Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Rafal-1
|
Wys³any: 2009-04-13, 12:22 Renowacja 125p 75r
|
0
|
|
|
Rafa³
Posty: 15 Sk±d: Kraków
|
Witam!
Postanowi³em zamie¶ciæ foto-relacje z renowacji klasyka 125p, która trwa ju¿ od jesieni 2008. Wszystkie prace wykonujê samodzielnie (hobbystycznie) w warunkach domowych. Ka¿d± woln± od pracy chwilê przeznaczam na wykonywanie renowacji. Aktualnie pracujê jako doradca handlowy w markecie budowlanym. Zgodnie ze swoimi zainteresowaniami bardzo chcia³bym znale¼æ pracê w bran¿y motoryzacyjnej i uczyæ siê w tej dziedzinie (np mechanika, diagnostyka, blacharstwo, lakiernictwo itp.). Je¿eli kto¶ mia³by informacje na temat pacy w motoryzacji to bardzo proszê o kontakt. Prace nad autem ca³y cas trwaj± i nie wiem kiedy dobiegn± koñca . Bazujê na materia³ach novola (podk³ady, szpachlówki, bezbarwny VHS z wyj±tkiem bazy dyna. Planujê tak¿e zmianê silnika, ca³ego napedu oraz zawieszenia od poldorovera. (1.4 16V 103KM). Mam ju¿ dawcê ale ca³y czas siê wacham czy nie zostawic jednak auta w oryginale.
Oto fotki:
Po zakupie auta
Rozbiórka
Przerabianie przodu z wersji MR na klasyka 67-74
Na pierwszy odstrza³ poszed³ ¶rodek
Pó¼niej dach, gdy¿ bedzie bia³ego koloru
Pó¼niej zaczê³y sie schody czyli bardzo pracoch³onny dó³ auta. Ka¿da rdzawka czyszczona do go³ej blachy, podk³ad epoksydowy antykorozyjny, szpachla uni lub w³ukno w zale¿no¶ci od ubytku i ewentualnie szpachlówka wykoñczeniowa lub natryskowa i podk³ad 1K
Wnêki drzwiowe wyczy¶ci³em do go³ej blachy (chemicznie zmywaczem + szczotka)
Ty³ auta po szpachlowaniu i podk³adzie
Przedostatnie pasowanie przodu
Pas przedni tak samo jak wnêki wyczy¶ci³em do zera, gdy¿ mia³ wiele ma³ych ognisk korozji (musia³ byc wymieniany). Tak by³o najpro¶ciej. Trzeba by³o u góry dospawaæ ³apy do przykrêcenia atrapy chromowanej.
Podk³ad antykorozyjny + szpachla uni
No i b³otniki
Szpachla natryskowa
Na wszystkie ³±czenia blach masa uszczelniaj±ca
Pok³ad 1K
Aktualnie na tapecie s± drzwi i klapy
Ci±g dalszy kiedy¶ nast±pi... |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-13, 16:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Bardzo fajne sam mia³em kancioka ¿ó³tego z czerwonymi listwami Kolor zrób na orygina³ albo nawet dolej czego¶ czeby tezn zieloy zab³ys³. Albo zrób na bazie i bezbarwny. W³óz poldrovera motocykl a mina sasiednich kierowców bêdzie bezcenna Ja mia³em 1.6 ze skrzyni± od poldasa i szybkim dyfrem kwadratowym na ko³±ch od BMW 3 rekina (pasuj± szpilki i dziura na o¶ke) Dzia³aj i czekamy na efekt koncowy Sam my¶la³em o ogórku VW ale nie za bardzo finansowo stoje na remont.
pzdr. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2009-04-15, 15:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
niech zyja silni i wytrzymali!!
Gratuloje zaciecia, co do tej zieleni minimalnie bym grubego metalu dodal nie wiecej niz 10 % to mu nada swiezosci i ladnego blasku przy czym nie straci soczystosci:)
Czekam na final:) |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2009-04-16, 20:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
kolego na takie projekty patrzy siê z wiêkszym zaciekawieniem niz na naprawy nowych aut. wszyscy czekamy na kolejne relacje z postepów w pracach. pozdrawiam |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-17, 18:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
@dawid ale zeby dodac ziarna to musi na bazie robiæ. A s±dze ze bedzie to robi³ w akrylu lub renoalku. To jak tam dodac ziarna? Mi sie wydaje ze to wyjdzie kupa?
Jest opcja zeby zrobic to na przemys³owce/syntetyk i przykryæ bezbarwnym. Tanio i wygodnie i efekt jest. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-17, 18:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1,
Proponujê Ci zrobiæ w kolorze oryginalnym na lakierze DP Imron Industry ok. 110,-z³./l. w komplecie z utw. i rozc..Gwarantowany po³ysk i trwa³o¶æ.Z tego co zrozumia³em,chodzi o dobry lakier i stosunkowo nisk± cenê?Najwa¿niejsze jest przygotowanie pod³o¿a. |
|
|
|
|
Rafal-1
|
Wys³any: 2009-04-18, 15:07
|
0
|
|
|
Rafa³
Posty: 15 Sk±d: Kraków
|
Widzê, ¿e nikt dok³adnie nie czyta tego co napisa³em. Napisa³em przecie¿, ¿e bêdê malowa³ baz± DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjêcie wymalowanego ¶rodka auta i to jest w³a¶nie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siê tylko malowania ca³ej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osób na forum pisze, ¿e jego wad± jest to, ¿e nie rozlewa siê od razu tylko po chwili, wiêc ciê¿ko wylaæ na lustro i przy nak³adaniu drugiej warstwy lubi gazowaæ, szczególnie na rantach! Niestety zamówi³em ju¿ w sklepie 2L tego klaru :( Ze ¶rodkiem jako¶ siê uda³o to wymalowaæ, ale to malutka powierzchnia. Malowa³em to dysz± 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiæ tej dyszy 1.3 ? |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-18, 16:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1 napisa³/a: | Widzê, ¿e nikt dok³adnie nie czyta tego co napisa³em. Napisa³em przecie¿, ¿e bêdê malowa³ baz± DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjêcie wymalowanego ¶rodka auta i to jest w³a¶nie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siê tylko malowania ca³ej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osób na forum pisze, ¿e jego wad± jest to, ¿e nie rozlewa siê od razu tylko po chwili, wiêc ciê¿ko wylaæ na lustro i przy nak³adaniu drugiej warstwy lubi gazowaæ, szczególnie na rantach! Niestety zamówi³em ju¿ w sklepie 2L tego klaru :( Ze ¶rodkiem jako¶ siê uda³o to wymalowaæ, ale to malutka powierzchnia. Malowa³em to dysz± 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiæ tej dyszy 1.3 ? |
Nie dokupuj.Gazowanie wystêpuje w przypadku za grubo po³o¿onej pierwszej warstwy lakieru bezb. i nie odczekania ok. 5min. do odparowania rozc.i rozlania.Nastêpn± warstwê lejesz jak chcesz tak,¿eby nie zrobiæ zacieków i poprawiasz lekko lakierem +rozc. bez przerwy na rozlanie.To jet kwestia dobrego prowadzenia pistoletu/nie przytrzymywaæ w miejscu!/ i zawsze zaczynaj od rantów,pó¿niej p³aszczyzny.Byc mo¿e za du¿o dodajesz rozc.. |
|
|
|
|
Rafal-1
|
Wys³any: 2009-04-18, 19:59
|
0
|
|
|
Rafa³
Posty: 15 Sk±d: Kraków
|
Chyba w³a¶nie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³a¶æ za grubo pierwszej. ¦rodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk± mork±. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieñczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieñczalnika THIN 850 nie podaj±c w jakiej ilo¶ci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieñczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaæ. |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-18, 21:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1 napisa³/a: | Chyba w³a¶nie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³a¶æ za grubo pierwszej. ¦rodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk± mork±. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieñczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieñczalnika THIN 850 nie podaj±c w jakiej ilo¶ci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieñczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaæ. |
K³ad¿ tak jak napisa³em wy¿ej bez rozc. z przerw± na rozlanie/niepe³na warswa/ i od razu 1-na pe³na.Cieniowaæ oczywi¶cie mo¿na z dodatkiem rozc. do cieniowania/na ka¿dym lakierze/ np.+50%rozc. ,ale ostro¿nie tzn. wiêksza odleg³o¶æ pistoletu od elementu,¿eby lakier nie pociek³/zaprószenie 2-giej warstwy + zamatowany element/. |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-18, 22:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1,
Zaznaczam ¿e nie znam tego lak. bezb. na lak. DP po pierwszej nie zamkniêtej warstwie mo¿na k³a¶æ 2 pe³ne bez problemu. |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-22, 18:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1 napisa³/a: | Chyba w³a¶nie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³a¶æ za grubo pierwszej. ¦rodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk± mork±. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieñczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieñczalnika THIN 850 nie podaj±c w jakiej ilo¶ci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieñczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaæ. |
Tak a propo je¿dzi³em takim groszkiem .Nic wieêcej nie mogê napisaæ.Ma³¿onka |
|
|
|
|
DrCruel
|
Wys³any: 2009-04-26, 01:25
|
0
|
|
|
Posty: 418
|
Dlaczego zdecydowa³e¶ siê na podk³ad 1K? Kto¶ ciê namówi³?
Co do klaru to nawet jak nie podaj±, ¿e nie dodawaæ to je¿eli nie masz wprawy to spokojnie mo¿esz 5% do tego vhs-a dolaæ rozcieñczalnika zw³aszcza jak masz dyszê 1,4 to nawet lepiej jak dolejesz bo przy tej ¶rednicy na pewno bêdziesz k³ad wiêcej lakieru ni¿ potrzeba. A to czasami problem. I zrób tak jak pisze No-limit, pierwsza warstwa to tylko zakurzenie elementu na wy¿szym ci¶nieniu i szerokim strumieniem. Drug± warstwê lejesz ju¿ pe³n± do¶æ grub± tylko pamiêtaj nie poprawiaj przy drugiej warstwie rantów!!! Ranty obleæ sobie na pocz±tku jeszcze przed po³o¿eniem tej pierwszej cienkiej warstwy. Pó¼niej ju¿ siê do nich nie dotykaj.
Fajny projekt. Powodzenia. |
|
|
|
|
Rafal-1
|
Wys³any: 2009-04-29, 17:19
|
0
|
|
|
Rafa³
Posty: 15 Sk±d: Kraków
|
W sklepie doradzili mi podk³ad jednosk³adnikowy 1K, dlatego, ¿e pyta³em o podk³ad izoluj±cy miêdzy warstwowy. Stary lakier to ¿ywiczny autorenolak i nie chcia³em aby siê pogryz³ z lakierami akrylowymi. Powiedzieli, ¿e je¿eli nie wiadomo jakiego typu jest stary lakier to najlepiej zastosowaæ podk³ad 1K jako warstwê izoluj±c±. Teraz mi siê wydaje, ¿e lepiej izoluje podk³ad epoksydowy. |
|
|
|
|
maciejowski
|
Wys³any: 2009-05-03, 14:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 68
|
fajnie, ¿e kolejny strucel wraca do ¿ycia, ale...
jak przerabia³e¶ b³otniki to pas przedni te¿ by pasowa³o, mocowania atrapy sprawiaj± wra¿enie do¶æ w±t³ych, oryginalnie by³y 'podwójne', pozatym kolor fatalny, metalic do klasyka?
co do silnika to ja bym zostawi³ orygina³, nie w³o¿ysz skrzyni z pn-a bez ciêcia tunelu a to zakrawa na profanacjê, chyba, ¿e przk³adka bebechów. |
|
|
|
|
zelek-lakiernictwo
|
Wys³any: 2009-05-03, 14:56
|
0
|
|
|
Posty: 35 Sk±d: z Warsztatu
|
wsadzaj silnik rovera
znajomy ma takiego kanta w krwiscie czerwonym kolorze tez odrestaurowany wszytsko widze ladnie ci idzie tak jak koledzy pisz± co do klaru niebede sie powtarza³ wszytsko na spokojnie sobie przygotuj i ustaw pistolet
kiedy zamierzasz wylewaæ lakier? |
|
|
|
|
Rafal-1
|
Wys³any: 2009-08-02, 09:36
|
0
|
|
|
Rafa³
Posty: 15 Sk±d: Kraków
|
|
|
|
|
Rafal-1
|
Wys³any: 2009-08-02, 09:44
|
0
|
|
|
Rafa³
Posty: 15 Sk±d: Kraków
|
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-08-02, 10:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
Dobrze dzia³asz Zmywanie ogromnych po³aci biteksu i innego tego typu badziewia po³ozonego w bezsensownych miejscach mus byæ fajne Sam to przerabia³em przy robocie malucha z '75, ale powoli brn±c przez ten syf dojdziesz do celu
Co to za jakie¶ czarne kropki pod kitem na drzwiach ?? Iczemu nie pokry³e¶ ca³ego kitos³awa na drzwiach podk³adem ?? Nie skoñczone jeszcze?? |
|
|
|
|
Rafal-1
|
Wys³any: 2009-08-02, 10:35
|
0
|
|
|
Rafa³
Posty: 15 Sk±d: Kraków
|
Niestety te czarne kropki to baranek, chyba równie stary jak to auto poniewa¿ normalnie daje siê szlifowaæ jak szpachla. Kto¶ mia³ fantazjê zrobiæ ca³y dó³ auta w baranku. Stwierdzi³em, ¿e nie bêdê zdziera³ drzwi do go³ej blachy wiêc wyrówna³em papierem tego baranka. Tam gdzie pojawi³a siê korozja czy¶cie³em do go³ej blachy. Podk³ad jest do po³owy drzwi ze wzglêdu na tego barana. Zaizolowa³em go podk³adem epoksydowym zeby siê nie gryz³ z nastepnymi warstwami. Po zmatowieniu polecê po ca³osci podk³adem akrylowym. Teraz ju¿ wiem, ¿e pro¶ciej i szybiej by³oby usunaæ tego starego baranka. |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2009-08-07, 15:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
Dlaczego nie stosujesz podk³adu reaktywnego? |
|
|
|