Autor |
Wiadomo¶æ |
|
armo
|
Wys³any: 2009-04-16, 10:21 oczka na lakierze, jak siê tego pozbyæ?
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
mam taki problem jak na obrazkach
robi± sie takie kratery przy malowaniu klarem i akrylem, my¶la³em ¿e jest to spowodowane wod± lub olejem i zakupi³em odwadniacz ale to niæ nie zmieni³o |
|
|
|
|
michalLbn
|
Wys³any: 2009-04-16, 13:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 184
|
to na raczej na bank co¶ zwiazanego z t³uszczem olejem itp, lub z³ym rozcieñczalnikiem |
|
|
|
|
armo
|
Wys³any: 2009-04-16, 13:31
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
michalLbn napisa³/a: | to na raczej na bank co¶ zwiazanego z t³uszczem olejem itp, lub z³ym rozcieñczalnikiem | rozcieñczalnika nie dolew³em wcale |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2009-04-16, 13:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
To co widaæ na tych obrazkach to wrêcz wygl±da tak jak by¶ przed lakierowaniem gdzie¶ nieopodal psika³ jakim¶ plakiem lub jakim¶ innym ¶rodkiem sylikonowym np.fluidolem w sprayu i drobiny tych preparatów siad³y na te elementy które lakierowa³e¶ |
|
|
|
|
armo
|
Wys³any: 2009-04-16, 14:01
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
jacklack napisa³/a: | To co widaæ na tych obrazkach to wrêcz wygl±da tak jak by¶ przed lakierowaniem gdzie¶ nieopodal psika³ jakim¶ plakiem lub jakim¶ innym ¶rodkiem sylikonowym np.fluidolem w sprayu i drobiny tych preparatów siad³y na te elementy które lakierowa³e¶ | w³a¶nie oto chodzi ¿e nic takiego nie by³o, przed malowaniem kilkukrotnie zmy³em benzyn± ekstrakcyjn± powieszchnie któr± malowa³em. Najbardziej podejrzewam kompresor ale jest nowy a do tego zakupi³em nowy odwadniacz i dalej lipa |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2009-04-16, 14:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Wiêc przemyj benzyn±, a najlepiej wymieñ wa¿ zasilaj±cy pistolet |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-16, 16:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Nowy odstojnik i p³ukanie kompresora/wê¿y dykt±. Masz t³uszcz w powietrzu = gnój albo kompresor ci pada. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-04-16, 20:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
Dykta tu nic nie da. Denaturat nie miesza sie z olejami tylko z woda.Do takich patentow tylko benzyna extrakcyjna lub antisil do odtluszczania.Dykta jest dobra ale na wode w baku |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-04-16, 22:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
mo¿e to byæ, ¿e do pomieszczenia gdzie lakierowa³e¶ wstawia³e¶ samochód z silnikiem DIESLA. Niestety po tym sie dziej± cyrki. Diesla tylko siê wpycha do pomieszczenia gdzie masz zamiar lakierowaæ!!! |
_________________
|
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-04-17, 00:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
kalbi napisa³/a: | mo¿e to byæ, ¿e do pomieszczenia gdzie lakierowa³e¶ wstawia³e¶ samochód z silnikiem DIESLA. Niestety po tym sie dziej± cyrki. Diesla tylko siê wpycha do pomieszczenia gdzie masz zamiar lakierowaæ!!! |
@kalbi,nic ci diesel nie zrobi.W kabinie swego czasu mialem popsuty palnik,nie spalala sie calkowicie ropa.Doszlo do takiego momentu ze ja z kabiny ucieklem w trakcie lakierowania bo nie sposob bylo wytrzymac smrodu nie spalonego opalu oraz znacznie zmniejszyla mi sie widocznosc .Na lakierze nie powstalo ani jedno oczko silikonowe. |
|
|
|
|
armo
|
Wys³any: 2009-04-17, 07:05
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
przemy³em co siê da³o benzyn± ekstrakcyjn±, zasosowa³em dodatkowy separator w ¶rodek wê¿a, zobaczymy czy to co¶ da. A co s±dzicie o dodatku "anty-silikon" do lakieru np. takim
http://www.fepira.pl/prod...roducts_id/252? |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-04-17, 22:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
gola napisa³/a: | @kalbi,nic ci diesel nie zrobi. | a wg. mnie zrobi. Ostatnio wyprowadza³em diesla, a potem lakierowa³em drzwi od innego autka i tragedia!!!! na drzwiach by³o z 50 oczek. Obok w pomieszczeniu lakierowa³em inny samochód i nic na lakierze nie wysz³o. |
