Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-25, 04:30
Autor Wiadomo¶æ
kamilbusko
Wys³any: 2009-02-15, 12:48   reperaturki spawane do czo³a a nie na zak³adkê
0
UP DOWN

Posty: 349
czy da siê spasowaæ tek reperaturki ¿eby mo¿na je by³o spawaæ do czo³a pasownie a nie na zak³adkê
 

Dawid1989 
Wys³any: 2009-02-15, 13:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Wydaje mi sie ze na upartego by sie da³o, tylko wcze¶niej trzeba przy³o¿yæ reperaturke dok³adnie odrysowaæ i ci±æ tak ¿eby linia trasowana by³a widoczna .Przy³o¿yæ,spasowaæ(du¿o wiecej roboty ni¿ przy spawaniu na zak³adke) i spawaæ tylko robi sie problem ze spawem a raczej jego grubo¶ci± .jak blachy bêd± równe to po ze¶lifowaniu spawu na równo z blacha nie wiele go zostanie.Jedyna rada to dobraæ idealnie pr±d spawanie ¿eby by³ pe³ny przetop a nie pali³o dziur .
 

kamilbusko
Wys³any: 2009-02-15, 14:21   
0
UP DOWN

Posty: 349
a ma kto¶ zdjêcia jak spawaæ na zak³adkê dobrze
 

mebArth 
Wys³any: 2009-02-15, 14:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Dawid a wiesz ze przy spawaniu na styk robisz bu³e i kto to potem bedzie wyprowadza³ jak jeszcze masz element prosty a nie wywijasy. Czasem mozna oszuukaæ oko ale nie w ten sposób. A jak bedziesz jecha³ ciag³ym po linii to tak porzuca blache ze lakiernik sie powiesi jak bedzie to robi³.
_________________
Bart
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-02-15, 15:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
mebArth napisa³/a:
A jak bedziesz jecha³ ciag³ym po linii to tak porzuca blache ze lakiernik sie powiesi jak bedzie to robi³.


Barcik dobrze gada. Zapomnij o spawaniu na styk i rób na zak³adke.
 

mercedes207
Wys³any: 2009-02-15, 15:59   
0
UP DOWN

Posty: 46
kamilbusko napisa³/a:
a ma kto¶ zdjêcia jak spawaæ na zak³adkê dobrze


dolecze sie do pytania tez bym potrzebowal takie zdiecia :roll:
 

Dawid1989 
Wys³any: 2009-02-15, 23:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Zawsze robie na zak³adkê ;) A kolega pyta³ sie jak dopasowaæ do czo³a to mu napisa³em. Nie wiem co sie stanie z blacha :roll: nigdy tego nie próbowa³em i raczej nie spróbuje ;)
 

stek
Wys³any: 2009-02-16, 14:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
Dawid1989 napisa³/a:
Zawsze robie na zak³adkê ;) A kolega pyta³ sie jak dopasowaæ do czo³a to mu napisa³em. Nie wiem co sie stanie z blacha :roll: nigdy tego nie próbowa³em i raczej nie spróbuje ;)


krêci jak star± stówk±. lepiej na zak³adkê mniej pasowania i dok³adno¶ci
 

mercedes207
Wys³any: 2009-02-16, 17:35   
0
UP DOWN

Posty: 46
koeldzy ma ktos takie zdiecia z przebiegu spawania na zakladke albo jakis filmik, moze ktos bylby wstanie zrobic takie zdiecia, napewno by wiele pomogly :roll:
 

rafeekk
Wys³any: 2009-03-13, 01:35   
0
UP DOWN

Posty: 2
Oczywiscie ze siê da pospawaæ do styku reperaturke i tez tak zeby b³otnika nie porzuca³o tylko trzeba spawac po kawa³ku i koniobij± wyciagaæ. Wiem ze to jest duzo wiecej roboty i przy takiej reperaturce sie nie op³aca ale np. przy wymianie samego poszycia b³otnika w lepszym aucie gdzie trzeba sie w po³owie szerokiego s³upka z³aczyæ nie zrobisz na zak³adkê.
Zdjêæ w tej chwili nie mam ale blacharz który robi u mnie w zak³adzie lepsze auta do lakierowania podsy³a mi na styk ³aczone blachy.
 

Bauer1000 
Wys³any: 2009-09-28, 15:17   
0
UP DOWN
Poczatkuj±cy


Posty: 12
Sk±d: Rumia/Gdynia
w tym temacie kolega chyba spawa³ doczolowo http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=1650
 
 

dooku 
Wys³any: 2009-09-30, 19:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 117
Sk±d: £ód¼
mam kolesia co mi reperaturki spawal na styk :cool:
co kilka spawow szmata z mokra woda zeby nie wciagalo, i jak pospawal kawalek to robil szczeline cienka tarcza do ciecia pomiedzy blachami i pozniej je zalewal spawem :spoko:
dla mnie bajka delikatne lizanko i pod podklad .poezja ale sporo czasu tak schodzi, a na zakladke to przewaznie jest ostre kitowanie bo zawsze zostaje grubosc blachy, a jak ma komus powciagac to i tak sie wciagnie
pozD
 

Greg
Wys³any: 2009-09-30, 22:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 149
dooku napisa³/a:
mam kolesia co mi reperaturki spawal na styk :cool:
co kilka spawow szmata z mokra woda ...
pozD


go³a blacha i woda?? czy to aby dobre po³±czenie ?? :/ :/ rozumie ¿e z góry to jeszcze jako¶ przeszlifuje potem na sucho ale od wewn±trz zawsze jaka¶ kropelka zostanie.. a potem korniczek zaczyna robiæ swoje ;)
 

kamilmjk 
Wys³any: 2009-10-27, 16:00   
0
UP DOWN


Posty: 97
Sk±d: WGM
Witam,

Jestem wtrakcie prac blacharskich razem z moim blacharzem. robimy reperaturki w³a¶nie i tak jak ca³y samochód, ka¿dy el. jest sapwany do czo³a. I tak jak ju¿ kto¶ mówi³ na tym forum, spawanie do czo³a jest jedynie bardziej czasoch³onne, a dlatego blacharzowi siê p³aci, czy samemu siê to robi, ¿eby by³o porz±dnie a nie szybko. Jak dot±d ¿adna bu³a nie wysz³a, ale reperaturka jest spawana kilka h w miêdzyczasie kiedy robiony jest inny samochód.

Ot moje skromne zdanie i drobne do¶wiadczenie:)

Natomiast osobi¶cie uwa¿am, ¿e ³±czenia na zak³adke s± bardziej podatne na zbieranie siê wody. Lepiej nie mieæ szczelin ni¿ mieæ, w których mog³aby siê zatrzymywaæ, w jakikolwiek sposób.
 
 

lajkonik 
Wys³any: 2010-09-19, 20:14   
0
UP DOWN

Posty: 3
witam
o szczelinach w spawaniu nie ma mowy bo jak wilgoæ dojdzie przez szczelinê od wewn±trz to lakiernikowi szpachlê wybuli a co do spawania na zak³adkê czy do czo³a to nie ma ró¿nicy bo tak to jak i to blachê porzuca . Nie ma sposobu na to , pó¼niej trzeba i tak pulerkiem popodci±gaæ bo bêdzie centymetr szpachli.Jak kolega podpowiedzia³ ¿e przez parê godzin spawali reperaturkê to statek kosmiczny w nasa szybciej by zrobili ni¿ oni ca³± blacharke w samochodzie.I tak im nie wierzê ¿e im nie porzuca³o blachy chyba ¿e spawali drewniana elektrod± ?
 

lenin23
Wys³any: 2010-12-10, 11:07   
0
UP DOWN

Posty: 7
Witam.
nie zgodze siê z tob± , ja wspawa³em ca³y tylny b³otnik w bmw e34 od czo³a ( w najszerszej czêæ¶ tylnego s³upka jakie¶ 40cm) i niczego mi nie pozarzuca³o. Fakt zabawy troche by³o z pasowaniem. Najpierw spawa³em punktowo co 7-8cm ,a pó¼niej coraz gê¶ciej a¿ wyszed³ piêkny spaw
 

obcy_69
Wys³any: 2010-12-14, 21:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Fajna sprawa do takich rzeczy, jest lutospawarka..
 

Dawid1989 
Wys³any: 2010-12-23, 01:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Ja wszystko wstawiam (bo musze) do czo³a (poszycia ,progi fartuchy itp) po prostu wszystko. Nie wolno nic na zak³adkê. W tej chwili spawam stal±(np s³upki bo gdzie sie da to zgrzew) bo dziadostwo na mied¼ szlak trafi³. i powiem ¿e to nie lada wyczyn.Trzeba spawaæ po trochu i zaraz delikatnie stukaæ w spaw ¿eby trochê odprê¿yæ. ogólnie kup* bo auta zazwyczaj poro miesiêczne a szpachla mo¿e wystêpowaæ tylko w ¶ladowych ilo¶ciach.
 

Marcin82
Wys³any: 2010-12-23, 12:32   
0
UP DOWN

Posty: 3
Lutospawarka to dobry pomys³ i go popieram. Przy lutowaniu mamy du¿o ni¿sz± temperaturê = mniejsze ryzyko porzucania siê blachy. Lutospawanie ma du¿o wiêcej zalet.
 

griszka 
Wys³any: 2010-12-26, 12:42   
0
UP DOWN

Posty: 13
Sk±d: Warszawa
Witam.Czytam ten w±tek i ta lektura sk³oni³a mnie do opisania sposobu,który stosujê z powodzeniem od wielu lat i o rzucaniu blachy nie ma mowy.Reperaturkê przycinam szlifierk± do ¿adanej wysoko¶ci(nie zawsze potrzebna jest wysoka).Przyk³adam do elementu i odrysowujê krawêdzie.Wycinam szlifierk± zgniliznê,najlepiej ok. 2mm wiecej ni¿ potrzeba.Wiercê otwory wzd³u¿ krawêdzi(ok 1 cm.od krawêdzi) co ok. 6 cm.Teraz trzeba wyci±æ pasek blachy z arkusza-szeroko¶æ ok. 4-5 cm na d³ugo¶æ ca³ej krawêdzi i pod³o¿yæ pod spód.Spawamy otworowo na przemian przód,ty³,¶rodek.Przed pod³o¿eniem paska do brze go zabezpieczyæ przed korozj±.Ja u¿ywam cynkspray(odporny na temp.do 1500 stopni,zapewnia przewodno¶æ elektryczn±).Nastêpnie wiercimy otwory w reperaturce wzd³u¿ krawêdzi ,jak na blasze samochodu.Przyk³adamy na miejsce i spawamy otworowo.Ten sposób wymaga trochê staranno¶ci przy pasowaniu lecz dziêki temu zaoszczêdzimy czasu na szpachlowanie,gdy¿ potrzebna jej ilo¶æ jest minimalna.Po przeszlifowaniu ¶ciernic± listkow± pierwsza warstwa szpachli to FIBER (z w³óknem).W razie pytañ jestem do dyspozycji.Pozdrawiam Griszka
 

obcy_69
Wys³any: 2010-12-26, 19:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Nie spawasz tego szczelnie...?
 

griszka 
Wys³any: 2010-12-26, 19:50   
0
UP DOWN

Posty: 13
Sk±d: Warszawa
Witam.Odpowiadaj±c na pytanie to rzeczywi¶cie nie spawam szczelnie.W teorii i w praktyce spaw nigdy nie jest 100% szczelny(i tu wiem ¿e niektórym siê nara¿am)i to nie on ma uszczelniaæ.Od tego s± inne materia³y.Tak jak napisa³em na przeszlifowan± blachê warstwa epoxydu,potem glasfiber,potem lekka szpachlówka(rewelacyjna easysend z Novola majaca w swojej strukturze kulki z tworzywa),podk³ad akrylowy wype³niajacy(np Novol TRIO ,który ma wlasciwo¶ci antykorozyjne lub jeszcze lepszy Under 685).Po przeczlifowaniu na sucho P360 do P400 poprawka na mokro w zag³ebieniach np.800.Na to na koniec warstwa epoxydu mokro na mokro.Epoxyd jako warstwa pod bazê tworzy szczelna jednolit± warstwe,która nie przepu¶ci napewno ¿adnej wilgoci(póki nie zostanie uszkodzona).Od spodu oczywi¶cie zabezpieczenie antykorozyjne.Pozdrawiam Griszka.
 

obcy_69
Wys³any: 2010-12-26, 19:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Z zewnatrz tak...ale od srodka..??
 

Dawid1989 
Wys³any: 2010-12-27, 16:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
griszka, wydaje mi sie ze to nie jest dobry sposób<tz mo¿e i nie faluje blachy>ale estetycznie i technicznie wydaje mi sie ¿e to nie fachowe(bron Bo¿e nie chce cie obraziæ :) )
Od ¶rodka przejscie miedzy blachami ma byæ g³atkiê. Jutro bêdê wstawia³ tylny b³otnik do superba i bêdê go robi³ do czo³a i spawa³ mosi±dzem,to zobaczymy czy cos sie stanie.
A próbowa³ kto¶ wklejaæ poszycie (³±czenie na zak³adkê) ???? Dzisiaj wkleja³em poszycie dachu i powiem ¿e to fajna sprawa :) Zero spawania wiêc zero fal na blasze

[ Dodano: 2011-01-02, 13:09 ]
Koledzy wstai³em te poszycie i spawa³em z³otym i powiem tak ¿e zajebista sprawa.Miêdzy elementami spawanymi musi byæ szczelinka na ok 0.5mm i wtedy spoiwo bardzo ³adnie wype³nia i po zeszlifowaniu nic czuæ pod rêk± ³±czenia tylko widaæ tak± ³adn± równa z³ot± kreskê ;) Minimalnie mi ponaci±ga³o na g³ównym s³upku... ale czuje ¿e to wina tego ¿e pierwszy raz spawa³em ta spawark± (bardzo du¿o ustawieñ, ) ale jeszcze parê razy i j± rozgryzê ;) jak cos bêde wstawia³ to dodam fotki jak to wygl±da.
 

loczek
Wys³any: 2011-02-10, 12:33   
0
UP DOWN

Posty: 14
ja mam pytanko do kolegów którzy s± bardzo w temacie obeznani

-reperaturki kupione sa zabezpieczone jak±¶ farb± mo¿na ja zostawiæ czy lepiej usun±æ ?
-przy spawaniu wiadmo ¿e nam sie opali to zabezpieczenie , czy mo¿na co¶ z tym zrobiæ ? (zastosowaæ co¶ co siê nie opali )
 

lesnik 
Wys³any: 2011-02-10, 15:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 43
Sk±d: Rypin
Ja na twoim miejscu po prostu wzi±³bym papier 40/60/80(albo albo) i krawêd¼ oczy¶ci³ do go³ej blachy, potem spawanie. Nie trzeba tak robiæ, ale po co wdychaæ spalon± farbê. Potem i tak musisz oczy¶ciæ jak siê nadpali, tyle, ¿e z dwóch stron.
_________________
Pozdrawiam lesnik.. ;)
 

