Autor |
Wiadomo¶æ |
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-02, 21:59 ¬le na³o¿ona baza!!!
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Polakierowa³em nadwozie pistoletem HVLP 1.4 i baza jest co¶ jak chropowata. Pomalowa³em ca³e nadwozie srebrn± baz± a potem clarem.
I wygl±da jak wygl±da czyli SZKODA GADAÆ!!!
Co jest powodem ¿e baza tak wygl±da, samochód dobrze przygotowa³em, powierzchnia by³a g³adka.
Jestem amatorem
wiem ¿e w tej sytuacji to ju¿ siê nic nie da zrobiæ ale przynajmniej chce poznaæ przyczyne by tak wiêcej nie robiæ.
Z góry dziêki za posty i pozdrawiam |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-07-02, 22:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
ciapek napisa³/a: | i baza jest co¶ jak chropowata. | bo wszelkie lakiery siê nak³ada ,a nie pryska nimi. |
|
|
|
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-02, 22:07
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Móg³by¶ mi to dok³adnie wyt³umaczyæ |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-02, 22:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
Za gêsta baza ?. Pryska³o Ci kropelkami czy co ?
HVLP do claru siê nie nadaje.
Jakie ci¶nienie mia³e¶? na reduktorze przy pistolecie ? bo HVLP powinien bardzo ³adnie po³o¿yæ bazê. |
|
|
|
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-02, 22:12
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
baza 2:1 tak jak na opakowaniu
clar nak³ada³em pistoletem HP bo taki te¿ kupi³em
ci¶nienie na kompresorze ustawi³em na 3 bary |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-02, 22:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
No w³a¶nie na kompresorze. I tu jest b³±d. Powiniene¶ na 8 , bynajmniej ja tak mam u siebie na ma³ym kompresorku ¿e aby mieæ na pisytolecie przynajmniej 1,8 bara to na kompresorku musia³em ustawiæ na 8, czyli max
A jak± masz butlê i wydajno¶æ sprê¿arki i jaki pistolecik. |
|
|
|
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-02, 22:40
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
A jak sprawdziæ ci¶nienie na pistolecie? sory za moj± ciemnote |
|
|
|
|
robi
|
Wys³any: 2009-07-02, 23:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 32
|
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-07-02, 23:41
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-07-03, 06:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Je¶li dobrze zrozumia³em,to masz 2 pistolety:HP i HVLP,wiêc mo¿liwo¶ci s±,tylko zastosowa³e¶ je nieodpowiednio.Do bazy HVLP,a do bezbarwnego HP,ustawienia ci¶nienia tak jak u moich szanownych przedmówców.,baza przy HVLP 1.8-2.0,bezbarwny przy HVLP 3-4 bary na reduktorze pod pistoletem.O tym,jak siê ustawia by³o ju¿ kilka postów,poszukaj. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-07-03, 07:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
jacenty 741 napisa³/a: | bezbarwny przy HVLP 3-4 bary na reduktorze pod pistoletem | tu jest b³±d dotyczy to pistoli HP |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-07-03, 09:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
sorki,zapomnia³em napisaæ,¿e to ci¶nienie do HP,do HVLP 2.5!!! |
|
|
|
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-03, 12:59
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
A ja ustawi³em najpierw na kompresorze 3 bary na HVLP czyli wychodzi na to ¿e win± by³o to ¿e na pistolecie by³o niskie ci¶nienie? |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-03, 14:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
Tak, bo tak na serio to mia³e¶ na pistolecie gdzie¶ ko³o 1 bara.
Ale te¿ przyczyn± mo¿e byæ kiepski pistolet (takim z zestawu za 50 z³ nie dasz rady na³o¿yæ bazy, a tym bardziej bezbarwnego)
Gêsto¶æ ma wiele do powiedzenia, ale skoro rozcieñczy³e¶ jak w instrukcji to powinno byæ ok.
Temperatura te¿ ma wiele, jak za zimno to bêd± zacieki, a jak za ciep³o to mo¿e z³y odcieñ wyj¶æ i te¿ raczej mog± powstaæ ma³e kropeczki. Najlepsza temp to ok 20 C. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-07-03, 18:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
@Nurgelpl gdzie zacieki na bazie w lecie, co ty gadasz....
Kolega mia³ za ma³e cisnienie i pistol plu³ a nie malowa³.
Baza po na³ozeniu ma siê szkliæ (wylana na szk³o,jak wysnchnie to wiadomo ze matowa bedzie) i ma byæ g³adka.
Jak siê nie ma reduktora przy pistolu, to siê reguluje na ucho/oko i sprawdza gdzie¶ na boku ¿eby nie zrobic miny.
Z kompresora ma wychodziæ conajmniej 6-8 bar.
@Ciapek - sk±d jeste¶? |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-03, 20:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
mebArth napisa³/a: | @Nurgelpl gdzie zacieki na bazie w lecie, co ty gadasz.... |
Ja pisa³em ogólnie, nie o tej sytuacji. Bo mo¿e kto¶ bêdzie nak³ada³ bazê w temp +1 C, to co wtedy bêdzie?. A jak bêdzie nak³ada³ na blachê nagrzan± do 90 C ? to co wtedy bêdzie ? |
|
|
|
|
kondzik
|
Wys³any: 2009-07-04, 15:51
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: CK&Ft.Myers
|
a jakie najlepsze cicnienie na baze na pistolecie HP? |
|
|
|
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-05, 17:29
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Dodaje foto jak wygl±da baza na nadwoziu
1a.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 474 raz(y) 70 KB |
|
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-07-05, 18:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
ciapek napisa³/a: | Dodaje foto jak wygl±da baza na nadwoziu | nieciekawie to wygl±da... trochê jakby¶ po³o¿y³ bazê na nieszlifowany podk³ad... |
_________________
|
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-05, 18:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
Masakra, To nawet nie jest wyg³adzone odpowiednio
Jak widzê to ju¿ jest baza z na³o¿onym bezbarwnym.
Ale po wygl±dzie widaæ ¿e by³o za niskie ci¶nienie i przez to chlapa³e¶ baz±.
No i delikatnie jak by za gêsta.
ps, nawet farb± w sprayu wysz³o by o wiele lepiej
Mi najlepiej siê nak³ada na takich parametrach. OCZYWI¦CIE CI¦NIENIE PODAJE POD PISTOLETEM, A NIE USTAWIONE NA SPRʯARCE!
HVLP - do bazy - 1,9 bar
HP - do bezbarwnego - 2,3 bar
Nak³adaj±c beze pistoletem HP to ci¶nienie pewnie gdzie¶ ko³o 2 bar by siê przyda³o. Ale HP jeszcze nie nak³ada³em bazy.
A powiedz jeszcze jaki masz pistolet. Ja dawno temu dla zabawy psiknelem sobie pistoletem z zestawu za 50 z³ i wysz³o podobnie Bo on chlapa³ a nie rozpyla³. |
|
|
|
|
bart19
|
Wys³any: 2009-07-05, 19:26
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
siemka. niechce sie wywyzszac ale moze jak ciapek, lakierowal w garazu to moze weszly mu zabrudzenia pod lakier <mialem podobnie>, moze pomogla by polerka papierkiem wodnym, --->taka moja propzycja . Co sadzicie ?? |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-05, 19:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
No ja te¿ bawiê siê w nie za bardzo czystym gara¿u i jako¶ mi takie co¶ nie wychodzi.
Mi siê zdaje ¿e jak przejedzie bazê papierem ¶ciernym to nie bêdzie to ³adnie wygl±da³o po na³o¿eniu klaru.
Tu polerka lakieru nic nie pomo¿e, bo to baza jest ¼le na³o¿ona.
Niestety Ciapek. Musisz zainwestowaæ w regulator ci¶nienia pod pistolet (w lakierniach koszt ok 50 z³) albo lepszy z allegro wraz z odwadniaczem za ok 80 z³.
Powiem Ci jeszcze ¿e jak masz butle 24 L to pewnie nie osi±gniesz wiêcej ni¿ 1,6 Bara podpinaj±c siê do reduktora sprê¿arki, musisz podpi±æ siê bezpo¶rednio do butli.
(Odkrêcasz ten koreczek z przodu lub z ty³u) i kupujesz przyk³adowo w castorami szybkoz³±czkê z gwintem, aby mo¿na by³o j± wkrêciæ zamiast tego koreczka. Zazwyczaj jest to gwint 1/2". Koszt 19 z³.) |
|
|
|
|
bart19
|
Wys³any: 2009-07-05, 19:57
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
siema. Nurglepl, znaczy chodzi mi o szlif papierkiem tak ok.1500 a potem pasta G3, ja tak robilem i mi to pomoglo ale u mnie tak niewygladalo jak tutaj na zdjeciu , u mnie bylo takie chropowate jak sie dotykalo, moze kolega ciapek, niech da jakies inne zdjecie , a wogule czemu tam na górze sa takie rysy??
Nurglepl napisa³/a: | Powiem Ci jeszcze ¿e jak masz butle 24 L to pewnie nie osi±gniesz wiêcej ni¿ 1,6 Bara podpinaj±c siê do reduktora sprê¿arki, musisz podpi±æ siê bezpo¶rednio do butli. |
niezabardzo rozumiem twojego zdania, sadzisz ze z kompresora 25 L niewyciagnie sie wiecej niz 1,6 bar , czy ja cos ¿le zrozumialem ?? |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-05, 20:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
Ja tak mia³em ¿e jak podpi³em do reduktora od sprê¿arki to max takie ci¶nienie wychodzi³o przy zapotrzebowaniu ok 260 L. Bo ma³y prze¶wit.
Ale to zale¿y od kompresora, ja akurat taki kiedy¶ mia³em, i taki patent zastosowa³em.
To tak samo jak z przewodem, nie da siê osi±gn±æ odpowiedniego ci¶nienia na wê¿u spiralnym 6 MM i d³ugo¶ci 15 Metrów. Znaczy siê ci¶nienie bêdzie, ale do czasu gdy wci¶nie siê spust i pistolet bêdzie chcia³ wiêcej wiatru a tu lipa, bo przez tak± ma³± rurkê szybciej powietrze nie poleci.
Co do pojechania tego papierem to ja zrozumia³em, ale ja napisa³em
"Tu polerka lakieru nic nie pomo¿e, bo to baza jest ¼le na³o¿ona. "
Czyli musia³ by¶ zjechaæ ca³y bezbarwny ¿eby dostaæ siê do bazy i to wyg³adziæ.
Jak by to by³o na powierzchni, czyli bezbarwny ¼le siê rozla³ to tak mo¿na zrobiæ. |
|
|
|
|
bart19
|
Wys³any: 2009-07-05, 20:36
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
ok. wszystko kapuje |
|
|
|
|
kondzik
|
Wys³any: 2009-07-05, 20:45
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: CK&Ft.Myers
|
Nurglepl napisa³/a: |
HVLP - do bazy - 1,9 bar
HP - do bezbarwnego - 2,3 bar
|
to ja juz nic nie rozumiem, jedni mowia ze do HVLP na baze trza cisnienie 1.8-2.0 a do bezbarwnego 2.5-3.0, do HP na bezbarwny 3-4 bara?Nie czaje, pier**** to, zostane ksiedzem! |
|
|
|
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-05, 20:54
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Po pierwsze dla ciekawych jest to s³upek przedni tam gdzie s± rysy idzie szyba przednia i uszczelka
Butle mam 50l
Podk³ad by³ szlifowany wiêc to na 100% nie jest wina podk³adu
Posiadam równie¿ reduktor pod pistolet ale nie u¿ywa³em go bo jest przy butli...
FILTR odwadniacza te¿ posiadam.
pnc1m.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 94 raz(y) 24.25 KB |
|
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-05, 21:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
No to jak tak, to mo¿e czas zacz±æ u¿ywaæ reduktora przy pistolecie.
A co elementu to ju¿ jasne, Jest OK.
Butla 50 trochê ma³o, ale te¿ mo¿e byæ do ma³ych elementów (ale te¿ wa¿na jest wydajno¶æ). Bo mo¿na mieæ butlê 50 L a do tego silniczek 1,1 KW + ma³a sprê¿areczka która bêdzie mia³a wydajno¶æ 80 L/min.
Wiêc jak tak jest to pewnie pisika³e¶ ca³y do¶æ spory element a ci¶nienie Ci spad³o to sz³y wiêksze kropelki, które w³a¶nie widaæ.
No chyba ¿e masz 50 L ale za to silniczek ogromy + potê¿na sprê¿ara to wtedy ju¿ nie wiem co mo¿e byæ przyczyn±, chyba tylko te nie u¿ywanie reduktora pod pistoletem. |
|
|
|
|
bogdanxx
|
Wys³any: 2009-07-05, 22:37
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
witam podepnê siê pod temat
Jak odpowiednio wyregulowaæ ilo¶æ powietrza do ilo¶ci materia³u chodzi mi dok³adnie o ¶rubê od spodu pistoletu
te¿ jestem amatorem i ostatnio pierwszy raz lakierowa³em golfa
zauwa¿y³em ze ci¶nienie to nie wszystko przyk³adowo w pistoletach hp,
ustawi³em ci¶nienie na reduktorze na ¶cianie (na kompresorze brak), ale kontroluje na manometrze pod pistoletem,w ten sposób osi±gam bardzo ma³e spadki ci¶nienia do tego bardzo stabilnie nie muszê nic korygowaæ bo reduktor na ¶cianie ma spor± wydajno¶æ .ci¶nienie 3.5 do klaru i lakieruje siê super ale jest taki zakurz ze nie widzê co robiê a ba³em siê zmniejszyæ ¿eby nie zacz±³ pistolet pluæ,
nikt w³a¶nie o przep³ywie powietrza nie pisze tylko ci¶nienie i ci¶nienie
tak wiec przy skrêceniu ¶ruby mo¿e byæ 3.5 bara i ma³o powietrza a równie dobrze po odkrêceniu ¶ruby 3.5 bara i gwizd taki ze ostatnio mi lusterko zmiot³o ze sto³u
pozdrawiam |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-07-06, 10:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
T± od spodu to Ja mam odkrêcon± na max. Ale nie tak ¿e zaraz wypadnie, tylko do czasu gdy ju¿ nie ma ró¿nicy przy dalszym odkrêcaniu.
Pokrête³ko tylne - od ilo¶ci materia³u. Prawie max. Tak ¿e ju¿ nie widaæ ró¿nicy gdy odkrêca siê wiêcej, wtedy delikatnie go jeszcze skrêcam, ¿eby by³o ciut mniej.
A ¶rodkowe pokrêt³o - szeroko¶æ. Tu te¿ mam max, ale gdy co¶ drobnego muszê zrobiæ, to ustawiam mniej. Wtedy trzeba te¿ zmniejszyæ ilo¶æ materia³u, albo nie wciskaæ spustu do koñca tylko z wyczuciem nak³adaæ. |
|
|
|
|
ciapek
|
Wys³any: 2009-07-06, 21:53
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Problem rozwi±zany robi³em dzi¶ test win± by³o niskie ci¶nienie na pistolecie
Dziêki za pomoc i rozwi±zanie tego problemu |
|
|
|