_________________
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-18, 13:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Ale co ma diesel do malunku? Auto moze jezdzic i na oleju roslinnym i przygotowanie nie zalezy od silnika tylko od lakiernika. Robie ca³y czas L200 geofizyki i wszytskie s± na ropie i jakos nie mam oczek. Mimo ze maluje tam gdzie przygotowuje bo mi sie nie miesci L200 na kabine smiechu. Pieprzenie. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-04-18, 13:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
mebArth napisa³/a: | Ale co ma diesel do malunku? |
Ma ma Barcik. Przygotuj sobie w pomieszczeniu na b³otnik, odt³u¶c go ¿eby by³ ju¿ gotowy do malunku. Potem wjedz do tego pomieszczenia jakims starym dieslem, niech chwile pochodzi i wyjedz nim. I zacznij malowac ten b³otnik. Na 7 z 10 takich przypadków bêd± oczka na lakierze. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-18, 13:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
hm...bardzo diwna teoria skoro ja dzis malowa³em L200 i przzejezdza³em dup± w drug± strone....i oklejonym autem. Jakos nie mam oczek a diesel jest. Pieprzycie g³upoty. A widzia³es moja prace z 2kolorowym L200? Tez dizel...i jakos nie ma oczek. Porzadny zmywacz, czyste szmaty/rêczniki jednorazowe, czysto na pomieszczeniu do malowania i nie ma t³umaczenia sie dizlem. Absolutnie sie z Tob± nie zgadzam ZIEMBA. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-04-18, 13:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Barcik, ale l200 to jest nowy samochód. Mam na mysli jakiego¶ starego np. pasata z 90roku. Ju¿ mi siê tak kiedy¶ zdarzy³o z tymi oczkami od diesla i dlatego o tym pisze. Przecie¿ tego nie wymy¶lam, bo po co. |
|
|
|
|
michalLbn
|
Wys³any: 2009-04-18, 14:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 184
|
moze tak byæ. Nowe diesle maja filtry cz±stek inn± emisjê spalin itp, ale mo¿e byæ diesel kopc±cy z a¼le ustawiona pomp± i wtedy moze sie to zdarzyæ. W normalnych przypadkach raczej nie. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-18, 14:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
ZIEMBA napisa³/a: | Barcik, ale l200 to jest nowy samochód. Mam na mysli jakiego¶ starego np. pasata z 90roku. Ju¿ mi siê tak kiedy¶ zdarzy³o z tymi oczkami od diesla i dlatego o tym pisze. Przecie¿ tego nie wymy¶lam, bo po co. |
Ty....ale ja 16 lat maluje auta:)i NIGDY nie mia³em oczek z tytu³u DIESLA. Mia³em oczka bo mi rzygne³o wod±, brudna szmatka, kompresor sie konczy³ ale nie to ze auto jest diesel...Te argumenty ca³kowicie odrzucam n.t diesla. Pracowa³em w firmie gdzie grzanie by³o webastem z Autosana. To tez jest na rope...i jakos nie mia³em oczek. Wtedy sie malowa³o renolakami a wiadomo ze renolak szybciej z³apie t³uszcz. Teza z dieslem jest do dupy |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-18, 14:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
armo,
Prawdopodobnie ta benzyna ekstrakcyjna by³a z odzysku.Przeszlifuj do poprzedniej warstwy i zmyj zmywaczem antysilikonowym.Jak dodasz do lakieru antysilikon,/który te¿ go zawiera/ mo¿esz na d³ugo nie pozbyæ siê go/silikonu/ z powietrza. |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-04-18, 15:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
mebArth napisa³/a: | Pieprzycie g³upoty. | he he. Ja mam swoja teorie, a ty miej swoja. Wiem ¿e to diesel z wlasnego do¶wiadczenia. |
_________________
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-04-18, 15:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
kalbi napisa³/a: | Ja mam swoja teorie, a ty miej swoja. |
I niech tak pozostanie, amen |
|
|
|
|
armo
|
Wys³any: 2009-04-19, 16:25
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-19, 22:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
kalbi napisa³/a: | mebArth napisa³/a: | Pieprzycie g³upoty. | he he. Ja mam swoja teorie, a ty miej swoja. Wiem ¿e to diesel z wlasnego do¶wiadczenia. |
GWNO wiesz... ch³opie co ma silnik do lakierowania!? Tak se t³umacz zagnojony kompresor. o.! |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2009-05-21, 06:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Oczkowanie lakieru to w wiêkszo¶ci przypadków reakcja substancji b³onotwórczej z silikonem. Tu oczywi¶cie piszê o tym specyficznym rodzaju g³êbokich oczek powstaj±cych z regu³y po drugiej warstwie natryskowej, lub po w³±czeniu ogrzewania w kabinie bo wy¿sza temperatura przyspiesza reakcjê t³uszczy z innymi substancjami.
Faktycznie spaliny z silnika Diesla mog± zawieraæ niespalon± czê¶æ parafiny która zawiera silikon. To mo¿e wywo³ywaæ oczkowanie i z tym siê zgadzam. Jednak silikon mo¿e te¿ pochodziæ z systemy olejowego kompresora i to te¿ jest wielokrotnie przyczyna oczek, jeszcze wycieranie rêk± elementu jak niektórzy maj± w zwyczaju. Co do spalin z palnika wewn±trz kabiny ... jak siê zdarzy taka sytuacja ¿e faktycznie spaliny trafi± do kabiny przez system nawiewu powietrza to .... ju¿ po kabinie !
To oznacza, ¿e wymiennik ciep³a do którego trafia p³omieñ palnika jest dziurawy i to ju¿ kwestia czas kiedy kabina siê zapali .... nie ¿artujê ! P³omieñ palnika nie ma kontaktu z powietrzem kierowanym na górne filtry ... a jak ma ... to patrzy powy¿ej !
Dodatki do lakieru tzw. anty silikony, s± skutecznym rozwi±zaniem ale ... powoduj± lekkie wymatowienie po³ysku i jak raz zostanie taki ¶rodek zastosowany to raczej trzeba go ci±gle u¿ywaæ bo to 100 % silikon. Lepiej poszukaæ problemu, a co najwa¿niejsze ustaliæ czy to tylko raz siê sta³o czy siê powtarza !
Dodatek antysilkonowy jest zawsze w ofercie ka¿dej firmy posiadaj±cej systemy technologiczne tj. w³asne kompletacje materia³ów. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
banshee
|
Wys³any: 2009-05-21, 14:10
|
0
|
|
|
staram siê jak mogê
Pomóg³: 2 razy Posty: 71 Sk±d: Bydgoszcz
|
Kolego odwadniacz a odolejacz to dwa rózne filtry, wiê cnie wiem po co kupujesz odwadniacz?
Sprawd¼ na jakiej¶ bibu³ce, czy nawet szarym papierze na pustym kubku, czy robi± siê jakie¶ t³uste plamy i bêdziesz wiedzia³ czy gnój leci z t³oka, czy wina ekstrakcyjnej |
|
|
|
|
maxim251
|
Wys³any: 2011-12-06, 16:13 Oczkowanie
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
U mnie problem wygl±da tak. Pracujê w Holandii, i jestem na du¿ej hali która jest podzielona na 3 osobne pomieszczenia murem, ale wszystkie z nich s± otwarte (bez drzwi i bram.)
I czasami mi przychodzi malowaæ jaki¶ element. A wspomnê ¿e jestem wyuczonym lakiernikiem z do¶wiadczeniem. Lata wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie i nigdy nie mia³em ¿adnego problemu z oczkowaniem. jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem. A stara³em siê zawsze malowaæ na lustro. Malowanie na lustro ma wiele wygód na przyk³ad to ¿e nie trzeba polerowaæ elementu. Jednak taka technika przysparza problemów, poniewa¿ trzeba mieæ dobre ¶wiat³o i wiele ¼róde³ ¶wietlnych by na bie¿±co widzieæ co siê dzieje na powierzchni. Wtedy mo¿na pomalowaæ idealnie. Przeprowadzi³em wiele prób i ró¿nych technik by osi±gn±æ zamierzony cel. I tak te¿ siê sta³o. Umiem malowaæ na lustro bez polerowania, ale jak ju¿ mówi³em trzeba niewiarygodnie uwa¿aæ i starannie takie malowanie wykonaæ.
teraz gdy pracujê w Holandii malowa³em kilka razy auta. I ku mojemu zdumieniu zaczê³y wyskakiwaæ oczka. Za ka¿dym razem gdy tak siê dzia³o stara³em siê odszukaæ przyczyny. Nie mam pojêcia do teraz od czego tak jest. Ju¿ próbowa³em wszystkiego, kupi³em odwadniacz, czy¶ci³em pistolet po ka¿dym malowaniu (kolor - pó¼niej klar) U¿ywa³em szmatek jednorazowego u¿ytku, przemywa³em benzynk± extrakcyjn±, Sprawdza³em podk³ad czy w sobie nie mia³ oczek i je wype³nia³em szpachlom wykoñczeniowym. Przy matowaniu u¿ywa³em czystej wody.
I wo gule, gdy malujê baz± jest idealnie. ¯adnych oczek, dziurek py³ków na bazie. Po ka¿dej warstwie bazy ¶ciera³em (rêcznikiem jednorazowego u¿ydku) Akurat ten rêcznik jest fajny bo nie muszê u¿ywaæ antystatycznej. (Bo antystatyczna ma w sobie klej co zatrzymuje w sobie py³ki a wiem z do¶wiadczenia ¿e jak siê za mocno dusi t± szmatk± na powierzchnie mo¿na zostawiæ na niej troszkê kleju co powoduje równie¿ oczka).
Moje przypuszczenia teraz krêc± siê wokó³ lakieru bezbarwnego lub utwardzacza. Bo wykluczy³em wszystkie inne mo¿liwo¶ci. Gdy by to by³ w±¿ lub kompresor to widzia³ bym oczka ju¿ na bazie. Równie¿ mia³em problem z akrylowymi. Tak samo powstawa³y oczka. Na pewnej stronie po¶wiêconej z³ym powierzchni± i jego przyczynami by³o wymienione (kompresor, w±¿, zbyt du¿a dawka odt³uszczacza [benzynka], drobinki piasku z pod³o¿a, i ostatnie to niedoschniêta poprzednia warstwa [w tym przypadku baza lub podk³ad] (ale na podk³ad nak³ada³em bazê, wiêc bezbarwny by³ odizolowany od podk³adu który z kolei by³ malowany dzieñ wcze¶niej) i zbyt grubo na³o¿ona kolejna warstwa) Akurat zastanawia³em siê nad tym i dzi¶ malowa³em tak by baza ca³kowicie by³a doschniêta przed malowaniem klarem. Jako¶ zawsze tak by³o ¿e bazê przed malowaniem klarem ¶ciera³em szmatk± od py³ków i baza na pewno by³a sucha. Równie¿ nie walê zbyt grubo lakieru, tylko w taki sposób by nie puszczaæ z pistoletu zbyt do¿o lakieru. (oszczêdno¶æ) I zawsze tak malowa³em. I w Polsce by³o zajfajnie, a tutaj ni huja. Ci±gle ten sam k³opot a przyczyny nie znalaz³em. Ostatnia my¶l to przysz³a mi na utwardzacz. Tylko to mi pozosta³o.
Wspomnê ¿e wszystkie materia³y zakupujê w jednym miejscu. Mieszalnia farb. |
|
|
|
|
maxim251
|
Wys³any: 2011-12-06, 16:15
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
banshee napisa³/a: | Kolego odwadniacz a odolejacz to dwa rózne filtry,
|
Tu akurat siê zgodzê z koleg±. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-12-06, 16:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
maxim251 napisa³/a: | A wspomnê ¿e jestem wyuczonym lakiernikiem z do¶wiadczeniem | a to dla potwierdzenia
maxim251 napisa³/a: | wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie |
maxim251 napisa³/a: | jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem. | i kolejny blad
maxim251 napisa³/a: | Malowanie na lustro |
a tu juz Ameryke odkryles maxim251 napisa³/a: | poniewa¿ trzeba mieæ dobre ¶wiat³o i wiele ¼róde³ ¶wietlnych by na bie¿±co widzieæ co siê dzieje na powierzchni. Wtedy mo¿na pomalowaæ idealnie |
maxim251 napisa³/a: | czy¶ci³em pistolet po ka¿dym malowaniu (kolor - pó¼niej klar | z tym myciep pistoletu zaszalales normalnie...
lecimy dalej...
maxim251 napisa³/a: | przemywa³em benzynk± extrakcyjn± |
maxim251 napisa³/a: | Przy matowaniu u¿ywa³em czystej wody. |
maxim251 napisa³/a: | Po ka¿dej warstwie bazy ¶ciera³em (rêcznikiem jednorazowego u¿ydku) |
maxim251 napisa³/a: | Bo antystatyczna ma w sobie klej co zatrzymuje w sobie py³ki | co w tym dziwnego???
maxim251 napisa³/a: | dzi¶ malowa³em tak by baza ca³kowicie by³a doschniêta przed malowaniem klarem. |
tak na podumowanie to przeczytaj sobie sam co napisales kolego bo to co piszesz to jakies cuda na kiju,i prosze cie nie przechwalaj sie bo piszesz glupoty a twoje pojecie na temat lakiernictwa jest baardzo marne-to wynika z twojego postu...milej lektury jesli chodzi o forum.pozdrawiam. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-12-06, 16:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
juz wiem dlaczego takie bzdury napisales... maxim251 napisa³/a: | Pracujê w Holandii, | |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-12-06, 18:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
maxim251 napisa³/a: | U mnie problem wygl±da ................................ |
Ale ten Wasz towar w Holandii ma kopa
O rany julek............................. Czekasz a¿ podk³ad wyschnie, nawet teraz matujesz ju¿ tylko czyst± wod± {a¿ bojê siê zapytaæ sk±d bra³e¶ j± wcze¶niej....}, przy super ¶wietle oraz przetestowaniu wielu technik i wielu próbach nauczy³e¶ siê lakierowaæ na lustro bo co wiêcej wtedy nie trzeba nawet polerowaæ {a co je¶li s±siednie elementy maj± strukturê i to du¿±?}, ...........
Brak s³ów do skomentowania.....
Chyba najlepiej odstawiæ zio³a i: gugun napisa³/a: | .milej lektury .......... forum |
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2011-12-06, 18:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
nie³adnie gungun facet prosi o porade a ty mu tu jedziesz...wstydz sie...
Moze poprostu chcia³ wy³ozyc nam tak po ch³opsku o co mu chodzi...
Co do oczek...zmien mieszalnie i wtedy zobaczysz czy to wina materia³ów czy twoja czy moze sprzetu...
A gungun do k±ta |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-12-06, 18:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
jakby "facet" nie opowiadal tu pod wplywem zapewnie jaki to on wspanialy tylko napisal jak wyglada problem i co wyeliminowal juz zapewnie bylo by latwiej a nie tu glupoty jakies nam opowiada |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-12-06, 18:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
kubazjan napisa³/a: | prosi o porade a ty mu tu jedziesz...wstydz sie... | A ja uwa¿am ¿e dobrze odpowiedzia³ bo wiêkszo¶æ z opisanych czynno¶ci, materia³ów i efektów ma nie wiele wspólnego z co najmniej akceptowaln± napraw± refishow±, a dodatkowo na szybko mo¿na wyci±gn±æ wnioski ¿e i we wcze¶niejszych czynno¶ciach czy materia³ach zapewne s± podstawowe b³êdy, wiêc poczytanie podstaw i porównanie z tym co, jak i czym siê robi samemu z ca³± pewno¶ci± nie zaszkodzi.
A t³uszcze masz albo z otoczenia, albo z zasilania powietrza, albo z siebie samego - nawet z r±k je¶li przecierasz bazê tymi rêcznikami i bez CZYSTYCH rêkawiczek. Nie bój siê ¶ciereczek, a odt³uszcza siê zmywaczami a nie benzynkami....
T³uszcze w lakierach {jako fabrycznie wadliwych} wyeliminowa³bym w pierwszej kolejno¶ci. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-12-06, 18:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
maxim251 napisa³/a: | Umiem malowaæ na lustro bez polerowania, |
Nie wierzê.
Znaczy w lustro bez polerowania wierzê, ale efekt lustra to b³±d lakierniczy i nie³adny efekt pow³oki dekoracyjnej.
Nie wierzê ¿e w stodole bez polerowania...
Koniec ¶miechów, bo lepszy nie by³em.
Moim zdaniem dobrze ¿e kolega tu trafi³, bo jak ju¿ umie dobrze machaæ pistoletem, to po szybkim eksternistycznym kursie (co wa¿ne bez op³at i bez egzaminu koñcowego) bêdzie siê cieszy³ nowymi wiadomo¶ciami i umiejêtno¶ciami.
Na razie to raczej nie chcia³bym widzieæ i oceniaæ pracy kolegi po jego kilku wypowiedziach odno¶nie niedolania, stodo³y i kaszy.
Co do oczkowania to jest wiele przyczyn i chêtnie je z kolegami wyeliminujemy.
Ale po próznicy pisa³ nie bêdê.
Jesli kolega bêdzie zainteresowany rozwi±zaniem problemu to jak sie odezwie w temacie to porozmawiamy.
Nie podoba mi siê to:
maxim251 napisa³/a: | Lata wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie i nigdy nie mia³em ¿adnego problemu z oczkowaniem. |
maxim251 napisa³/a: | jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem. |
maxim251 napisa³/a: | A stara³em siê zawsze malowaæ na lustro. Malowanie na lustro ma wiele wygód na przyk³ad to ¿e nie trzeba polerowaæ elementu. |
W sumie ten ca³y pocz±tek jest bardzo nie teges.
maxim251 napisa³/a: | A wspomnê ¿e jestem wyuczonym lakiernikiem z do¶wiadczeniem. Lata wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie i nigdy nie mia³em ¿adnego problemu z oczkowaniem. jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem. A stara³em siê zawsze malowaæ na lustro. Malowanie na lustro ma wiele wygód na przyk³ad to ¿e nie trzeba polerowaæ elementu. Jednak taka technika przysparza problemów, poniewa¿ trzeba mieæ dobre ¶wiat³o i wiele ¼róde³ ¶wietlnych by na bie¿±co widzieæ co siê dzieje na powierzchni. Wtedy mo¿na pomalowaæ idealnie. Przeprowadzi³em wiele prób i ró¿nych technik by osi±gn±æ zamierzony cel. I tak te¿ siê sta³o. Umiem malowaæ na lustro bez polerowania, ale jak ju¿ mówi³em trzeba niewiarygodnie uwa¿aæ i starannie takie malowanie wykonaæ. |
maxim251 napisa³/a: | Sprawdza³em podk³ad czy w sobie nie mia³ oczek i je wype³nia³em szpachlom wykoñczeniowym. |
maxim251 napisa³/a: | Po ka¿dej warstwie bazy ¶ciera³em (rêcznikiem jednorazowego u¿ydku) Akurat ten rêcznik jest fajny bo nie muszê u¿ywaæ antystatycznej. (Bo antystatyczna ma w sobie klej co zatrzymuje w sobie py³ki a wiem z do¶wiadczenia ¿e jak siê za mocno dusi t± szmatk± na powierzchnie mo¿na zostawiæ na niej troszkê kleju co powoduje równie¿ oczka). |
maxim251 napisa³/a: | Akurat zastanawia³em siê nad tym i dzi¶ malowa³em tak by baza ca³kowicie by³a doschniêta przed malowaniem klarem. |
maxim251 napisa³/a: | Równie¿ nie walê zbyt grubo lakieru, tylko w taki sposób by nie puszczaæ z pistoletu zbyt do¿o lakieru. (oszczêdno¶æ) I zawsze tak malowa³em. |
To wszystko co napisa³e¶ jest tragiczne i ¶wiadczy o potrzebie douczenia.
Czyli dobrze trafi³es.
Pozdrawiam. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|