Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Rafal-1 
Wysłany: 2009-04-13, 13:22   Renowacja 125p 75r
0
UP DOWN
RafaÂł

Posty: 15
Skąd: KrakĂłw
Witam!

Postanowi³em zamieœciÌ foto-relacje z renowacji klasyka 125p, która trwa ju¿ od jesieni 2008. Wszystkie prace wykonujê samodzielnie (hobbystycznie) w warunkach domowych. Ka¿d¹ woln¹ od pracy chwilê przeznaczam na wykonywanie renowacji. Aktualnie pracujê jako doradca handlowy w markecie budowlanym. Zgodnie ze swoimi zainteresowaniami bardzo chcia³bym znaleŸÌ pracê w bran¿y motoryzacyjnej i uczyÌ siê w tej dziedzinie (np mechanika, diagnostyka, blacharstwo, lakiernictwo itp.). Je¿eli ktoœ mia³by informacje na temat pacy w motoryzacji to bardzo proszê o kontakt. Prace nad autem ca³y cas trwaj¹ i nie wiem kiedy dobiegn¹ koùca :) . Bazujê na materia³ach novola (podk³ady, szpachlówki, bezbarwny VHS z wyj¹tkiem bazy dyna. Planujê tak¿e zmianê silnika, ca³ego napedu oraz zawieszenia od poldorovera. (1.4 16V 103KM). Mam ju¿ dawcê ale ca³y czas siê wacham czy nie zostawic jednak auta w oryginale.

Oto fotki:

Po zakupie auta


RozbiĂłrka


Przerabianie przodu z wersji MR na klasyka 67-74


Na pierwszy odstrzaÂł poszedÂł Âśrodek


PóŸniej dach, gdy¿ bedzie bia³ego koloru



PóŸniej zaczê³y sie schody czyli bardzo pracoch³onny dó³ auta. Ka¿da rdzawka czyszczona do go³ej blachy, podk³ad epoksydowy antykorozyjny, szpachla uni lub w³ukno w zale¿noœci od ubytku i ewentualnie szpachlówka wykoùczeniowa lub natryskowa i podk³ad 1K


WnĂŞki drzwiowe wyczyÂściÂłem do goÂłej blachy (chemicznie zmywaczem + szczotka)



TyÂł auta po szpachlowaniu i podkÂładzie



Przedostatnie pasowanie przodu


Pas przedni tak samo jak wnĂŞki wyczyÂściÂłem do zera, gdyÂż miaÂł wiele maÂłych ognisk korozji (musiaÂł byc wymieniany). Tak byÂło najproÂściej. Trzeba byÂło u gĂłry dospawaĂŚ Âłapy do przykrĂŞcenia atrapy chromowanej.


PodkÂład antykorozyjny + szpachla uni


No i bÂłotniki



Szpachla natryskowa


Na wszystkie ³¹czenia blach masa uszczelniaj¹ca


PokÂład 1K


Aktualnie na tapecie sÂą drzwi i klapy


CiÂąg dalszy kiedyÂś nastÂąpi...
 
 

mebArth 
Wysłany: 2009-04-13, 17:18   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Bardzo fajne :) sam mia³em kancioka :) ¿ó³tego z czerwonymi listwami :) Kolor zrób na orygina³ albo nawet dolej czegoœ czeby tezn zieloy zab³ys³. Albo zrób na bazie i bezbarwny. W³óz poldrovera motocykl a mina sasiednich kierowców bêdzie bezcenna :D Ja mia³em 1.6 ze skrzyni¹ od poldasa i szybkim dyfrem kwadratowym na ko³¹ch od BMW 3 rekina (pasuj¹ szpilki i dziura na oœke) Dzia³aj i czekamy na efekt koncowy :) Sam myœla³em o ogórku VW ale nie za bardzo finansowo stoje na remont.

pzdr.
_________________
Bart
 
 

dawid
Wysłany: 2009-04-15, 16:30   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
niech zyja silni i wytrzymali!!

Gratuloje zaciecia, co do tej zieleni minimalnie bym grubego metalu dodal nie wiecej niz 10 % to mu nada swiezosci i ladnego blasku przy czym nie straci soczystosci:)

Czekam na final:)
_________________
hmmm
 

pitterek 
Wysłany: 2009-04-16, 21:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 306
kolego na takie projekty patrzy siĂŞ z wiĂŞkszym zaciekawieniem niz na naprawy nowych aut. wszyscy czekamy na kolejne relacje z postepĂłw w pracach. pozdrawiam
_________________
Pit
 

mebArth 
Wysłany: 2009-04-17, 19:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
@dawid ale zeby dodac ziarna to musi na bazie robiĂŚ. A sÂądze ze bedzie to robiÂł w akrylu lub renoalku. To jak tam dodac ziarna? Mi sie wydaje ze to wyjdzie kupa?
Jest opcja zeby zrobic to na przemysÂłowce/syntetyk i przykryĂŚ bezbarwnym. Tanio i wygodnie i efekt jest.
_________________
Bart
 
 

No-limit
Wysłany: 2009-04-17, 19:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1,
Proponujê Ci zrobiÌ w kolorze oryginalnym na lakierze DP Imron Industry ok. 110,-z³./l. w komplecie z utw. i rozc..Gwarantowany po³ysk i trwa³oœÌ.Z tego co zrozumia³em,chodzi o dobry lakier i stosunkowo nisk¹ cenê?Najwa¿niejsze jest przygotowanie pod³o¿a.
 

Rafal-1 
Wysłany: 2009-04-18, 16:07   
0
UP DOWN
RafaÂł

Posty: 15
Skąd: KrakĂłw
WidzĂŞ, Âże nikt dokÂładnie nie czyta tego co napisaÂłem. NapisaÂłem przecieÂż, Âże bĂŞdĂŞ malowaÂł bazÂą DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjĂŞcie wymalowanego Âśrodka auta i to jest wÂłaÂśnie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siĂŞ tylko malowania caÂłej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osĂłb na forum pisze, Âże jego wadÂą jest to, Âże nie rozlewa siĂŞ od razu tylko po chwili, wiĂŞc ciĂŞÂżko wylaĂŚ na lustro i przy nakÂładaniu drugiej warstwy lubi gazowaĂŚ, szczegĂłlnie na rantach! Niestety zamĂłwiÂłem juÂż w sklepie 2L tego klaru :( Ze Âśrodkiem jakoÂś siĂŞ udaÂło to wymalowaĂŚ, ale to malutka powierzchnia. MalowaÂłem to dyszÂą 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiĂŚ tej dyszy 1.3 ?
 
 

No-limit
Wysłany: 2009-04-18, 17:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1 napisał/a:
WidzĂŞ, Âże nikt dokÂładnie nie czyta tego co napisaÂłem. NapisaÂłem przecieÂż, Âże bĂŞdĂŞ malowaÂł bazÂą DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjĂŞcie wymalowanego Âśrodka auta i to jest wÂłaÂśnie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siĂŞ tylko malowania caÂłej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osĂłb na forum pisze, Âże jego wadÂą jest to, Âże nie rozlewa siĂŞ od razu tylko po chwili, wiĂŞc ciĂŞÂżko wylaĂŚ na lustro i przy nakÂładaniu drugiej warstwy lubi gazowaĂŚ, szczegĂłlnie na rantach! Niestety zamĂłwiÂłem juÂż w sklepie 2L tego klaru :( Ze Âśrodkiem jakoÂś siĂŞ udaÂło to wymalowaĂŚ, ale to malutka powierzchnia. MalowaÂłem to dyszÂą 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiĂŚ tej dyszy 1.3 ?

Nie dokupuj.Gazowanie wystêpuje w przypadku za grubo po³o¿onej pierwszej warstwy lakieru bezb. i nie odczekania ok. 5min. do odparowania rozc.i rozlania.Nastêpn¹ warstwê lejesz jak chcesz tak,¿eby nie zrobiÌ zacieków i poprawiasz lekko lakierem +rozc. bez przerwy na rozlanie.To jet kwestia dobrego prowadzenia pistoletu/nie przytrzymywaÌ w miejscu!/ i zawsze zaczynaj od rantów,pó¿niej p³aszczyzny.Byc mo¿e za du¿o dodajesz rozc..
 

Rafal-1 
Wysłany: 2009-04-18, 20:59   
0
UP DOWN
RafaÂł

Posty: 15
Skąd: KrakĂłw
Chyba w³aœnie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³aœÌ za grubo pierwszej. Œrodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk¹ mork¹. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieùczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieùczalnika THIN 850 nie podaj¹c w jakiej iloœci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieùczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaÌ.
 
 

No-limit
Wysłany: 2009-04-18, 22:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1 napisał/a:
Chyba w³aœnie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³aœÌ za grubo pierwszej. Œrodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk¹ mork¹. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieùczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieùczalnika THIN 850 nie podaj¹c w jakiej iloœci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieùczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaÌ.

K³ad¿ tak jak napisa³em wy¿ej bez rozc. z przerw¹ na rozlanie/niepe³na warswa/ i od razu 1-na pe³na.CieniowaÌ oczywiœcie mo¿na z dodatkiem rozc. do cieniowania/na ka¿dym lakierze/ np.+50%rozc. ,ale ostro¿nie tzn. wiêksza odleg³oœÌ pistoletu od elementu,¿eby lakier nie pociek³/zaprószenie 2-giej warstwy + zamatowany element/.
 

No-limit
Wysłany: 2009-04-18, 23:53   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1,
Zaznaczam ¿e nie znam tego lak. bezb. na lak. DP po pierwszej nie zamkniêtej warstwie mo¿na k³aœÌ 2 pe³ne bez problemu.
 

No-limit
Wysłany: 2009-04-22, 19:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1 napisał/a:
Chyba w³aœnie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³aœÌ za grubo pierwszej. Œrodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk¹ mork¹. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieùczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieùczalnika THIN 850 nie podaj¹c w jakiej iloœci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieùczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaÌ.

Tak a propo je¿dzi³em takim groszkiem ^^ .Nic wieêcej nie mogê napisaÌ.Ma³¿onka :D
 

DrCruel
Wysłany: 2009-04-26, 02:25   
0
UP DOWN


Posty: 418
Dlaczego zdecydowaÂłeÂś siĂŞ na podkÂład 1K? KtoÂś ciĂŞ namĂłwiÂł?

Co do klaru to nawet jak nie podaj¹, ¿e nie dodawaÌ to je¿eli nie masz wprawy to spokojnie mo¿esz 5% do tego vhs-a dolaÌ rozcieùczalnika zw³aszcza jak masz dyszê 1,4 to nawet lepiej jak dolejesz bo przy tej œrednicy na pewno bêdziesz k³ad wiêcej lakieru ni¿ potrzeba. A to czasami problem. I zrób tak jak pisze No-limit, pierwsza warstwa to tylko zakurzenie elementu na wy¿szym ciœnieniu i szerokim strumieniem. Drug¹ warstwê lejesz ju¿ pe³n¹ doœÌ grub¹ tylko pamiêtaj nie poprawiaj przy drugiej warstwie rantów!!! Ranty obleÌ sobie na pocz¹tku jeszcze przed po³o¿eniem tej pierwszej cienkiej warstwy. PóŸniej ju¿ siê do nich nie dotykaj.

Fajny projekt. Powodzenia.
 

Rafal-1 
Wysłany: 2009-04-29, 18:19   
0
UP DOWN
RafaÂł

Posty: 15
Skąd: KrakĂłw
W sklepie doradzili mi podkÂład jednoskÂładnikowy 1K, dlatego, Âże pytaÂłem o podkÂład izolujÂący miĂŞdzy warstwowy. Stary lakier to Âżywiczny autorenolak i nie chciaÂłem aby siĂŞ pogryzÂł z lakierami akrylowymi. Powiedzieli, Âże jeÂżeli nie wiadomo jakiego typu jest stary lakier to najlepiej zastosowaĂŚ podkÂład 1K jako warstwĂŞ izolujÂącÂą. Teraz mi siĂŞ wydaje, Âże lepiej izoluje podkÂład epoksydowy.
 
 

maciejowski
Wysłany: 2009-05-03, 15:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 68
fajnie, Âże kolejny strucel wraca do Âżycia, ale... ;P
jak przerabia³eœ b³otniki to pas przedni te¿ by pasowa³o, mocowania atrapy sprawiaj¹ wra¿enie doœÌ w¹t³ych, oryginalnie by³y 'podwójne', pozatym kolor fatalny, metalic do klasyka? :x:
co do silnika to ja bym zostawiÂł oryginaÂł, nie wÂłoÂżysz skrzyni z pn-a bez ciĂŞcia tunelu a to zakrawa na profanacjĂŞ, chyba, Âże przkÂładka bebechĂłw.
 

zelek-lakiernictwo 
Wysłany: 2009-05-03, 15:56   
0
UP DOWN


Posty: 35
Skąd: z Warsztatu
wsadzaj silnik rovera
znajomy ma takiego kanta w krwiscie czerwonym kolorze tez odrestaurowany wszytsko widze ladnie ci idzie tak jak koledzy piszÂą co do klaru niebede sie powtarzaÂł wszytsko na spokojnie sobie przygotuj i ustaw pistolet

kiedy zamierzasz wylewaĂŚ lakier? ;) :>
 

Rafal-1 
Wysłany: 2009-08-02, 10:36   
0
UP DOWN
RafaÂł

Posty: 15
Skąd: KrakĂłw
 
 

Rafal-1 
Wysłany: 2009-08-02, 10:44   
0
UP DOWN
RafaÂł

Posty: 15
Skąd: KrakĂłw

 
 

Ryba 
Wysłany: 2009-08-02, 11:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Dobrze dziaÂłasz :spoko: Zmywanie ogromnych poÂłaci biteksu i innego tego typu badziewia poÂłozonego w bezsensownych miejscach mus byĂŚ fajne ^^ Sam to przerabiaÂłem przy robocie malucha z '75, ale powoli brnÂąc przez ten syf dojdziesz do celu :D
Co to za jakieÂś czarne kropki pod kitem na drzwiach ?? Iczemu nie pokryÂłeÂś caÂłego kitosÂława na drzwiach podkÂładem ?? Nie skoĂączone jeszcze??
 
 

Rafal-1 
Wysłany: 2009-08-02, 11:35   
0
UP DOWN
RafaÂł

Posty: 15
Skąd: KrakĂłw
Niestety te czarne kropki to baranek, chyba równie stary jak to auto poniewa¿ normalnie daje siê szlifowaÌ jak szpachla. Ktoœ mia³ fantazjê zrobiÌ ca³y dó³ auta w baranku. Stwierdzi³em, ¿e nie bêdê zdziera³ drzwi do go³ej blachy wiêc wyrówna³em papierem tego baranka. Tam gdzie pojawi³a siê korozja czyœcie³em do go³ej blachy. Podk³ad jest do po³owy drzwi ze wzglêdu na tego barana. Zaizolowa³em go podk³adem epoksydowym zeby siê nie gryz³ z nastepnymi warstwami. Po zmatowieniu polecê po ca³osci podk³adem akrylowym. Teraz ju¿ wiem, ¿e proœciej i szybiej by³oby usunaÌ tego starego baranka.
 
 

shalashaska 
Wysłany: 2009-08-07, 16:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 1 raz
Posty: 190
Skąd: KrakĂłw
Dlaczego nie stosujesz podkÂładu reaktywnego?
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Fotorelacje

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group