Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
armo
Wys³any: 2009-04-16, 10:21   oczka na lakierze, jak siê tego pozbyæ?
0
UP DOWN

Posty: 21
mam taki problem jak na obrazkach


robi± sie takie kratery przy malowaniu klarem i akrylem, my¶la³em ¿e jest to spowodowane wod± lub olejem i zakupi³em odwadniacz ale to niæ nie zmieni³o
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-16, 13:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
to na raczej na bank co¶ zwiazanego z t³uszczem olejem itp, lub z³ym rozcieñczalnikiem
 

armo
Wys³any: 2009-04-16, 13:31   
0
UP DOWN

Posty: 21
michalLbn napisa³/a:
to na raczej na bank co¶ zwiazanego z t³uszczem olejem itp, lub z³ym rozcieñczalnikiem
rozcieñczalnika nie dolew³em wcale
 

jacklack 
Wys³any: 2009-04-16, 13:51   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
To co widaæ na tych obrazkach to wrêcz wygl±da tak jak by¶ przed lakierowaniem gdzie¶ nieopodal psika³ jakim¶ plakiem lub jakim¶ innym ¶rodkiem sylikonowym np.fluidolem w sprayu i drobiny tych preparatów siad³y na te elementy które lakierowa³e¶
 
 

armo
Wys³any: 2009-04-16, 14:01   
0
UP DOWN

Posty: 21
jacklack napisa³/a:
To co widaæ na tych obrazkach to wrêcz wygl±da tak jak by¶ przed lakierowaniem gdzie¶ nieopodal psika³ jakim¶ plakiem lub jakim¶ innym ¶rodkiem sylikonowym np.fluidolem w sprayu i drobiny tych preparatów siad³y na te elementy które lakierowa³e¶
w³a¶nie oto chodzi ¿e nic takiego nie by³o, przed malowaniem kilkukrotnie zmy³em benzyn± ekstrakcyjn± powieszchnie któr± malowa³em. Najbardziej podejrzewam kompresor ale jest nowy a do tego zakupi³em nowy odwadniacz i dalej lipa
 

jacklack 
Wys³any: 2009-04-16, 14:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Wiêc przemyj benzyn±, a najlepiej wymieñ wa¿ zasilaj±cy pistolet
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-16, 16:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Nowy odstojnik i p³ukanie kompresora/wê¿y dykt±. Masz t³uszcz w powietrzu = gnój albo kompresor ci pada.
_________________
Bart
 
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-16, 20:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Dykta tu nic nie da. Denaturat nie miesza sie z olejami tylko z woda.Do takich patentow tylko benzyna extrakcyjna lub antisil do odtluszczania.Dykta jest dobra ale na wode w baku ;)
 

kalbi 
Wys³any: 2009-04-16, 22:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
mo¿e to byæ, ¿e do pomieszczenia gdzie lakierowa³e¶ wstawia³e¶ samochód z silnikiem DIESLA. Niestety po tym sie dziej± cyrki. Diesla tylko siê wpycha do pomieszczenia gdzie masz zamiar lakierowaæ!!!
_________________

 
 

gola 
Wys³any: 2009-04-17, 00:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
kalbi napisa³/a:
mo¿e to byæ, ¿e do pomieszczenia gdzie lakierowa³e¶ wstawia³e¶ samochód z silnikiem DIESLA. Niestety po tym sie dziej± cyrki. Diesla tylko siê wpycha do pomieszczenia gdzie masz zamiar lakierowaæ!!!

@kalbi,nic ci diesel nie zrobi.W kabinie swego czasu mialem popsuty palnik,nie spalala sie calkowicie ropa.Doszlo do takiego momentu ze ja z kabiny ucieklem w trakcie lakierowania bo nie sposob bylo wytrzymac smrodu nie spalonego opalu ^^ oraz znacznie zmniejszyla mi sie widocznosc ;) .Na lakierze nie powstalo ani jedno oczko silikonowe.
 

armo
Wys³any: 2009-04-17, 07:05   
0
UP DOWN

Posty: 21
przemy³em co siê da³o benzyn± ekstrakcyjn±, zasosowa³em dodatkowy separator w ¶rodek wê¿a, zobaczymy czy to co¶ da. A co s±dzicie o dodatku "anty-silikon" do lakieru np. takim
http://www.fepira.pl/prod...roducts_id/252?
 

kalbi 
Wys³any: 2009-04-17, 22:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
gola napisa³/a:
@kalbi,nic ci diesel nie zrobi.
a wg. mnie zrobi. Ostatnio wyprowadza³em diesla, a potem lakierowa³em drzwi od innego autka i tragedia!!!! na drzwiach by³o z 50 oczek. Obok w pomieszczeniu lakierowa³em inny samochód i nic na lakierze nie wysz³o.
_________________

 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-18, 13:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Ale co ma diesel do malunku? Auto moze jezdzic i na oleju roslinnym i przygotowanie nie zalezy od silnika tylko od lakiernika. Robie ca³y czas L200 geofizyki i wszytskie s± na ropie i jakos nie mam oczek. Mimo ze maluje tam gdzie przygotowuje bo mi sie nie miesci L200 na kabine smiechu. Pieprzenie.
_________________
Bart
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-04-18, 13:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
mebArth napisa³/a:
Ale co ma diesel do malunku?

Ma ma Barcik. Przygotuj sobie w pomieszczeniu na b³otnik, odt³u¶c go ¿eby by³ ju¿ gotowy do malunku. Potem wjedz do tego pomieszczenia jakims starym dieslem, niech chwile pochodzi i wyjedz nim. I zacznij malowac ten b³otnik. Na 7 z 10 takich przypadków bêd± oczka na lakierze.
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-18, 13:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
hm...bardzo diwna teoria skoro ja dzis malowa³em L200 i przzejezdza³em dup± w drug± strone....i oklejonym autem. Jakos nie mam oczek a diesel jest. Pieprzycie g³upoty. A widzia³es moja prace z 2kolorowym L200? Tez dizel...i jakos nie ma oczek. Porzadny zmywacz, czyste szmaty/rêczniki jednorazowe, czysto na pomieszczeniu do malowania i nie ma t³umaczenia sie dizlem. Absolutnie sie z Tob± nie zgadzam ZIEMBA.
_________________
Bart
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-04-18, 13:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Barcik, ale l200 to jest nowy samochód. Mam na mysli jakiego¶ starego np. pasata z 90roku. Ju¿ mi siê tak kiedy¶ zdarzy³o z tymi oczkami od diesla i dlatego o tym pisze. Przecie¿ tego nie wymy¶lam, bo po co.
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-18, 14:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
moze tak byæ. Nowe diesle maja filtry cz±stek inn± emisjê spalin itp, ale mo¿e byæ diesel kopc±cy z a¼le ustawiona pomp± i wtedy moze sie to zdarzyæ. W normalnych przypadkach raczej nie.
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-18, 14:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
ZIEMBA napisa³/a:
Barcik, ale l200 to jest nowy samochód. Mam na mysli jakiego¶ starego np. pasata z 90roku. Ju¿ mi siê tak kiedy¶ zdarzy³o z tymi oczkami od diesla i dlatego o tym pisze. Przecie¿ tego nie wymy¶lam, bo po co.

Ty....ale ja 16 lat maluje auta:)i NIGDY nie mia³em oczek z tytu³u DIESLA. Mia³em oczka bo mi rzygne³o wod±, brudna szmatka, kompresor sie konczy³ ale nie to ze auto jest diesel...Te argumenty ca³kowicie odrzucam n.t diesla. Pracowa³em w firmie gdzie grzanie by³o webastem z Autosana. To tez jest na rope...i jakos nie mia³em oczek. Wtedy sie malowa³o renolakami a wiadomo ze renolak szybciej z³apie t³uszcz. Teza z dieslem jest do dupy
_________________
Bart
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-18, 14:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
armo,
Prawdopodobnie ta benzyna ekstrakcyjna by³a z odzysku.Przeszlifuj do poprzedniej warstwy i zmyj zmywaczem antysilikonowym.Jak dodasz do lakieru antysilikon,/który te¿ go zawiera/ mo¿esz na d³ugo nie pozbyæ siê go/silikonu/ z powietrza.
 

kalbi 
Wys³any: 2009-04-18, 15:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
mebArth napisa³/a:
Pieprzycie g³upoty.
he he. Ja mam swoja teorie, a ty miej swoja. Wiem ¿e to diesel z wlasnego do¶wiadczenia.
_________________

 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-04-18, 15:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
kalbi napisa³/a:
Ja mam swoja teorie, a ty miej swoja.

I niech tak pozostanie, amen :D
 

armo
Wys³any: 2009-04-19, 16:25   
0
UP DOWN

Posty: 21
zrobi³em eksperyment i prysno³em klarem za pomoc± takiego cuda http://images.google.pl/i...t%3D20%26um%3D1
i oczek brak! a wiêc musi to byæ wina kompresora, zamówi³em wiêc kolejny odwadniacz
tym razem taki http://www.allegro.pl/ite...d_pistolet.html
zobaczymy czy to co¶ da
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-19, 22:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
kalbi napisa³/a:
mebArth napisa³/a:
Pieprzycie g³upoty.
he he. Ja mam swoja teorie, a ty miej swoja. Wiem ¿e to diesel z wlasnego do¶wiadczenia.


GWNO wiesz... ch³opie co ma silnik do lakierowania!? Tak se t³umacz zagnojony kompresor. o.!
_________________
Bart
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2009-05-21, 06:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Oczkowanie lakieru to w wiêkszo¶ci przypadków reakcja substancji b³onotwórczej z silikonem. Tu oczywi¶cie piszê o tym specyficznym rodzaju g³êbokich oczek powstaj±cych z regu³y po drugiej warstwie natryskowej, lub po w³±czeniu ogrzewania w kabinie bo wy¿sza temperatura przyspiesza reakcjê t³uszczy z innymi substancjami.

Faktycznie spaliny z silnika Diesla mog± zawieraæ niespalon± czê¶æ parafiny która zawiera silikon. To mo¿e wywo³ywaæ oczkowanie i z tym siê zgadzam. Jednak silikon mo¿e te¿ pochodziæ z systemy olejowego kompresora i to te¿ jest wielokrotnie przyczyna oczek, jeszcze wycieranie rêk± elementu jak niektórzy maj± w zwyczaju. Co do spalin z palnika wewn±trz kabiny ... jak siê zdarzy taka sytuacja ¿e faktycznie spaliny trafi± do kabiny przez system nawiewu powietrza to .... ju¿ po kabinie !
To oznacza, ¿e wymiennik ciep³a do którego trafia p³omieñ palnika jest dziurawy i to ju¿ kwestia czas kiedy kabina siê zapali .... nie ¿artujê ! P³omieñ palnika nie ma kontaktu z powietrzem kierowanym na górne filtry ... a jak ma ... to patrzy powy¿ej !

Dodatki do lakieru tzw. anty silikony, s± skutecznym rozwi±zaniem ale ... powoduj± lekkie wymatowienie po³ysku i jak raz zostanie taki ¶rodek zastosowany to raczej trzeba go ci±gle u¿ywaæ bo to 100 % silikon. Lepiej poszukaæ problemu, a co najwa¿niejsze ustaliæ czy to tylko raz siê sta³o czy siê powtarza !
Dodatek antysilkonowy jest zawsze w ofercie ka¿dej firmy posiadaj±cej systemy technologiczne tj. w³asne kompletacje materia³ów.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

banshee 
Wys³any: 2009-05-21, 14:10   
0
UP DOWN
staram siê jak mogê

Pomóg³: 2 razy
Posty: 71
Sk±d: Bydgoszcz
Kolego odwadniacz a odolejacz to dwa rózne filtry, wiê cnie wiem po co kupujesz odwadniacz?
Sprawd¼ na jakiej¶ bibu³ce, czy nawet szarym papierze na pustym kubku, czy robi± siê jakie¶ t³uste plamy i bêdziesz wiedzia³ czy gnój leci z t³oka, czy wina ekstrakcyjnej
 

