. Chodzi mi o to jak tokie wyszlifowane do blachy punktowe miejsce zrobiæ, zeby za rok nie by³o ¶ladu. Czasami w wydartym niejscu stosowa³em ¿ywicê z w³óknem szklanym i na szpachla z w³óknem. Co o tym my¶licie? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm6 [Usuniêty]		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:17   
                   
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  
                | 
      
         
            
                	  | Mecenas napisa³/a: | 	 		  | Na 99% jak ju¿ gdzie¶ szpachla pêknie to wzd³u¿ pêkniêcia powstaje te¿ mikropêkniêcie takie poziome na powierzchni styku szpachlówka - blacha. Tam ju¿ bêdzie zaczyna³a siê korozja. | 	  
 
 
no i co z tego? chyba logiczne ze rozcina sie to pekniecie na kilka centymetrow w szerz? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm6 [Usuniêty]		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:19   
                   
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  
                | 
      
         
            
                	  | michalLbn napisa³/a: | 	 		  |  Czasami w wydartym niejscu stosowa³em ¿ywicê z w³óknem szklanym i na szpachla z w³óknem. Co o tym my¶licie? | 	  
 
 
moim zdaniem niepotrzenie. nie uchroni przed ewentualnym ponownym peknieciem a tylko w obrobce ciezka. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 natik		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:25   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 19 
                | 
      
         
            
                	  | 1 napisa³/a: | 	 		   	  | michalLbn napisa³/a: | 	 		  |  Czasami w wydartym niejscu stosowa³em ¿ywicê z w³óknem szklanym i na szpachla z w³óknem. Co o tym my¶licie? | 	  
 
 
moim zdaniem niepotrzenie. nie uchroni przed ewentualnym ponownym peknieciem a tylko w obrobce ciezka. | 	  
 
 
Wieêc trzeba zedrzeæ wszystko -podklepaæ blachê tak a¿eby nie by³o wiêcej szpachli jak 1-2mm i w tedy pêkaæ nie bêdzie | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm6 [Usuniêty]		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:29   
                   
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  
                | 
      
         
            
                	  | natik napisa³/a: | 	 		   	  | 1 napisa³/a: | 	 		   	  | michalLbn napisa³/a: | 	 		  |  Czasami w wydartym niejscu stosowa³em ¿ywicê z w³óknem szklanym i na szpachla z w³óknem. Co o tym my¶licie? | 	  
 
 
moim zdaniem niepotrzenie. nie uchroni przed ewentualnym ponownym peknieciem a tylko w obrobce ciezka. | 	  
 
 
Wieêc trzeba zedrzeæ wszystko -podklepaæ blachê tak a¿eby nie by³o wiêcej szpachli jak 1-2mm i w tedy pêkaæ nie bêdzie | 	  
 
 
jak blacha pracuje to bedzie. a dzierac np caly dach bo paprok zle oczyscil i peka? no dziekuje, nie chce mi sie. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 natik		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:36   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 19 
                | 
      
         
            
                	  | 1 napisa³/a: | 	 		  
 
jak blacha pracuje to bedzie. | 	  
 
 
T mo¿na j± usztywniæ po zdarciu- punktowym nagrzewaniem-poklepywaniem-i szybkim sch³adzaniem | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm6 [Usuniêty]		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:46   
                   
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  
                | 
      
         
            
                	  | natik napisa³/a: | 	 		   	  | 1 napisa³/a: | 	 		  
 
jak blacha pracuje to bedzie. | 	  
 
 
T mo¿na j± usztywniæ po zdarciu- punktowym nagrzewaniem-poklepywaniem-i szybkim sch³adzaniem | 	  
 
 
ale ja o czyms innym. przeciez w autach fabrycznie niektore blachy pracuja. usztywnisz taka to zacznie pracowac sasiednia     | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 michalLbn		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:46   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 184 
                | 
      
         
            
                	  | Cytat: | 	 		  | T mo¿na j± usztywniæ po zdarciu- punktowym nagrzewaniem-poklepywaniem-i szybkim sch³adzaniem | 	  
 
 
Centkowanie wymaga blacha¿a a to dodatkowe koszta. Który w³a¶ciciel golfa 3 odda go doblacha¿a a pó¼niej lakiernika z powodu pêkniêcia na dachu? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 natik		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:54   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 19 
                | 
      
         
            
                	  | michalLbn napisa³/a: | 	 		   	  | Cytat: | 	 		  | T mo¿na j± usztywniæ po zdarciu- punktowym nagrzewaniem-poklepywaniem-i szybkim sch³adzaniem | 	  
 
 
Centkowanie wymaga blacha¿a a to dodatkowe koszta. Który w³a¶ciciel golfa 3 odda go doblacha¿a a pó¼niej lakiernika z powodu pêkniêcia na dachu? | 	  
 
 
wiec trzeba  wybraæ lepsze z³o albo nak³adz szpachli na zapadniêta blachê która i tak pêknie albo oddaj auto do blacharza ¿eby wyrówna³ dach | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 michalLbn		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 00:56   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 184 
                | 
      
         
            
               alo kup dach na szrocie i do blacha¿a.    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 adam12		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 17:42   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 5 razy Posty: 94 
                | 
      
         
            
               | nawi±zuj±c do mojego przyk³adu golfa III bo takie co¶ niedawno robi³em nie mówiê ¿e spapra³em auto bo tego nie zrobi³em. po pierwsze auto by³o szturniête z ka¿dej strony wszystkie s³upki w kicie pod³u¿nice itd... kole¶ kupi³ auto "prosto z komory". wygl±da³o cudnie jak to mówi³. poje¼dzi³ dwa lata i oto efekt. przegnity dach w dwóch miejscach przy przedniej szybie pod szpachlem. we wszystkich 4drzwiach do listy odesz³a szpachla (1cm) przez korozje. to samo miejscami na s³upkach. pytanie :  co zrobiæ z takim autem gdzie z góry wiadomo ¿e za rok bêdzie jeszcze gorzej w innych miejscach bo kto¶ zrobi³ masakryczn± ca³o¶ciówke bez antykorozji?? postawiæ auto do profesjonalnego warsztatu na odnowe?? takie auto albo pogoni± id¼ pan precz albo powiedz± cene gie³dow± auta za poprawke. Nie lubie takich prac (syzyfowych) i chyba nikt nie lubi. albo robiæ od pocz±tku do koñca albo wcale. ale facet zaznaczy³ ¿eby to tylko poprawiæ co dalej jego sprawa. dach zosta³ poprawiony solidnie. rysa rosta³a rozciêta do blachy fazowana szeroko na to w³ókno szklane (mniej siada) i cienko szpachel na koniec wygrzane 60 stopni. podk³ad i lakier. uwa¿asz ¿e ¼le to zrobi³em? popraw mnie. bo uwa¿am ¿e po wygrzaniu szpachli lato nie ma na ni± wp³ywu gdy¿ je¶li wygrzewasz 60 stopniami a latem jest maks 35 to z jakiej okazji ma co¶ wyj¶æ??? dzisiaj w ten sposób auto sie ju¿ nie robi. kupuje sie po³ówke dach æwiatrke i tylk± ³±czenia kituje. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Piotr112		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-29, 20:13   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 59 
                | 
      
         
            
               | wiesz to nie do koñca tak jest mam promiennik z irt wygrzewam ka¿d± kolejn± warstwê szpachli potem podk³ad 2x a czasem w ¶wietlówkach co¶ zauwa¿ê  powierzchnia lakieru nie jest jednorodna  i te¿ ju¿ czasami g³upiejê | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 michalLbn		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2009-03-30, 10:41   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 184 
                | 
      
         
            
                	  | Cytat: | 	 		  nawi±zuj±c do mojego przyk³adu golfa III bo takie co¶ niedawno robi³em nie mówiê ¿e spapra³em auto bo tego nie zrobi³em. po pierwsze auto by³o szturniête z ka¿dej strony wszystkie s³upki w kicie pod³u¿nice itd... kole¶ kupi³ auto "prosto z komory". wygl±da³o cudnie jak to mówi³. poje¼dzi³ dwa lata i oto efekt. przegnity dach w dwóch miejscach przy przedniej szybie pod szpachlem. we wszystkich 4drzwiach do listy odesz³a szpachla (1cm) przez korozje. to samo miejscami na s³upkach. pytanie : co zrobiæ z takim autem gdzie z góry wiadomo ¿e za rok bêdzie jeszcze gorzej w innych miejscach bo kto¶ zrobi³ masakryczn± ca³o¶ciówke bez antykorozji?? postawiæ auto do profesjonalnego warsztatu na odnowe?? takie auto albo pogoni± id¼ pan precz albo powiedz± cene gie³dow± auta za poprawke. Nie lubie takich prac (syzyfowych) i chyba nikt nie lubi. albo robiæ od pocz±tku do koñca albo wcale. ale facet zaznaczy³ ¿eby to tylko poprawiæ co dalej jego sprawa. dach zosta³ poprawiony solidnie. rysa rosta³a rozciêta do blachy fazowana szeroko na to w³ókno szklane (mniej siada) i cienko szpachel na koniec wygrzane 60 stopni. podk³ad i lakier. uwa¿asz ¿e ¼le to zrobi³em? popraw mnie. bo uwa¿am ¿e po wygrzaniu szpachli lato nie ma na ni± wp³ywu gdy¿ je¶li wygrzewasz 60 stopniami a latem jest maks 35 to z jakiej okazji ma co¶ wyj¶æ??? dzisiaj w ten sposób auto sie ju¿ nie robi. kupuje sie po³ówke dach æwiatrke i tylk± ³±czenia kituje.
 
 | 	  
 
 
Robi³em identycznego golfa w identyczny sposób i to by³o lato i wygrza³em go na s³oñcu. Niewiem co by³o ¼le a le za dwa dni podnios³o wszystkie miejsca, gdzie by³a zywica. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |