Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
ciapek 
Wys³any: 2009-07-02, 21:59   Â¬le na³o¿ona baza!!!
0
UP DOWN


Posty: 8
Polakierowa³em nadwozie pistoletem HVLP 1.4 i baza jest co¶ jak chropowata. Pomalowa³em ca³e nadwozie srebrn± baz± a potem clarem.
I wygl±da jak wygl±da czyli SZKODA GADAÆ!!! :x:
Co jest powodem ¿e baza tak wygl±da, samochód dobrze przygotowa³em, powierzchnia by³a g³adka.
Jestem amatorem :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:
wiem ¿e w tej sytuacji to ju¿ siê nic nie da zrobiæ ale przynajmniej chce poznaæ przyczyne by tak wiêcej nie robiæ.
Z góry dziêki za posty i pozdrawiam
 

baqo 
Wys³any: 2009-07-02, 22:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
ciapek napisa³/a:
i baza jest co¶ jak chropowata.
bo wszelkie lakiery siê nak³ada ,a nie pryska nimi. :idea:
 
 

ciapek 
Wys³any: 2009-07-02, 22:07   
0
UP DOWN


Posty: 8
Móg³by¶ mi to dok³adnie wyt³umaczyæ :?: :?: :?:
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-02, 22:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
Za gêsta baza ?. Pryska³o Ci kropelkami czy co ?
HVLP do claru siê nie nadaje.
Jakie ci¶nienie mia³e¶? na reduktorze przy pistolecie ? bo HVLP powinien bardzo ³adnie po³o¿yæ bazê.
 

ciapek 
Wys³any: 2009-07-02, 22:12   
0
UP DOWN


Posty: 8
baza 2:1 tak jak na opakowaniu
clar nak³ada³em pistoletem HP bo taki te¿ kupi³em
ci¶nienie na kompresorze ustawi³em na 3 bary
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-02, 22:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
No w³a¶nie na kompresorze. I tu jest b³±d. Powiniene¶ na 8 :) , bynajmniej ja tak mam u siebie na ma³ym kompresorku ¿e aby mieæ na pisytolecie przynajmniej 1,8 bara to na kompresorku musia³em ustawiæ na 8, czyli max :)
A jak± masz butlê i wydajno¶æ sprê¿arki i jaki pistolecik.
 

ciapek 
Wys³any: 2009-07-02, 22:40   
0
UP DOWN


Posty: 8
A jak sprawdziæ ci¶nienie na pistolecie? sory za moj± ciemnote :blee:
 

robi
Wys³any: 2009-07-02, 23:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 32
Zamontuj sobie reduktor pod pistolet i na nim ustawisz odpowiednie ci¶nienie, np. taki http://www.allegro.pl/ite...d_pistolet.html
 

Bodzio 
Wys³any: 2009-07-02, 23:41   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Tylko pamiêtaj ¿e sprawdza siê i ustawia ci¶nienie na pistolecie przy wci¶niêtym "spu¶cie"
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-07-03, 06:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Je¶li dobrze zrozumia³em,to masz 2 pistolety:HP i HVLP,wiêc mo¿liwo¶ci s±,tylko zastosowa³e¶ je nieodpowiednio.Do bazy HVLP,a do bezbarwnego HP,ustawienia ci¶nienia tak jak u moich szanownych przedmówców.,baza przy HVLP 1.8-2.0,bezbarwny przy HVLP 3-4 bary na reduktorze pod pistoletem.O tym,jak siê ustawia by³o ju¿ kilka postów,poszukaj.
 
 

baqo 
Wys³any: 2009-07-03, 07:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
jacenty 741 napisa³/a:
bezbarwny przy HVLP 3-4 bary na reduktorze pod pistoletem
tu jest b³±d :!: dotyczy to pistoli HP
 
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-07-03, 09:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
sorki,zapomnia³em napisaæ,¿e to ci¶nienie do HP,do HVLP 2.5!!!
 
 

ciapek 
Wys³any: 2009-07-03, 12:59   
0
UP DOWN


Posty: 8
A ja ustawi³em najpierw na kompresorze 3 bary na HVLP czyli wychodzi na to ¿e win± by³o to ¿e na pistolecie by³o niskie ci¶nienie?
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-03, 14:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
Tak, bo tak na serio to mia³e¶ na pistolecie gdzie¶ ko³o 1 bara.
Ale te¿ przyczyn± mo¿e byæ kiepski pistolet (takim z zestawu za 50 z³ nie dasz rady na³o¿yæ bazy, a tym bardziej bezbarwnego)
Gêsto¶æ ma wiele do powiedzenia, ale skoro rozcieñczy³e¶ jak w instrukcji to powinno byæ ok.
Temperatura te¿ ma wiele, jak za zimno to bêd± zacieki, a jak za ciep³o to mo¿e z³y odcieñ wyj¶æ i te¿ raczej mog± powstaæ ma³e kropeczki. Najlepsza temp to ok 20 C.
 

mebArth 
Wys³any: 2009-07-03, 18:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
@Nurgelpl gdzie zacieki na bazie w lecie, co ty gadasz....
Kolega mia³ za ma³e cisnienie i pistol plu³ a nie malowa³.
Baza po na³ozeniu ma siê szkliæ (wylana na szk³o,jak wysnchnie to wiadomo ze matowa bedzie) i ma byæ g³adka.
Jak siê nie ma reduktora przy pistolu, to siê reguluje na ucho/oko i sprawdza gdzie¶ na boku ¿eby nie zrobic miny.
Z kompresora ma wychodziæ conajmniej 6-8 bar.

@Ciapek - sk±d jeste¶?
_________________
Bart
 
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-03, 20:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
mebArth napisa³/a:
@Nurgelpl gdzie zacieki na bazie w lecie, co ty gadasz....

Ja pisa³em ogólnie, nie o tej sytuacji. Bo mo¿e kto¶ bêdzie nak³ada³ bazê w temp +1 C, to co wtedy bêdzie?. A jak bêdzie nak³ada³ na blachê nagrzan± do 90 C ? to co wtedy bêdzie ?
 

kondzik 
Wys³any: 2009-07-04, 15:51   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
a jakie najlepsze cicnienie na baze na pistolecie HP?
 

ciapek 
Wys³any: 2009-07-05, 17:29   
0
UP DOWN


Posty: 8
Dodaje foto jak wygl±da baza na nadwoziu

1a.jpg
Plik ¶ci±gniêto 474 raz(y) 70 KB

 

kalbi 
Wys³any: 2009-07-05, 18:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
ciapek napisa³/a:
Dodaje foto jak wygl±da baza na nadwoziu
nieciekawie to wygl±da... trochê jakby¶ po³o¿y³ bazê na nieszlifowany podk³ad...
_________________

 
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-05, 18:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
Masakra, To nawet nie jest wyg³adzone odpowiednio :shock:
Jak widzê to ju¿ jest baza z na³o¿onym bezbarwnym.
Ale po wygl±dzie widaæ ¿e by³o za niskie ci¶nienie i przez to chlapa³e¶ baz±.
No i delikatnie jak by za gêsta.
ps, nawet farb± w sprayu wysz³o by o wiele lepiej :)

Mi najlepiej siê nak³ada na takich parametrach. OCZYWI¦CIE CI¦NIENIE PODAJE POD PISTOLETEM, A NIE USTAWIONE NA SPRʯARCE!

HVLP - do bazy - 1,9 bar
HP - do bezbarwnego - 2,3 bar

Nak³adaj±c beze pistoletem HP to ci¶nienie pewnie gdzie¶ ko³o 2 bar by siê przyda³o. Ale HP jeszcze nie nak³ada³em bazy.

A powiedz jeszcze jaki masz pistolet. Ja dawno temu dla zabawy psiknelem sobie pistoletem z zestawu za 50 z³ i wysz³o podobnie :) Bo on chlapa³ a nie rozpyla³.
 

bart19
Wys³any: 2009-07-05, 19:26   
0
UP DOWN


Posty: 12
siemka. niechce sie wywyzszac ale moze jak ciapek, lakierowal w garazu to moze weszly mu zabrudzenia pod lakier <mialem podobnie>, moze pomogla by polerka papierkiem wodnym, --->taka moja propzycja . Co sadzicie ??
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-05, 19:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
No ja te¿ bawiê siê w nie za bardzo czystym gara¿u i jako¶ mi takie co¶ nie wychodzi.
Mi siê zdaje ¿e jak przejedzie bazê papierem ¶ciernym to nie bêdzie to ³adnie wygl±da³o po na³o¿eniu klaru.

Tu polerka lakieru nic nie pomo¿e, bo to baza jest ¼le na³o¿ona.

Niestety Ciapek. Musisz zainwestowaæ w regulator ci¶nienia pod pistolet (w lakierniach koszt ok 50 z³) albo lepszy z allegro wraz z odwadniaczem za ok 80 z³.

Powiem Ci jeszcze ¿e jak masz butle 24 L to pewnie nie osi±gniesz wiêcej ni¿ 1,6 Bara podpinaj±c siê do reduktora sprê¿arki, musisz podpi±æ siê bezpo¶rednio do butli.
(Odkrêcasz ten koreczek z przodu lub z ty³u) i kupujesz przyk³adowo w castorami szybkoz³±czkê z gwintem, aby mo¿na by³o j± wkrêciæ zamiast tego koreczka. Zazwyczaj jest to gwint 1/2". Koszt 19 z³.)
 

bart19
Wys³any: 2009-07-05, 19:57   
0
UP DOWN


Posty: 12
siema. Nurglepl, znaczy chodzi mi o szlif papierkiem tak ok.1500 a potem pasta G3, ja tak robilem i mi to pomoglo ale u mnie tak niewygladalo jak tutaj na zdjeciu , u mnie bylo takie chropowate jak sie dotykalo, moze kolega ciapek, niech da jakies inne zdjecie , a wogule czemu tam na górze sa takie rysy??

Nurglepl napisa³/a:
Powiem Ci jeszcze ¿e jak masz butle 24 L to pewnie nie osi±gniesz wiêcej ni¿ 1,6 Bara podpinaj±c siê do reduktora sprê¿arki, musisz podpi±æ siê bezpo¶rednio do butli.


niezabardzo rozumiem twojego zdania, sadzisz ze z kompresora 25 L niewyciagnie sie wiecej niz 1,6 bar , czy ja cos ¿le zrozumialem ??
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-05, 20:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
Ja tak mia³em ¿e jak podpi³em do reduktora od sprê¿arki to max takie ci¶nienie wychodzi³o przy zapotrzebowaniu ok 260 L. Bo ma³y prze¶wit.
Ale to zale¿y od kompresora, ja akurat taki kiedy¶ mia³em, i taki patent zastosowa³em.
To tak samo jak z przewodem, nie da siê osi±gn±æ odpowiedniego ci¶nienia na wê¿u spiralnym 6 MM i d³ugo¶ci 15 Metrów. Znaczy siê ci¶nienie bêdzie, ale do czasu gdy wci¶nie siê spust i pistolet bêdzie chcia³ wiêcej wiatru a tu lipa, bo przez tak± ma³± rurkê szybciej powietrze nie poleci.

Co do pojechania tego papierem to ja zrozumia³em, ale ja napisa³em

"Tu polerka lakieru nic nie pomo¿e, bo to baza jest ¼le na³o¿ona. "

Czyli musia³ by¶ zjechaæ ca³y bezbarwny ¿eby dostaæ siê do bazy i to wyg³adziæ.
Jak by to by³o na powierzchni, czyli bezbarwny ¼le siê rozla³ to tak mo¿na zrobiæ.
 

bart19
Wys³any: 2009-07-05, 20:36   
0
UP DOWN


Posty: 12
ok. wszystko kapuje :spoko:
 

kondzik 
Wys³any: 2009-07-05, 20:45   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
Nurglepl napisa³/a:


HVLP - do bazy - 1,9 bar
HP - do bezbarwnego - 2,3 bar




to ja juz nic nie rozumiem, jedni mowia ze do HVLP na baze trza cisnienie 1.8-2.0 a do bezbarwnego 2.5-3.0, do HP na bezbarwny 3-4 bara?Nie czaje, pier**** to, zostane ksiedzem! :shock:
 

ciapek 
Wys³any: 2009-07-05, 20:54   
0
UP DOWN


Posty: 8
Po pierwsze dla ciekawych jest to s³upek przedni tam gdzie s± rysy idzie szyba przednia i uszczelka :)
Butle mam 50l
Podk³ad by³ szlifowany wiêc to na 100% nie jest wina podk³adu
Posiadam równie¿ reduktor pod pistolet ale nie u¿ywa³em go bo jest przy butli...
FILTR odwadniacza te¿ posiadam.

pnc1m.jpg
Plik ¶ci±gniêto 94 raz(y) 24.25 KB

 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-05, 21:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
No to jak tak, to mo¿e czas zacz±æ u¿ywaæ reduktora przy pistolecie.

A co elementu to ju¿ jasne, Jest OK.

Butla 50 trochê ma³o, ale te¿ mo¿e byæ do ma³ych elementów (ale te¿ wa¿na jest wydajno¶æ). Bo mo¿na mieæ butlê 50 L a do tego silniczek 1,1 KW + ma³a sprê¿areczka która bêdzie mia³a wydajno¶æ 80 L/min.
Wiêc jak tak jest to pewnie pisika³e¶ ca³y do¶æ spory element a ci¶nienie Ci spad³o to sz³y wiêksze kropelki, które w³a¶nie widaæ.
No chyba ¿e masz 50 L ale za to silniczek ogromy + potê¿na sprê¿ara to wtedy ju¿ nie wiem co mo¿e byæ przyczyn±, chyba tylko te nie u¿ywanie reduktora pod pistoletem.
 

bogdanxx
Wys³any: 2009-07-05, 22:37   
0
UP DOWN

Posty: 19
witam podepnê siê pod temat

Jak odpowiednio wyregulowaæ ilo¶æ powietrza do ilo¶ci materia³u chodzi mi dok³adnie o ¶rubê od spodu pistoletu

te¿ jestem amatorem i ostatnio pierwszy raz lakierowa³em golfa

zauwa¿y³em ze ci¶nienie to nie wszystko przyk³adowo w pistoletach hp,

ustawi³em ci¶nienie na reduktorze na ¶cianie (na kompresorze brak), ale kontroluje na manometrze pod pistoletem,w ten sposób osi±gam bardzo ma³e spadki ci¶nienia do tego bardzo stabilnie nie muszê nic korygowaæ bo reduktor na ¶cianie ma spor± wydajno¶æ .ci¶nienie 3.5 do klaru i lakieruje siê super ale jest taki zakurz ze nie widzê co robiê a ba³em siê zmniejszyæ ¿eby nie zacz±³ pistolet pluæ,

nikt w³a¶nie o przep³ywie powietrza nie pisze tylko ci¶nienie i ci¶nienie


tak wiec przy skrêceniu ¶ruby mo¿e byæ 3.5 bara i ma³o powietrza a równie dobrze po odkrêceniu ¶ruby 3.5 bara i gwizd taki ze ostatnio mi lusterko zmiot³o ze sto³u

pozdrawiam
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-07-06, 10:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
T± od spodu to Ja mam odkrêcon± na max. Ale nie tak ¿e zaraz wypadnie, tylko do czasu gdy ju¿ nie ma ró¿nicy przy dalszym odkrêcaniu.

Pokrête³ko tylne - od ilo¶ci materia³u. Prawie max. Tak ¿e ju¿ nie widaæ ró¿nicy gdy odkrêca siê wiêcej, wtedy delikatnie go jeszcze skrêcam, ¿eby by³o ciut mniej.

A ¶rodkowe pokrêt³o - szeroko¶æ. Tu te¿ mam max, ale gdy co¶ drobnego muszê zrobiæ, to ustawiam mniej. Wtedy trzeba te¿ zmniejszyæ ilo¶æ materia³u, albo nie wciskaæ spustu do koñca tylko z wyczuciem nak³adaæ.
 

ciapek 
Wys³any: 2009-07-06, 21:53   
0
UP DOWN


Posty: 8
Problem rozwi±zany robi³em dzi¶ test win± by³o niskie ci¶nienie na pistolecie
Dziêki za pomoc i rozwi±zanie tego problemu :spoko: :spoko: :spoko:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group