Autor |
Wiadomość |
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-02, 22:59 ÂŹle naÂłoÂżona baza!!!
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
PolakierowaÂłem nadwozie pistoletem HVLP 1.4 i baza jest coÂś jak chropowata. PomalowaÂłem caÂłe nadwozie srebrnÂą bazÂą a potem clarem.
I wyglÂąda jak wyglÂąda czyli SZKODA GADAĂ!!!
Co jest powodem Âże baza tak wyglÂąda, samochĂłd dobrze przygotowaÂłem, powierzchnia byÂła gÂładka.
Jestem amatorem
wiem Âże w tej sytuacji to juÂż siĂŞ nic nie da zrobiĂŚ ale przynajmniej chce poznaĂŚ przyczyne by tak wiĂŞcej nie robiĂŚ.
Z gĂłry dziĂŞki za posty i pozdrawiam |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-07-02, 23:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
ciapek napisał/a: | i baza jest coÂś jak chropowata. | bo wszelkie lakiery siĂŞ nakÂłada ,a nie pryska nimi. |
|
|
|
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-02, 23:07
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
MĂłgÂłbyÂś mi to dokÂładnie wytÂłumaczyĂŚ |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-02, 23:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Za gĂŞsta baza ?. PryskaÂło Ci kropelkami czy co ?
HVLP do claru siĂŞ nie nadaje.
Jakie ciÂśnienie miaÂłeÂś? na reduktorze przy pistolecie ? bo HVLP powinien bardzo Âładnie poÂłoÂżyĂŚ bazĂŞ. |
|
|
|
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-02, 23:12
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
baza 2:1 tak jak na opakowaniu
clar nakÂładaÂłem pistoletem HP bo taki teÂż kupiÂłem
ciÂśnienie na kompresorze ustawiÂłem na 3 bary |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-02, 23:17
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
No w³aœnie na kompresorze. I tu jest b³¹d. Powinieneœ na 8 , bynajmniej ja tak mam u siebie na ma³ym kompresorku ¿e aby mieÌ na pisytolecie przynajmniej 1,8 bara to na kompresorku musia³em ustawiÌ na 8, czyli max
A jak¹ masz butlê i wydajnoœÌ sprê¿arki i jaki pistolecik. |
|
|
|
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-02, 23:40
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
A jak sprawdziĂŚ ciÂśnienie na pistolecie? sory za mojÂą ciemnote |
|
|
|
 |
robi
|
Wysłany: 2009-07-03, 00:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 32
|
|
|
|
 |
Bodzio
|
Wysłany: 2009-07-03, 00:41
|
0
|
|
|
--B_C_G--

Pomógł: 9 razy Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-07-03, 07:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
JeÂśli dobrze zrozumiaÂłem,to masz 2 pistolety:HP i HVLP,wiĂŞc moÂżliwoÂści sÂą,tylko zastosowaÂłeÂś je nieodpowiednio.Do bazy HVLP,a do bezbarwnego HP,ustawienia ciÂśnienia tak jak u moich szanownych przedmĂłwcĂłw.,baza przy HVLP 1.8-2.0,bezbarwny przy HVLP 3-4 bary na reduktorze pod pistoletem.O tym,jak siĂŞ ustawia byÂło juÂż kilka postĂłw,poszukaj. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-07-03, 08:41
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
jacenty 741 napisał/a: | bezbarwny przy HVLP 3-4 bary na reduktorze pod pistoletem | tu jest b³¹d dotyczy to pistoli HP |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-07-03, 10:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
sorki,zapomniaÂłem napisaĂŚ,Âże to ciÂśnienie do HP,do HVLP 2.5!!! |
|
|
|
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-03, 13:59
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
A ja ustawiÂłem najpierw na kompresorze 3 bary na HVLP czyli wychodzi na to Âże winÂą byÂło to Âże na pistolecie byÂło niskie ciÂśnienie? |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-03, 15:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Tak, bo tak na serio to miaÂłeÂś na pistolecie gdzieÂś koÂło 1 bara.
Ale teÂż przyczynÂą moÂże byĂŚ kiepski pistolet (takim z zestawu za 50 zÂł nie dasz rady naÂłoÂżyĂŚ bazy, a tym bardziej bezbarwnego)
GêstoœÌ ma wiele do powiedzenia, ale skoro rozcieùczy³eœ jak w instrukcji to powinno byÌ ok.
Temperatura te¿ ma wiele, jak za zimno to bêd¹ zacieki, a jak za ciep³o to mo¿e z³y odcieù wyjœÌ i te¿ raczej mog¹ powstaÌ ma³e kropeczki. Najlepsza temp to ok 20 C. |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-07-03, 19:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
@Nurgelpl gdzie zacieki na bazie w lecie, co ty gadasz....
Kolega miaÂł za maÂłe cisnienie i pistol pluÂł a nie malowaÂł.
Baza po naÂłozeniu ma siĂŞ szkliĂŚ (wylana na szkÂło,jak wysnchnie to wiadomo ze matowa bedzie) i ma byĂŚ gÂładka.
Jak siĂŞ nie ma reduktora przy pistolu, to siĂŞ reguluje na ucho/oko i sprawdza gdzieÂś na boku Âżeby nie zrobic miny.
Z kompresora ma wychodziĂŚ conajmniej 6-8 bar.
@Ciapek - skÂąd jesteÂś? |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-03, 21:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
mebArth napisał/a: | @Nurgelpl gdzie zacieki na bazie w lecie, co ty gadasz.... |
Ja pisaÂłem ogĂłlnie, nie o tej sytuacji. Bo moÂże ktoÂś bĂŞdzie nakÂładaÂł bazĂŞ w temp +1 C, to co wtedy bĂŞdzie?. A jak bĂŞdzie nakÂładaÂł na blachĂŞ nagrzanÂą do 90 C ? to co wtedy bĂŞdzie ? |
|
|
|
 |
kondzik
|
Wysłany: 2009-07-04, 16:51
|
0
|
|
|
Posty: 97 Skąd: CK&Ft.Myers
|
a jakie najlepsze cicnienie na baze na pistolecie HP? |
|
|
|
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-05, 18:29
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
Dodaje foto jak wyglÂąda baza na nadwoziu
1a.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 481 raz(y) 70 KB |
|
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2009-07-05, 19:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
ciapek napisał/a: | Dodaje foto jak wyglÂąda baza na nadwoziu | nieciekawie to wyglÂąda... trochĂŞ jakbyÂś poÂłoÂżyÂł bazĂŞ na nieszlifowany podkÂład... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-05, 19:34
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Masakra, To nawet nie jest wygÂładzone odpowiednio
Jak widzĂŞ to juÂż jest baza z naÂłoÂżonym bezbarwnym.
Ale po wyglÂądzie widaĂŚ Âże byÂło za niskie ciÂśnienie i przez to chlapaÂłeÂś bazÂą.
No i delikatnie jak by za gĂŞsta.
ps, nawet farbÂą w sprayu wyszÂło by o wiele lepiej
Mi najlepiej siĂŞ nakÂłada na takich parametrach. OCZYWIÂŚCIE CIÂŚNIENIE PODAJE POD PISTOLETEM, A NIE USTAWIONE NA SPRĂÂŻARCE!
HVLP - do bazy - 1,9 bar
HP - do bezbarwnego - 2,3 bar
NakÂładajÂąc beze pistoletem HP to ciÂśnienie pewnie gdzieÂś koÂło 2 bar by siĂŞ przydaÂło. Ale HP jeszcze nie nakÂładaÂłem bazy.
A powiedz jeszcze jaki masz pistolet. Ja dawno temu dla zabawy psiknelem sobie pistoletem z zestawu za 50 zÂł i wyszÂło podobnie Bo on chlapaÂł a nie rozpylaÂł. |
|
|
|
 |
bart19
|
Wysłany: 2009-07-05, 20:26
|
0
|
|
|

Posty: 12
|
siemka. niechce sie wywyzszac ale moze jak ciapek, lakierowal w garazu to moze weszly mu zabrudzenia pod lakier <mialem podobnie>, moze pomogla by polerka papierkiem wodnym, --->taka moja propzycja . Co sadzicie ?? |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-05, 20:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
No ja teÂż bawiĂŞ siĂŞ w nie za bardzo czystym garaÂżu i jakoÂś mi takie coÂś nie wychodzi.
Mi siĂŞ zdaje Âże jak przejedzie bazĂŞ papierem Âściernym to nie bĂŞdzie to Âładnie wyglÂądaÂło po naÂłoÂżeniu klaru.
Tu polerka lakieru nic nie pomoÂże, bo to baza jest Âźle naÂłoÂżona.
Niestety Ciapek. Musisz zainwestowaĂŚ w regulator ciÂśnienia pod pistolet (w lakierniach koszt ok 50 zÂł) albo lepszy z allegro wraz z odwadniaczem za ok 80 zÂł.
Powiem Ci jeszcze ¿e jak masz butle 24 L to pewnie nie osi¹gniesz wiêcej ni¿ 1,6 Bara podpinaj¹c siê do reduktora sprê¿arki, musisz podpi¹Ì siê bezpoœrednio do butli.
(Odkrêcasz ten koreczek z przodu lub z ty³u) i kupujesz przyk³adowo w castorami szybkoz³¹czkê z gwintem, aby mo¿na by³o j¹ wkrêciÌ zamiast tego koreczka. Zazwyczaj jest to gwint 1/2". Koszt 19 z³.) |
|
|
|
 |
bart19
|
Wysłany: 2009-07-05, 20:57
|
0
|
|
|

Posty: 12
|
siema. Nurglepl, znaczy chodzi mi o szlif papierkiem tak ok.1500 a potem pasta G3, ja tak robilem i mi to pomoglo ale u mnie tak niewygladalo jak tutaj na zdjeciu , u mnie bylo takie chropowate jak sie dotykalo, moze kolega ciapek, niech da jakies inne zdjecie , a wogule czemu tam na gĂłrze sa takie rysy??
Nurglepl napisał/a: | Powiem Ci jeszcze Âże jak masz butle 24 L to pewnie nie osiÂągniesz wiĂŞcej niÂż 1,6 Bara podpinajÂąc siĂŞ do reduktora sprĂŞÂżarki, musisz podpi¹Ì siĂŞ bezpoÂśrednio do butli. |
niezabardzo rozumiem twojego zdania, sadzisz ze z kompresora 25 L niewyciagnie sie wiecej niz 1,6 bar , czy ja cos Âżle zrozumialem ?? |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-05, 21:17
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Ja tak miaÂłem Âże jak podpiÂłem do reduktora od sprĂŞÂżarki to max takie ciÂśnienie wychodziÂło przy zapotrzebowaniu ok 260 L. Bo maÂły przeÂświt.
Ale to zaleÂży od kompresora, ja akurat taki kiedyÂś miaÂłem, i taki patent zastosowaÂłem.
To tak samo jak z przewodem, nie da siê osi¹gn¹Ì odpowiedniego ciœnienia na wê¿u spiralnym 6 MM i d³ugoœci 15 Metrów. Znaczy siê ciœnienie bêdzie, ale do czasu gdy wciœnie siê spust i pistolet bêdzie chcia³ wiêcej wiatru a tu lipa, bo przez tak¹ ma³¹ rurkê szybciej powietrze nie poleci.
Co do pojechania tego papierem to ja zrozumiaÂłem, ale ja napisaÂłem
"Tu polerka lakieru nic nie pomoÂże, bo to baza jest Âźle naÂłoÂżona. "
Czyli musiaÂł byÂś zjechaĂŚ caÂły bezbarwny Âżeby dostaĂŚ siĂŞ do bazy i to wygÂładziĂŚ.
Jak by to byÂło na powierzchni, czyli bezbarwny Âźle siĂŞ rozlaÂł to tak moÂżna zrobiĂŚ. |
|
|
|
 |
bart19
|
Wysłany: 2009-07-05, 21:36
|
0
|
|
|

Posty: 12
|
ok. wszystko kapuje |
|
|
|
 |
kondzik
|
Wysłany: 2009-07-05, 21:45
|
0
|
|
|
Posty: 97 Skąd: CK&Ft.Myers
|
Nurglepl napisał/a: |
HVLP - do bazy - 1,9 bar
HP - do bezbarwnego - 2,3 bar
|
to ja juz nic nie rozumiem, jedni mowia ze do HVLP na baze trza cisnienie 1.8-2.0 a do bezbarwnego 2.5-3.0, do HP na bezbarwny 3-4 bara?Nie czaje, pier**** to, zostane ksiedzem! |
|
|
|
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-05, 21:54
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
Po pierwsze dla ciekawych jest to sÂłupek przedni tam gdzie sÂą rysy idzie szyba przednia i uszczelka
Butle mam 50l
PodkÂład byÂł szlifowany wiĂŞc to na 100% nie jest wina podkÂładu
Posiadam rĂłwnieÂż reduktor pod pistolet ale nie uÂżywaÂłem go bo jest przy butli...
FILTR odwadniacza teÂż posiadam.
pnc1m.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 99 raz(y) 24.25 KB |
|
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-05, 22:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
No to jak tak, to mo¿e czas zacz¹Ì u¿ywaÌ reduktora przy pistolecie.
A co elementu to juÂż jasne, Jest OK.
Butla 50 trochê ma³o, ale te¿ mo¿e byÌ do ma³ych elementów (ale te¿ wa¿na jest wydajnoœÌ). Bo mo¿na mieÌ butlê 50 L a do tego silniczek 1,1 KW + ma³a sprê¿areczka która bêdzie mia³a wydajnoœÌ 80 L/min.
Wiêc jak tak jest to pewnie pisika³eœ ca³y doœÌ spory element a ciœnienie Ci spad³o to sz³y wiêksze kropelki, które w³aœnie widaÌ.
No chyba Âże masz 50 L ale za to silniczek ogromy + potĂŞÂżna sprĂŞÂżara to wtedy juÂż nie wiem co moÂże byĂŚ przyczynÂą, chyba tylko te nie uÂżywanie reduktora pod pistoletem. |
|
|
|
 |
bogdanxx
|
Wysłany: 2009-07-05, 23:37
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
witam podepnĂŞ siĂŞ pod temat
Jak odpowiednio wyregulowaÌ iloœÌ powietrza do iloœci materia³u chodzi mi dok³adnie o œrubê od spodu pistoletu
teÂż jestem amatorem i ostatnio pierwszy raz lakierowaÂłem golfa
zauwaÂżyÂłem ze ciÂśnienie to nie wszystko przykÂładowo w pistoletach hp,
ustawi³em ciœnienie na reduktorze na œcianie (na kompresorze brak), ale kontroluje na manometrze pod pistoletem,w ten sposób osi¹gam bardzo ma³e spadki ciœnienia do tego bardzo stabilnie nie muszê nic korygowaÌ bo reduktor na œcianie ma spor¹ wydajnoœÌ .ciœnienie 3.5 do klaru i lakieruje siê super ale jest taki zakurz ze nie widzê co robiê a ba³em siê zmniejszyÌ ¿eby nie zacz¹³ pistolet pluÌ,
nikt wÂłaÂśnie o przepÂływie powietrza nie pisze tylko ciÂśnienie i ciÂśnienie
tak wiec przy skrĂŞceniu Âśruby moÂże byĂŚ 3.5 bara i maÂło powietrza a rĂłwnie dobrze po odkrĂŞceniu Âśruby 3.5 bara i gwizd taki ze ostatnio mi lusterko zmiotÂło ze stoÂłu
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2009-07-06, 11:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
T¹ od spodu to Ja mam odkrêcon¹ na max. Ale nie tak ¿e zaraz wypadnie, tylko do czasu gdy ju¿ nie ma ró¿nicy przy dalszym odkrêcaniu.
Pokrête³ko tylne - od iloœci materia³u. Prawie max. Tak ¿e ju¿ nie widaÌ ró¿nicy gdy odkrêca siê wiêcej, wtedy delikatnie go jeszcze skrêcam, ¿eby by³o ciut mniej.
A œrodkowe pokrêt³o - szerokoœÌ. Tu te¿ mam max, ale gdy coœ drobnego muszê zrobiÌ, to ustawiam mniej. Wtedy trzeba te¿ zmniejszyÌ iloœÌ materia³u, albo nie wciskaÌ spustu do koùca tylko z wyczuciem nak³adaÌ. |
|
|
|
 |
ciapek
|
Wysłany: 2009-07-06, 22:53
|
0
|
|
|

Posty: 8
|
Problem rozwiÂązany robiÂłem dziÂś test winÂą byÂło niskie ciÂśnienie na pistolecie
DziĂŞki za pomoc i rozwiÂązanie tego problemu |
|
|
|