maxim251
Wys³any: 2011-12-06, 16:13   Oczkowanie
0
UP DOWN

Posty: 2
U mnie problem wygl±da tak. Pracujê w Holandii, i jestem na du¿ej hali która jest podzielona na 3 osobne pomieszczenia murem, ale wszystkie z nich s± otwarte (bez drzwi i bram.)
I czasami mi przychodzi malowaæ jaki¶ element. A wspomnê ¿e jestem wyuczonym lakiernikiem z do¶wiadczeniem. Lata wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie i nigdy nie mia³em ¿adnego problemu z oczkowaniem. jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem. A stara³em siê zawsze malowaæ na lustro. Malowanie na lustro ma wiele wygód na przyk³ad to ¿e nie trzeba polerowaæ elementu. Jednak taka technika przysparza problemów, poniewa¿ trzeba mieæ dobre ¶wiat³o i wiele ¼róde³ ¶wietlnych by na bie¿±co widzieæ co siê dzieje na powierzchni. Wtedy mo¿na pomalowaæ idealnie. Przeprowadzi³em wiele prób i ró¿nych technik by osi±gn±æ zamierzony cel. I tak te¿ siê sta³o. Umiem malowaæ na lustro bez polerowania, ale jak ju¿ mówi³em trzeba niewiarygodnie uwa¿aæ i starannie takie malowanie wykonaæ.
teraz gdy pracujê w Holandii malowa³em kilka razy auta. I ku mojemu zdumieniu zaczê³y wyskakiwaæ oczka. Za ka¿dym razem gdy tak siê dzia³o stara³em siê odszukaæ przyczyny. Nie mam pojêcia do teraz od czego tak jest. Ju¿ próbowa³em wszystkiego, kupi³em odwadniacz, czy¶ci³em pistolet po ka¿dym malowaniu (kolor - pó¼niej klar) U¿ywa³em szmatek jednorazowego u¿ytku, przemywa³em benzynk± extrakcyjn±, Sprawdza³em podk³ad czy w sobie nie mia³ oczek i je wype³nia³em szpachlom wykoñczeniowym. Przy matowaniu u¿ywa³em czystej wody.

I wo gule, gdy malujê baz± jest idealnie. ¯adnych oczek, dziurek py³ków na bazie. Po ka¿dej warstwie bazy ¶ciera³em (rêcznikiem jednorazowego u¿ydku) Akurat ten rêcznik jest fajny bo nie muszê u¿ywaæ antystatycznej. (Bo antystatyczna ma w sobie klej co zatrzymuje w sobie py³ki a wiem z do¶wiadczenia ¿e jak siê za mocno dusi t± szmatk± na powierzchnie mo¿na zostawiæ na niej troszkê kleju co powoduje równie¿ oczka).

Moje przypuszczenia teraz krêc± siê wokó³ lakieru bezbarwnego lub utwardzacza. Bo wykluczy³em wszystkie inne mo¿liwo¶ci. Gdy by to by³ w±¿ lub kompresor to widzia³ bym oczka ju¿ na bazie. Równie¿ mia³em problem z akrylowymi. Tak samo powstawa³y oczka. Na pewnej stronie po¶wiêconej z³ym powierzchni± i jego przyczynami by³o wymienione (kompresor, w±¿, zbyt du¿a dawka odt³uszczacza [benzynka], drobinki piasku z pod³o¿a, i ostatnie to niedoschniêta poprzednia warstwa [w tym przypadku baza lub podk³ad] (ale na podk³ad nak³ada³em bazê, wiêc bezbarwny by³ odizolowany od podk³adu który z kolei by³ malowany dzieñ wcze¶niej) i zbyt grubo na³o¿ona kolejna warstwa) Akurat zastanawia³em siê nad tym i dzi¶ malowa³em tak by baza ca³kowicie by³a doschniêta przed malowaniem klarem. Jako¶ zawsze tak by³o ¿e bazê przed malowaniem klarem ¶ciera³em szmatk± od py³ków i baza na pewno by³a sucha. Równie¿ nie walê zbyt grubo lakieru, tylko w taki sposób by nie puszczaæ z pistoletu zbyt do¿o lakieru. (oszczêdno¶æ) I zawsze tak malowa³em. I w Polsce by³o zajfajnie, a tutaj ni huja. Ci±gle ten sam k³opot a przyczyny nie znalaz³em. Ostatnia my¶l to przysz³a mi na utwardzacz. Tylko to mi pozosta³o.
Wspomnê ¿e wszystkie materia³y zakupujê w jednym miejscu. Mieszalnia farb.
 

maxim251
Wys³any: 2011-12-06, 16:15   
0
UP DOWN

Posty: 2
banshee napisa³/a:
Kolego odwadniacz a odolejacz to dwa rózne filtry,


Tu akurat siê zgodzê z koleg±.
 

gugun 
Wys³any: 2011-12-06, 16:35   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
maxim251 napisa³/a:
A wspomnê ¿e jestem wyuczonym lakiernikiem z do¶wiadczeniem
a to dla potwierdzenia

maxim251 napisa³/a:
wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie
maxim251 napisa³/a:
jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem.
i kolejny blad
maxim251 napisa³/a:
Malowanie na lustro

a tu juz Ameryke odkryles
maxim251 napisa³/a:
poniewa¿ trzeba mieæ dobre ¶wiat³o i wiele ¼róde³ ¶wietlnych by na bie¿±co widzieæ co siê dzieje na powierzchni. Wtedy mo¿na pomalowaæ idealnie
:D
maxim251 napisa³/a:
czy¶ci³em pistolet po ka¿dym malowaniu (kolor - pó¼niej klar
z tym myciep pistoletu zaszalales normalnie...
lecimy dalej... ;)
maxim251 napisa³/a:
przemywa³em benzynk± extrakcyjn±

maxim251 napisa³/a:
Przy matowaniu u¿ywa³em czystej wody.
:shock: :shock: :shock: :shock:
maxim251 napisa³/a:
Po ka¿dej warstwie bazy ¶ciera³em (rêcznikiem jednorazowego u¿ydku)

maxim251 napisa³/a:
Bo antystatyczna ma w sobie klej co zatrzymuje w sobie py³ki
co w tym dziwnego???
maxim251 napisa³/a:
dzi¶ malowa³em tak by baza ca³kowicie by³a doschniêta przed malowaniem klarem.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

tak na podumowanie to przeczytaj sobie sam co napisales kolego bo to co piszesz to jakies cuda na kiju,i prosze cie nie przechwalaj sie bo piszesz glupoty a twoje pojecie na temat lakiernictwa jest baardzo marne-to wynika z twojego postu...milej lektury jesli chodzi o forum.pozdrawiam.
 
 

gugun 
Wys³any: 2011-12-06, 16:57   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
juz wiem dlaczego takie bzdury napisales...
maxim251 napisa³/a:
Pracujê w Holandii,
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
 
 

senior
Wys³any: 2011-12-06, 18:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
maxim251 napisa³/a:
U mnie problem wygl±da ................................

:D :D Ale ten Wasz towar w Holandii ma kopa :spoko:
O rany julek............................. Czekasz a¿ podk³ad wyschnie, nawet teraz matujesz ju¿ tylko czyst± wod± {a¿ bojê siê zapytaæ sk±d bra³e¶ j± wcze¶niej....}, przy super ¶wietle oraz przetestowaniu wielu technik i wielu próbach nauczy³e¶ siê lakierowaæ na lustro bo co wiêcej wtedy nie trzeba nawet polerowaæ {a co je¶li s±siednie elementy maj± strukturê i to du¿±?}, ...........
Brak s³ów do skomentowania.....
Chyba najlepiej odstawiæ zio³a i:
gugun napisa³/a:
.milej lektury .......... forum

Pozdrawiam
 

kubazjan
Wys³any: 2011-12-06, 18:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
nie³adnie gungun :nie: :nie: facet prosi o porade a ty mu tu jedziesz...wstydz sie...
Moze poprostu chcia³ wy³ozyc nam tak po ch³opsku o co mu chodzi... :roll:
Co do oczek...zmien mieszalnie i wtedy zobaczysz czy to wina materia³ów czy twoja czy moze sprzetu...
A gungun do k±ta :D :D :D
 

gugun 
Wys³any: 2011-12-06, 18:23   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jakby "facet" nie opowiadal tu pod wplywem zapewnie :cool: jaki to on wspanialy tylko napisal jak wyglada problem i co wyeliminowal juz zapewnie bylo by latwiej :D a nie tu glupoty jakies nam opowiada ;)
 
 

senior
Wys³any: 2011-12-06, 18:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
kubazjan napisa³/a:
prosi o porade a ty mu tu jedziesz...wstydz sie...
A ja uwa¿am ¿e dobrze odpowiedzia³ bo wiêkszo¶æ z opisanych czynno¶ci, materia³ów i efektów ma nie wiele wspólnego z co najmniej akceptowaln± napraw± refishow±, a dodatkowo na szybko mo¿na wyci±gn±æ wnioski ¿e i we wcze¶niejszych czynno¶ciach czy materia³ach zapewne s± podstawowe b³êdy, wiêc poczytanie podstaw i porównanie z tym co, jak i czym siê robi samemu z ca³± pewno¶ci± nie zaszkodzi.
A t³uszcze masz albo z otoczenia, albo z zasilania powietrza, albo z siebie samego - nawet z r±k je¶li przecierasz bazê tymi rêcznikami i bez CZYSTYCH rêkawiczek. Nie bój siê ¶ciereczek, a odt³uszcza siê zmywaczami a nie benzynkami....
T³uszcze w lakierach {jako fabrycznie wadliwych} wyeliminowa³bym w pierwszej kolejno¶ci.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-12-06, 18:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
maxim251 napisa³/a:
Umiem malowaæ na lustro bez polerowania,


Nie wierzê.
Znaczy w lustro bez polerowania wierzê, ale efekt lustra to b³±d lakierniczy i nie³adny efekt pow³oki dekoracyjnej.
Nie wierzê ¿e w stodole bez polerowania... ^^ ^^ ^^
Koniec ¶miechów, bo lepszy nie by³em.

Moim zdaniem dobrze ¿e kolega tu trafi³, bo jak ju¿ umie dobrze machaæ pistoletem, to po szybkim eksternistycznym kursie (co wa¿ne bez op³at i bez egzaminu koñcowego) bêdzie siê cieszy³ nowymi wiadomo¶ciami i umiejêtno¶ciami.
Na razie to raczej nie chcia³bym widzieæ i oceniaæ pracy kolegi po jego kilku wypowiedziach odno¶nie niedolania, stodo³y i kaszy.

Co do oczkowania to jest wiele przyczyn i chêtnie je z kolegami wyeliminujemy.
Ale po próznicy pisa³ nie bêdê.
Jesli kolega bêdzie zainteresowany rozwi±zaniem problemu to jak sie odezwie w temacie to porozmawiamy.
Nie podoba mi siê to:
maxim251 napisa³/a:
Lata wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie i nigdy nie mia³em ¿adnego problemu z oczkowaniem.

maxim251 napisa³/a:
jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem.

maxim251 napisa³/a:
A stara³em siê zawsze malowaæ na lustro. Malowanie na lustro ma wiele wygód na przyk³ad to ¿e nie trzeba polerowaæ elementu.


W sumie ten ca³y pocz±tek jest bardzo nie teges.
maxim251 napisa³/a:
A wspomnê ¿e jestem wyuczonym lakiernikiem z do¶wiadczeniem. Lata wcze¶niej malowa³em auta w stodole lub na otwartym terenie i nigdy nie mia³em ¿adnego problemu z oczkowaniem. jedyne co mnie z³o¶ci³o to by³a zawsze kasza wywo³ana niedomalowaniem. A stara³em siê zawsze malowaæ na lustro. Malowanie na lustro ma wiele wygód na przyk³ad to ¿e nie trzeba polerowaæ elementu. Jednak taka technika przysparza problemów, poniewa¿ trzeba mieæ dobre ¶wiat³o i wiele ¼róde³ ¶wietlnych by na bie¿±co widzieæ co siê dzieje na powierzchni. Wtedy mo¿na pomalowaæ idealnie. Przeprowadzi³em wiele prób i ró¿nych technik by osi±gn±æ zamierzony cel. I tak te¿ siê sta³o. Umiem malowaæ na lustro bez polerowania, ale jak ju¿ mówi³em trzeba niewiarygodnie uwa¿aæ i starannie takie malowanie wykonaæ.


maxim251 napisa³/a:
Sprawdza³em podk³ad czy w sobie nie mia³ oczek i je wype³nia³em szpachlom wykoñczeniowym.

maxim251 napisa³/a:
Po ka¿dej warstwie bazy ¶ciera³em (rêcznikiem jednorazowego u¿ydku) Akurat ten rêcznik jest fajny bo nie muszê u¿ywaæ antystatycznej. (Bo antystatyczna ma w sobie klej co zatrzymuje w sobie py³ki a wiem z do¶wiadczenia ¿e jak siê za mocno dusi t± szmatk± na powierzchnie mo¿na zostawiæ na niej troszkê kleju co powoduje równie¿ oczka).


maxim251 napisa³/a:
Akurat zastanawia³em siê nad tym i dzi¶ malowa³em tak by baza ca³kowicie by³a doschniêta przed malowaniem klarem.
maxim251 napisa³/a:
Równie¿ nie walê zbyt grubo lakieru, tylko w taki sposób by nie puszczaæ z pistoletu zbyt do¿o lakieru. (oszczêdno¶æ) I zawsze tak malowa³em.


To wszystko co napisa³e¶ jest tragiczne i ¶wiadczy o potrzebie douczenia.
Czyli dobrze trafi³es.
Pozdrawiam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group