wazzie 
Wys³any: 2011-02-13, 09:58   
0
UP DOWN

Posty: 30
Sk±d: Rzeszów
Spawa³em na zak³adkê, teraz spawam do czo³a. Nie trzeba tyle rze¼biæ, jest pro¶ciej, nie ma podwójnych blach, które ciê¿ko zabezpieczyæ. Na wyciêt± z grubsza zgniliznê przyk³adam now± blachê i cienk± tarcz± docinam reperaturke i nadwozie. Powstaje oko³o 1mm luzu. obie blachy dok³adne oczyszczone k³akiem, mo¿liwe du¿y pr±d spawania i spawy co parê centymetrów, pó¼niej stopniowo zagêszczane. Na zdjêciu reperaturka PN po wstêpnym oszlifowaniu. Blacharze z pewno¶ci± potrafi± zrobiæ to lepiej.

reper_pn.jpg
Plik ¶ci±gniêto 2815 raz(y) 736.83 KB

 

loczek
Wys³any: 2011-02-14, 20:47   
0
UP DOWN

Posty: 14
my siê chyba nie rozumiemy

wiêkszo¶æ reperaturek na rynku to jaka¶ chiñszczyzna pomalowana jak±¶ czarn± gównian±

farb± niewiadomego pochodzenia i mam to zostawiæ ??? :sciana: to bêdzie zabezpieczenie ????

czy lepiej to wydrzeæ do ¿ywego i cos takiego zastosowaæ

http://www.narzedziowy.pl...RIME-400ml.html

ludzie jest tu kto¶ kto na sztukê nie robi ???
 

wazzie 
Wys³any: 2011-02-14, 21:47   
0
UP DOWN

Posty: 30
Sk±d: Rzeszów
Ta niekoniecznie chiñszczyzna zazwyczaj pokryta jest czarn± farb± handlow±. Jej zadanie ogranicza siê do tego aby blaszka dotrwa³a na magazynowej pó³ce zanim j± kto¶ u¿yje. Nie wiem czy jaki¶ producent zaleca u¿ycie jej jako podk³adu w co w±tpiê, ale ja zawsze zdzieram t± "cmentarnicê". Czêsto schodzi po kontakcie z nitrem, czasem nawet zwyk³a benzyna wystarczy. Je¿eli nie, to k³ak/koks/w³osy murzyna. Pó¼niej nie cudowa³bym z jakimi¶ szprajami, tylko u¿y³ dobrego dwusk³adnikowego podk³adu reaktywnego, nastêpnie akrylowego. Na to - co sobie tylko wymarzysz.
 

kalbi 
Wys³any: 2011-02-15, 22:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
loczek napisa³/a:
wiêkszo¶æ reperaturek na rynku to jaka¶ chiñszczyzna pomalowana jak±¶ czarn± gównian±

farb± niewiadomego pochodzenia i mam to zostawiæ ??? :sciana: to bêdzie zabezpieczenie ????

czy lepiej to wydrzeæ do ¿ywego i cos takiego zastosowaæ
zawsze rób próbê nitrem, je¶li z³azi to zrywaæ ca³o¶æ epox i akrylowy, a je¶li nie z³azi to przematowaæ tylko i epox i akrylowy
_________________

 
 

obcy_69
Wys³any: 2011-02-15, 23:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Tak jak koledzy wyzej pisali - "czarne" to zabezpieczenie elementu na czas magazynowania. Jezeli masz element serwisowy, to prawdopodobnie jest to ori kataforka - wystarczy wymatowac ...z kazdego innego do sciagniecia. Nastepnie EPOKSYDOWY jak pisal @kalbi. Reaktywnego nie ma potrzeby stosowac..poniewaz jest to nowy element - bez wzerow po rudej.
Okolice spawow , to czy z jednego czy drugiego i tak musisz usunac. Wiec srodek o ktorym wspomniales jak najbardziej wskazany.Bo jezeli chodzi o wewnetrzna strone elementu - ciezko bedzie sie tam czymkolwiek pozniej dostac.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga