Autor |
Wiadomość |
 |
Rafal-1
|
Wysłany: 2009-04-13, 13:22 Renowacja 125p 75r
|
0
|
|
|
RafaÂł
Posty: 15 Skąd: KrakĂłw
|
Witam!
Postanowi³em zamieœciÌ foto-relacje z renowacji klasyka 125p, która trwa ju¿ od jesieni 2008. Wszystkie prace wykonujê samodzielnie (hobbystycznie) w warunkach domowych. Ka¿d¹ woln¹ od pracy chwilê przeznaczam na wykonywanie renowacji. Aktualnie pracujê jako doradca handlowy w markecie budowlanym. Zgodnie ze swoimi zainteresowaniami bardzo chcia³bym znaleŸÌ pracê w bran¿y motoryzacyjnej i uczyÌ siê w tej dziedzinie (np mechanika, diagnostyka, blacharstwo, lakiernictwo itp.). Je¿eli ktoœ mia³by informacje na temat pacy w motoryzacji to bardzo proszê o kontakt. Prace nad autem ca³y cas trwaj¹ i nie wiem kiedy dobiegn¹ koùca . Bazujê na materia³ach novola (podk³ady, szpachlówki, bezbarwny VHS z wyj¹tkiem bazy dyna. Planujê tak¿e zmianê silnika, ca³ego napedu oraz zawieszenia od poldorovera. (1.4 16V 103KM). Mam ju¿ dawcê ale ca³y czas siê wacham czy nie zostawic jednak auta w oryginale.
Oto fotki:
Po zakupie auta

RozbiĂłrka
Przerabianie przodu z wersji MR na klasyka 67-74

Na pierwszy odstrzaÂł poszedÂł Âśrodek

PóŸniej dach, gdy¿ bedzie bia³ego koloru
 

PóŸniej zaczê³y sie schody czyli bardzo pracoch³onny dó³ auta. Ka¿da rdzawka czyszczona do go³ej blachy, podk³ad epoksydowy antykorozyjny, szpachla uni lub w³ukno w zale¿noœci od ubytku i ewentualnie szpachlówka wykoùczeniowa lub natryskowa i podk³ad 1K
  
WnĂŞki drzwiowe wyczyÂściÂłem do goÂłej blachy (chemicznie zmywaczem + szczotka)
   

TyÂł auta po szpachlowaniu i podkÂładzie
   

Przedostatnie pasowanie przodu
Pas przedni tak samo jak wnĂŞki wyczyÂściÂłem do zera, gdyÂż miaÂł wiele maÂłych ognisk korozji (musiaÂł byc wymieniany). Tak byÂło najproÂściej. Trzeba byÂło u gĂłry dospawaĂŚ Âłapy do przykrĂŞcenia atrapy chromowanej.

PodkÂład antykorozyjny + szpachla uni
 
No i bÂłotniki
  

Szpachla natryskowa

Na wszystkie ³¹czenia blach masa uszczelniaj¹ca
PokÂład 1K

Aktualnie na tapecie sÂą drzwi i klapy
 
CiÂąg dalszy kiedyÂś nastÂąpi... |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-04-13, 17:18
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Bardzo fajne sam mia³em kancioka ¿ó³tego z czerwonymi listwami Kolor zrób na orygina³ albo nawet dolej czegoœ czeby tezn zieloy zab³ys³. Albo zrób na bazie i bezbarwny. W³óz poldrovera motocykl a mina sasiednich kierowców bêdzie bezcenna Ja mia³em 1.6 ze skrzyni¹ od poldasa i szybkim dyfrem kwadratowym na ko³¹ch od BMW 3 rekina (pasuj¹ szpilki i dziura na oœke) Dzia³aj i czekamy na efekt koncowy Sam myœla³em o ogórku VW ale nie za bardzo finansowo stoje na remont.
pzdr. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
dawid
|
Wysłany: 2009-04-15, 16:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 6 razy Posty: 577
|
niech zyja silni i wytrzymali!!
Gratuloje zaciecia, co do tej zieleni minimalnie bym grubego metalu dodal nie wiecej niz 10 % to mu nada swiezosci i ladnego blasku przy czym nie straci soczystosci:)
Czekam na final:) |
_________________ hmmm |
|
|
|
 |
pitterek
|
Wysłany: 2009-04-16, 21:20
|
0
|
|
|

Pomógł: 3 razy Posty: 306
|
kolego na takie projekty patrzy siĂŞ z wiĂŞkszym zaciekawieniem niz na naprawy nowych aut. wszyscy czekamy na kolejne relacje z postepĂłw w pracach. pozdrawiam |
_________________ Pit
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-04-17, 19:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
@dawid ale zeby dodac ziarna to musi na bazie robiĂŚ. A sÂądze ze bedzie to robiÂł w akrylu lub renoalku. To jak tam dodac ziarna? Mi sie wydaje ze to wyjdzie kupa?
Jest opcja zeby zrobic to na przemysÂłowce/syntetyk i przykryĂŚ bezbarwnym. Tanio i wygodnie i efekt jest. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-04-17, 19:52
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1,
Proponujê Ci zrobiÌ w kolorze oryginalnym na lakierze DP Imron Industry ok. 110,-z³./l. w komplecie z utw. i rozc..Gwarantowany po³ysk i trwa³oœÌ.Z tego co zrozumia³em,chodzi o dobry lakier i stosunkowo nisk¹ cenê?Najwa¿niejsze jest przygotowanie pod³o¿a. |
|
|
|
 |
Rafal-1
|
Wysłany: 2009-04-18, 16:07
|
0
|
|
|
RafaÂł
Posty: 15 Skąd: KrakĂłw
|
WidzĂŞ, Âże nikt dokÂładnie nie czyta tego co napisaÂłem. NapisaÂłem przecieÂż, Âże bĂŞdĂŞ malowaÂł bazÂą DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjĂŞcie wymalowanego Âśrodka auta i to jest wÂłaÂśnie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siĂŞ tylko malowania caÂłej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osĂłb na forum pisze, Âże jego wadÂą jest to, Âże nie rozlewa siĂŞ od razu tylko po chwili, wiĂŞc ciĂŞÂżko wylaĂŚ na lustro i przy nakÂładaniu drugiej warstwy lubi gazowaĂŚ, szczegĂłlnie na rantach! Niestety zamĂłwiÂłem juÂż w sklepie 2L tego klaru :( Ze Âśrodkiem jakoÂś siĂŞ udaÂło to wymalowaĂŚ, ale to malutka powierzchnia. MalowaÂłem to dyszÂą 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiĂŚ tej dyszy 1.3 ? |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-04-18, 17:42
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1 napisał/a: | WidzĂŞ, Âże nikt dokÂładnie nie czyta tego co napisaÂłem. NapisaÂłem przecieÂż, Âże bĂŞdĂŞ malowaÂł bazÂą DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjĂŞcie wymalowanego Âśrodka auta i to jest wÂłaÂśnie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siĂŞ tylko malowania caÂłej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osĂłb na forum pisze, Âże jego wadÂą jest to, Âże nie rozlewa siĂŞ od razu tylko po chwili, wiĂŞc ciĂŞÂżko wylaĂŚ na lustro i przy nakÂładaniu drugiej warstwy lubi gazowaĂŚ, szczegĂłlnie na rantach! Niestety zamĂłwiÂłem juÂż w sklepie 2L tego klaru :( Ze Âśrodkiem jakoÂś siĂŞ udaÂło to wymalowaĂŚ, ale to malutka powierzchnia. MalowaÂłem to dyszÂą 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiĂŚ tej dyszy 1.3 ? |
Nie dokupuj.Gazowanie wystêpuje w przypadku za grubo po³o¿onej pierwszej warstwy lakieru bezb. i nie odczekania ok. 5min. do odparowania rozc.i rozlania.Nastêpn¹ warstwê lejesz jak chcesz tak,¿eby nie zrobiÌ zacieków i poprawiasz lekko lakierem +rozc. bez przerwy na rozlanie.To jet kwestia dobrego prowadzenia pistoletu/nie przytrzymywaÌ w miejscu!/ i zawsze zaczynaj od rantów,pó¿niej p³aszczyzny.Byc mo¿e za du¿o dodajesz rozc.. |
|
|
|
 |
Rafal-1
|
Wysłany: 2009-04-18, 20:59
|
0
|
|
|
RafaÂł
Posty: 15 Skąd: KrakĂłw
|
Chyba w³aœnie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³aœÌ za grubo pierwszej. Œrodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk¹ mork¹. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieùczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieùczalnika THIN 850 nie podaj¹c w jakiej iloœci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieùczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaÌ. |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-04-18, 22:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1 napisał/a: | Chyba wÂłaÂśnie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, Âżeby nie kÂłaœÌ za grubo pierwszej. ÂŚrodek Âładnie siĂŞ wymalowaÂł z lekkÂą morkÂą. Nie wystĂŞpowaÂło gazowanie. Nie dodawaÂłem rozcieĂączalnika wogĂłle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie teÂż rozcieĂączalnika THIN 850 nie podajÂąc w jakiej iloÂści. W sklepie znowu powiedzieli, Âże do VHS nie dodaje siĂŞ rozcieĂączalnika. To chyba bzdura, Âże siĂŞ nie dodaje bo oznaczaÂłoby to, Âże VHS-em nie da siĂŞ cieniowaĂŚ. |
K³ad¿ tak jak napisa³em wy¿ej bez rozc. z przerw¹ na rozlanie/niepe³na warswa/ i od razu 1-na pe³na.CieniowaÌ oczywiœcie mo¿na z dodatkiem rozc. do cieniowania/na ka¿dym lakierze/ np.+50%rozc. ,ale ostro¿nie tzn. wiêksza odleg³oœÌ pistoletu od elementu,¿eby lakier nie pociek³/zaprószenie 2-giej warstwy + zamatowany element/. |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-04-18, 23:53
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1,
Zaznaczam ¿e nie znam tego lak. bezb. na lak. DP po pierwszej nie zamkniêtej warstwie mo¿na k³aœÌ 2 pe³ne bez problemu. |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-04-22, 19:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Rafal-1 napisał/a: | Chyba wÂłaÂśnie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, Âżeby nie kÂłaœÌ za grubo pierwszej. ÂŚrodek Âładnie siĂŞ wymalowaÂł z lekkÂą morkÂą. Nie wystĂŞpowaÂło gazowanie. Nie dodawaÂłem rozcieĂączalnika wogĂłle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie teÂż rozcieĂączalnika THIN 850 nie podajÂąc w jakiej iloÂści. W sklepie znowu powiedzieli, Âże do VHS nie dodaje siĂŞ rozcieĂączalnika. To chyba bzdura, Âże siĂŞ nie dodaje bo oznaczaÂłoby to, Âże VHS-em nie da siĂŞ cieniowaĂŚ. |
Tak a propo je¿dzi³em takim groszkiem .Nic wieêcej nie mogê napisaÌ.Ma³¿onka |
|
|
|
 |
DrCruel
|
Wysłany: 2009-04-26, 02:25
|
0
|
|
|

Posty: 418
|
Dlaczego zdecydowaÂłeÂś siĂŞ na podkÂład 1K? KtoÂś ciĂŞ namĂłwiÂł?
Co do klaru to nawet jak nie podaj¹, ¿e nie dodawaÌ to je¿eli nie masz wprawy to spokojnie mo¿esz 5% do tego vhs-a dolaÌ rozcieùczalnika zw³aszcza jak masz dyszê 1,4 to nawet lepiej jak dolejesz bo przy tej œrednicy na pewno bêdziesz k³ad wiêcej lakieru ni¿ potrzeba. A to czasami problem. I zrób tak jak pisze No-limit, pierwsza warstwa to tylko zakurzenie elementu na wy¿szym ciœnieniu i szerokim strumieniem. Drug¹ warstwê lejesz ju¿ pe³n¹ doœÌ grub¹ tylko pamiêtaj nie poprawiaj przy drugiej warstwie rantów!!! Ranty obleÌ sobie na pocz¹tku jeszcze przed po³o¿eniem tej pierwszej cienkiej warstwy. PóŸniej ju¿ siê do nich nie dotykaj.
Fajny projekt. Powodzenia. |
|
|
|
 |
Rafal-1
|
Wysłany: 2009-04-29, 18:19
|
0
|
|
|
RafaÂł
Posty: 15 Skąd: KrakĂłw
|
W sklepie doradzili mi podkÂład jednoskÂładnikowy 1K, dlatego, Âże pytaÂłem o podkÂład izolujÂący miĂŞdzy warstwowy. Stary lakier to Âżywiczny autorenolak i nie chciaÂłem aby siĂŞ pogryzÂł z lakierami akrylowymi. Powiedzieli, Âże jeÂżeli nie wiadomo jakiego typu jest stary lakier to najlepiej zastosowaĂŚ podkÂład 1K jako warstwĂŞ izolujÂącÂą. Teraz mi siĂŞ wydaje, Âże lepiej izoluje podkÂład epoksydowy. |
|
|
|
 |
maciejowski
|
Wysłany: 2009-05-03, 15:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 68
|
fajnie, Âże kolejny strucel wraca do Âżycia, ale...
jak przerabia³eœ b³otniki to pas przedni te¿ by pasowa³o, mocowania atrapy sprawiaj¹ wra¿enie doœÌ w¹t³ych, oryginalnie by³y 'podwójne', pozatym kolor fatalny, metalic do klasyka?
co do silnika to ja bym zostawiÂł oryginaÂł, nie wÂłoÂżysz skrzyni z pn-a bez ciĂŞcia tunelu a to zakrawa na profanacjĂŞ, chyba, Âże przkÂładka bebechĂłw. |
|
|
|
 |
zelek-lakiernictwo
|
Wysłany: 2009-05-03, 15:56
|
0
|
|
|

Posty: 35 Skąd: z Warsztatu
|
wsadzaj silnik rovera
znajomy ma takiego kanta w krwiscie czerwonym kolorze tez odrestaurowany wszytsko widze ladnie ci idzie tak jak koledzy piszÂą co do klaru niebede sie powtarzaÂł wszytsko na spokojnie sobie przygotuj i ustaw pistolet
kiedy zamierzasz wylewaĂŚ lakier? |
|
|
|
 |
Rafal-1
|
Wysłany: 2009-08-02, 10:36
|
0
|
|
|
RafaÂł
Posty: 15 Skąd: KrakĂłw
|
|
|
|
 |
Rafal-1
|
Wysłany: 2009-08-02, 10:44
|
0
|
|
|
RafaÂł
Posty: 15 Skąd: KrakĂłw
|
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2009-08-02, 11:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
Dobrze dziaÂłasz Zmywanie ogromnych poÂłaci biteksu i innego tego typu badziewia poÂłozonego w bezsensownych miejscach mus byĂŚ fajne Sam to przerabiaÂłem przy robocie malucha z '75, ale powoli brnÂąc przez ten syf dojdziesz do celu
Co to za jakieÂś czarne kropki pod kitem na drzwiach ?? Iczemu nie pokryÂłeÂś caÂłego kitosÂława na drzwiach podkÂładem ?? Nie skoĂączone jeszcze?? |
|
|
|
 |
Rafal-1
|
Wysłany: 2009-08-02, 11:35
|
0
|
|
|
RafaÂł
Posty: 15 Skąd: KrakĂłw
|
Niestety te czarne kropki to baranek, chyba równie stary jak to auto poniewa¿ normalnie daje siê szlifowaÌ jak szpachla. Ktoœ mia³ fantazjê zrobiÌ ca³y dó³ auta w baranku. Stwierdzi³em, ¿e nie bêdê zdziera³ drzwi do go³ej blachy wiêc wyrówna³em papierem tego baranka. Tam gdzie pojawi³a siê korozja czyœcie³em do go³ej blachy. Podk³ad jest do po³owy drzwi ze wzglêdu na tego barana. Zaizolowa³em go podk³adem epoksydowym zeby siê nie gryz³ z nastepnymi warstwami. Po zmatowieniu polecê po ca³osci podk³adem akrylowym. Teraz ju¿ wiem, ¿e proœciej i szybiej by³oby usunaÌ tego starego baranka. |
|
|
|
 |
shalashaska
|
Wysłany: 2009-08-07, 16:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 1 raz Posty: 190 Skąd: KrakĂłw
|
Dlaczego nie stosujesz podkÂładu reaktywnego? |
|
|
|