Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-25, 04:28
Autor Wiadomo¶æ
kpopis
Wys³any: 2008-07-25, 00:24   Co nowego z LZO?
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Baqo, powiedz czemu wstawiles miszalnik wodny skoro wciaz dostepna jest konwencja?


Cruel: Temat wydzielony z innego.
 

baqo 
Wys³any: 2008-07-25, 09:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
kpopis napisa³/a:
Baqo, powiedz czemu wstawiles miszalnik wodny skoro wciaz dostepna jest konwencja?
bo to przysz³o¶æ???????maj±c palinala rozp dosta³em ju¿ wytyczne i przestawia³em siê na wodne lakierowanie,a ¿e zmieni³em innego producenta lakierów, to o wstawieniu zozpucha nie ma ju¿ mowy.problem jest w tym ¿e teraz kto¶ rozpuchem robi za trzy stówy i ja na lakierach wodnych muszê tak samo. w³adowa³em w kabinê nastawi³em siê na wodê,a i tak konkurencja ma to w dupie robi rozpem. z szacuneczkiem ,ale trochê mnie to wkur.... gdyby w sprzeda¿y by³a tylko woda to i gara¿owce musieli by siê ockn±æ i albo windowaæ ceny do góry albo pakowaæ manele!!! i tym sposobem mamy popier.... konkurencjê. w miarê staram siê tym nie przejmowaæ , mam nadziejê ¿e do tego dojdzie,na wodzie ¿le siê nie pracuje,mam zaszczyt ¿e jestem na topie z lakiernictwem, a woda jest wci±¿ dopracowywana, nawet te s³abe krycie solidów to kwestia czasu. reklamacja ju¿ posz³a ,a na dzieñ dzisiejszy samemu ujmujê ¿ywic. poza tym jest ok.
 
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-25, 11:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Wlasnie o to mi chodzilo. Konwencja jest wciaz dostepna i przez najblizsze lata sie to nie zmieni. Rozmawialem ostatnio dwoma lakiernikami ktorzy zainwestowali niedawno w kabine. Jeden z nich wstawil wlasnie mieszalnik wodny z Duponta i rachunek za tankowanie kabiny wzrosl mu z 2tys do 8tys zl. Ten drugi jedzie na konwencji i ma go w dupie i taki stan rzeczy bedzie trwal jeszcze kilka lat. Poza tym slysze wiele glosow ze woda jest wciaz niedopracowana i chodzi mi tu glownie o pasowalnosc kolorow. W koncu Centari pojawil sie jeszcze w latach 70-tych a Cromax chyba 12 lat temu.

Co do garazowcow ktorzy maja sie obudzic... Planuje zainwestowac w kabine i mialem nadzieje ze uciekne w ten sposob konkurencji garazowej ktora w kabine zainwestuje. Liczylem na to dopoki Cromax nie wysechl w moim garazu w temp 10C.
 

anowi
Wys³any: 2008-07-25, 20:26   
0
UP DOWN

Posty: 39
kpopis napisa³/a:
Wlasnie o to mi chodzilo. Konwencja jest wciaz dostepna i przez najblizsze lata sie to nie zmieni.


A ja jednak mam nadziejê, ¿e siê zmieni i to ju¿ nied³ugo

http://www.lakiernik.com.pl/aktualnosci/17.html


kpopis napisa³/a:
Co do garazowcow ktorzy maja sie obudzic... Planuje zainwestowac w kabine i mialem nadzieje ze uciekne w ten sposob konkurencji garazowej ktora w kabine zainwestuje. Liczylem na to dopoki Cromax nie wysechl w moim garazu w temp 10C.


Mo¿e i wysech³, ale czy mo¿esz powiedzieæ jak d³ugo schn±³?
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-25, 21:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Godzine, duuuuuzo dluzej niz konwencja ale jednak...


Nie ma co liczyc ze niedlugo mialoby sie to skonczyc. Gosc z novolu powiedzial mi ze do konca 2009r na 100% bedzie dostepna konwencja a potem zobaczymy choc bardzo prawdopodobne ze wciaz bedzie dostepna tak jak teraz.

Co do garazowcow, czytam w tym artykule: "Niestety stanie siê to czêsto kosztem ma³ych lub „dzikich” warsztatów nie bêd±cych w stanie sprostaæ zwi±zanych z tym wymaganiom. Puki co to niektóre z nich staraj±c siê po prostu prze¿yæ w nowej rzeczywisto¶ci a nieuczciwi sprzedawcy wykorzystuj±c nieporadno¶æ wielkich koncernów oraz ogólne koszty i komplikacje wprowadzenia LZO zapewniaj± dostawy tradycyjnych materia³ów lakierniczych" - oczywiscie fajnie by bylo gdyby bylo mniej miejsc gdzie mozna pomalowac za pol darmo ale nie liczylbym na nagle znikniecie garazowcow ze wzgledu na wode. Woda mozna robic rowniez w podlych warunkach. Jest trudniej niz konwencja (szczegolnie calosciowke zim±) ale mozna co oznacza ze nawet najgorsze pipiduly dadza rade. Chwyca w reke opalarki, albo zrobia sobie wlasny stojak na suszarki do wlosow i beda mieli "elektryczne trabki" i w glowach im sie nie bedzie miescic ze mozna taka gruba kase ladowac w paliwko do kabiny skoro suszareczki tak pieknie susz±...

[ Dodano: 2008-07-25, 21:26 ]
Z opisu wody novola : "Powierzchnia bazy, po wyschniêciu, umo¿liwia bezproblemowe oczyszczenie powierzchni ¶ciereczk± antystatyczn± oraz przeszlifowanie ewentualnych wtr±ceñ czy zanieczyszczeñ, które mog± siê pojawiæ na powierzchni podczas aplikacji w kiepskich warunkach, bez stosowania kabin bezpy³owych"....To ci dopiero bat na garazowcow...
 

£ukasz79 
Wys³any: 2008-07-25, 22:36   
0
UP DOWN

Posty: 57
Ha, to gdzie tu ekologia skoro opa³u tzreba zu¿yæ 4 razy wiêcej :roll:
 
 

anowi
Wys³any: 2008-07-25, 22:41   
0
UP DOWN

Posty: 39
kpopis napisa³/a:
Nie ma co liczyc ze niedlugo mialoby sie to skonczyc. Gosc z novolu powiedzial mi ze do konca 2009r na 100% bedzie dostepna konwencja a potem zobaczymy choc bardzo prawdopodobne ze wciaz bedzie dostepna tak jak teraz.


Po¿yjemy, zobaczymy. Moim zdaniem to s± pobo¿ne ¿yczenia niektórych. Z artyku³u wynika jasno, ¿e wielcy gracze w tej dziedzinie ju¿ zakablowali Polskê. ¯adany raport te¿ z pewno¶ci± ju¿ jest w Komisji Europejskiej. Co w raporcie? - wiadomo nic. Po wakacjach Komisja siê zbierze i my¶lê, ¿e sprawa wody nabierze tempa.

kpopis napisa³/a:
Chwyca w reke opalarki, albo zrobia sobie wlasny stojak na suszarki do wlosow i beda mieli "elektryczne trabki" i w glowach im sie nie bedzie miescic ze mozna taka gruba kase ladowac w paliwko do kabiny skoro suszareczki tak pieknie susz±...


No, ale te opalarki te¿ na wodê nie chodz±.
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-25, 22:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Opalarki na wode nie chodza ale energia elektrczna potrzebna do wysuszenia elementu opalarka to tylko kropla w morzu wydatkow na materialy jakie trzeba poniesc zeby zrobic element od A do Z. Najgorsi garazowcy sa jak szczury - ich nic nie zabije :twisted:

Poza tym uznaj± ze woda tak nie truje i przestan± kupowaæ filtry do masek, wtedy bilans przestawienia siê z konwencji na wode wyjdzie nawet na plus dla wody.
 

anowi
Wys³any: 2008-07-25, 23:12   
0
UP DOWN

Posty: 39
kpopis napisa³/a:
Poza tym uznaj± ze woda tak nie truje i przestan± kupowaæ filtry do masek, wtedy bilans przestawienia siê z konwencji na wode wyjdzie nawet na plus dla wody.


No to wymr± ¶mierci± naturaln± i problem siê skoñczy ;)
 

baqo 
Wys³any: 2008-07-25, 23:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
kpopis napisa³/a:
Poza tym uznaj± ze woda tak nie truje
:lol: :lol: :lol:
 
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-26, 00:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
W koncu Cromax pachnie bardzo przyjemnie w porownaniu z mieszalnikiem konwencjonalnym Debbera czy inn± Dyn±... :mrgreen:


Anowi, zgodze sie, wymr± ¶mierci± naturaln± ale nie bedzie to ze wzgledu na wode. Woda tak wiele nie zmieni. Nie ma co liczyc ze stanie sie to predko. Trzeba chyba robic wszystko zeby robic jak najdrozsze wozki bo robota tych troche kosztuje i tu garazowcy nie stanowia zadnej konkurencji.Nowa a8 albo Bmw X3 zadko zaglada do garazu na prownincji. Nie wiem jak takie mozliwosci uzyskac ale wydaje mi sie ze istotniejsza jest tu reklama, wyglad warsztatu z zewnatrz itd. Na blacharzach sie nie zarobi.

Kazdy kto troche robil wie ze mozna zrobic bardzo przyzwoicie samochod bez kabiny. Wiele osob robi za male pieniadze w garazykach i uzywa nie gorszych materialow niz ci ktorzy robia najdrozsze furki. Jakosc wykonanej naprawy czasem taka sama (rzadko ale zdarza sie). Jednak jeden bierze 300zl a ci drudzy 1300zl (oczywiscie oni maja znacznie wiecej kosztow, bo panie w kasie i recepcji, poczekalnia itd) ale zysk napewno wiekszy. Co sprowadza drozsze fury do tego drugiego miejsca? Image?
 

ewa 
Wys³any: 2008-07-26, 00:57   
0
UP DOWN

Posty: 42
gwarancja.
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-26, 01:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
To w przypadku ASO, z nimi nie da sie konkurowac bo gwarancji blachy nie uchronimy.Moga przypieprzyc bardzo wysokie ceny bo konkuruja tylko miedzy soba.
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-26, 11:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
To cos jest nie tak bo ja robie escorty, fiesty i corolle w tej cenie.
 

anowi
Wys³any: 2008-07-26, 12:20   
0
UP DOWN

Posty: 39
Wiesz, my te¿ fiesty robimy w tej cenie. Pragnê Ci tylko uzmys³owiæ, ¿e cena samochodu nie ma ¿adnego wp³ywu na cenê us³ugi. I nie licz na to, ¿e taki od audi da Ci wiêcej ni¿ taki od fiesty.
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-26, 15:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Nigdy mi sie nie zdarzylo wziac od goscia od Audi A8 tej samej kasy co od kierowcy Poloneza Caro. To wy ustalacie cene czy macie z gory narzucon±? Robiac na czarno za 300zl element ledwo wiaze sie koniec z koncem. Jesli wy placac podatki, walczac z kontrolami, placac ZUS lakiernikom, robicie za 350zl najdrozsze samochody ktore wymagaja najwyzszej precyzji to obawiam sie ze moze was spotkac gorszy los niz garazowcow po wejsciu wody...

Jak garazowcy maja przestac robic za pol darmo skoro legalne zaklady z dobra opinia ktore wg. tego co piszesz robia za fachowo, robia za 350zl???!!!!!
 

mebArth 
Wys³any: 2008-07-26, 15:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Oni robia dla idei na chleb. Materia³em z najnizszej pó³ki. Jak to mój kolega lakiernik kiedys powiedzia³: zarobisz ale sie nie dorobisz. Teraz w Norwegii siedzi i trzepie kase. Dorabia sie.
_________________
Bart
 
 

anowi
Wys³any: 2008-07-26, 16:02   
0
UP DOWN

Posty: 39
No to ile bierzesz od go¶cia z audi? Tak realnie. Nie ile by¶ krzykn±³ tylko za ile zrobi³e¶? I przede wszystkim ile takich go¶ci mia³e¶?
Oczywi¶cie, ¿e my ustalamy cenê. Tylko, ¿e jak masz pracownika , któremu musisz zap³aciæ pensjê i Zus i inne op³aty, a stoisz przed alternatyw± robiæ praktycznie po kosztach (ale masz na te koszty dziêki temu), a nie robiæ (i za co to zap³aciæ? -a musisz) to co wybierzesz?
Poprowadzisz trochê firmê to zobaczysz ile ludzi jest sk³onnych zap³aciæ wiêcej.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-07-26, 16:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
anowi - to ja jestem pracownikiem. Cena za element jest 300z³ (mamy komore grzan rop±, wode DuPonta i dosc w miare dobre materia³y kupowane w paczkach a nie po 3 sztuki kr±zków) Skoro szef jest zadowolony z mojej pracy i z tego co zarabia i mnie wyp³aci tygodniowo to chyba nie jest ¼le? p³yta, 4 stanowiska blacharza,podnosnik, mechanika, wszytsko jest. No chyba ze ktos sie chce nachapac milionow to nie da rady. I jakos mnie wyp³aca terminowo i premie daje jak widzi ze mam wiecej roboty z czyms.I zyj±...
na tym forum to jakies macie ceny kosmiczne za us³ugi...chcia³bym to zobaczyc w rzeczywistosci. Kazdy robi IDEALNYMI DROGIMI materia³ami, kazdy liczy MAXYMALNE stawki, i co? i KAZDY NARZEKA!!!!!!!! lol.
_________________
Bart
 
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-26, 16:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Ja ryzyko mam znacznie mniejsze jesli ktos zrezygnuje z moich uslug bo krzykne za wysoka cene, a i tak wale niskie wiec rozumiem o co chodzi, chodz nie do konca bo dopiero jak stane w waszej sytuacji to wszystko do mnie trafi. Wiem ze latwo tu powiedziec ze nalezy krzyczec 500zl/element a co innego tyle brac w obecnej rzeczywistosci przy dzisiejszej konkurencji. Uwierzcie mi jednak ze ta kasa ktora biora wasze zaklady to prawdziwe grosze. W calej Europie (wschodniej i zachodniej) ceny sa znacznie wyzsze. Nawet w Bosni i Hercegowinie we wsi w gorach 200km od Sarajeva lakiernik bierze 100Euro od elementu a dziala w....wiacie takiej jak w polsce sie sprzedaje fastfoody. Cos jest nie tak...

Gdy przyjezdza do mnie ktos z drozszym samochodem zawsze mowie mu ze moge naprawe wykonac uzywajac materialow za 100zl albo za 300zl na element. jesli chce miec gwarancje na korozje na rok bedzie kosztowalo 300zl a jesli chce miec na 10lat to bedzie kosztowac 500zl i roznie bywa: czasem uslysze ze tak, chca miec zrobione na lata, a czasem sie zdarzy ze mowia ze samochod chca w przyszlym roku sprzedac a to mala przycierka i szkoda sie bawic i robie za 300zl.
 

anowi
Wys³any: 2008-07-26, 16:30   
0
UP DOWN

Posty: 39
mebArth napisa³/a:
4 stanowiska blacharza,.....I zyj±...


A widzisz, i tu mo¿e byæ pies pogrzebany. Pytanie z czego g³ownie ¿yj±?
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-26, 16:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Mebarth, ja tutaj nie sciemniam. Mowie otwarcie ze jade na kicie z novola, uelastyczniaczach HAYA, benzynie ekstrakcyjnej zamiast zmywaczy itd tylko baze i lakiery biore z DuPonta. Nie najezdzam na tych co klada kit na gola blache bo nie urwalem sie z innej planety i wiem jak jest...

[ Dodano: 2008-07-27, 10:34 ]
anowi napisa³/a:
mebArth napisa³/a:
4 stanowiska blacharza,.....I zyj±...


A widzisz, i tu mo¿e byæ pies pogrzebany. Pytanie z czego g³ownie ¿yj±?


To prawda, ja za wstawienie reperacji licze 300zl. Za lakierowanie tez 300zl. Reperacja to sporo roboty, szczegolnie jesli trzeba tez zakole podreperowac ale w jeden dzien mozna sie z tym uwinac. Z lakierem jest wiecej roboty, nie wspominajac o tym ze do wspawania reperacji raptem schodzi sie troszke drutu, gazu i moze kilka tarcz do szlifierki... w sumie grosze.
 

tess
Wys³any: 2008-07-27, 19:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 15
Ciekawe, które firmy podpisa³y ten list? Kogo tak woda pali w rêce?
 

malarz
Wys³any: 2008-07-27, 21:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
Spó¼ni³em siê deko na dyskusjê ale rozmawia³em ostatnio z go¶ciem, który odpu¶ci³ sobie lakierowanie normalnych wózków w³a¶nie ze wzglêdu na zyskowno¶æ i cenzura klientów z golfami wartymi 5kpln i przerzuci³ siê na zabytki. Wyrobi³ sobie uznanie w¶ród posiadaczy saabów i teraz tylko to trzaska, g³ównie ma robotê ze szwecji. To chyba dobre podej¶cie dla tych co maj± ju¿ dosyæ normalnego lakierowania, tylko ³atwo powiedzieæ a trudno zrobiæ. Ale jak tak dalej ceny bêd± zdo³owane na robote to legalnie zarejestrowany zak³ad z 2 pracownikami nie wyrobi z op³atami i pensjami. Trzeba bêdzie robiæ samemu tylko wybrane roboty na których bêd± pieni±dze a resztê przeganiaæ do gara¿u.
W moje tereny trafia coraz mniej aut na handel a te co przyje¿d¿aj± to raczej id± tylko do polerki, wiêc handlarz nie daje zarobiæ a klient który ma auto warte 5-6 kpln nie chce nawet s³yszeæ o cenie 400 za element. Wiêc przeganiam ich a wolê za 300 zrobiæ 3-4 latka bo roboty zazwyczaj mniej i klient trochê bardziej kasowy, wiêc idzie wyt³umaczyæ ¿e bez cieniowania nie da rady i dorzuci ze 200 za cieniowanie.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-07-27, 22:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
anowi napisa³/a:
mebArth napisa³/a:
4 stanowiska blacharza,.....I zyj±...


A widzisz, i tu mo¿e byæ pies pogrzebany. Pytanie z czego g³ownie ¿yj±?


A demontaz klamki listew ramki (np audi) to ksiadz? gratis? caritas moze? Dostan sie do klamki w B4 albo w A6 C4...trza ca³a ramke wyjac zeby klamke odkrecic...to nie maluch ze sie wyrywa jak leci. A listewka przy szybie w audi? na ko³kach od wewnatrz, zeby ja zdjac, trza sie dostac do srodka i ca³e drzwi wybebeszyc. To nie matiz czy bravo ze sie wyrywa w góre listewke. Ktos musi za to zap³acic.
_________________
Bart
 
 

anowi
Wys³any: 2008-07-27, 23:45   
0
UP DOWN

Posty: 39
mebArth napisa³/a:
Ktos musi za to zap³acic.


No w³a¶nie chcê Ci to uzmys³owiæ - ZA TO P£AC¡. I podejrzewam, ¿e to jest najwiêkszy zysk z tego biznesu i mo¿na z tego ¿yæ. W³a¶nie z tego. Koszty praktycznie ¿adne - czyste pieni±dze. A najlepszy interes to jest rozebraæ i odes³aæ do lakiernika (innego). Bo z lakierowania zysk ¿aden a k³opoty du¿e.
 

ewa 
Wys³any: 2008-07-28, 00:39   
0
UP DOWN

Posty: 42
to¿ to przecie¿ prawda stara jak nasza bran¿a ,¿e lakiernictwo w porównaniu z blacharstwem wypada ekonomicznie cieniutko... odno¶nie wypowiedzi:" No chyba ze ktos sie chce nachapac milionow to nie da rady" - niez³y kawa³! ceny mamy wg waszych ocen wysokie( poni¿ej 400 z³ nie robimy ju¿ od paru lat) i jako¶ tych milionów nie widzê,ale to pewnie przez staro¶æ i problemy ze wzrokiem....
 

Dawid1989 
Wys³any: 2008-07-28, 03:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Nie ma to jak w firmie w której pracuje.100 z³ od elementu + farba ^^ no ale kto da wiêcej za tak± robotê :) lakiernik z 40 letnim do¶wiadczeniem 2 razy malowa³ te sam± corolle i co¶ mi sie wydaje ze bêdzie 3 :shock:
 

Benos77
Wys³any: 2008-07-28, 14:34   
0
UP DOWN

Posty: 133
Sk±d: Szczecin
W sumie woda jest dla mnie jeszcze nie dopracowanym produktem, sztucznie i na si³ê wprowadzanym w krajach UE.Gdyby naprawdê lepiej i ekonomiczniej siê z ni± pracowa³o to wiêkszo¶c zak³adów przechodzi³o by na ni± bez musu.Rynek powinien regulowaæ takie sprawy a nie jakie¶ z ty³ka wyrwane dyrektywy nie maj±ce nic wspólnego z rzeczywisto¶ci±.Co do gara¿owców.Oni byli i zawsze bêd±.Mój brat niedawno wróci³ ze stanów.Okazuje siê ¿e tam gara¿e maj± siê dobrze i s± czê¶ci± rynku.Zawsze bêdzie miejsce dla tanich wykonawców i drogich.
 

kpopis
Wys³any: 2008-07-30, 00:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
No do konca sie nie zgodze. Rynek nie powinien regulowac ekologii. Przykladowo za komuny mielismy jaka mielismy dbalosc o czystosc rzek w naszym kraju podyktowana brakiem ekonomicznego uzasadnienia. Dzis tez z punku widzenia ekonomii, rzek oczyszczac sie nie oplaca ale jednak dyrektywy zmuszaja nas do budowy oczyszczalni.

Zawsze bedzie miejsce dla tanich wytworcow. Jednak zauwaz ze gdy masz duzy warsztat, kupujesz materialy hurtowo wiec masz je taniej, trzymasz wlasny mieszalnik wiec przy duzym przerobie lakierek wychodzi taniej itd, itd. To prowadzi do sytuacji w ktorej wiekszy ktory robi "hurtowo" moze osiagnac przyzwoity zysk robiac za ta sama kase za ktora maly warsztat kupilby same materialy. To oczywiscie skrajny przyklad ale wlasnie w ten sposob wieksze przedsiebiorstwa wypieraja mniejsze...
 

Benos77
Wys³any: 2008-07-30, 14:46   
0
UP DOWN

Posty: 133
Sk±d: Szczecin
No mo¿e masz i racje.Ja patrze na sprawe z mojego punktu widzenia czyli ze Szczecina.U nas wody prawie nikt nie u¿ywa, no i wielkich lakierni jest naprawde nie du¿o.G³ownie przewa¿aj± takie ¶redniej wielko¶ci warsztaty rodzinne.U mnie na placu s± 4 warsztaty.Jeden typowy gara¿, dwa rodzinne ¶redniej wielko¶ci(w tym jeden mój) i jeden du¿y z komor±. W sumie ka¿dy ma swoich klientów...Wszyscy jad± na rozpuszczalniku.(Nie wiem czy ten wielki bo oni siê nie integruj± :) ).Ja tam wierzê w ¶redniej wielko¶ci rodzinne warsztaty...zreszt± nie dziwne.Punkt widzenia zale¿y od punktu siedzenia ;)
 

anowi
Wys³any: 2008-08-01, 17:55   
0
UP DOWN

Posty: 39
A do nas przyszed³ klient z kalkulacj± naprawy wykonan± przez PZU kilka dni temu, a w niej lakier akrylowy
 

ewa 
Wys³any: 2008-08-01, 22:29   
0
UP DOWN

Posty: 42
obojêtne co "wstukali" : kwoty na wodne i akrylowe s± "dziwnym" trafem te same....
 

PROJEKTER
Wys³any: 2009-06-01, 10:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Od¶wie¿ê temat który zacz±³ siê od pytania o mieszalnik wodny i przepisy o LZO

ewa ! przeczyta³em ten artyku³ po linkiem i :

cyt z publikacji ... Sposobów ( przyp. na legaln± sprzeda¿ mat. wysokoemisyjnych) jest kilka jak chocia¿by ten w którym nazwa produktu z dnia na dzieñ zmieni³a siê wraz z opakowaniem tak, by przepisy nie objê³y jej zawarto¶ci, która oczywi¶cie pozostaje taka sama. Warsztat te¿ jak gdyby nigdy nic kupuje sobie dany produkt z t± ró¿nic±, ¿e zamiast kupowaæ tradycyjny „Lakier bezbarwny” to kupuj± np. „¦rodek ochronny UV”. Tym samym robi± pstryczka w nos wielkim koncernom jak Standox czy PPG, które zainwestowa³y miliony w rozwój nowego systemu jak i równie¿ Unii Europejskiej, której celem by³o wprowadzenie skutecznych proekologicznych rozwi±zañ.

i skomentuje to tak SYSTEM LAKIERÓW WODOROZCIEÑCZALNYCH to system hybrydowy. tylko baza i 2 mo¿e 3 podk³ady s± rozcieñczana wod± reszta to produkty na rozpuszczalnikach organicznych o niskiej zawarto¶ci LZO. A powy¿ej w cytacie sugestia ¿e bezbarwny to te¿ wodorozcieñczalny! W ca³ym sporze o tzw. "Wodê" notorycznie wiele osób dodaje w³asn± nadinteretacjê. przywo³ywana jest dyrektywa UE zapominaj±c ¿e w Polsce prawem jest Ustawa, lub Rozporz±dzenie ( przynajmniej dopóki nie zostanie zmieniona Konstytucja Europejska ) Dyrektywa reguluje obowi±zki sprzedawców i producentów lakierów i wskazuje co mog± i nie mog± u¿ytkownicy farb i lakierów ... a Ustawa o LZO i Prawo Ochrony ¦rodowiska wskazuje precyzyjnie ile LZO mo¿e wyemitowaæ do powietrza dana lakiernia i jak to kontrolowaæ ( ewidencje pomiary itp. )

W efekcie np dla mnie osoby odpowiedzialnej za dopuszczenie do u¿ytkowania lakierni jest obojêtne czego u¿ywa lakiernia bo jak nast±pi przekroczenie emisji przy mat wodorozcieñczalnych to trzeba bêdzie wprowadziæ rozwi±zania techniczne to redukuj±ce, a jak przekroczenie nast±pi przy materia³ach konwencjinalnych to trzeba bêdzie wprowadziæ rrozwi±zanie techniczne redukuj±ce ... i NIE MA RÓ¯NICY

... a jak mówi reklama ... A JAK NIE MA RO¯NICY TO POCO PRZEP£ACAÆ !
i to jest powód dla których przemys³owe lakierni pewnie nie przejd± d³ugo na wodê bo ilo¶æ u¿ywanych materia³ów jest ogromna a instalacja dezaktywacyjna to koszt jednorazowy i inwestycyjny ( dezaktywacja to wêgiel aktywowany jedna kabina to ok 200 kg wsypu ,wymiana raz na mc, kg=38 z³ !!! koszty szokuj±ce )

Warsztat i jego w³a¶ciciel woli ponie¶æ ma³e koszty inwestycyjne i podnie¶æ cenê us³ugi je¿eli wy¿szy koszt materia³ów to uzasadnienie i p³aci za tê wodê klient !
Ale niektórzy my¶l± inaczej - minimum kosztów maksymalna mo¿liwa cena i st±d lakiery konwencjonalne w powszechnym u¿yciu w lakierniach "podwórkowych"
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

No-limit
Wys³any: 2009-06-02, 22:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
PROJEKTER napisa³/a:
dezaktywacyjna to koszt jednorazowy i inwestycyjny ( dezaktywacja to wêgiel aktywowany jedna kabina to ok 200 kg wsypu ,wymiana raz na mc, kg=38 z³ !!! koszty szokuj±ce )

Warsztat i jego w³a¶ciciel woli ponie¶æ ma³e koszty inwestycyjne i podnie¶æ cenê us³ugi je¿eli wy¿szy koszt materia³ów to uzasadnienie i p³aci za tê wodê klient !
Ale niektórzy my¶l± inaczej - minimum kosztów maksymalna mo¿liwa cena i st±d lakiery konwencjonalne w powszechnym u¿yciu w lakierniach "podwórkowych"



Tu siê z tob± nie zgodzê.U¿ywanie materia³ów konwencjonalnych w ma³ych,gara¿owych warsztatach, nie wynika z chêci jak najwiêkszego zysku.Po prostu nie maj± warunków do stosowania systemów wodorozcieñczalnych.w ci±gu3 lat uda³o mi siê wys³aæ na szkolenie 1/s³ownie jednego/lakiernika/zarezerwowanych mia³em 3-5 miejsc 2x z rzêdu.Nie mieli czasu na dwudniowe szkolenie lakierowania w systemie Cromax za darmo i po szkoleniu kolacja,hotel i wódka.Ten jeden poszed³ tylko na drugi dzieñ,¿eby wzi±æ darmowy kombinezon,maskê i inne gad¿ety,a na koniec pochlaæ.
 

baqo 
Wys³any: 2009-06-02, 23:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
No-limit napisa³/a:
w ci±gu3 lat uda³o mi siê wys³aæ na szkolenie 1/s³ownie jednego/lakiernika/zarezerwowanych mia³em 3-5 miejsc 2x z rzêdu.Nie mieli czasu na dwudniowe szkolenie lakierowania w systemie Cromax za darmo
to ¶wiadczy o ich zaanga¿owaniu w lakiernictwo. niech ¿a³uj± bo mogli zobaczyæ naprawdê dobry system wodny. :sciana: :sciana: :sciana: nie wspomnê o kolacji krêglach :D no i co¶ mocniejszego :?:
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2009-06-03, 00:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
To dobrze No-limit ¿e siê ze mn± nie zgadzasz .... bo to forum by³oby nudne jak flaki z olejem jakby ka¿dy sobie przytakiwa³ ! .... tylko ¿eby ci ten nawyk nie wszed³ w krew !
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

No-limit
Wys³any: 2009-06-05, 20:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
PROJEKTER napisa³/a:
To dobrze No-limit ¿e siê ze mn± nie zgadzasz .... bo to forum by³oby nudne jak flaki z olejem jakby ka¿dy sobie przytakiwa³ ! .... tylko ¿eby ci ten nawyk nie wszed³ w krew !


Pilnie i wnikliwie czytam Twoje posty.Jestem pod wra¿eniem Twojej wiedzy,je¶li chodzi o projektowanie i budowê warsztatu blacharsko-lakierniczego i ew. mechanicznego.A dla urozmaicenia dodam,¿e jeste¶ egocentrykiem i userzy szybko t± wadê"zaletê" wy³apali i teraz jest OK ;)
 

PROJEKTER
Wys³any: 2009-06-06, 00:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
WOW ! Chyba siê zaczerwieni³em ? ... No taki jestem zarozumialec ... ale nie w ka¿dym temacie nie w ka¿dym ! Chylê czo³a za wiedzê wielu z was zwi±zan± z lakierowaniem i materia³ami ! Ja tylko tak normalnie .... znam siê na swojej robocie ... HI HI !
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Firma

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime